Здравейте на всички. Колата е Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип. с множество проблеми който не мога да ги установя и реша. Собственик съм на колата от скоро и я вземах с тези проблеми от познат, който не е имал никакви главоболия с колата (така каза поне). Отидохме гледахме колата, добра е за 20 и кусур годишна кола с външни забележки и ръждица.. По карах колата в градски условия и ми допадна колата как върви и вози, само да отбележа че съм я карал нормално без да я тормозя. И така купихме колата и тръгнахме в движение около 1600 до 2500 оборота има едно прекъсване-придърпане при ускорение на 5-та предавка, усъмни се за карета (вътрешни). Прегледах ги и са в видимо добро състояние. Последваха множество тестове и се оказа, че проблема го прави на 3-4-5 предавка и само в тези определени обороти, след тия обороти няма проблеми. На 4 и 5 предавка след 3500 оборота обаче изключи турбината и се спъна но в движения я угасих и запалих и се оправи и пак така до следващото ускорение. След престой около 5-7 часа пада горивото и пали след 3 секунди въртейки на стартер и след като запали пуши и работи неравномерно около 3-5 секунди и се оправя. Веднага последва смяна на горивния филтър с клапана и преглед на маркучите да не смуче въздух но всичко беше наред и проблема си остана. Огледах помпата за течове но нямаше от никъде. Колата пали само с допирането на ключа независимо дали е топла или студена-но на студена пали веднага и гасне и след въртене 3 секунди пали и пуши около 5 минути и спира,след това нямам никъкви пушеци дори и в движение. За мощността определено е много спъната за кола с чип (върви като стокова и дори малко по зле). Закачих я на ваг ком и ми излязоха дооооста грешки. Но ми направи и впечатление, че милиграмите постоянно играеха от 2.6 2.8 3.0 3.2 но се опитваше да ги задържа на 2.8.. На 13-ти канал липсваше показания. Сменени са вакумите с нови и също е прегледан лоста на актуатора но се движи перфектно на ръка без да задържа и доста свободно. Не знам но някоя грешка може да е свързана с това, че запалих колата с откачен дебитомер и изваден маркуч на всмукателния колектор. През ваг ком тествах клапана на турбината и се пуска и спира нормално. Моля за съвети и насоки къде да търся проблема сам понеже ми писна да ходя по сервизите и някой да се учи на моята кола и в крайна сметка нищо да не се оправя а само се наливат пари. За тестове на определени части имам под ръка приятел с голф тройка със същия мотор. Имам снимки от ваг ком но на мен почти нищо не ми говорят. Обръщам се тук понеже има колеги който са се зблъсквали с този проблем и също така има доста компетентни майстори тука. Пак благодаря за помощта..
Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 27 дек 2018 7:53
- Автомобил: Seat toledo 1L
- Двигател: Afn abf
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
Имаш грешки в АБС-а - първите 2 екрана, като гледам изобщо не работи.. Проблеми с клапан N 17, N75 - окъсени/прекъсване, MAF сензора. Води я на читав майстор. Не съм дизелджия, просто преведох криво-ляво грешките.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 27 дек 2018 7:53
- Автомобил: Seat toledo 1L
- Двигател: Afn abf
Re: Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
Прав си колега АБС- не работи. За някой грешки аз съм си виновен.,но утре ще се смени клапана n75 да видим дали ще ускорява без да забива, но ме съмнява че това придърпване ще остане. Консултирах се с тукашните майстори и отговорът им беше, че или има недостиг на гориво или на въздух. Имало е и при други афн-чета този проблем но мненията са за демпферен маховик или за чистене на горивната помпа, по точно електрониката. Но не знам как мога да установя и различа тези два възможни проблема за да знам на къде да се насоча. И за двата варианта имам готови резервни части но това е крайния вариант да ги сменя ако не мога да установя проблема ще сменя първо ГНП - то и така ако не се оправи ще се насоча към маховик, но най лошото ще бъде да ги сменя и проблема да остане.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
Моторът ти не е ли AHF или ASV?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 27 дек 2018 7:53
- Автомобил: Seat toledo 1L
- Двигател: Afn abf
Re: Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
Не . Това е първия модел Толедо 1L 1997 с афн мотор
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сеат Толедо 1.9 тди 110к.с афн с чип - проблеми
Относно придърпването, зацапан ти е електронния блок на помпата затова мени милиграмите. Чистиш го и няма да придърпва повече.
Относно грешките повечето са от АБС и от изключени букси на датчици. Изчисти грешките и виж кои ще останат.
Сложи си един бууст метър и следи налягането на турбото. Смени всички вакуумни мъркучи и азко трябва н75 вече не са толкова скъпи. Има една тема как се чисти геометрия със спрей за фурни. Много помага това направи го.
За вървежа, след като я оправиш да не забива направи лог на 3-ти и 8-ми канал да видим какво става с дебитомера и какво е горивото при пълна газ.
Относно грешките повечето са от АБС и от изключени букси на датчици. Изчисти грешките и виж кои ще останат.
Сложи си един бууст метър и следи налягането на турбото. Смени всички вакуумни мъркучи и азко трябва н75 вече не са толкова скъпи. Има една тема как се чисти геометрия със спрей за фурни. Много помага това направи го.
За вървежа, след като я оправиш да не забива направи лог на 3-ти и 8-ми канал да видим какво става с дебитомера и какво е горивото при пълна газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 67 госта