Дойде ред най-после да бодна нов картидж на моето голфче да видим сега по бърз ли ще съм
Пускам малко снимки за по любознателните, процеса по сваляне не съм го документирал. Поръчвате ново ядро, ако желаете може и актуатора да смените, геометрията се проверява дали е крива, ако не е само я изчиствате. Чугуна го давате на автомивка на мен ми взеха 5 лева да го измият.
След това се подреждат трите дистанционни втулки и слагаме геометрията. Геометрията има само едно положение за монтаж, слагаме трите винта М4x20, слагаме гривната на геометрията(аз я бях белязъл за да знам как е била да не я обърна), ролките на геометрията и трите щифта на ролките. Палеца където се закача лостчето на геометрията трябва да сочи към към отворчето за щифт в чугуна, там влиза горещата страна на ротора към чугуна. Слагаме 5-те болтчета на топлата страна и планката на актуатора и затягаме.
След това на студената страна слагаме О-пръстена и нахлупваме охлюва. Охлюва има белег който трябва да съвпада точно с тръбичката за захранване с масло отгоре, на самия чугун от другата страна също има белег(този белег има значение за да ви съвпадне маркуча на студената страна), стягаме болтчетата и сме готови
Смяна на средна част турбо
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Смяна на средна част турбо
- Прикачени файлове
-
- received_526771871370314.jpeg (92.62 KиБ) Видяна 6207 пъти
-
- received_535060500780406.jpeg (64.65 KиБ) Видяна 6207 пъти
-
- received_571332950152783.jpeg (93.25 KиБ) Видяна 6207 пъти
-
- received_532782330966575.jpeg (79.18 KиБ) Видяна 6207 пъти
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Новия актуатор нагласих по стария, стопорния винт също по стария картидж, ще видим като го качим на колата дали ще е добре, някой по запознат да каже друг метод за настройка с вакум помпа чух че става?
Вакум маркучето от актуатора смених с ново 3.2мм, след това ще се промият маслопроводите и монтиране с нови дихтунги 10мм. Гарнитурката за оттичането се сменя с нова ако не искате да ви тече масло и може да се монтира на колата с нова гарнитура на изпускателния колектор и даунпайпа. Гайките съм ги прекарал с метчик М8 да се въртят като чисто нови.
Желателно е да се промие всичко след турбото преди да се пали, маркучи, интеркулер, да се провери картерната вентилация или направо да се смени мембраната. Турбината се пълни с ново двигателно масълце отгоре преди да закачим маслената магистрала
Вакум маркучето от актуатора смених с ново 3.2мм, след това ще се промият маслопроводите и монтиране с нови дихтунги 10мм. Гарнитурката за оттичането се сменя с нова ако не искате да ви тече масло и може да се монтира на колата с нова гарнитура на изпускателния колектор и даунпайпа. Гайките съм ги прекарал с метчик М8 да се въртят като чисто нови.
Желателно е да се промие всичко след турбото преди да се пали, маркучи, интеркулер, да се провери картерната вентилация или направо да се смени мембраната. Турбината се пълни с ново двигателно масълце отгоре преди да закачим маслената магистрала
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Сега за тези които питат как да си направят хибрид ви трябва охлюва от Гт2052в, диска на охлюва, перката и лагера на диска със сегмента защото е по голям външно към остта е същия, развива се гайката на ротора(лява резба е) развива се диска от 1749 и се вади със все лагера, слага се нов диск от 2052в с нов лагер и сегмент към него и се слага на средното тяло на 1749(всичко пасва перфектно) слага се перката 52мм и се стяга гайката. След това ви трябва баланс на турбото и флоу бенч за настройка на актуатора
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на средна част турбо
Сега ако кажеш колко струва картриджа и откъде, и на кого е,...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Картиджа и актуатора са мелет с отстъпката ми излезе 230 лева и още 50 лева актуатора, 280 общо, Косер ги предлагат. Проблем беше да намеря гарнитура за оттичането на масло от турбото.
Забравих да покажа как се регулира стоп винта на геометрия, по късно ще ви покажа.
С хибрида не се получават нещата, геометрията отваря докрай и усилването излиза извън контрол, ако потдържам зареждането с гориво до края на обортомера. Може би ако се монтира 18-ка турбинна и геометрия ще има ефект...
Ппздрави
Забравих да покажа как се регулира стоп винта на геометрия, по късно ще ви покажа.
С хибрида не се получават нещата, геометрията отваря докрай и усилването излиза извън контрол, ако потдържам зареждането с гориво до края на обортомера. Може би ако се монтира 18-ка турбинна и геометрия ще има ефект...
Ппздрави
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Айде да се похваля с новата придобивка...
Какъв колектор ще ми трябва сега с колектор от 1.6 ТД дали ще стане
Какъв колектор ще ми трябва сега с колектор от 1.6 ТД дали ще стане
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на средна част турбо
Как ще командваш разтоварващата електроника, че ми е интересно?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Слага се вакум актуатор
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на средна част турбо
Стана ми интересно, от какво волво е турбината? Снимай и откъм фланеца да я видим. Може ли да измериш шийките колко им е Ф-то?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Така, днеска под карах бегачката за тест и се оказа че има голямо налягане до 3000 оборота някъде. Пикове не прави, но задържа 1,75 бара до 3000 оборота и после намаля до 1,55.
Геометрията е развита докрай, повече няма накъде да разтоварва но налягането е голямо в средни обороти. Дали е възможно стоп винта да е прекалено късо настроен?
Геометрията е развита докрай, повече няма накъде да разтоварва но налягането е голямо в средни обороти. Дали е възможно стоп винта да е прекалено късо настроен?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Пичове, давайте акъл че ме по бърка тая кола...
До 3000 оборота колата държи 1,7 и след 3000 вече се нормализира на 1,55 бара, актуатора на геометрията е развит докрай, повече няма ход накъде да го одължавам... Стопорния винт е развит малко повече от на старата средна част за да не затваря много геометрията и да прави големи пикове и пак налягането е огромно.
До 3000 оборота колата държи 1,7 и след 3000 вече се нормализира на 1,55 бара, актуатора на геометрията е развит докрай, повече няма ход накъде да го одължавам... Стопорния винт е развит малко повече от на старата средна част за да не затваря много геометрията и да прави големи пикове и пак налягането е огромно.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на средна част турбо
С вакуум акутатора не може ли да е скопиш още малко поне на 1.5 да е холда.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Ми нали от там развивам бе колега, актуатора е развит докрай и геометрията е опряла в крайно отворено
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Смяна на средна част турбо
Пичове направихме логове и буст метъра е верен 2539мбар искано налягане а стига 2900мбар, горивото е 68мг от 2000 до 3800 оборота, след това леко намаля и след 4200 още намаля.
Н75 стига до 90%. На празен ход Н75 е на 29%, 5,5мг на празен ход, дюзите са почти на нула всичките, дебитомера е спрян софтуерно, по МАП сензор. Турбото е ново на мелет, актуатора и той е нов на мелет, вакумите са нови 3,5мм и 5мм(както ги дават), Н75 го отварях, здрав е почистих клапата от нагара, мембраната е здрава, само не знам електрическата му част как е.
Отхлабих актуатора до края на хода на геометрията да влиза с леко свиване на лостчето(физически повече няма ход геометрията) и пак имам леко пренадуване от 2200 до 2800 оборота, след това заковава 1,55 бара, но преди това задържа малко повече около 1,6-1,65.
Нямам идея от какво е вече взех да се съмнявам в софтуера... Н75 ще го сменя скоро ама се съмнявам да е от него. Геометрията е идеално права на снимките по горе се вижда турбото е стандартното 1749вб
Н75 стига до 90%. На празен ход Н75 е на 29%, 5,5мг на празен ход, дюзите са почти на нула всичките, дебитомера е спрян софтуерно, по МАП сензор. Турбото е ново на мелет, актуатора и той е нов на мелет, вакумите са нови 3,5мм и 5мм(както ги дават), Н75 го отварях, здрав е почистих клапата от нагара, мембраната е здрава, само не знам електрическата му част как е.
Отхлабих актуатора до края на хода на геометрията да влиза с леко свиване на лостчето(физически повече няма ход геометрията) и пак имам леко пренадуване от 2200 до 2800 оборота, след това заковава 1,55 бара, но преди това задържа малко повече около 1,6-1,65.
Нямам идея от какво е вече взех да се съмнявам в софтуера... Н75 ще го сменя скоро ама се съмнявам да е от него. Геометрията е идеално права на снимките по горе се вижда турбото е стандартното 1749вб