Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Пон 11 ное 2019 0:36


Здравейте, имам проблем с оборотите на празен ход на Passat B6 CBDC 2.0 110кс / common rail / проблема е горе долу откакто взех колата преди три месеца.
Проблема се изявява в тресене, което се усеща в пода на колата или под седалката и не се усеща в таблото, волана или лоста. Тресенето е само на празен ход като и оборотите са завишени на около 950. Освен това разхода на място се вдига от 0.5 до 1.0 - 1.2 литра на час. Тресенето започва няколко минути след запалване но може да е свързано и с изминаване на някакво разстояние, което е около 500-600 метра. Колата пали лесно и върви много гладно, като разхода в града и извън града не е висок - 4.5 до 5 извън града и 7 до 8 в града. При каране на дълъг път проблема се решава и 1 седмица след това няма проблем дори при градско каране. Колата е обслужена почти веднага и е влизала в сервиз за този проблем, като на диагностика не са забелязани никакви отклонения, дюзите са без корекции няма записани грешки или стойности който да говорят за проблем. Акумулатора е с нисък волтаж под товар и от сервиза се съмняват той да бърка работата на електрониката или на част от нея. Също така е подменен регулатора на налягането на помпата заради съмнения за проблем в механичната му част, но без резултат. Моля ако някои има или е имал подобен проблем или идея и насока за решаването му да сподели мнение и опит! Благодаря предварително на всички включили се!




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 497
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот dispatch » Пон 11 ное 2019 23:12


Симптомите, които описваш са същите като при регенерация на DPF. Това е съвсем нормално и няма място за притеснение.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Пон 11 ное 2019 23:48


А защо няма индикация на таблото.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4712
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Вто 12 ное 2019 8:40


Когато всичко е нормално и регенерацията се извършва по предвидения начин няма никаква индикация, освен подобни на споменатите симптоми. Аз лично някакви особенни вибрации не съм забелязвал на моята кола. А-а, също в този момент STOP системата не работи, т.е. при регенерация колата не гасне сама на кръстовище. Добре е да я оставиш да си завърши регенерация, да не я гасиш докато не мине този процес. Ако хванеш дълъг прав път и държиш обороти малко над 2000, за около 5-10 мин преминава. Когато имаш често извънградско, вероятно няма и да забележиш кога се правят регенерациите.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Вто 12 ное 2019 10:46


Тя няма старт стоп система, не се гаси по кръстовища.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 742
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот Asko VW » Сря 13 ное 2019 17:28


Описаното поведение и на мен ми прилича на регенерация на DPF, но ако се случва много често е признак, че филтъра почва значително да се запълва, иди на диагностика да ти пуснат една проверка на филтъра.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Сря 13 ное 2019 19:48


След три седмици градско каране по 5 км сутрин и 5 км вечер.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Вто 19 ное 2019 9:01


Днес една седмица след извънградско каране започна пак да тресе...


strong
Мнения: 127
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот strong » Вто 19 ное 2019 22:10


Според мен проблема е извън регенерация на ДпФ филтъра,защото проблема се проявява веднага след палене или изминати 500-600 метра.При регенерация са необходими висока температура на газовете,която в описания случай липсва.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Пет 22 ное 2019 11:23


А каква може да е причината след извънградско каране да се оправя временно проблема?


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Сря 04 дек 2019 21:11


Възможно ли е това тресене да е от проблем с генератора или масите около него. Защото забелязах скоро, че когато тресе премигват леко фаровете и плафоните в купето. При измерване на напрежението без пуснати консуматори е 14.2 волта а с пуснати фарове, радио, парно и подгрев на задното стъкло пада до 13.2-13.1. При подаване на газ волтажа не се вдига остава си 13.2.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4712
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Чет 05 дек 2019 0:33


Не зная за тресенето, но напрежението ти не е наред дори на празен ход, но осбенно под товар. Много зависи обаче къде, как и скакво мериш все пак.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Чет 05 дек 2019 11:33


Меря на запалката с устройство.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4712
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Чет 05 дек 2019 12:03


Не-е, в запалката става, но за някакво текущо мерене. И аз имам такива китайски (как го казах, все едно днес има нещо различно от китайско, пък и далеч не винаги е лошо) волтметърчета за запалка, но с тях има проблеми при мерене:
- Самото уредче не е лабораторен волтметър, има си грешка в измерването около +/-0.1V по мои наблюдения. Това въобще не е фатално и си е OK, няма проблем.
- Това не е просто волтметър с високоомен вход, а си има консумация за индикацията най-вече. Малко лош контакт и имаш грешка от десети, която грешка се сумира с горната и вече е значителна.
- Напрежението към запалката идва неизвестно от къде точно, но задължително има обща верига и с други консуматори, например парно, фарове. След като включиш консуматори като изброените, напрежението в запалката се понижава за сметка на спад по инсталацията, но това въобще не значи на 100%, че и напежението на генератора или акумулатора са се променили с толкова.Може при запалката разликата да е 1V (като в твоя случай), но мерено на самия генератор промяна да не се отчита, може да е под десета от волта, което е нормално.

Затова, за сериозни мерения, с които се решава къде е проблема, се взема мутицет и се мери директно на клемите на акумулатора или на генератора.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3841
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот Andonov » Чет 05 дек 2019 12:18


Това че на диагностика дюзите са в норма, не значи че са добре.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: angelov_1989, radotom, tomi5 и 32 госта