Здравейте колеги,
Става въпрос за 1.6 TDI commonrail от 2011-а (Сеат Алтеа, но е същият двигател като на Голф 6) на 63 хил. км (реални - знам, защото е купена нова). Имаше тракане от двигателя при ниски обороти, при натоварване. Измерих отклонението на дюзите с VCDS и открих, че на 3-и цилиндър има по-високо отклонение (injector deviation) от другите:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: между +/- 0.3 - 2.0
цил. 4: между +/- 0.1 - 0.5
Купих дюза на старо (не тествана, явно от кола да много километри), монтирах я на цилиндър 3, кодирах я с VCDS и измерванията станаха над 6.0 в цилиндър 3 (другите си останаха същите). Тракането остана и даже стана по-зле. Явно дюзата е още по-зле от оригиналната.
След това дадох на София Дизел център да ми тестват оригиналните дюзи и те казаха, че са повредени, понеже съпротивлението (имам предвид електрическо съпротивление) не е с правилното ниво и съответно изобщо не са тествали самата функционалност. Тогава купих 2 рециклирани дюзи от тях, уж тествани и готови за употреба. Бяха без дифтунги, а когато си поисках, те ми дадоха някакви други, които беше ултра очевидно, че не пасват. Както и да е, отидох до дилъра, купих нови дифтунги и болт и монтирах новите дюзи на цилиндри 3 и 4. Кодирах ги с VCDS. Измерванията след това бяха:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: около 4 - 5
цил. 4: около 2 - 5
Тоест, стана по-зле от оригиналното положение. Тракането също беше по-силно и имаше тресене при свободни обороти. Върнах рециклираните дюзи и си взех старите. Монтирах си отново старите (с дифтунгите, които вече бяха използвани веднъж, но не изглеждаха смачкани), кодирах ги отново с VCDS и запалих. Сега пък измервам:
цил. 1: около -8
цил. 2: около -8
цил. 3: около 8
цил. 4: около 8
И сега какво? Колата върви още по-зле, въпреки че частите са същите като при най-първото измерване. И също, защо ми се промениха измерванията и в първите 2 цилиндъра??? Тях изобщо не съм ги пипал. Да не би компютърът да компенсира за огромни отклонения в цил. 3 и 4 като намалява налягането от помпата и съответно афектира и другите 2 цилиндъра?
Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле
Относно тракането презацепи ангренажа!
viewtopic.php?f=24&t=458909&start=37
viewtopic.php?f=24&t=458909&start=37
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле
доколкото ми е известно Сименс не се рециклират най-добре ги занесете в сервиз в който разбират да проверят и сложат най-читавите
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле
Колега, сигурен ли си, че въвеждаш правилния код? По мой спомен имаше няколко различни надписа по всяка една от дюзите.
Другия ми съвет е да се пробва кодиране с ODIS вместо с VCDS. Очевидно EDC-то не може да възприеме правилните корекции на дюзите. Пробвай да прочетеш вече записаните кодове и виж дали отговарят на това, което си въвел
Измерените от теб в началото компенсации на дюзите са доста по-добри, отколкото на моята кола. Аз май нямам дюза, която да е с корекция под 1, но такива проблеми нямам.
Ангренажа може да се провери с помощта на комплект блокиращи щифтове, аз обаче се съмнявам, че ще е от това.
Има и друго: Надписа, който определя корекцията на дадена дюза е бил валиден в момента на производството и. Дюзи, които са минали тест на стенд би трябвало да имат нова корекция, която да е сметната по показанията на стенда. Не знам дали в България има такъв стенд.
А какъв е варианта да са ти върнали други дюзи, а не твоите?
Другия ми съвет е да се пробва кодиране с ODIS вместо с VCDS. Очевидно EDC-то не може да възприеме правилните корекции на дюзите. Пробвай да прочетеш вече записаните кодове и виж дали отговарят на това, което си въвел
Измерените от теб в началото компенсации на дюзите са доста по-добри, отколкото на моята кола. Аз май нямам дюза, която да е с корекция под 1, но такива проблеми нямам.
Ангренажа може да се провери с помощта на комплект блокиращи щифтове, аз обаче се съмнявам, че ще е от това.
Има и друго: Надписа, който определя корекцията на дадена дюза е бил валиден в момента на производството и. Дюзи, които са минали тест на стенд би трябвало да имат нова корекция, която да е сметната по показанията на стенда. Не знам дали в България има такъв стенд.
А какъв е варианта да са ти върнали други дюзи, а не твоите?
Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле
Здравейте Колеги,
Доста време е минало след тази статия.
Аз имам същия проблем със същия двигател CAYC -1.6 TDI
След смяна на дюзи/за да проверя дали някоя има проблем/ и връщане на старите колата става по злезе.
Ако някой знае какво точно се случва и защо изпада в това състояние да сподели опита си.
Ако колегата който е започнал тази тема е решил проблема да сподели как.
Доста време е минало след тази статия.
Аз имам същия проблем със същия двигател CAYC -1.6 TDI
След смяна на дюзи/за да проверя дали някоя има проблем/ и връщане на старите колата става по злезе.
Ако някой знае какво точно се случва и защо изпада в това състояние да сподели опита си.
Ако колегата който е започнал тази тема е решил проблема да сподели как.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 156 госта