Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 497
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот dispatch » Съб 21 дек 2019 20:45


А какво стана с тресенето




Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Съб 21 дек 2019 20:55


Намля засега доста, но го има много леко.


Друго, което не споменах тук но го имаше и преди и сега с новия генератор е при подаване много бавно и плавно на газ до 2000 оборота на място се получава подобно осезателно притрисане.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4712
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Съб 21 дек 2019 21:57


И аз имам волтметър за запалката, както казах. Карам основно градско, по няколко километра. Реших да направя проба заради темата, а и заради идеята въобще. Сложих го и няколко дни го гледам. Като запаля сутрин напрежението твърдо е 14.7-14.8V. Като покарам пада, но не под 14.2-14.3. Напоследък не съм карал извънградско да зареди напълно акумулатора и да видя тогава как ще е. Освен това фаровете и парното почти не влияят, което значи че на генератора директно, явно не мръдва въобще, независимо от промяната на товара. Но това са 10-20А, нищо не е за този генератор.
За вибрациите не знам, но с генератора ми се струва, че пак не всичко е наред.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Съб 21 дек 2019 22:54


Дали новият генератор не е добре не мога да кажа, но значително по добре е от преди и акумулатора ми е 60Аh/480Аh на две години, ако има значение.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Вто 07 яну 2020 22:31


Проблема ми е решен след смяната на генератора, тресенето приключи в момента ми зарежда акумулатора с 14.2 волта с включени фарове радио и парно на макс.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Чет 02 юли 2020 12:29


Проблема остана но не е както преди, не вдига оборотите. Започва да тресе само когато температурата навън е нас 20-25 градуса. Когато е по студено дори и да загрее не притриса. При диагностиката правена скоро дюзите отиват до +0.50 но има и нещо друго интересно, мени се налягане на рейла пада до 160 бара, което според програмата не трябва да пада под 200 бара - става въпрос само на празен ход. Възможно ли е всичко това да е от дюзи?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4976
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 02 юли 2020 12:47


Вземи си един елм327 , изтегли си VAG DPF проследи как се случват регенерациите и всичко ще ти се изясни. Регенерацията , ако си минал акцията след дизел гейт се осъществява на около 150 км градско каране, ако гледаш стойностите във ВАГ ДПФ при достигане на 24 грама изчислени (не измерени) сажди и/или около 150км започва процес на подгряване на DPF , при достигане на около 500+ градуса на входа му и 400+ градуса на изхода започва регенерация. Ако караш по 5 км в посока , ще успяваш да очистваш по около 5-10 грама сажди за маршрута грубо. За 2-3 дни с ходене до работа по 5км ще се свалят от 24 до ок 5грама и почва да брои наново километрите и да си изчислява грамовете по алгоритъм. Ако караш извънградско може да минеш и над 400км между регенерациите, ако е смесено може да са грубо 200-250км между регенерациите.
Вдигне ли ти оборотите от 780 на 980 и колата ти стане малко по-"нервна" значи регенерираш. Лампи не светят , когато всичко протича наред. Ако прекъснеш регенерацията много пъти ще светне лампата на таблото и е добре да караш докато угасне, загасва веднага щом приключи регенерацията.
Регенерацията за да започне се изикват изпълнени горните условия, 24 грама сажди изчислени , достигане на поне 150 градуса на дпф, след това затваря ЕГР-а, притваря дросела, почва да увеличава следвпръскванията и нагрява до над 500 градуса - в някои случаи над 600. Най-бързо регенерира при достигнати 600 градуса и пускане на ППХ, тогава гориво няма , градуси и много кислород за пирлиза има и на всяка секунда сваля по 0,08 до 0.12грама , при подаване на газ може да се движи в интервала 0.02 до 0.06 грама.
Каране на около 80км в час на 4-та е около 2000 оборота води до перфектни условия за регенерация. Обратно на очакванията при ръчкане и каране на 6-та да речем с 150км/ч води до преохлаждане на ДПФ и забавяне или спиране в редки случаи на процеса. При започнала регенерация и продължителен престой на място да речем задръстване или изчакване да завърши на място също може да се прекъсне, заради изстиване от бедните смеси на празен ход.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Чет 02 юли 2020 13:35


Но сега не ми вдига обороти, заковава ги нормално. А тези спадове в налягането на рейла до 160 бара?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 497
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот dispatch » Чет 02 юли 2020 16:05


С елм327 при нашите двигатели CBCD CBAB и CBBB, VAG DPF не работи. Всъщност DPF-a с елм327 и други софтуери не се вижда. Тествах го и с v1.5 и v2.1 - не става. Създателя на ВАГ ДПФ казва, че не е успял да го подкара за тези двигатели.
Казвам го, да не се набутва колегата излишно.
Относно рейла - не е нормално според мен.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4976
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 02 юли 2020 17:12


Възможно е и да си прав, на колегата Jordito също не чете данни от екуто vag dpf-a


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Съб 17 окт 2020 16:22


Тресенето на празен ход се задълбочи, сега е доста силно и с него се качва моментния разход на място 0.9-1 литър на час. На диагностика няма грешки в мотора или в датчици и сензори, корекцията на дюзите е от -0.2 до + 0.5. В движение няма никакво прекъсване при работа, дори с яко напъване и скорости близки до максималната. На диагностика единствено излезе големи колебания на налягането на реила от 130 до 300 бара, като по думи на хората от сервиза трябва да е около 250 и да не пада под 240бара. Прилагам и клип на които може да се види тресенето и показанията на таблото. В сервиза ме насочват към няколко варианта, пращане на цялата горивна система в София за тест на стенд - реил помпа и дюзи. Като втори вариант да пробвам да сменя двата датчика на реила, от двете страни на тръбата или да намеря реил с датчиците втора ръка. И трети вариант помпата да има механично износване. Ако някой има идеи и може да помогне ще съм благодарен!

https://drive.google.com/file/d/1T6vRD1 ... p=drivesdk


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1757
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот vinixxx » Нед 18 окт 2020 10:12


Според мен има голям шанс проблема да е в горивната система.
Може би е най-удачно да се тества на стенд.


Потребителски аватар
VWPASSATGL
Мнения: 266
Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBDC 2009
Местоположение: Габрово

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот VWPASSATGL » Вто 20 окт 2020 14:17


Тази седмица сутрешните температури паднаха много и проблема изчезна. Оказва се, че при околна температура под 10 градуса независимо колата дали е студена или е на 90 градуса проблем няма. Според вас къде да се насоча за решаването на проблема, защото сменянето на части без смисъл също не е добър вариант.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4712
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Сря 21 окт 2020 8:54


При стария ми Пастат се наблюдава подобно явление около тези температури (10 градуса), защото при по-висока температура (но все пак хладно) няма предварителен подгрев. При 20 градуса пали и работи без проблем, при 5 градуса и надолу - пак няма проблем. Но около 10 има малко нестабилна работа в началото. При B6 не съм се интересувал все още как са нещата около подревните свещи :confused . Вероятно е нещо подобно и затова тогава се забелязва. Според мен има някакъв малък проблем по дюзи или нещо друго в горивната система, който иначе не се забелязва, освен в подобни ситуации.


GVG
Мнения: 472
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход

Мнениеот GVG » Чет 12 ное 2020 17:44


Здравей колега,
Имам Пасат със същия двигател, 2010 г. И при мен имаше притрисане на празен ход, и то бая! От време на време изчезваше, но за малко. Също имаше подозрения за маховика, но го бях сменил като купих колата, беше на около 50 000 км.
Оказа се проблем в горивната система - имаше много ситни стружки в горивния филтър.
Наложи се промивка на горивната система (в резервоара се оказа АД), промивка и регулиране на дюзите, смяна на помпата за високо налягане, регулатора на налагане на горивото в рейла и датчика на налягане в рейла - бяха замърсени. Не искам да те плаша, но това удоволствие ми струваше около 3000 лв.
И при мен диагностиката показваше промяна на налягането на горивото в рейла в широки граници.
След горните интервенции, вече около година, никакви проблеми! Провери и изчисти по възможност описаните по-горе неща.
Друг е въпроса, че сега трябва да направим профилактика на турбото, но това е друга тема.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта