Здравейте, сполетч ме най-често срещания проблем на нашите ТДИ-проблем с реле 109,взех ново реле успях да запаля два пъти-релето е здраво и си затваря но проблема се появи отново и върти,но не пали.
Има постоянен плюс ,направих мост от краче 30 до 87,колата запалва но гасне отново.
При даване на ток към клапана на помпата колата пали и угасва(явно ЕКУ не се захранва)
Стигнах до извода че няма маса на малкото краче 85(което доколкото знам идва от ЕКУто),дадох маса с кабел към купето запалва и угасва.
Някой имал ли е подобни проблеми и ако да-къде е открил пробив в проводник или друга причина за проблема.
Изчетох доста теми,обикновено проблема се решава с ново реле,уви тук нещата са по-кофти.
Идея от къде мога да погледна ел.схеми за 1з мотора в пасат? Имам книгата за б3/б4 но там е доста съкратено :(
Благодаря предварително!



Passat B4 TDI - Проблем с реле 109 - върти, но не пали.
- vanesto
- Мнения: 6348
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Да не е имобилайзер?
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Не мисля-реле 109 не прецъква при даване на контакт,както и жълтата лампа за подгрева НЕ угасва,затова го изключвам като вариант за имобилайзер.
Имам съмнения за прекъснат/смачкан кабел но къде точно...
Имам съмнения за прекъснат/смачкан кабел но къде точно...
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Успях да прозвъня кабелите от еку до релето-има контакт.
Аз съм с 68пинов ЕКУ и според една схема от нета ,краче 38 е 12v ignition.Означава ли,че това е основното захранване на на ЕКУто(черен на цвят)?
Извадих буксата на клемореда и прозвъних всички крачета от буксата с краче38 от ЕКУто,но нито едно не даде контакт?
при закачен акумулатор и даване на контакт на буксата на екуто се получава напрежение на три крачета -28,50 и 61,но предполагам,че това са сигнали от други релета на двигателя.
Някой запознат със схемата на захранване от ключа към компютъра?
Аз съм с 68пинов ЕКУ и според една схема от нета ,краче 38 е 12v ignition.Означава ли,че това е основното захранване на на ЕКУто(черен на цвят)?
Извадих буксата на клемореда и прозвъних всички крачета от буксата с краче38 от ЕКУто,но нито едно не даде контакт?
при закачен акумулатор и даване на контакт на буксата на екуто се получава напрежение на три крачета -28,50 и 61,но предполагам,че това са сигнали от други релета на двигателя.
Някой запознат със схемата на захранване от ключа към компютъра?
- aleks golf
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 29 юни 2014 19:20
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Ако имаш възможност пробвай с друг клеморед, брат ми имаше подобен проблем на неговия Голф 4. Успех!!!
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Благодаря,не е в клемореда прозвъних крачетата при различните положения на ключа.
както и да е-след три дневно четене на БГ и чужди сайтове и куп различни схеми наинсталацията проблема го реших.
На буксата на ЕКУто сеполучават на три крачета напрежение,но на крачето за захранване наЕКУто сигнал нямаше. Такъв проблем не срещнах никъде в нета-явно за всяко нещо си има пръв път
и естествено се случи на мен
Между другото прочетох много мнения на колеги за реле 109 които са грешни-реле 109 е главно реле за захранване на компонентите на мотора-да така е ,НО то не захранва ЕКУ-то!
ЕКУ-то управлява релето чрез маса от краче 42(по спомен) ,така че не винаги проблема е в релето.
Опитах всички трикове които прочетох-плюс към клапана на помпата-гасне почти след запалване.
Така,че ако на някоог му се случи,да не се доверява напълно на прочетеното тъй като ситуациите са различни.
Успех на всички и благодаря за отговорите!
както и да е-след три дневно четене на БГ и чужди сайтове и куп различни схеми наинсталацията проблема го реших.
На буксата на ЕКУто сеполучават на три крачета напрежение,но на крачето за захранване наЕКУто сигнал нямаше. Такъв проблем не срещнах никъде в нета-явно за всяко нещо си има пръв път


Между другото прочетох много мнения на колеги за реле 109 които са грешни-реле 109 е главно реле за захранване на компонентите на мотора-да така е ,НО то не захранва ЕКУ-то!
ЕКУ-то управлява релето чрез маса от краче 42(по спомен) ,така че не винаги проблема е в релето.
Опитах всички трикове които прочетох-плюс към клапана на помпата-гасне почти след запалване.
Така,че ако на някоог му се случи,да не се доверява напълно на прочетеното тъй като ситуациите са различни.
Успех на всички и благодаря за отговорите!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Реле 109 пасат б4 ТДИ
Колега,обясни ,моля те по-подробно как точно реши проблема (от къде се губеше тока и ти как го докара)
Re: Passat B4 TDI - Проблем с реле 109 - върти, но не пали.
Установих,че някъде по трасето е прекъснат захранващия кабел от конт.ключ към компютъра.
Пуснах си нов кабел от ключа ,сега всичко си работи нормално прецъкват си релета,свещите подгряват. Всичко е наред.
Предполагам,че някъде от времето и вибрациите кабела се е протрил и прави лоша връзка,което вече е нормално за тези коли(20г).
На всеки пожелавам успех,ако се изправи пред такъв проблем
Пуснах си нов кабел от ключа ,сега всичко си работи нормално прецъкват си релета,свещите подгряват. Всичко е наред.
Предполагам,че някъде от времето и вибрациите кабела се е протрил и прави лоша връзка,което вече е нормално за тези коли(20г).
На всеки пожелавам успех,ако се изправи пред такъв проблем

- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: Passat B4 TDI - Проблем с реле 109 - върти, но не пали.
При проблем с реле 109 подгрева не свети, а ти си писал, че подгрева ти е светил, за това е трябвало да го изключиш като вариант. Евала, че си намерил от къде идва проблема и си описал как си го оправил. 

Re: Passat B4 TDI - Проблем с реле 109 - върти, но не пали.
Dani16v написа:При проблем с реле 109 подгрева не свети, а ти си писал, че подгрева ти е светил, за това е трябвало да го изключиш като вариант. Евала, че си намерил от къде идва проблема и си описал как си го оправил.
Е,в крайна сметка аз съм по-скоро "хоби-майстор",а не гаражен инженер



Та правилна забележка-подгрева светеше и не гаснеше

Малка обосновка за начинаещите като мен- ток взех от крачена клемореда на което има напрежение при положение 2(контакт) и 3(стартер),някой да не се обърка да даде ток от краче което е постоянно захранено(например захранването на габарит,аварийни, ако не се бъркам те са постоянно захранени)
Интересно е също,че както на много колеги,преди намесата реле 109 грееше доста,сега е просто затоплено като го отдавам или на новия кабел или на новото реле(пише че е немско ама то в днешни дни

- TERMINATOR
- Мнения: 5
- Регистриран на: Чет 16 юли 2015 10:38
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател: 1Z
- Местоположение: предимно в гаража
Re: Passat B4 TDI - Проблем с реле 109 - върти, но не пали.
Dani16v написа:При проблем с реле 109 подгрева не свети, а ти си писал, че подгрева ти е светил, за това е трябвало да го изключиш като вариант. Евала, че си намерил от къде идва проблема и си описал как си го оправил.
Колеги, оценявам мненията ви и решените проблеми, но до колкото знам от личен опит ако реле 109 не работи или е извадено от гнездото подгрева при мен свети постоянно.