
Долял 4 литра масло докато дойде до мен двигателя не му видях кода но с такъв проблем турбото е едно и също :D

Та да ви опиша процедурата по проблема и да съм полезен без да искам пари от някой.....
Сваляте маркуча от въздушния филтър до студената част на турбото. Този маркуч

Откачате тръбите на ауспуха от топлата част, планката от турбото за блока, щита на полуоската и тръбата който отива от изпускателния колектор към ЕГР, маркуча който отива към интеркулера, всъщност е необходимо в нашия случай свалянето и почистването дори на интеркулера защото всичко по системата е пълно с масло

Развивате и тръбатакоято вкарва масло в турбото, както и маркуча след него, после развиваме изпускателния колектор като внимаваме да не изгубим някоя шайба на гайките

Аз вадя турбото отдоло като развивам полуоската, ето нашето турбо е вече на земята (после си стягате полуоската с 40-45Nm)


Ето го и луфтa на турбото
https://www.youtube.com/watch?v=rKKEjOVpgHE
Сваляме както следва акуатора, болтовете и всичко си бележим аз лично с една пила, стигаме до средната част

И ето я изненадата лопатката направо падна :D разглабяме вече абсолютно всичко

Взимаме вече нова средна част, измиваме всичко както си му е реда, геометрия в случай не купувах защото нямаше нужда просто излъсквате всичко да е както трябва, както казах по рано и интеркулера и всички маркучи.


Ще попитате как регулирам геометрията ми просто с луфтомерни пластини меря всичко и после с вакуум нагласям акуатора, и накрая живи данни с VAGCOM досега съм направил към 10 за 2 години никой не се е оплакал, мита с настройването на турбото на стендове и тем подони не го гоня :D
Та ето го и крайния резултат

По принцип е най добре да се свали и цялата изпускателна система да се измия защото гърнетата ще са пълни с масло. но съм виждал колеги който ги домързява и читят с яко газ по пътя и всичко става в лай.. (Не е препоръчително) сваляте чистите всичко и сглобяватя всичко по обратния път описан по горе, по същия начин се и чисти самото турбо когато геометрията е задръстена, труда струва около 150 - 200лв като зависи къде го правите, като по някога при разглобяването може да си отиде средната част която струва за VW от 200 до 350лв зависи, но това е риска на професията нали така.


