Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Преди да започна с изказването на проблема ми и запитването, нека кажа че съм изчел всички теми относно проблема ми, но тези които са си решили проблема само са споделили, че са го решили или къде са го оправили, а не как точно и затова реших да отворя тема.
Проблема е следния: колата върви, НЕ забива след 120, вдига си 180 или поне до толкова съм пробвал. Не пуши черно, съвсем малко сиво, но само като я вкарвам в обороти след 3500 с газ до ламарината и то се вижда само в тъмното и някой ме осветява с фарове отзад.
НО НЕ ме залепя за седалката след 2000оборота, нито след 3000, а си ускорява просто нормално дори и да съм смачкал газта до долу(естествено, че с покачване на оборотите започва леко по-добре да става, но няма ряЗ). Н75 гледам е на пиербург, предполагам, че предишния собственик го е сменял и не знам дали работи коректно, егр имам не е затапен но мембраната вътре е спукана но работи виждам го като се подаде газ на място как се движи вътре в чашката обаче пука при отнемане на газта. Колата няма чип, а за катализатор не знам дали има тъй като си е с фабричното тяло, а не с тръба макар че някои просто изтърбушват питата и после пак си монтират обратно. Не мога да си направя диагностика тъй като си преинсталирах лаптопа и ми се изтри вагкома и сега не мога да намеря версия 311.2 с юсб, тъй като моя кабел работи само с нея, а на другите програми ми изписва че не е открит интерфейса.
Моля за някакви мнения, предположения, съвети!
П.П. Само да отбележа-турбото не е чистено, акутатора лостчето се движи нагоре и надолу около 10мм при подаване на газ на място
Проблема е следния: колата върви, НЕ забива след 120, вдига си 180 или поне до толкова съм пробвал. Не пуши черно, съвсем малко сиво, но само като я вкарвам в обороти след 3500 с газ до ламарината и то се вижда само в тъмното и някой ме осветява с фарове отзад.
НО НЕ ме залепя за седалката след 2000оборота, нито след 3000, а си ускорява просто нормално дори и да съм смачкал газта до долу(естествено, че с покачване на оборотите започва леко по-добре да става, но няма ряЗ). Н75 гледам е на пиербург, предполагам, че предишния собственик го е сменял и не знам дали работи коректно, егр имам не е затапен но мембраната вътре е спукана но работи виждам го като се подаде газ на място как се движи вътре в чашката обаче пука при отнемане на газта. Колата няма чип, а за катализатор не знам дали има тъй като си е с фабричното тяло, а не с тръба макар че някои просто изтърбушват питата и после пак си монтират обратно. Не мога да си направя диагностика тъй като си преинсталирах лаптопа и ми се изтри вагкома и сега не мога да намеря версия 311.2 с юсб, тъй като моя кабел работи само с нея, а на другите програми ми изписва че не е открит интерфейса.
Моля за някакви мнения, предположения, съвети!
П.П. Само да отбележа-турбото не е чистено, акутатора лостчето се движи нагоре и надолу около 10мм при подаване на газ на място
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга!
Без диагностика си е ремонт на слуки. За начало смени всички вакуумни маркучлета от управлението на ЕГР турбо. Също така смени горивния и въздушния филтър, ако не са сменяни скоро.
П.П.Имаш ли прозрачен маркуч на горивото към помпата? Вижда ли се въздух в горивото?
П.П.Имаш ли прозрачен маркуч на горивото към помпата? Вижда ли се въздух в горивото?
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга!
Сменил съм маслото и всички филтри преди 1000км. Преди да сипя нафта слагам добавка на Бардал за чистене. За въздух нищо не мога да видя... След като смених филтрите и маслата имах път 600км по магистрала и реших да продухам турбото по всеизвесния начин, за да се раздвижат лопатките на турбото (ако евентуално са запекли, но резултат нулев).. Ако някой колега има тази версия на вагком, която съм описал по-горе за моя кабел с юсб, нека ми я изпрати, за да направя диагностика.
П.П. От 0 до 100 ускорява за 14.52секунди, с тръгване на обороти и превключване на 4500 4700оборота.
П.П. От 0 до 100 ускорява за 14.52секунди, с тръгване на обороти и превключване на 4500 4700оборота.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Сигурен ли си, че колата има проблем? В жегите е нормално да бяга по-малко заради топлият въздух. Дават и 12.3с 0-100км/ч.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Колега, усещам я, че е леко мудничка. Пък и съм сядал в друг такъв пасат със същия мотор и като смачка педала след 2000 оборота и те лепи на седалката. Не знам внушавам ли си вече... Замислям се за дюзи нещо по тях да не, да са с малко налягане или да пикаят..
