Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
TodorPopov
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 17 апр 2019 12:20
Автомобил:
Двигател:

Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот TodorPopov » Нед 15 сеп 2019 18:13


Здравейте.

До скоро карах Голф 3 бензин но минах на Голф 4 1.9 ТДИ 110 коня преди 3 месеца.

Мисля че имам проблем с дебитомера обаче защото като запаля колата и го откача от буксата върви съвсем различно. Струва ми се че върви доста по-бързо на първа и втора скорост и не се зори толкова колата след 3000 оборота и нагоре. Купих спрей за почистване на дебитомери и го почистих и като че ли е малко по-добре но все още ми се струва че нямам достатъчно тяга при тръгване и на втора скорост и ми се налага бързо да превключвам до трета за да мога да набера. Не съм и аз много сигурен дали просто не си въобразявам, защото като карах бензиновия голф като че ли вървеше повече в ниските обороти. Другото което си мисля че може да е турбото. В началото го чувах как върти но сега като че ли не го чувам да върти въобще. Възможно ли е да не работи. Чува ли се по принцип винаги турбото при другите колеги с такъв двигател? Какво бихте ме посъветвали. Дали да купувам нов дебитомер или да ходя при някой майстор да я гледа. Ако има пловдивчани и знаят майстор, който разбира от такива двигатели казвайте.

Градско ми гори към 6 7 грубо защото не съм го замервал с точност. Интересното е че като купих колата и заредих първият път имам чувството че карах доста повече тогава. Сега като че ли гори повече. Колата супер много ми харесва и ми се иска да я стегна максимално с възможно най-добрите части за да ме изкара още много години и да остана доволен но просто не знам от къде да започна.

Някакви съвети?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот goppa » Нед 15 сеп 2019 19:27


Започни с диагностика. За твоя мотор е евтина, около 35лв е kkl кабел. Научи де да го диагностираш сам, че по "майстори" е мъка.
Докато се сдобиеш с диагностиката можеш да смениш вакуумните маркучрта. Управлението на турбо и ЕГР става с вакуум. Целостта на маркучите оказва голямо влияние на вървежа.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот Presli82 » Нед 15 сеп 2019 20:14


Провери за спукани маркучи между турбото и колекторите. Симптомите са подобни.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот radotom » Пон 16 сеп 2019 12:44


Принципно при разкачен дебитомер трябва да набие грешка и да умре съвсем...
... освен ако не ти е поправен софтуера, че ако си говорим за AFN - със стоковия е такъв мъртвец, че понятието 'върву колата' е винаги в бъдеще време :mhihi :mhihi

Ако искаш, звънни по някое време да я закачим на VCDS да видим ще каже ли нещо и дали ще познаем какво е казала колата - не съм майстор, любител съм и не претендирам, че разбирам.
Телефона ми е 0898/796 386 - Радо. От Пловдив съм


Потребителски аватар
TodorPopov
Мнения: 3
Регистриран на: Сря 17 апр 2019 12:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот TodorPopov » Пон 16 сеп 2019 17:25


Аз си купих кабела и излезна точно това което си и мислех.

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 16 September 2019, 13:31:22:0
Control Module Part Number: 038 906 012 FB
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 3350
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 31414
VCID: 55DD0257BC19
Additional Info: WVWZZZ1JZ2D089286 VWZ6Z0A3664073
1 Fault Found:
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -

Изчистих грешката и при следващото палене пак се появи.

Вече правя сметки да купя нов дебитомер.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1128
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110 к.с. Въпрос за турбото

Мнениеот nikolay_ss » Пон 16 сеп 2019 18:17


Трябва да видиш в движение какви стойности ти дава дебитомера, така от една грешка недей бърза да го сменяш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pac_man и 83 госта