Здравейте колеги.
До скоро водех спокоен живот като собственик на автомобил с двигател 1Z ,но спокойствието е на път да приключи с новата ми кола с AJM.
Ще се наложи смяна на така наречените бобчетат и регулиращи винтове на помпа дюзите. Обаче тези които са по магазините (онлайн) и моите се различават. Моля да ми ги изясните нещата,че тепърва навлизам в П.Д. моторите.
Прилагам примерни снимки от нета. Моите са от издължените.
Разлика в помпа дюзи!
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Задавам въпрос и сам си отговарям. До колкото виждам са взаимозаменяеми.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Разлика в помпа дюзи!
Издължените са стария модел и мисля че даже не се и намират. Не съм пробвал дали може да се сложат от другите на същите дюзи, но би трябвало да става, трябва да питаш някой майстор със сигурност.
Теоритично това бобче така да го наречем натяга пружината върху дюзата като натягаш отгоре реглажния винт, реално ако е по дълго бобчето ще натегнеш по малко, ако е късо натягаш повече до упор и после връщаш 180°/220°.
Стига да няма разлики и в регулиращия винт отгоре
Теоритично това бобче така да го наречем натяга пружината върху дюзата като натягаш отгоре реглажния винт, реално ако е по дълго бобчето ще натегнеш по малко, ако е късо натягаш повече до упор и после връщаш 180°/220°.
Стига да няма разлики и в регулиращия винт отгоре
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Аз имах леки шумове в мотора и отворих да видя какво става. Вала изглежда ок. При регулирането на дюзите на 2-ри и 4- ти цилиндър направих повече от 2 пълни оборота преди да стигна до упор. След регулирането разликата в звукът на мотора е значителна, но все пак тези неща трябва да ги сменя защото има износване.Направих ги на 220 градуса.
А как мога да съм сигурен ,че двигателя е AJM a не AUY бележката в багажника я няма.
А как мога да съм сигурен ,че двигателя е AJM a не AUY бележката в багажника я няма.
- vinixxx
- Мнения: 1820
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Разлика в помпа дюзи!
виж в големия талон го има кода/
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
vinixxx написа:виж в големия талон го има кода/
Пише AJM ама знам ли...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Разлика в помпа дюзи!
А сигурен ли си че си точно в позиция на регулиране като си навил два пълни оборота?
Аз тази процедура я правя с магнитна стойка с индикаторен часовник, включвам на 6-та и въртя гумата докато не намера точната позиция за регулиране, махам стойката и почвам регулирането
Аз тази процедура я правя с магнитна стойка с индикаторен часовник, включвам на 6-та и въртя гумата докато не намера точната позиция за регулиране, махам стойката и почвам регулирането
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Да , така я правих. Въпроса ми е за бобчетата стават ли от другите?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Такааа. Купих четири броя ремонтен комплект за П.Д и ги смених.
Понеже правя разглобих колата пред блока след работа се стъмни и нямах време да регулирам и да затворя капака. Бобчетата са взаимозаменяеми както е показано на клипа по-горе.
Старите бобчета извадих без да свалям кобилиците. Малко е играчка и си е импровизация, но няма проблем.
Старите болтове поради голямото износване единият се е бил спукал и само като започнах да го отвивам едно пърче се отчупи. Мисля,че е било въпрос на малко време това парче да падне в двигателя.
Утре като сглобя и запаля ще споделя как е.
Понеже правя разглобих колата пред блока след работа се стъмни и нямах време да регулирам и да затворя капака. Бобчетата са взаимозаменяеми както е показано на клипа по-горе.
Старите бобчета извадих без да свалям кобилиците. Малко е играчка и си е импровизация, но няма проблем.
Старите болтове поради голямото износване единият се е бил спукал и само като започнах да го отвивам едно пърче се отчупи. Мисля,че е било въпрос на малко време това парче да падне в двигателя.
Утре като сглобя и запаля ще споделя как е.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Разлика в помпа дюзи!
Виж къде е разликата. Старите бобчета са с различни винтове, новите бобчета са с другия модел винтчета, т.е. старите ти бобчета са с външна сфера а винта с вътрешна. При новите бобчета сферата е вътрешна, а на винта е външна.
От това което виждам бобчетата са взаимозаменяеми, ако се сменят и винтчетата.
От това което виждам бобчетата са взаимозаменяеми, ако се сменят и винтчетата.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Разбира се, болтовете задължително се сменят, аз мислех ,че това е ясно. Ако някой не е разбрал сменят се КОМПЛЕКТ бобчета и регулиращи винтове.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика в помпа дюзи!
Колата работи нормално и всичко е точно.
Държа да отбележа, че при монтажа преди да се завие регулиращият винт, задължително да се капне масълце върху бобчето и регулиращият винт. Аз първият път пропуснах да го направя и ефекта е неприятен.
Поздрави на всички и дано да съм бил полезен :)
Държа да отбележа, че при монтажа преди да се завие регулиращият винт, задължително да се капне масълце върху бобчето и регулиращият винт. Аз първият път пропуснах да го направя и ефекта е неприятен.
Поздрави на всички и дано да съм бил полезен :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта