Разлика в помпа дюзи!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 24 авг 2019 16:41


Здравейте колеги.
До скоро водех спокоен живот като собственик на автомобил с двигател 1Z ,но спокойствието е на път да приключи с новата ми кола с AJM.
Ще се наложи смяна на така наречените бобчетат и регулиращи винтове на помпа дюзите. Обаче тези които са по магазините (онлайн) и моите се различават. Моля да ми ги изясните нещата,че тепърва навлизам в П.Д. моторите.
Прилагам примерни снимки от нета. Моите са от издължените.

2019824_171547878.jpg
2019824_171230578.jpg




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 25 авг 2019 14:11




Задавам въпрос и сам си отговарям. До колкото виждам са взаимозаменяеми.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот valiosport » Нед 25 авг 2019 14:35


Издължените са стария модел и мисля че даже не се и намират. Не съм пробвал дали може да се сложат от другите на същите дюзи, но би трябвало да става, трябва да питаш някой майстор със сигурност.

Теоритично това бобче така да го наречем натяга пружината върху дюзата като натягаш отгоре реглажния винт, реално ако е по дълго бобчето ще натегнеш по малко, ако е късо натягаш повече до упор и после връщаш 180°/220°.
Стига да няма разлики и в регулиращия винт отгоре


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 25 авг 2019 15:22


Аз имах леки шумове в мотора и отворих да видя какво става. Вала изглежда ок. При регулирането на дюзите на 2-ри и 4- ти цилиндър направих повече от 2 пълни оборота преди да стигна до упор. След регулирането разликата в звукът на мотора е значителна, но все пак тези неща трябва да ги сменя защото има износване.Направих ги на 220 градуса.
А как мога да съм сигурен ,че двигателя е AJM a не AUY бележката в багажника я няма.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот vinixxx » Нед 25 авг 2019 16:01


виж в големия талон го има кода/


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 25 авг 2019 19:05


vinixxx написа:виж в големия талон го има кода/

Пише AJM ама знам ли...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот valiosport » Пон 26 авг 2019 0:40


А сигурен ли си че си точно в позиция на регулиране като си навил два пълни оборота?
Аз тази процедура я правя с магнитна стойка с индикаторен часовник, включвам на 6-та и въртя гумата докато не намера точната позиция за регулиране, махам стойката и почвам регулирането


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 26 авг 2019 5:53


Да , така я правих. Въпроса ми е за бобчетата стават ли от другите?


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 05 сеп 2019 21:30


Такааа. Купих четири броя ремонтен комплект за П.Д и ги смених.
Понеже правя разглобих колата пред блока след работа се стъмни и нямах време да регулирам и да затворя капака. Бобчетата са взаимозаменяеми както е показано на клипа по-горе.
Старите бобчета извадих без да свалям кобилиците. Малко е играчка и си е импровизация, но няма проблем.
Старите болтове поради голямото износване единият се е бил спукал и само като започнах да го отвивам едно пърче се отчупи. Мисля,че е било въпрос на малко време това парче да падне в двигателя.
Утре като сглобя и запаля ще споделя как е.
IMG_20190905_183055.jpg
Прикачени файлове
201995_221426364.jpg


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот valiosport » Пет 06 сеп 2019 15:07


Виж къде е разликата. Старите бобчета са с различни винтове, новите бобчета са с другия модел винтчета, т.е. старите ти бобчета са с външна сфера а винта с вътрешна. При новите бобчета сферата е вътрешна, а на винта е външна.
От това което виждам бобчетата са взаимозаменяеми, ако се сменят и винтчетата.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 07 сеп 2019 10:18


Разбира се, болтовете задължително се сменят, аз мислех ,че това е ясно. Ако някой не е разбрал сменят се КОМПЛЕКТ бобчета и регулиращи винтове.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика в помпа дюзи!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 07 сеп 2019 10:24


Колата работи нормално и всичко е точно.

Държа да отбележа, че при монтажа преди да се завие регулиращият винт, задължително да се капне масълце върху бобчето и регулиращият винт. Аз първият път пропуснах да го направя и ефекта е неприятен.

Поздрави на всички и дано да съм бил полезен :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта