Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Нед 07 сеп 2014 19:42
- Автомобил: 97 Polo Variant 1 9TDI AHU 90
- Двигател: 97 AHU
Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Въпрос към по запознатите колата я имам от няколко месеца SEAT TOLEDO 1M2 1.9 TDI 110 ASV 2002 и доста похапва масло на 2000км около литър масло турбината е чисто нова средната част няма грам луфт компресия не съм мерил но си пали перфектно на 0 и - 1 сменявах гумички на клапани без да свалям главата но ми направи впечатление че клапаните имаха малко луфт в водачите на клапаните незнам да ли е нормално лек луфт но го имаше и на последно място смених и пвц клапана на картерната вентилация четох че има вероятност да са запекли маслени сигменти дали е възможно не знам.... Маслото е бардал 10w40 на 3000км. Пиша в този форум защото колата ми все пак е ваг и за мен това е най добрия форум с най много информация и благодарение на него съм научил доста неща за tdi моторите!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Водачи на клапани
- samo_pechka
- Мнения: 8976
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
valiosport написа:Водачи на клапани
Дали? За да лапа толкова масло , трябва въобще да ги няма гумичките на клапаните , в смисъл да липсват .
Друго е.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Ами ,тя компресията си я има от компр.сегменти ,-това не значи,че масл.сегменти не са скапани.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Печка, ако водачите са износени гумичките не успяват да оберат. И при сегменти и при водачи, главата се сваля, но аз първо бих проверил картерна вентилация и турбо преди да се впусна в големи ремонти.
Колегата да свали всмукателен/изпускателен колектор и да погледне през портовете дали има масло по стеблата на клапаните
Колегата да свали всмукателен/изпускателен колектор и да погледне през портовете дали има масло по стеблата на клапаните
- samo_pechka
- Мнения: 8976
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Ако има проблем с гумичките на клапаните, основната "порция" масло което ще засмуче, е утаеното през нощта. По време на работа малко или много си обират, топлината си казва думата ( повишава се еластичността им ) и е доста слабо влиянието им. Казвам го защото за 650к.км на голфа си съм сменял само един, единствен път водачи/клапани и гумички . Преди и след това видима разлика в разход на масло не видях . А предните бая си хлопаха
Така, че съм убеден в думите си. Пък който има излишни кинти, да си ги дава по ремонти и мастери.
Друга е причината за завишения разход на масло , лично се досещам за няколко варианта , но съм изключил да са от гумичките на клапаните.

Така, че съм убеден в думите си. Пък който има излишни кинти, да си ги дава по ремонти и мастери.
Друга е причината за завишения разход на масло , лично се досещам за няколко варианта , но съм изключил да са от гумичките на клапаните.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Аз имам много сериозен пушек при палене и като я оставя на празен ход пак си пуши, студена/топла все пуши а маслото е мръднало с 1мм за 1700км. В понеделник в студа такава пушилка вдигнах че ме хвана срам чак.
Сега като се сещам пролетта сменях разпределителния вал и като зацепих ремъка я запалих да чуя как работи с откачени турбо пътища и нямаше грам пушек и таман се подкефих че вече няма да ми пуши, обаче като закачих маркучи и вентилация пак си пуши и напролет съм намислил да сложа съд за маслени пари да видим как ще е положението...
Сега като се сещам пролетта сменях разпределителния вал и като зацепих ремъка я запалих да чуя как работи с откачени турбо пътища и нямаше грам пушек и таман се подкефих че вече няма да ми пуши, обаче като закачих маркучи и вентилация пак си пуши и напролет съм намислил да сложа съд за маслени пари да видим как ще е положението...
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Колега, както е писал Водния дух1, причината за такъв голям разхода може да е в маслените сегменти. Аз съм имал точно такъв проблем, при мен се получи рязка промяkа, подобна на описаната от тебе. Компресията беше добре, пали чакмак, върви на смърт, но харчи масло при това със сух въздушен тракт и нищожно количество масло в кулъра. Проблема се установи едва при отваряне на мотора - бяха износени и коксовани (на кокал) пружинките на смаслените сегменти толкова, че като ги свалихме, самите пружинки нямаха никаква гъвкавост а се начупиха. Мотора явно никога не беше отварян и съответно нищо не е било сменяно преди това.
Последна промяна от Lupender на Пет 06 дек 2019 12:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Колеги колко излиза смяна на сегменти лагери гарнитури за пасат б5 90 заедно с труда нали
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Грубо, над хиляда лева. Правил съм го преди около 8-9 години, само че на предишния модел Пасат, пак същия мотор но напречен. Не вярвам да са паднали цените много, евентуално нещо с отстъпките ако е вече по-евтино, а труда къде как го намериш, но вероятно е поне същия.
Частите уж не са скъпи, ама са много на брой разни дребни неща, и то си се събира... Аз смених и маслена помпа, че лагерите бЕха зле, и при проверката помпата беше извън нормите. Освен това беше евтина, около 80лв нова, а и момента беше подходящ, че друг път няма кога да се разправям. Цялостна ревизия на главата, смяна на няколко водача, шлайф, и каквото там, около 200лв, сглобяване/разглобяване отделно, гумички клапани, семеринги, гарнитури, уплътнения...не помня, повдигачите май останаха старите...
Вече над 60-70 хиляди километра я търкаля баща ми, не харчи масло, въпреки че турбото още тогава не беше в много добра форма, а пък не ми стигнаха парите за смяната му. От още преди ремонта има лека промяна на софтуера, и върви доста прилично.
Частите уж не са скъпи, ама са много на брой разни дребни неща, и то си се събира... Аз смених и маслена помпа, че лагерите бЕха зле, и при проверката помпата беше извън нормите. Освен това беше евтина, около 80лв нова, а и момента беше подходящ, че друг път няма кога да се разправям. Цялостна ревизия на главата, смяна на няколко водача, шлайф, и каквото там, около 200лв, сглобяване/разглобяване отделно, гумички клапани, семеринги, гарнитури, уплътнения...не помня, повдигачите май останаха старите...
Вече над 60-70 хиляди километра я търкаля баща ми, не харчи масло, въпреки че турбото още тогава не беше в много добра форма, а пък не ми стигнаха парите за смяната му. От още преди ремонта има лека промяна на софтуера, и върви доста прилично.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Колеги при студен старт както днес примерно на -3 градуса повдигачите изтракват за 5-6 секунди а маслото е 5в40 казаха ми че не пречи да карам така докато се разтрака повече
- samo_pechka
- Мнения: 8976
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Въпрос за 1.9 Tdi 110 Asv
Не е проблем.
За ремонта при надлъжен мотор, се налага вадене от коша, това допълнително се оскъпяват нещата. Ако не се извади , трябва се разбута магарето и мотора да виси закачен , което е по-труден вариант за мен ( понеже ще е с извадена тиква и трудно се работи ) . Не съм в час с актуалните цени на нужните части , но мисля няма стигат посочените от Цецо. Хубаво е нещата да се съчетаят с ремъци, ролки и ВП .
За ремонта при надлъжен мотор, се налага вадене от коша, това допълнително се оскъпяват нещата. Ако не се извади , трябва се разбута магарето и мотора да виси закачен , което е по-труден вариант за мен ( понеже ще е с извадена тиква и трудно се работи ) . Не съм в час с актуалните цени на нужните части , но мисля няма стигат посочените от Цецо. Хубаво е нещата да се съчетаят с ремъци, ролки и ВП .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], miro slav и 46 госта