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
От къде си, колега? Все някой може да ти помогне с диагностика.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Аз онзи ден мислех, че от жегата не върви (ПД 131к.с.), обаче много съскаше като я смачкам - оказа се разпран маркуча директно след турбото. Иначе си вдигаше налягане, вероятно с леко закъснение, ама турбината е работела на макс. И съвсем леко изпушваше при настъпване. Даже в сервиза от втория път го хванаха, само на слух се променя работата на турбината и не върви както трябва ама не е като да забие в авариен режим...
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
От Кърджали съм.
Преди малко, след работа прегледах маркучите. На запалена кола ги пръсках с помпичка с вода за да разбера дали не издишат някъде, но няма-от никъде не съска. Може би в движение усещам нещо като съскане или леко жужене от турбото но не мога да го определя точно и то става когато съм в обороти до към 2000 и колата е по нагорнище и смачкам газта(което ме навява на мисълта, че е от скъсаната мембрана). Малките, тънките маркучета, които са към акутатора, н18 и н75 са отгоре с плетеница и са савсем малко разплетени и разрошени в краищата им където влизат я в тройниците я по клапаните и датчиците..
Преди малко, след работа прегледах маркучите. На запалена кола ги пръсках с помпичка с вода за да разбера дали не издишат някъде, но няма-от никъде не съска. Може би в движение усещам нещо като съскане или леко жужене от турбото но не мога да го определя точно и то става когато съм в обороти до към 2000 и колата е по нагорнище и смачкам газта(което ме навява на мисълта, че е от скъсаната мембрана). Малките, тънките маркучета, които са към акутатора, н18 и н75 са отгоре с плетеница и са савсем малко разплетени и разрошени в краищата им където влизат я в тройниците я по клапаните и датчиците..
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Върви да направят диагностика.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Без да се заяждам, при така описаното от теб съм убеден че нямаш проблем с колата.
Със тия 110 умрели коня за колко време искаш да ускоряваш до 100? И колко повече от 180 да вдигнеш? Още повече на това тежко купе.
Аз не мисля че Пасат Б5 с мотор по-малък от 200 кс може да те залепи за седалката.
Просто си въобразяваш, карай си колата и не се занимавай с глупости, като искаш бегачка си купи таква.
Със тия 110 умрели коня за колко време искаш да ускоряваш до 100? И колко повече от 180 да вдигнеш? Още повече на това тежко купе.
Аз не мисля че Пасат Б5 с мотор по-малък от 200 кс може да те залепи за седалката.
Просто си въобразяваш, карай си колата и не се занимавай с глупости, като искаш бегачка си купи таква.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Тук никъде не правят с вагком, а само с делфи и там не излиза никаква грешка. Колега, качвал съм се в много такива пасати стокови 110ки и съм карал няколко, усеща се как залепва и сякаш вървят повече. Като почивам, ще затапя егр-а с ламаринка и ще затапя маркучето(само ще ми трябва някой да ми изпрати програмата 311.2 работеща с юсб, за да мога да му променя стойностите да го изключа софтуерно.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
На AFN не ти трябва софтуерно изключване, освен това, за проба просто му извади маркучето и го затапи да не дърпа въздух. Ламарината се слага при постоянно изключване за по-сигурно и плътно постоянно затваряне, но и иначе клапата си затваря.
ПП: Милиграмите на празен ход на ГНП оказват също доста голямо влияние върху вървенето и пушенето. Трябва да се погледне...А най-добре при тая проверка да се види и аванса.
ПП: Милиграмите на празен ход на ГНП оказват също доста голямо влияние върху вървенето и пушенето. Трябва да се погледне...А най-добре при тая проверка да се види и аванса.
Последна промяна от cecoa1 на Пон 12 авг 2019 22:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 13 яну 2019 15:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Добре, утре ще пробвам с някакъв болт или видия да затапя маркучето да видя ще има ли някаква поне малка разлика.
- samo_pechka
- Мнения: 8455
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Няма усетиш промяна, защото ако има проблем с ЕГР клапана, ще си го има механично , натрупан нагар и остава полузатворен. Прегледай си смук. колектор дали не е задръстен, вкл. и отворите в главата откъм смук.клапани. Провери дали дебитомера е в ред, направо. вземи от колега за пробата, така, както е с капака на филтъра
-
- Мнения: 1875
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Passat B5 1.9tdi AFN 1999г. Няма тяга
Грешки едва ли ще има и с vag-com, диагностика в движение, предполагам, че дебитомера няма да изпълнява исканата стойност при пълна газ и ГНП "иска" малко регулиране.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта