Здравейте колеги. От няколко дни съм собственик на Пасат 2.0 ТДИ 16В първа регистрация 10.2007г.,с код на мотора BKP. Колата е купена нова от моя тъст през 2007г., и от сега нататък аз трябва вече да се грижа за нея. Имам няколко въпроса за нея. До момента е обслужвана само в представителството, като за тези 12 години е сменяно само маслото (слагано е Castrol 5w40 със спецификация 505.01), филтрите и един път е подменена спирачната течност заедно с антифриза. Колата е на 69000км., като почти всички са навъртяни извънградско. Изчетох доста за проблемите на двигателя и те пораждат доста въпроси у мен, които искам да задам.
1. Прочетох, че двигателя има слабост да пука глави. Този пасат е с номер на главата 03G 103 308 C. Доколкото четох, има 3 варианта на тази глава с един и същ номер, но с различни букви накрая. Съответно А, B и C. Има ли от какво да се притеснявам относно този проблем ? Има ли някой със спукана глава с този номер ?
2. Следващото ми питане е за този шестостен, шестограм или привод на маслената помпа. На колата и предстоят смяна на масло и филтри и се колебая дали да не сменим и този шестостен или да изчакам следващата смяна на масло (след 10 000км). Колко горе долу мога да очаквам като сума за труд ?
3.Четох, че колата има проблем и с дюзите. До момента нашата не е проявила никакви симптоми за проблем с тях. Има ли някакъв начин да се разбере състоянието на дюзите с диагностика ? Или поне да знам дали нашите са от проблемните ?
4. Имало е акция за подмяна на проблемните дюзи. Важи ли още тази акция, като се има предвид, че колата е облужвана само в представителството и бившият собственик не е бил предупреден за евентуални проблеми с тях ?
5. Понеже за първи път карам автомобил с автоматични скорости, в какъв момент се натиска този бутон на скоростния лост. Скоростният лост се движи и с натискане на бутона и без натискане.
6. На какъв интервал се сменя оригиналният ангренажен комплект, понеже е на 69 000км и 12 години.
7. Тавана е увиснал, въпреки че е автомобила е държан само в гараж. Ако може координати на човек от гр. София, който може да го оправи. И ориентировъчна сума за тази манипулация.
Това са ми за сега въпросите. Ако се сетя още нещо, ще добавя.
Въпроси за VW Passat 2.0TDI 16V BKP
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Въпроси за VW Passat 2.0TDI 16V BKP
По принцип такава кола, на такива километри не се намира лесно, и струва скъпо. Заслужава си всеки от евентуалните по-сериозни ремонти, а с малко късмет може и нищо да не се наложи.
Шестограма на маслената помпа е евтин, но на тоя пробег още няма какво да го мислиш.
Ангренажа се сменя поне на 150 хиляди километра, но предвид многото години, по-добре да не чакаш тоя пробег(по техническа документация освен пробег, има и предписано време, не помня, 5 или 7 години май беше).
При смяна ангренаж може да се провери и шестограма.
На тия скорости също имаше някакво обслужване, ама не помня, дано някой запознат да каже.
Шестограма на маслената помпа е евтин, но на тоя пробег още няма какво да го мислиш.
Ангренажа се сменя поне на 150 хиляди километра, но предвид многото години, по-добре да не чакаш тоя пробег(по техническа документация освен пробег, има и предписано време, не помня, 5 или 7 години май беше).
При смяна ангренаж може да се провери и шестограма.
На тия скорости също имаше някакво обслужване, ама не помня, дано някой запознат да каже.
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Въпроси за VW Passat 2.0TDI 16V BKP
Здравей колега,
По отношение на главата - тук някъде из темите имаше списък с кодовете/номерата на дефектните глави, но не се сещам къде, пробвай с търсачката да потърсиш. Ако не се слъжа списъка беше качен от Dobri или Vlad777, ако не успееш с търсачката пробвай на лични да ги подпиташ да ти пуснат едно линкче към въпросната тема.
За дюзите - за съжаление този мотор е с проблемните дюзи на Сименс. Учудвам се, че още работят, те имаха навика на 50-60 хил. (че и по-рано) да дават фира. За жалост типично по български, нашите официални представители на марката имат навика да си правят углушки като става въпрос за сервизни акции. Ако идеш и специално си изискаш обслужване по акция и настояваш ще го получиш (евентуално), но иначе се правят на дръж ми шапката. Поинтересувай се при тях, но мисля, че срока на акцията вече изтече, ти си питай де.
За шестостена - не е много ясно колко изкарва оригиналния, болшинството мнения се колебаят м/у 90 и 120 хил., но не е много сигурно, освен това на 100-120 може вече да е разбил леглото и дори да го хванеш преди да е превъртял (превъртането води до внезапна смърт на ДВГ), ремонта вече става доста по-скъп. Бих препоръчал да го смениш сега и после на всеки 60 хил., на мен ми излезе общо 60 лв. (10 за частта и 50 за труд).
За ангренажния комплект - здравословно е да се сменя на около 100 хил., но го има и фактора време, реално ако колата се кара малко ремъците се сменят на по-малко километри (колкото и парадоксално да звучи), защото от годините материала си старее дори да не се използва. Та не е зле и това да смениш.
Скоростна кутия - не знам много за тези кутии, но това което съм чел е, че трябва да се обслужват на 60 хил. (масло и някакво филтърче) за да не правят проблеми, нищо, че производителите навремето ги водеха необслужваеми (да ако след 5-6 г. или 100-150 хил. км. ги хвърлиш сигурно е така
).
По отношение на главата - тук някъде из темите имаше списък с кодовете/номерата на дефектните глави, но не се сещам къде, пробвай с търсачката да потърсиш. Ако не се слъжа списъка беше качен от Dobri или Vlad777, ако не успееш с търсачката пробвай на лични да ги подпиташ да ти пуснат едно линкче към въпросната тема.
За дюзите - за съжаление този мотор е с проблемните дюзи на Сименс. Учудвам се, че още работят, те имаха навика на 50-60 хил. (че и по-рано) да дават фира. За жалост типично по български, нашите официални представители на марката имат навика да си правят углушки като става въпрос за сервизни акции. Ако идеш и специално си изискаш обслужване по акция и настояваш ще го получиш (евентуално), но иначе се правят на дръж ми шапката. Поинтересувай се при тях, но мисля, че срока на акцията вече изтече, ти си питай де.
За шестостена - не е много ясно колко изкарва оригиналния, болшинството мнения се колебаят м/у 90 и 120 хил., но не е много сигурно, освен това на 100-120 може вече да е разбил леглото и дори да го хванеш преди да е превъртял (превъртането води до внезапна смърт на ДВГ), ремонта вече става доста по-скъп. Бих препоръчал да го смениш сега и после на всеки 60 хил., на мен ми излезе общо 60 лв. (10 за частта и 50 за труд).
За ангренажния комплект - здравословно е да се сменя на около 100 хил., но го има и фактора време, реално ако колата се кара малко ремъците се сменят на по-малко километри (колкото и парадоксално да звучи), защото от годините материала си старее дори да не се използва. Та не е зле и това да смениш.
Скоростна кутия - не знам много за тези кутии, но това което съм чел е, че трябва да се обслужват на 60 хил. (масло и някакво филтърче) за да не правят проблеми, нищо, че производителите навремето ги водеха необслужваеми (да ако след 5-6 г. или 100-150 хил. км. ги хвърлиш сигурно е така

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 48 госта