не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот vladko1001 » Пон 11 май 2020 17:16


да питам...за един дърт Сеат Кордоба 1,9 D ...1Y мотор...от месец два сменям на 10 дена акумулатора с друг...реле регулатора държи твърдо 13,2 волта...след смяна на релерегулатора т.н. се оказа,че реле 104 за подгрев на свещите не изключва и товари системата...следва смяна на релето,смяна на двойния термодатчик но няма промяна...махнах релето от цокъла и мигновенно генератора даде 14,2/14,4 волта...лято идва...ще пали на компресия стария предкамерен дъргел...интересно само две от подгр. свещи за прекъснали а другите две да работят непрекъснато месец/два???




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот megatronS » Вто 12 май 2020 12:29


Ти замери ли с мултицет, че до свещите идва ток и след запалването? Защото може да имаш проблем с диодна плочка на динамото и затова да ти дърпа тока на акумулатора. При изключени всички консуматори трябва да имаш 14.3 волта. Ако включиш фарове, вентилатор в купето и волтажа падне значително, (13v-12.6v), значи отиваш за проблем в диодна плочка. Управлението на свещите на тези коли е просто и минава през реле. Ако проблемът наистина е там, трябва да се измери веригата за късо съединение(предполагам стопени един за друг кабели). Ако не може да се намери, тази верига се прекъсва и се прекарва нов здрав кабел за подгряването на свещите.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот milmar » Вто 12 май 2020 13:53


megatronS написа:..... Управлението на свещите на тези коли е просто и минава през реле. Ако проблемът наистина е там, трябва да се измери веригата за късо съединение(предполагам стопени един за друг кабели). Ако не може да се намери, тази верига се прекъсва и се прекарва нов здрав кабел за подгряването на свещите...


На тези дърти мотори е просто реле, но не чак толкова просто. Има си електроника вътре в корпуса и следи температурата на охл. течност. Ако е сменен датчика за температура, трябва да се ремонтира релето или да се пробва смяна с друго. Очевидно контактите на релето не са залегнали, защото подгрев има само на запален двигател. Иначе щеше да има подргев наистина постоянно, и при изключен мотор. Всъщност ако погрева стои включен твърде дълго време, предпазителя 50А би трябвало да изгори или да е потамнял бая. Но пък ако са останали само 2 свещи има логика да остане здрав.

Вероятно е нещо подобно:
Изображение

Разглеждайки схемата и след като видях, че и релето е сменяно вече, остава лош контакт или прекъсната връзка с датчика. При повишаване на температурата, съпротивлението на датчика намалява, но ако има лош контакт ще се отчита постоянно висока стойност на съпротивлението, все едно, че температурата е ниска. "Логично" релето за подгрева ще е включено дълго време.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот megatronS » Вто 12 май 2020 14:45


Измерва с мултицет кабела от релето до датчика дали е прекъснат, и ако е ,се слага нов. Измерва се и самия датчик. Ако обаче има късо на входа на релето или след него, ще е постоянно залепило, независимо какво казва датчика, затова се измерва и късо съединение на входа и изхода. Работата е за 5-10 минути точно.

Последна промяна от megatronS на Вто 12 май 2020 15:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 май 2020 15:06


Може ли да качиш снимка на релето и на бушониерата с релетата? Ако не се бъркам има две изпълнения ( дори мисля са три, третият тип да се среща в ТД варианта , но може и да греша ) едното изпълнение е едно комбинирано реле като по-горе в схемата , в другото- две релета, едното се води управляващ модул , второто е просто едно яко реле .
Ако е от вторият тип , дори и да смениш релето, модула щом "казва" да е включено , няма има промяна в крайния резултат.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот milmar » Вто 12 май 2020 15:18


Да уточним къде се търси това късо....
Ако се мери веригата след релето, т.е. подгревните свещи, там всеки нормален ОМметър ще покаже късо съединение, защото съпротивлението е под 1 Ом и то доста под, ако са здрави 4-те свещи. А ако наистина има късо, просто не ми се мисли какво ще стане във верига с такива дебели жици, особенно ако е преди предпазителя, или пък той е заменен с пирон.
Просто по схемата, която пуснах, всеки който борави с мултицет би могъл да се справи, ако може :-) .
Намерих и една шаренийка:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/g ... ?id=206843
с добро качество - PDF.

samo_pechka написа:Може ли да качиш снимка на релето .......

Да, сега и аз видях, че наистина са няколко модела. :th_up

При колегата е май с двете. Точно това "104" е само силово, трябва да се смени другото за проба, но трябва да се уточни кое е.


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот vladko1001 » Вто 12 май 2020 17:28


колегата samo_pechka позна...има ECM-т.е електронен модул който следи входни данни:темп. и др.
и пали и гаси простото силово реле за подгрева №104...ECM на снимката е с номер 144...отворих го и измерих двата крайни "ключа" които управляват релето за подгрева и "X" релето...хардуерно този модул 144 е доста сложен + интегрирания модул за имобилайзера на този дъргел...май ще сложа един здрав 50А+ ключ от руски танк/трактор да "къса" плюса на свещите... :death


предп. 50+ амп. е като нов...капачката на реле 104 е малко опечена...но вътре е като ново...
има такива модули: 144 по 20/30 лв ама дали ще пали с моя ключ интегрирания имобилайзер...

в Autodata няма кьорава схема за всичко това...

тази сутрин запали с бял облак нафта... :beer
Прикачени файлове
P_20200512_094615_1_p.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 май 2020 19:16


Вече съм позабравил как са нещата, отдавна не съм се занимавал с коли дето са така, като при теб. Но такива модули , които освен, че управляваха подгрева, доп. управляваха и ел. авансатора на ГНП . Сега не знам точно твоето ГНП как е ( дали има ел.клапан на авансатора ) и дали въпросният модул има отношение и за ел.клапана ( ако го има де ) .
Сигурно съм писал някъде из форума на тази тема ( за голф 1.9 с предкамерен мотор, но то няма разлика в много от възлите и решенията с по-старите сеати ) .
Иначе има вариант да "преработиш" малко бушониерата и с едно малко бутонче да включваш управляващата верига на силото реле и примерно след минута или повече ( в зависимост от времето ) пускаш бутона и палиш :) знам , че звучи грубо , ама понякога....


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот vladko1001 » Вто 12 май 2020 19:52


случайно намерих фабричната схема на този модул 144 + ...в Аутодата за VW Vento 1Y...мигновенно монтирам бутонЧе за старт/стоп на реле 104... около таблото...и наздраве на всички... :beer

генератора го свалих и го тествахме при "генераторджия"...според него тези модели на Bosch...с пружината за авт. опъване на пистовия ремък са нерАзрушими... :beer


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y

Мнениеот vladko1001 » Нед 24 май 2020 14:06


темата е за закриване...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта