Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Голф 4 (1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване
Добър вечер колеги и благодаря за приема.
Имам колата от 1 месец. Предишния собственик беше сменял разпределителен вал с повдигачи, съединител и средна част на турбото, ЕГР-а е премахнат нацяло, на негово място има рейс пайп(права тръба) и вакуумите висят с болтчета в тях до него. Когато я карах ми направи впечатление, че надува късно(отваряше на 1900 оборота) и реших да оправя проблема, защото знам, че това не е нормално. При консултация с майстора, ми каза, че турбото трябва да се прати на турбо стенд и го прати във Варна Унитек. Там се оказа, че част от перка се е отчупила и е блокирала геометрията при което част от връхчетата са били стопени. Смениха геометрията. Ремонта излезе 230лв(Унитек). При връщането и слагането от майстора, е направил кръгче да види как е и ми каза, че надува още по-късно, защото имало бедна смес и нямало какво да развърти турбината по-рано(гледа я с лаптоп и някаква програма). Каза че дюзите и дебитомера са добре, също и тандем помпата. От Унитек му казали, че вътре турбината била побеляла от бедната смес и ми препоръча в най-скоро време да я закарам на ремап да ми оправят "горивото" и "аванса". Колата вече тръгва след 2000-2200 оборота. Има едно спадане и връщане на налягането след като я настъпя, което се получава или веднага след като влезе в бууст или между 3200-3400 оборота. Правих клипче на лоста на актуатора в движение и се вижда как е дръпнат до най-долно положение и веднага след като влезе в бууст подскача нагоре и пак се прибира, докато пусна газта след което разтоварва и пак прибира.
П.С Предишния собственик ми каза че след смяната на средната част са скъсили лоста на актуатора да надува от по-рано, защото и при него така късно надувало.
П.С Предполагам геометрията работи правилно, защото дори и на 1600 оборота като превключа скорост се чува леко разтоварване(фиукане, колата е изцяло с права генерация). След ремонта на турбото вече и на място при изревавания до към 3000 оборота се чува как разтоварва(фиукане) обаче не достатъчно силно(според клипчета в интернет на други прави тръби). Преди ремонта нямаше никакво фиукане на място.
Нещата които съм сменял и човъркал по колата са:
-Дебитомер - 2ра употреба
-Горивен филтър
Днес свалих клапан Н75 и го пробвах на колата на бащата(Бора 101ПД), върви си без проблеми. Неговия не можах да го сложа на моята, защото изходите на вакуумите бяха в различни посоки. Пробвах като извадя маркуча на актуатора да видя дали има движение в лоста на геометрията, движи се безпроблемно. При изкарване на вакуума на вакуумния резервоар отпред на двигателя(черната топка) има същия ефект. Проверих всички вакууми по схема. Ходих при майстор, с намерението да ми върне фабричните настройки на компютъра(предполагах че е човъркана нещо софтуерно и заради това е бедна сместа), каза ми че файла е оригинален и не е пипана.
П.С Пуснах тест на 11 група с ВагКом, стойностите от 960 се качват на 1030-40. На 101-цата от 960 на 1170-80, и се получава едно виене от турбината като включи клапана, а при мен едва се чува.
Въпроса ми е: Как като е с фабрични настройки на турбо и компютър сместа е бедна и какво е отговорно за късното тръгване на колата? Възможно ли е да е от премахнатия ЕГР, който не е отразен софтуерно че го няма? Или проблема е скрит някъде другаде. Утре планирам да извадя и да почистя MAP сензора на интеркулера със спрей за почистване на сензори(с него пръсках и дебитомера)
Колата е Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ.
Благодаря предварително на всички отзовали се на тази дилема.
Прикачвам LOG преди настройка на турбото при Унитек.
Имам колата от 1 месец. Предишния собственик беше сменял разпределителен вал с повдигачи, съединител и средна част на турбото, ЕГР-а е премахнат нацяло, на негово място има рейс пайп(права тръба) и вакуумите висят с болтчета в тях до него. Когато я карах ми направи впечатление, че надува късно(отваряше на 1900 оборота) и реших да оправя проблема, защото знам, че това не е нормално. При консултация с майстора, ми каза, че турбото трябва да се прати на турбо стенд и го прати във Варна Унитек. Там се оказа, че част от перка се е отчупила и е блокирала геометрията при което част от връхчетата са били стопени. Смениха геометрията. Ремонта излезе 230лв(Унитек). При връщането и слагането от майстора, е направил кръгче да види как е и ми каза, че надува още по-късно, защото имало бедна смес и нямало какво да развърти турбината по-рано(гледа я с лаптоп и някаква програма). Каза че дюзите и дебитомера са добре, също и тандем помпата. От Унитек му казали, че вътре турбината била побеляла от бедната смес и ми препоръча в най-скоро време да я закарам на ремап да ми оправят "горивото" и "аванса". Колата вече тръгва след 2000-2200 оборота. Има едно спадане и връщане на налягането след като я настъпя, което се получава или веднага след като влезе в бууст или между 3200-3400 оборота. Правих клипче на лоста на актуатора в движение и се вижда как е дръпнат до най-долно положение и веднага след като влезе в бууст подскача нагоре и пак се прибира, докато пусна газта след което разтоварва и пак прибира.
П.С Предишния собственик ми каза че след смяната на средната част са скъсили лоста на актуатора да надува от по-рано, защото и при него така късно надувало.
П.С Предполагам геометрията работи правилно, защото дори и на 1600 оборота като превключа скорост се чува леко разтоварване(фиукане, колата е изцяло с права генерация). След ремонта на турбото вече и на място при изревавания до към 3000 оборота се чува как разтоварва(фиукане) обаче не достатъчно силно(според клипчета в интернет на други прави тръби). Преди ремонта нямаше никакво фиукане на място.
Нещата които съм сменял и човъркал по колата са:
-Дебитомер - 2ра употреба
-Горивен филтър
Днес свалих клапан Н75 и го пробвах на колата на бащата(Бора 101ПД), върви си без проблеми. Неговия не можах да го сложа на моята, защото изходите на вакуумите бяха в различни посоки. Пробвах като извадя маркуча на актуатора да видя дали има движение в лоста на геометрията, движи се безпроблемно. При изкарване на вакуума на вакуумния резервоар отпред на двигателя(черната топка) има същия ефект. Проверих всички вакууми по схема. Ходих при майстор, с намерението да ми върне фабричните настройки на компютъра(предполагах че е човъркана нещо софтуерно и заради това е бедна сместа), каза ми че файла е оригинален и не е пипана.
П.С Пуснах тест на 11 група с ВагКом, стойностите от 960 се качват на 1030-40. На 101-цата от 960 на 1170-80, и се получава едно виене от турбината като включи клапана, а при мен едва се чува.
Въпроса ми е: Как като е с фабрични настройки на турбо и компютър сместа е бедна и какво е отговорно за късното тръгване на колата? Възможно ли е да е от премахнатия ЕГР, който не е отразен софтуерно че го няма? Или проблема е скрит някъде другаде. Утре планирам да извадя и да почистя MAP сензора на интеркулера със спрей за почистване на сензори(с него пръсках и дебитомера)
Колата е Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ.
Благодаря предварително на всички отзовали се на тази дилема.
Прикачвам LOG преди настройка на турбото при Унитек.
Последна промяна от CeckoStamov на Сря 27 фев 2019 20:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
На тия специалисти дето ти разправят че турбината е побеляла от бедна смес отиди и им я удари в главите.
Това не е бензин че да имаш дросел клапа... Дизела винаги върви на бедна смес, преобогатява само когато я мачкаш.
Ще ти дам жокер, при бял цвят на турбото, там е напичало зверски от неправилно горене или пикаещи дюзи.
Сигурен ли си че ремъка ти е зацепен правилно? На Ваг Ком-а каква е синхронизацията? Корекциите на дюзите какви са? Има ли тресене при палене и въобще как е запалването, оборотите стабилни ли са като работи на място?
Антифриз губи ли?
На лога който си дал се вижда че дебитомера ти дава прекалено ниски стойности до 2100-2200 оборота.
Процентите на Н75 са малко ниски, трябва да са над 70% и под 80% при 4000 оборота.
Не си дал най важния канал да се види какво е исканото и реалното количество гориво
Това не е бензин че да имаш дросел клапа... Дизела винаги върви на бедна смес, преобогатява само когато я мачкаш.
Ще ти дам жокер, при бял цвят на турбото, там е напичало зверски от неправилно горене или пикаещи дюзи.
Сигурен ли си че ремъка ти е зацепен правилно? На Ваг Ком-а каква е синхронизацията? Корекциите на дюзите какви са? Има ли тресене при палене и въобще как е запалването, оборотите стабилни ли са като работи на място?
Антифриз губи ли?
На лога който си дал се вижда че дебитомера ти дава прекалено ниски стойности до 2100-2200 оборота.
Процентите на Н75 са малко ниски, трябва да са над 70% и под 80% при 4000 оборота.
Не си дал най важния канал да се види какво е исканото и реалното количество гориво
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Другата седмица ще я оставям да погледнат ремъка дали е зацепен правилно. Първия старт за деня е труден и препушва синкав дим. Не губи антифриз. На кой канал да погледна синхронизацията. Оборотите са стабилни на място.
П.С ако става въпрос за 4ти канал, 4та група( Synchro angle (-3 - +3°Ck)) При мен си е 0.0 CF Което е добре че е на 0 обаче защо не е Ck.
На 2та група (Spec start of inj 1BTDC-2ATDC) дава стойност 4.0° BTDC.
3та група (Spec injduration 5-7° Ck) стойността е 5.1 CF
П.С Сега свалих капака на ангренажния ремък и погледнах 3те болта откъдето се настройва. Трябва да са центрирани , а разстоянието отдясно на болта е по-голямо отколкото в ляво( може би 2 пъти по-голямо)
П.С ако става въпрос за 4ти канал, 4та група( Synchro angle (-3 - +3°Ck)) При мен си е 0.0 CF Което е добре че е на 0 обаче защо не е Ck.
На 2та група (Spec start of inj 1BTDC-2ATDC) дава стойност 4.0° BTDC.
3та група (Spec injduration 5-7° Ck) стойността е 5.1 CF
П.С Сега свалих капака на ангренажния ремък и погледнах 3те болта откъдето се настройва. Трябва да са центрирани , а разстоянието отдясно на болта е по-голямо отколкото в ляво( може би 2 пъти по-голямо)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Това е синхронизацията щом е нула е добре, дори малко в плюс/минус не пречи и не бутай там след като не ти я ясно.
Колко е количеството на впръсканото гориво на празен ход или кажи колко ти е моментния разход на място трябва да е 0.6-0.8л/ч.
Дюзите бяха 13-ти канал май, кажи там какво ти показва.
Трудният първи старт може да е от О-пръстени на дюзите и/или тандем помпа, следи маслото за покачване да не почне да вкарва нафта че и двигатела ще иде.
Синкавия дим трябва да определиш дали е с тежка миризма на масло или сладнее на неизгоряло гориво?
Колко е количеството на впръсканото гориво на празен ход или кажи колко ти е моментния разход на място трябва да е 0.6-0.8л/ч.
Дюзите бяха 13-ти канал май, кажи там какво ти показва.
Трудният първи старт може да е от О-пръстени на дюзите и/или тандем помпа, следи маслото за покачване да не почне да вкарва нафта че и двигатела ще иде.
Синкавия дим трябва да определиш дали е с тежка миризма на масло или сладнее на неизгоряло гориво?
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
В колата ми показва 0.7-0.8 моментен разход. С ваг ком 0.6-0.7. Като запаля е около 1 и нещо и почва да пада.
Дюзите са в норма. Отначало бяха (-0.54) (1.04) (-1.29) (0.80), след като почнах да слагам бардал БДЦ и двутактово масло и от дългия път, паднаха на (-0.09) (0.64) (-0.42) (-0.14), Скоро ги гледах и се бяха завишили леко.
Маслото го следя редовно, няма промяна, остават му около 1300км до смяна. Няма странен мирис и цвят. Синкавия дим мирише сякаш на неизгоряло гориво.
Дюзите са в норма. Отначало бяха (-0.54) (1.04) (-1.29) (0.80), след като почнах да слагам бардал БДЦ и двутактово масло и от дългия път, паднаха на (-0.09) (0.64) (-0.42) (-0.14), Скоро ги гледах и се бяха завишили леко.
Маслото го следя редовно, няма промяна, остават му около 1300км до смяна. Няма странен мирис и цвят. Синкавия дим мирише сякаш на неизгоряло гориво.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Карай така, проблем с колата нямаш, а на какво се дължи прегряването на турбото преди да го ремонтираш не знам, може да е отпреди да купиш колата, или да е била блокирала геометрията.
След 2200 оборота ясно се вижда че вече колата си надува толкова колкото трябва, даже си леко над 1.35 бара колкото трябва да бъде.
На ниските дебитомера ти дава ниски стойности. Най-добре я чипосай без дебитомер, прави се по МАП, моя АРЛ е така вече повече от 3 години.
Друга причина за късното тръгване е да не е регулиран правилно СТОП-винта, който ограничава крайно затворено положение на геометрията, но при теб това отпада понеже дебитомера дава ниски стойности.
След 2200 оборота ясно се вижда че вече колата си надува толкова колкото трябва, даже си леко над 1.35 бара колкото трябва да бъде.
На ниските дебитомера ти дава ниски стойности. Най-добре я чипосай без дебитомер, прави се по МАП, моя АРЛ е така вече повече от 3 години.
Друга причина за късното тръгване е да не е регулиран правилно СТОП-винта, който ограничава крайно затворено положение на геометрията, но при теб това отпада понеже дебитомера дава ниски стойности.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Значи с чипосването ще я оправят да върви и на ниските? Защото сега е доста неприятна за каране особено в градски условия. Бързото измъкване от натоварено кръстовище е почти невъзможно. Не съм споменал за лага, но след превключване на скорост има голям лаг, особено при изпреварване е доста гадно. Мачкам и почва да набира чак след 1-2 секунди.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
valiosport написа:Друга причина за късното тръгване е да не е регулиран правилно СТОП-винта
Много вероятна причина , но щом е носена на стенд турбината би трябвало да е настроен . При мен беше така след смяна на средна част , нямаше никой в ниските щом винта е много напред . Аз си правих настройката на място на "око" с тест след всяко мърдане на винта , но това е защото нямаше как да ида на стенд в момента и успях да я докарам до положение да си надува добре още в ниските . Тази настройка е много фина.
https://www.myturbodiesel.com/wiki/turbo-stop-screw-adjustment-tdi-engine-zip-tie-engine-hesitation/
Я виж на 11-ти канал в basic settings каква разлика ти дава в налягането при натоварена и разтоварена геометрия ? Моята я докарах около 120mb и стана добре .
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
това за 11 канал ми стана интересно , може ли да го обясниш моля те
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Като я настъпя, дори и на място да вдигам оборотите се чува че турбото се развърта, но просто не тръгва. Другата седмица като й отвори майстора капака на клапаните и погледне какво се случва ще стане ясно. Може да не е центрован вала правилно или ангренажа да е разместен. Другото е да не впръскват дюзите в ниските като е намачкана пак поради настройката на вала.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Ти не я ръчкай много. Да не се окаже че е ремъка и да прее**ш мотора
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
Здравейте колеги, проблема е намерен, поне така мисля. Пуснах Basic Settings, цъкнах GO на 000 група след това TDI Timing, и какво да видя... графиката която трябва да е посредата тя отива нагоре до не се знае къде. Което ме навява на мисълта прехвърлен зъб? Или неправилно поставен разпределителен вал при смяната? Дайте съвети какво точно е, така или иначе ще я оставя на майстора другата седмица и ще му кажа какво е да го оправи.
Прикачам и снимка на графата.

Прикачам и снимка на графата.

- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4(1J1) 1.9TDI 131 PD ASZ 2003 - Късно надуване
Тая графика не е ли само за роторни помпи? Даже са изброени долу в дясно кодовете на двигателите...
- nikolay_ss
- Мнения: 1127
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Голф 4 1.9TDI 131 PD ASZ Късно надуване
CeckoStamov написа:така или иначе ще я оставя на майстора другата седмица и ще му кажа какво е да го оправи.
ако ще ходиш при майстор на който ти ще му казваш как да си върши работата - смени майстора
а тази графика която си я е дал тя е само за роторна помпа
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта