Здравейте колеги, имам няколко въпроса за гореспоменатия голф свързани с разход и температурата на мотора през зимата.
1. Разхода на мотора след запалване при ниски температури първоначално е много висок - Разхода на място директно след палене е около 3.0 l/h, като постепенно след три минути пада до стандартното 0.6 l/h. Температурата беше -6 градуса което предполагам е нормално да повиши разхода на студен мотор при пъвоначално палене?
2. Много бавно загряване на мотора при ниски температури - Винаги оставям колата 5 минути на едно място след запалзването. При минусови температури на мотора му отнема поне 30-на километра градско въртене и повече светофари за да загрее до 90 градуса, но при извънградско каране е почти невъзможно да загрее до 90 градуса. При извънградско каране на минусови температури само при изкачване на баир температурата се повишава до 80-на градуса, но след това при спускане рязко пада до 70 градуса. Онзи ден температурата на въздуха беше около 6 градуса и мотора нямаше проблеми да загрее в града до 90 градуса за около 10-на минути. Да сменям ли термостат и датчик, или това е нормално поведение?
Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
По т.2 предполагам термостат, веднъж загрее ли трябва да седи закована на 90 градуса. При мен след смяна на термостат не ми се е случило за 6 години да падне под 90 градуса. Можеби само ако работи на място с набичено парно и е -20 навън.
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Мерси за бързия отговор и аз бях на това мнение и ще сменя термостата. Някой колега ако може да сподели мнение по първия въпрос, защото мисля да си взема ВАГ-КОМ кабел и да засека стойностите.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Какви стойности ще засичаш с вагком?
Ако искаш да мериш температура ти трябва термометър, а не компютър.
Вероятно си за нов термостат, но една проверка не е излишна, а термостат се проверява с обарване на маркучите към радиатора. Долният маркуч трява да остава ледно студен до достигане на 90 градуса и тези градуси се мерят с термометър, а не с компютър или със стрелката на таблото.
Ако искаш да мериш температура ти трябва термометър, а не компютър.
Вероятно си за нов термостат, но една проверка не е излишна, а термостат се проверява с обарване на маркучите към радиатора. Долният маркуч трява да остава ледно студен до достигане на 90 градуса и тези градуси се мерят с термометър, а не с компютър или със стрелката на таблото.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Ако имаш свещи на антифриза,виж дали работят- страшно много помагат при минусови температури.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Никога не загрявай на място, по възможност потегляй веднага, при минусови температури изчакваш все пак докато нормализира оборотите. Ако ЕГР е затапен или изключен не очаквай да загрее бързо, а термостата е за смяна ако на извънградско при изключено парно и ниски температури не достига и не задържа 90 градуса.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Количеството на горивото е доста високо при първоначално палене. При ниски температури свещите продължават да работят и след запалване до около 30 градуса температура на охладителната течност. Това е с цел по-добра и гладка работа на двигателя, съответно веднага след палене и оборотите са по-високи което също е предпоставка за по-висок разход. С други думи няма проблем нещата са нормални, което не прачи да си вземеш диагностика и да си гледаш, ама какво от това.
По втория въпрос - сменяй термостата щом се случва да пада темературата.
По втория въпрос - сменяй термостата щом се случва да пада темературата.
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Да, явно е нормално по-висок разход при първите няколко минути, мерси за отговорите. А колегата който спомена ВАГ-КОМ, с него искам да проверя отклоненията на дюзите да знам дали впръскват нормално количество а не температурата на антифриза. Закачал съм го веднъж преди около година и тогава най-голямото отклонение от 0-та беше -0,3, доколкото знам стойностите са от -2.8 до +2.8. Утре ще сменя термостата, защото сега не работи магазина за авточасти и ще проверя на ВАГ-КОМ за всеки случай след което ще пиша дали всичко е нормално.
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Колеги, смених си термостата пред блока с такъв на "Behr" за 21 лева и след смяната качва много по-бързо работна темепратура и я държи на 90 градуса постоянно даже и на междуградско. Също си купих ВАГ-КОМ кабел и проверих стойностите на дюзите : 1-ви цилиндър (-0.05 мг) ; 2-ри цилиндър (-0.05 мг); 3-ти цилиндър (-0.31 мг) и 4-ти цилиндър (+0.40 мг) а и направих един лог на турбина докато карам като я надух няколко пъти на 3-та предавка над 3000 оборота за да отчете стойностите. Там при надуване над 3000 оборота на 3-та предавка референтните стойности ми ги изкарва че са - Spec. Intake pressure (2200-2400 mbar ) и Actual intake pressure (2200-2600 mbar) в диапазон от 2850-3150 оборота. След като прегледах файла не видях отклонения от стойностите, само на едно място "Actual intake pressure" беше над 2700 милибара, но тогава бях надул на 3400 оборота 

- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 TDI ASZ 130к.с - Разход на място при палене
Вижда ми се добре. Покарай 40-50 хиляди само на консумативи и нафта да видиш наред ли е всичко... 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта