Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Здравейте колеги , тъй като сме в карантина ще имам време и имам желание да сваля всмукателния колектор да изчистя , обаче искам и турбината да изчистя ,понякога забива , мисля че като изчистя и това съвсем поне ще има разлика в вървежа безтуй е чипосана ,обаче турбината как да сваля някой правил ли тая операция ,знам че шпилките на катализатора няма да има проблем защото на близо махнах катализатора , но има и тръбата на маслото , егр и т.н. И трябва ли да се слага нова гарнитура на колектора ? Дайте съвети!
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
На пасат б5 с афн турбината се сваля толкова лесно, че няма накъде. Работи се предимно с 1/4 вложки.
Приготви си ВД40 и нови гайки/винтове при нужда. Не връщай обратно деформирани и повредени гайки от демонтажа.
Да.
Приготви си ВД40 и нови гайки/винтове при нужда. Не връщай обратно деформирани и повредени гайки от демонтажа.
highline_4motion написа:И трябва ли да се слага нова гарнитура на колектора ?
Да.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Ще стане нали като сваля турбината , няма да разглобявам само навътре ще пръсна пяна за фърна или с някакъв обезмаслител , не искам да разглобя защото няма да се справя с тая геометрия.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Тооо... за ставането - ще стане нещо, ама не е ясно какво и защо...
Ако е за пръскане - защо ще го сваляш?!?
Можеш да пръскаш и така.
Отделно - след това, като запалиш, изгорелите газове издухват цялата гняс навън.
Като е свалено - няма да има какво да я издуха, ще си остане вътре и като изсъхне и запече и става весело.
Ако е за пръскане - защо ще го сваляш?!?
Можеш да пръскаш и така.
Отделно - след това, като запалиш, изгорелите газове издухват цялата гняс навън.
Като е свалено - няма да има какво да я издуха, ще си остане вътре и като изсъхне и запече и става весело.
- samo_pechka
- Мнения: 8384
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Точно, щом ще се прави с препарат за фурни, само на място.
М/у другото ако не е затлачена върховно, с препарат за фурни става добре.
Вече ако е затлачена яко, има спукана гривна ( или крива ) криви лопатки , трябва си разглобяване и смяна.
М/у другото ако не е затлачена върховно, с препарат за фурни става добре.
Вече ако е затлачена яко, има спукана гривна ( или крива ) криви лопатки , трябва си разглобяване и смяна.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Днеска гледам клипчета как разглобяват 1749в , и няма толкова сложно нещо като сваля и разглобя топлата част с геометрията и така ще изчистя. Махам кутия на въз.филтър ,после колектора и после турбинката , като гледам 4-5 часа поне занимавка няма лошо
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
За трудно не е трудно, ама вярвай ми има какво да объркаш.
Трите винта М4x20 на геометрията са много опасни, кисни ги хубаво с Вд40 и не бързай че замажеш ли главите им или ако ги откъснеш ще се вкараш в страшен филм. След това с рязък удар по главите на винтовете да отлепят. Гайките откъм изпускателния колектор също има опасност да се скъсат.
При мене откъм генерацията се отвиха шпилките със все гайките.
Никакъв шанс няма да я изчистиш без да разглобиш цялата геометрия и бележи гривната на геометрията кое е отгоре с една точка боя преди да я извадиш
Трите винта М4x20 на геометрията са много опасни, кисни ги хубаво с Вд40 и не бързай че замажеш ли главите им или ако ги откъснеш ще се вкараш в страшен филм. След това с рязък удар по главите на винтовете да отлепят. Гайките откъм изпускателния колектор също има опасност да се скъсат.
При мене откъм генерацията се отвиха шпилките със все гайките.
Никакъв шанс няма да я изчистиш без да разглобиш цялата геометрия и бележи гривната на геометрията кое е отгоре с една точка боя преди да я извадиш
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
А това с кисненето си е голям филм., преди години голям зор, на един съсед чистих турбина от Англия. Все едно е стояла в морето от 20г. Наложи се да е оставя 24 часа във вода преди да ги развия.
Цяла седмица е киснах в нафта и не се предадоха 2 винта.
Цяла седмица е киснах в нафта и не се предадоха 2 винта.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
Ми колега там е горещо, температурата там е 800-850 градуса. За да се развият после си копувате медна смазка(монтажна) и пръскате винтчетата, тази смазка е за спирачни апарати, издържа 1150 градуса, аз сега така направих
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пассат б5 афн чистене на колектор и турбина?
То не е смазка, просто медна боя.
След изсъхването медните частици не оставят по пръстите.
Доста е скъп спрея, аз слагам не всеки болт и гайка по ходовата част, след години се развиват с лекота.
След изсъхването медните частици не оставят по пръстите.
Доста е скъп спрея, аз слагам не всеки болт и гайка по ходовата част, след години се развиват с лекота.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 231 госта