Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Вто 23 юли 2019 8:34


Проблема се появи от около година, стартера върти по 5 секунди и тогава пали. Прави го и топла и студена но не винаги.
По колата е правено: почистена сонда в резервара, горивен филтър, о-пръстени дюзи, сложил съм клапан на горивопровода да не връща гориво. Сменен е разпределителен вал, повдигачи, лагери, регулиране на дюзите на 180°, сменени маркучи около помпата, тандем помпата не тече. Стартер ремонтиран и сменен акумулатор, Центровка на 0-0.6
На диагностика няма грешки. Имам съмнения в датчика на коляновия вал и най- вероятно ще го смена. за друго не се сещам вече....

Последна промяна от valiosport на Вто 23 юли 2019 8:49, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18733
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Трудно пали голф 4 АРЛ

Мнениеот hooligans » Вто 23 юли 2019 8:38




Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот NathaN » Вто 23 юли 2019 20:09


Аз имах проблем на студено палене и се оказа металанта гарнитура между блока и тандем помпата на 3 места беше наранена, а не течеше и не капаше. Лесно се сваля,а може и самата помпа вътре има ремонтен комплект за нея аз си го купих към 70 лева е нещо такова, но както казах смених само металнaта гарнитура и се оправи


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Вто 23 юли 2019 21:42


NathaN написа:Аз имах проблем на студено палене и се оказа металанта гарнитура между блока и тандем помпата. 70 лева е нещо такова, но както казах смених само металнaта гарнитура и се оправи

При мене е с две гумени оплътнения и съм ги сменил преди месец, защото е сменен разпределителния вал... Виж самата помпа може да не държи налягане.

А този тройник на горивния филтър отгоре, може ли да прави мизерии? То всъщност как работи че не ми е ясно?


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот NathaN » Вто 23 юли 2019 21:48


и аз ги имам тези 2 уплатнения + гарнитурата а може вътре самата помпа това ти казвам ремонтния комплект на помпата https://www.youtube.com/watch?v=VuvjpoNhFtQ&t=73s ето клипа за какво говоря а това е гарнитурата която смених https://www.alo.bg/user_files/m/maximov ... 69_big.jpg на 3 места беше наранена иначе и аз опръстени на дюзи, помпата в резервоара гледах, смених тоя тройник,стартер правих, горивен филтър кво ли не и нищо и се оказа това за 12 лева но кактo казах купих целия комплект


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Вто 23 юли 2019 22:07


Колега при мене я няма тази метална гарнитура с две гумени оолътнения е между помпата и главата, едното е осморката за горивопроводите, а другото е с форма на сърце. Ако си с металната гарнитура гумените оплътнения ги няма.

А ремонтния комплект за помпата е отделно. Казваш при теб трудния старт се е оправил.

А това тройниче на филтъра знаеш ли каква му е ролята?


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот NathaN » Сря 24 юли 2019 5:15


Мне, но пробвай и с него да го смениш аз и него смених, но нямаше ефект интересно, че при теб и топла и студена го прави при мен само на студена когато престоеше повече време и само първото палене беше зор


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот Danny boy » Сря 24 юли 2019 6:21


Понякога и при мен го прави същия номер. И топла и студена.
Аз залагам на датчик на разпределителни вал. При един колега се оказа това, но го изписа на вагком като грешка и палеше трудно ама всеки път.
Ще го сменям при другата смяна на ангренажа че е наврян на кучето в г..... а.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Сря 24 юли 2019 6:56


И топла и студена го прави, няма отношение колко време е престояла.
Скорошен пример от вчера, тръгвам си от работа в 17.30 върта и пали добре, спирам пред Еконт за 5 минути, влизам да паля и върти 5-6 секунди...

Дани бой тоя датчик е лесен, долу на коляновиа вал е гаден... Дали може долния датчик на коляновия вал да прави магарии, щото ми опуска масло от семеринга зад маховика и е омазано отдолу?


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот NathaN » Сря 24 юли 2019 21:37


Да ти кажа честно на един колега на сеата така изведнъж спря да пали не иска да запали и тва е закачваме я на диагностика нищо не показва смени датчик колянов дал и се оправи. Но интересно защо не го показваше на диагностиката,а попринцип би трябвало да го показва, та пробвай не знам не съм запознат дали има реле 109 поне при мен на сеата го нямам 219 май беше при нас не помна и не знам за пд но виж релетата ако нямаш 109 виж за 219 дали имаш и пробвай


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Чет 25 юли 2019 6:28


Колега, сега почнах да я паля по друг начин и ще видим как ще е. Сега давам по 5 пъти на контакт да може подкачващата помпа да напомпи гориво. Логиката е такава, че ако ми пада налягането на горивото, подкачващата го напомпва и пали добре. Така ще мога да разбера дали налягането на горивото пада о затова пали зле или е датчик. Ако и сега ми го направи значи е датчик, ако не го направи, отиваме на вариант ремонт на тандем помпа.

Това реле 109 и 219 каква роля изпълняват?


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот 110afn » Чет 25 юли 2019 10:52


valiosport написа:И топла и студена го прави, няма отношение колко време е престояла.
Скорошен пример от вчера, тръгвам си от работа в 17.30 върта и пали добре, спирам пред Еконт за 5 минути, влизам да паля и върти 5-6 секунди...

Дани бой тоя датчик е лесен, долу на коляновиа вал е гаден... Дали може долния датчик на коляновия вал да прави магарии, щото ми опуска масло от семеринга зад маховика и е омазано отдолу?

Прекодирай на автомат колкото за пробата. Тогава няма да ти търси топлия старт с 250 оборота. Ако се оправи паленето някой мапер ще ти махне топлия старт.
За помпата в резервоара, ми то има много ПД мотори без такава.Тя качва гориво до тандема, не до дюзите
Тандем-помпата няма какво да се ремонтира, освен гарнитурата.
Проблема почти винаги е в главата при разбити легла. При изправност в дюзи, о-пръстени, легла и тандем трябва да има 1 бар между помпа и дюзи, ако ще и 1 месец да не е палена колата. Само тогава пали перфектно това чудо на автомобилостроенето.
Пасата на Danny boy беше мой преди това. Реглажа на дюзите си играх до 220 гр и като че ли беше най-добре така


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот NathaN » Чет 25 юли 2019 11:27


Аз знам че на 131-ца са на 220 градуса не знам защо на 180 ги правят моите са направени на 220 градуса и е чакмак зима,лете никакви проблеми


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот valiosport » Чет 25 юли 2019 11:50


Помпа дюза не знам дали може на автомат да се кодирва? Дори и да може това не обеснява защо и студена го прави...
Подкачващата помпа знам че първите ПД нямат, но идеята на подкачването по 5 пъти е да се установи дали губи налягане или проблема е в датчик...


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 4 2002 ТДИ АРЛ- Трудно пали

Мнениеот toraborat » Чет 25 юли 2019 13:29


След първото подкачване чуваш ли помпата да гнете въздух?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта