Оглеждам се за нова кола и днес тестово карах две аудита А4 В8, 2.0 дизел, съответно 136 к.с и 143 к.с. 2013г и двете.
Направи ми впечатление, че и двете коли са с чувствително по-слаба динамика от старата ми А4 В5 с 1.9 AJM помпа-дюза, дето е 116 к.с., вече 18 годишна на 335хил км, която обаче си купих от хер Клаус лично (писах тук тогава).
При помпа-дюзата само да чукна педала на газта и колата реагира пъргаво, даже от 1000-1100 оборота. Реално не помня да съм го натискал докрай никога, просто не се е налагало, дори като съм карал със 180км/ч. Докато другите две натискаш яко, а колата се позамисля за секунда-две и тогава тръгва да ускорява, дори от 1700-1800 оборота. Иначе като тръгне си набира сравнително равномерно.
И двамата собственици ми обясняваха, че така работел комън рейла, пд била по-пъргава от кр и други подобни, без да знаят, че имам и кола с комън рейл – Рав4 с 2.0 4Д4, пак иска малко повече натискане, но е без такъв лаг.
Единият от продавачите е професионалист-вносител – той ми разправяше, че тези коли се карали на 2500-3000 оборота (пак казвам – на сегашното ауди нормално сменям предавката под 2000, на 1100 об да почне по-високата предавка – тръгва си много готино, с равномерно ускорение на секундата. Да вдигам 3000 оборота се е случвало много рядко), но другия е частен собственик, изглежда много свястно момчето и колата му е стегната и гледана.
Въпросът ми е, има ли истина в твърдението, че е нормално тези двигатели да се държат така, или има проблем? Ауди или Фолксваген с комън рейл не съм карал и ми се иска да знам какво да очаквам.
Моля, не ме съветвайте да си потърся кола с по-мощния двигател – търся, ама няма :)))
Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Старата ти помпа-дюза е само с катализатор, който най вероятно отдавна го няма. Б8-цата има и катализатор и дпф, които са си тапи за изпускателната система и малко или много затрудняват вървенето на колата. Пиша ти ги тия неща , защото и аз наскоро минах от пасат 130к пд, на комън рейл, само че бмв(с дпф).
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Катализатора на старото ауди още си стои, докато в поне едно от тези, които карах днес имам съмнения, че го няма :)
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Не знам на каква база са ти съмненията, но дпф определено "запушва" колата. Сега карам е91 м47 с дпф и кат, преди време съм покарвал същата кола със същия мотор с премахнат дпф със съответната софтуерна намеса, определено колата тръгваше по-рязко в ниски обороти. И моята помпа-дюза рядко съм я натискал до 3000-3500 оборота, просто нямаше нужда, тръгва с поглед към педала. За сравнение, на брат ми Б7-цата помпа дюза с BRD мотор с дпф, не се изстрелва така както пасератито в ниски обороти. Трябва си му поне 2-2.5к оборота да мине и излита.
Успех с търсенето
Успех с търсенето
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Не мисля че има кола с CR двигател която да "излита" от 1100 оборота /освен ако не говорим за първа скорост/ ,от трета на горе под 1500об/мин няма никой,да не кажа че ако искаш да дръпнеш бързо е добре да ги държиш на 1800 ! Твоето PD как се изстрелва на четвърта от обороти малко над празните....нямам представа !?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
единак написа:Оглеждам се за нова кола и днес тестово карах две аудита А4 В8, 2.0 дизел, съответно 136 к.с и 143 к.с. 2013г и двете.
Направи ми впечатление, че и двете коли са с чувствително по-слаба динамика от старата ми А4 В5 с 1.9 AJM помпа-дюза, дето е 116 к.с., вече 18 годишна на 335хил км, която обаче си купих от хер Клаус лично (писах тук тогава).
При помпа-дюзата само да чукна педала на газта и колата реагира пъргаво, даже от 1000-1100 оборота. Реално не помня да съм го натискал докрай никога, просто не се е налагало, дори като съм карал със 180км/ч. Докато другите две натискаш яко, а колата се позамисля за секунда-две и тогава тръгва да ускорява, дори от 1700-1800 оборота. Иначе като тръгне си набира сравнително равномерно
Това определено е така вярвам ти.
Мога да кажа че ако вала на помпа-дюзата не е заминал, щото повечето са с тръгнал вал и са наред дюзите да има доставка на гориво тръгването е буквално от 1100. Е сега не говорим да почне да върти гумите ама тягата е невероятна от 1300-1400. На пета предавка ако дам газ от ниски усещам как мотора си сменя звука много приятно и чак ме хваща страх да не прецакам съединитела.
А имам съпоставка с много идентични коли с КР система, понеже имаме няколко в семейството.
В момента карам един Форд 2.0 тдци 115 с чип, Еми верно че е с гейтово турбо и забавя в началото ама и на високи го няма, БМВ 2.0Д Еми определено е по слабо и трябва да натискаш газта повече.
Е верно е че съм фен на фв и едва ли някога ще си купя друга марка автомобил ама в момента говорим за тягата а тя определено е най силна при ПД, дали от високото налягане на впръскване или че има помпа на всеки цилиндър, не знам но е факт. ПД на Фв достига 2200 бара на впръскване, нещо което се постига с най-съвременните КР системи
Последна промяна от valiosport на Вто 10 мар 2020 0:20, променено общо 1 път.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Заради по-строгите еко-норми при новите двигатели се цели да се отделят минимум твърди частици, и затова дори и да е натиснат докрай педала на газта EDC-то няма да подаде веднага максимална циклова порция гориво, а ще изчака докато се създаде необходимото налягане от турбината. В противен случай DPF-филтрите ще се превърнат в консуматив. За нас обаче това е неприятно и се усеща като голяма "турбо-дупка".
Самият DPF ако е изряден оказва минимално съпротивление на изгорелите газове и не е никакъв проблем за двигателя. Налягането преди него е между 100 и 150 mbar при пълно натоварване.
Правил съм си опити с Голфове 5 и 6, първия с помпа-дюза 1.9, втория с 1.6 CR и двата с мощност 105 к.с. В ниските обороти петицата е много по-жива и приятна за каране, реагира веднага на подаването на газ. Страхотна за града. Шестицата в същото време е мудна и тромава. При извънградско шофиране обаче нещата се променят: 1.9 става муден над 3000 оборота, изисква повече смени на предавките. 1.6 CR в същото време е изключително гъвкав и спокойно използва диапазона обороти от 1600 до 4000.
Скоро имах възможността да пробвам и Октавия с 1.6 Евро 6 двигател, който е с воден интеркулер и външно не прилича на стария 1.6. Той успява да съчетае най-доброто от предишните два двигателя: Бързо се ускорява в ниските обороти и в същото време е изключително гъвкав, почти като бензинов във високите. Направи ми впечатление, че разхода на гориво в сравнение с моя Голф е една идея нагоре, но все пак Октавията е по-голяма кола.
Самият DPF ако е изряден оказва минимално съпротивление на изгорелите газове и не е никакъв проблем за двигателя. Налягането преди него е между 100 и 150 mbar при пълно натоварване.
Правил съм си опити с Голфове 5 и 6, първия с помпа-дюза 1.9, втория с 1.6 CR и двата с мощност 105 к.с. В ниските обороти петицата е много по-жива и приятна за каране, реагира веднага на подаването на газ. Страхотна за града. Шестицата в същото време е мудна и тромава. При извънградско шофиране обаче нещата се променят: 1.9 става муден над 3000 оборота, изисква повече смени на предавките. 1.6 CR в същото време е изключително гъвкав и спокойно използва диапазона обороти от 1600 до 4000.
Скоро имах възможността да пробвам и Октавия с 1.6 Евро 6 двигател, който е с воден интеркулер и външно не прилича на стария 1.6. Той успява да съчетае най-доброто от предишните два двигателя: Бързо се ускорява в ниските обороти и в същото време е изключително гъвкав, почти като бензинов във високите. Направи ми впечатление, че разхода на гориво в сравнение с моя Голф е една идея нагоре, но все пак Октавията е по-голяма кола.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
За динамика аз гледам въртящия момент на моторите- който има по-голям при ниски обороти- има повече тяга. Пък за конските сили- ако не сте забелязали- примерно 100к.с. мотор е 100к.с. при 6000оборота примерно. така, че тези коньове са относително понятие...
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
На "гъзомер" PD върви много много повече, понеже въртящият момент идва много рано... и изчезва по-рано. Първоначалното усещане при сядане на CR кола след PD е точно такова. Поне при мен е беше така :) Но нещата в действителност само субективно изглеждат по този начин. Карах чипнато А6 PD доста години и седнах за тест-драйв на Passat B7 2.0TDI 140HP чипнат също, беше изкарал нещо като 180-184 коня.. не помня. Но усещането ми беше за страшно спряла кола?!? Но като погледнеш километража в един момент осъзнаваш, че нещата не са точно така. Въпреки това, тогава реших, че ще си търся 2.0TDI 177HP и не съжелявам за избора си, карах го 3-4 години, последните ремапнато - вървеше мноого приятно!
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Да, такова е усещането. Причината донякъде: софта е така направен, че да се отделят минимум замърсявания. Но пък това пази и периферията ( скорости, ходова част )
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Вихровите клапи на всмукателния колектор също влияят на пъргавостта. Правя сравнение със стария ATJ и сегашния CBBB. От 1500 оборота нагоре става самолет, дори и ESP започва да мига на моменти.
Ако искаш да е като стария ПД мотор - махаш клапите, ЕГР-а, ДПФ-а... буташ софта, както правят в passat.ru и си готов.
Ако искаш да е като стария ПД мотор - махаш клапите, ЕГР-а, ДПФ-а... буташ софта, както правят в passat.ru и си готов.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Stivi написа:Не мисля че има кола с CR двигател която да "излита" от 1100 оборота /освен ако не говорим за първа скорост/
Има, има. Мотори 6цил с 2,3 или 4 турбини си тръгват от 1200об/мин яко.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
До автора на темата, AJM-ма ти сигурно е бил чипосан.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Зимата гръмнах един мотор на Форд транзит 1.8 TDCI 90 коня...на 210000 купен от мотопфое....
След два месеца не можах да намеря точно същия мотор и изчетох де всичко от нета,англичаните пишат че става там с друг код мотор , съответно намерих от фокус ц макс със 25 коня повече ....за 4 дни качих и запалих мотора със оригиналния комънрейл .... понеже транзита е товарен,скоростната му кутия е с къси предавки ...оставям го на втора с 20 км.натискам газта без да пипам съединител и предницата започва да подскача на място.Същото е и на трета...със скорост 40 км.без да пипам съединител,рязко натискане и свират гуми и буксува.
Изчезна турбо дупката на 1600 оборота,колата стана изстребител....със стария мотор имаше и ремап,който си е с новия мотор.На стария мотор беше с +30 к.с
С новия незнам но върви много ....Та при определени условности,дали е комънрейл или не ,няма значение,не съм на мнение че комънрейла не върви,при него много точно се дозира всичко с цел да се измъкне икономия ,евро норма и каквото остане за кеф на шофьора.С подходяща намеса,става друго.
След два месеца не можах да намеря точно същия мотор и изчетох де всичко от нета,англичаните пишат че става там с друг код мотор , съответно намерих от фокус ц макс със 25 коня повече ....за 4 дни качих и запалих мотора със оригиналния комънрейл .... понеже транзита е товарен,скоростната му кутия е с къси предавки ...оставям го на втора с 20 км.натискам газта без да пипам съединител и предницата започва да подскача на място.Същото е и на трета...със скорост 40 км.без да пипам съединител,рязко натискане и свират гуми и буксува.
Изчезна турбо дупката на 1600 оборота,колата стана изстребител....със стария мотор имаше и ремап,който си е с новия мотор.На стария мотор беше с +30 к.с
С новия незнам но върви много ....Та при определени условности,дали е комънрейл или не ,няма значение,не съм на мнение че комънрейла не върви,при него много точно се дозира всичко с цел да се измъкне икономия ,евро норма и каквото остане за кеф на шофьора.С подходяща намеса,става друго.
- inspektora
- Мнения: 362
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Потвърждавам за по-добрата динамика на ПД. Още тъгувам за Джетата с 1,9 тди 105 к.с. Натискаш педала и подскача . КР иска обороти, не е (само) от DPF-a. Хондата ми е 140 к.с., без DPF и още не мога да ѝ свикна Карал съм и други КР и все е така - искат обороти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 188 госта