Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот highline_4motion » Нед 12 апр 2020 14:11


Здравейте колеги , тъй като сме в карантина ще имам време и имам желание да сваля всмукателния колектор да изчистя , обаче искам и турбината да изчистя ,понякога забива , мисля че като изчистя и това съвсем поне ще има разлика в вървежа безтуй е чипосана ,обаче турбината как да сваля някой правил ли тая операция ,знам че шпилките на катализатора няма да има проблем защото на близо махнах катализатора , но има и тръбата на маслото , егр и т.н. И трябва ли да се слага нова гарнитура на колектора ? Дайте съвети!




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8384
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 апр 2020 18:33


На пасат б5 с афн турбината се сваля толкова лесно, че няма накъде. Работи се предимно с 1/4 вложки.
Приготви си ВД40 и нови гайки/винтове при нужда. Не връщай обратно деформирани и повредени гайки от демонтажа.
highline_4motion написа:И трябва ли да се слага нова гарнитура на колектора ?

Да.


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот highline_4motion » Нед 12 апр 2020 22:43


Ще стане нали като сваля турбината , няма да разглобявам само навътре ще пръсна пяна за фърна или с някакъв обезмаслител , не искам да разглобя защото няма да се справя с тая геометрия.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот radotom » Пон 13 апр 2020 8:39


Тооо... за ставането - ще стане нещо, ама не е ясно какво и защо... :gruebel
Ако е за пръскане - защо ще го сваляш?!?
Можеш да пръскаш и така.
Отделно - след това, като запалиш, изгорелите газове издухват цялата гняс навън.
Като е свалено - няма да има какво да я издуха, ще си остане вътре и като изсъхне и запече и става весело. :bishop


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8384
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 апр 2020 9:46


Точно, щом ще се прави с препарат за фурни, само на място.
М/у другото ако не е затлачена върховно, с препарат за фурни става добре.
Вече ако е затлачена яко, има спукана гривна ( или крива ) криви лопатки , трябва си разглобяване и смяна.


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот highline_4motion » Пон 13 апр 2020 16:40


Днеска гледам клипчета как разглобяват 1749в , и няма толкова сложно нещо като сваля и разглобя топлата част с геометрията и така ще изчистя. Махам кутия на въз.филтър ,после колектора и после турбинката , като гледам 4-5 часа поне занимавка няма лошо :mhihi


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот valiosport » Чет 23 апр 2020 21:56


За трудно не е трудно, ама вярвай ми има какво да объркаш.
Трите винта М4x20 на геометрията са много опасни, кисни ги хубаво с Вд40 и не бързай че замажеш ли главите им или ако ги откъснеш ще се вкараш в страшен филм. След това с рязък удар по главите на винтовете да отлепят. Гайките откъм изпускателния колектор също има опасност да се скъсат.
При мене откъм генерацията се отвиха шпилките със все гайките.
Никакъв шанс няма да я изчистиш без да разглобиш цялата геометрия и бележи гривната на геометрията кое е отгоре с една точка боя преди да я извадиш


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот bobitur » Съб 09 май 2020 22:47


А това с кисненето си е голям филм., преди години голям зор, на един съсед чистих турбина от Англия. Все едно е стояла в морето от 20г. Наложи се да е оставя 24 часа във вода преди да ги развия.
Цяла седмица е киснах в нафта и не се предадоха 2 винта.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот valiosport » Нед 10 май 2020 10:23


Ми колега там е горещо, температурата там е 800-850 градуса. За да се развият после си копувате медна смазка(монтажна) и пръскате винтчетата, тази смазка е за спирачни апарати, издържа 1150 градуса, аз сега така направих


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?

Мнениеот bobitur » Чет 14 май 2020 15:45


То не е смазка, просто медна боя.
След изсъхването медните частици не оставят по пръстите.
Доста е скъп спрея, аз слагам не всеки болт и гайка по ходовата част, след години се развиват с лекота.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 231 госта