Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
beseech
VW експерт
VW експерт
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 16:20
Автомобил: Subaru
Двигател: H6
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот beseech » Вто 04 юни 2019 7:16


Здравейте колеги един колега му се случи случка добре че поне не се форсира колата та историята почва от тук, както си кара и колата яко димна завеса зад автомобила спрял и дошъл при мен, почнахме да я оглеждаме, с оглеждането до тук, осетихме проблема.
Изображение
Долял 4 литра масло докато дойде до мен двигателя не му видях кода но с такъв проблем турбото е едно и също :D
Изображение
Та да ви опиша процедурата по проблема и да съм полезен без да искам пари от някой.....
Сваляте маркуча от въздушния филтър до студената част на турбото. Този маркуч
Изображение
Откачате тръбите на ауспуха от топлата част, планката от турбото за блока, щита на полуоската и тръбата който отива от изпускателния колектор към ЕГР, маркуча който отива към интеркулера, всъщност е необходимо в нашия случай свалянето и почистването дори на интеркулера защото всичко по системата е пълно с масло
Изображение
Развивате и тръбатакоято вкарва масло в турбото, както и маркуча след него, после развиваме изпускателния колектор като внимаваме да не изгубим някоя шайба на гайките
Изображение
Аз вадя турбото отдоло като развивам полуоската, ето нашето турбо е вече на земята (после си стягате полуоската с 40-45Nm)
Изображение
Изображение
Ето го и луфтa на турбото
https://www.youtube.com/watch?v=rKKEjOVpgHE
Сваляме както следва акуатора, болтовете и всичко си бележим аз лично с една пила, стигаме до средната част
Изображение
И ето я изненадата лопатката направо падна :D разглабяме вече абсолютно всичко
Изображение
Взимаме вече нова средна част, измиваме всичко както си му е реда, геометрия в случай не купувах защото нямаше нужда просто излъсквате всичко да е както трябва, както казах по рано и интеркулера и всички маркучи.
Изображение
Изображение
Ще попитате как регулирам геометрията ми просто с луфтомерни пластини меря всичко и после с вакуум нагласям акуатора, и накрая живи данни с VAGCOM досега съм направил към 10 за 2 години никой не се е оплакал, мита с настройването на турбото на стендове и тем подони не го гоня :D
Та ето го и крайния резултат
Изображение
По принцип е най добре да се свали и цялата изпускателна система да се измия защото гърнетата ще са пълни с масло. но съм виждал колеги който ги домързява и читят с яко газ по пътя и всичко става в лай.. (Не е препоръчително) сваляте чистите всичко и сглобяватя всичко по обратния път описан по горе, по същия начин се и чисти самото турбо когато геометрията е задръстена, труда струва около 150 - 200лв като зависи къде го правите, като по някога при разглобяването може да си отиде средната част която струва за VW от 200 до 350лв зависи, но това е риска на професията нали така. :screwy :censored2 :) Поздрави :th_up

Последна промяна от beseech на Сря 12 юни 2019 6:56, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот vinixxx » Пет 07 юни 2019 19:59


Хубав снимков материал и обяснения...
Катализатора не е ли пълен с масло сега?


Потребителски аватар
beseech
VW експерт
VW експерт
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 16:20
Автомобил: Subaru
Двигател: H6
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот beseech » Пет 07 юни 2019 20:32


Всичко е минало през MaFra при мен :) обезмаслител :)


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот toraborat » Пет 07 юни 2019 21:35


Здрасти колега, малко не по темата ама от една от снимките ти видях нещо което се чудя от бая време, къде си опрял колата отпред на подемника, аз имам един сгънат праг от кофти употреба на крик крокодил и се чудя къде да я вдигам сега.


Потребителски аватар
beseech
VW експерт
VW експерт
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 16:20
Автомобил: Subaru
Двигател: H6
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот beseech » Съб 08 юни 2019 21:49


Въпреки че е Германка праговете на колата бяха здрави, отпред при калника има удебелено там съм я вдигнал.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот valiosport » Нед 23 юни 2019 20:58


Само ще те поправя леко. Настройка на актуатора не се прави, щото няма да му се пипа регулировката.
И другото, генерацията няма кво да и се чисти, то маслото ще си доизгори с времето, е при добро желание може да се промие, но такива като мен които карат с тръба няма кво да се мие, важно е да се източи маслото от интерколера че там може голяма беля да стане. То повечето ТДИ-та са само на тръба


Потребителски аватар
beseech
VW експерт
VW експерт
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 16:20
Автомобил: Subaru
Двигател: H6
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Re: Когато маслото излезне през ауспуха VW Bora 1.9 TDI 110hp

Мнениеот beseech » Вто 25 юни 2019 20:54


В нашия случай гайката на акуатора се беше развила поради незнайни причини и се наложи с VAG COM да се гледат наляганията и да се настрой, а генерацията като е пълна с масло като тръгнеш и дадеш газ след колата остава една огромна диря от масло, казвам го от опит. За маслото в интеркулера съм го написал също като вас :) Поздрави :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CekoBen@ и 55 госта