Здравейте!
Притежавам Голф 7 1.6 тди 110 коня. Колата е на 8 години и твърдя на реални 251 000 км. Регенерациите си минават успешно и никога не съм имал проблем с ДПФ. Интересува ме параметъра Oil Ash и Oil Ash limit. Незнам как е при другите коли , но на този Голф лимита е сетнат на 80 грама. А моите показания в момента са 70,27г. Вярно е, че не са мърдали с месеци, но какво става като стигна лимита?
Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
Зануляваш го и продължаваш от нула. Карай си и не се тревожи, аз за 5 години и около 60хил км вдигнах Oil ash от 62 на 71гр по спомен. Бях си играл да го направя нула , за да видя дали ще се промени алгоритъма на регенерациите, нямаше абсолютно никаква промяна и си ги върнах на реалните грамове .
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
Благодаря много за успокояващия коментар! Ще и се наслаждавам на возията и няма да го мисля.
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
Нека да хвърля малко повече светлина по въпроса:
Oil ash - това е натрупаната вторична сива пепел, получена в резултат от изгарянето на саждите по време на регенерация. Това се трупа с времето и прогресията винаги е възходяща.
Oil Ash limit - това е лимита, зададен предварително от VW, в който лимит VW гарантира безпроблемна работа на филтъра и след достигането му(по сервизна книжка) филтъра следва да бъде заменен с нов.
В действителност, при достигане на този лимит не се случва нищо, регенерациите продължават да се случват при достигане на определени зададени грамове натрупани сажди.
За да измери количеството пепел и саждите, компютъра използва информация от различни датчици, но един по-важен от тях е този за диференциалното налягане, т.е. когато е ниско под 25 mbar(тук не съм сигурен за числото, дали е 25 или 32) значи още не е време за регенерация, когато мине 25 е време за регенерация.
Точно поради тази причина когато занулиш Oil ash това не се променя нищо, защото диференциалното налягане си остава същото, а това е голям фактор в процеса на регенерация.
Например, моят филтър е пълен на 210 мл при зададен лимит от 175, но си регенерира нормално и на този етап нямам проблеми с това.
Единственото, което с течение на времето продължава да се променя е натрупването на въпросната пепел, която в един момент става много, регенерациите не могат да протичат нормално(или спират да протичат изобщо, или колата постоянно иска да регенерира) което в крайна сметка води след себе си светеща лампа за DPF на таблото.(при достигане на измерени 24 гр сажди).
Тогава решенията са две: нов или резачката на този.
Фактори, които спомагат за по-бързото натрупване на сажди и пепел от тях: лошо гориво, лошо масло и каране на късо в градски условия. Или комбинация от тези неща.
Oil ash - това е натрупаната вторична сива пепел, получена в резултат от изгарянето на саждите по време на регенерация. Това се трупа с времето и прогресията винаги е възходяща.
Oil Ash limit - това е лимита, зададен предварително от VW, в който лимит VW гарантира безпроблемна работа на филтъра и след достигането му(по сервизна книжка) филтъра следва да бъде заменен с нов.
В действителност, при достигане на този лимит не се случва нищо, регенерациите продължават да се случват при достигане на определени зададени грамове натрупани сажди.
За да измери количеството пепел и саждите, компютъра използва информация от различни датчици, но един по-важен от тях е този за диференциалното налягане, т.е. когато е ниско под 25 mbar(тук не съм сигурен за числото, дали е 25 или 32) значи още не е време за регенерация, когато мине 25 е време за регенерация.
Точно поради тази причина когато занулиш Oil ash това не се променя нищо, защото диференциалното налягане си остава същото, а това е голям фактор в процеса на регенерация.
Например, моят филтър е пълен на 210 мл при зададен лимит от 175, но си регенерира нормално и на този етап нямам проблеми с това.
Единственото, което с течение на времето продължава да се променя е натрупването на въпросната пепел, която в един момент става много, регенерациите не могат да протичат нормално(или спират да протичат изобщо, или колата постоянно иска да регенерира) което в крайна сметка води след себе си светеща лампа за DPF на таблото.(при достигане на измерени 24 гр сажди).
Тогава решенията са две: нов или резачката на този.
Фактори, които спомагат за по-бързото натрупване на сажди и пепел от тях: лошо гориво, лошо масло и каране на късо в градски условия. Или комбинация от тези неща.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
railfan написа:Тогава решенията са две: нов или резачката на този.
Или чистене, което се оказа осъществимо.
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
Официално от VW няма такава процедура. Най - вероятно има защо да е така.
Това е малко бошлав работа, не съм чул някой с почистен филтър да е прокопсал повече от 20-30 хиляди км и после старата песен на нов глас.
Това е малко бошлав работа, не съм чул някой с почистен филтър да е прокопсал повече от 20-30 хиляди км и после старата песен на нов глас.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Отново за ДПФ и по-конкретно oil ash
railfan написа:не съм чул някой с почистен филтър да е прокопсал повече от 20-30 хиляди км и после старата песен на нов глас.
Чу се тук във форума, не помня кой точно. В масовия случай двигателят пуши и след почистване бързо се запушва отново, но не защото процедурата не е ефективна, а по съвсем реални причини.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stoian55 и 209 госта