Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
lopiko
Мнения: 65
Регистриран на: Нед 07 сеп 2014 19:42
Автомобил: 97 Polo Variant 1 9TDI AHU 90
Двигател: 97 AHU

Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот lopiko » Нед 01 дек 2019 23:20


Въпрос към по запознатите колата я имам от няколко месеца SEAT TOLEDO 1M2 1.9 TDI 110 ASV 2002 и доста похапва масло на 2000км около литър масло турбината е чисто нова средната част няма грам луфт компресия не съм мерил но си пали перфектно на 0 и - 1 сменявах гумички на клапани без да свалям главата но ми направи впечатление че клапаните имаха малко луфт в водачите на клапаните незнам да ли е нормално лек луфт но го имаше и на последно място смених и пвц клапана на картерната вентилация четох че има вероятност да са запекли маслени сигменти дали е възможно не знам.... Маслото е бардал 10w40 на 3000км. Пиша в този форум защото колата ми все пак е ваг и за мен това е най добрия форум с най много информация и благодарение на него съм научил доста неща за tdi моторите!




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот valiosport » Пон 02 дек 2019 10:53


Водачи на клапани


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот samo_pechka » Вто 03 дек 2019 11:33


valiosport написа:Водачи на клапани

Дали? За да лапа толкова масло , трябва въобще да ги няма гумичките на клапаните , в смисъл да липсват .
Друго е.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот Водния дух1 » Вто 03 дек 2019 17:45


Ами ,тя компресията си я има от компр.сегменти ,-това не значи,че масл.сегменти не са скапани.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот valiosport » Сря 04 дек 2019 7:49


Печка, ако водачите са износени гумичките не успяват да оберат. И при сегменти и при водачи, главата се сваля, но аз първо бих проверил картерна вентилация и турбо преди да се впусна в големи ремонти.
Колегата да свали всмукателен/изпускателен колектор и да погледне през портовете дали има масло по стеблата на клапаните


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот samo_pechka » Сря 04 дек 2019 10:18


Ако има проблем с гумичките на клапаните, основната "порция" масло което ще засмуче, е утаеното през нощта. По време на работа малко или много си обират, топлината си казва думата ( повишава се еластичността им ) и е доста слабо влиянието им. Казвам го защото за 650к.км на голфа си съм сменял само един, единствен път водачи/клапани и гумички . Преди и след това видима разлика в разход на масло не видях . А предните бая си хлопаха :redface
Така, че съм убеден в думите си. Пък който има излишни кинти, да си ги дава по ремонти и мастери.
Друга е причината за завишения разход на масло , лично се досещам за няколко варианта , но съм изключил да са от гумичките на клапаните.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот valiosport » Сря 04 дек 2019 12:49


Аз имам много сериозен пушек при палене и като я оставя на празен ход пак си пуши, студена/топла все пуши а маслото е мръднало с 1мм за 1700км. В понеделник в студа такава пушилка вдигнах че ме хвана срам чак.
Сега като се сещам пролетта сменях разпределителния вал и като зацепих ремъка я запалих да чуя как работи с откачени турбо пътища и нямаше грам пушек и таман се подкефих че вече няма да ми пуши, обаче като закачих маркучи и вентилация пак си пуши и напролет съм намислил да сложа съд за маслени пари да видим как ще е положението...


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 770
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот Lupender » Сря 04 дек 2019 20:21


Колега, както е писал Водния дух1, причината за такъв голям разхода може да е в маслените сегменти. Аз съм имал точно такъв проблем, при мен се получи рязка промяkа, подобна на описаната от тебе. Компресията беше добре, пали чакмак, върви на смърт, но харчи масло при това със сух въздушен тракт и нищожно количество масло в кулъра. Проблема се установи едва при отваряне на мотора - бяха износени и коксовани (на кокал) пружинките на смаслените сегменти толкова, че като ги свалихме, самите пружинки нямаха никаква гъвкавост а се начупиха. Мотора явно никога не беше отварян и съответно нищо не е било сменяно преди това.

Последна промяна от Lupender на Пет 06 дек 2019 12:23, променено общо 1 път.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Сря 04 дек 2019 21:07


Колеги колко излиза смяна на сегменти лагери гарнитури за пасат б5 90 заедно с труда нали


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот cecoa1 » Чет 05 дек 2019 1:30


Грубо, над хиляда лева. Правил съм го преди около 8-9 години, само че на предишния модел Пасат, пак същия мотор но напречен. Не вярвам да са паднали цените много, евентуално нещо с отстъпките ако е вече по-евтино, а труда къде как го намериш, но вероятно е поне същия.
Частите уж не са скъпи, ама са много на брой разни дребни неща, и то си се събира... Аз смених и маслена помпа, че лагерите бЕха зле, и при проверката помпата беше извън нормите. Освен това беше евтина, около 80лв нова, а и момента беше подходящ, че друг път няма кога да се разправям. Цялостна ревизия на главата, смяна на няколко водача, шлайф, и каквото там, около 200лв, сглобяване/разглобяване отделно, гумички клапани, семеринги, гарнитури, уплътнения...не помня, повдигачите май останаха старите...
Вече над 60-70 хиляди километра я търкаля баща ми, не харчи масло, въпреки че турбото още тогава не беше в много добра форма, а пък не ми стигнаха парите за смяната му. От още преди ремонта има лека промяна на софтуера, и върви доста прилично.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Чет 05 дек 2019 11:58


Колеги при студен старт както днес примерно на -3 градуса повдигачите изтракват за 5-6 секунди а маслото е 5в40 казаха ми че не пречи да карам така докато се разтрака повече


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv

Мнениеот samo_pechka » Пет 06 дек 2019 10:09


Не е проблем.
За ремонта при надлъжен мотор, се налага вадене от коша, това допълнително се оскъпяват нещата. Ако не се извади , трябва се разбута магарето и мотора да виси закачен , което е по-труден вариант за мен ( понеже ще е с извадена тиква и трудно се работи ) . Не съм в час с актуалните цени на нужните части , но мисля няма стигат посочените от Цецо. Хубаво е нещата да се съчетаят с ремъци, ролки и ВП .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], miro slav и 46 госта