не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
да питам...за един дърт Сеат Кордоба 1,9 D ...1Y мотор...от месец два сменям на 10 дена акумулатора с друг...реле регулатора държи твърдо 13,2 волта...след смяна на релерегулатора т.н. се оказа,че реле 104 за подгрев на свещите не изключва и товари системата...следва смяна на релето,смяна на двойния термодатчик но няма промяна...махнах релето от цокъла и мигновенно генератора даде 14,2/14,4 волта...лято идва...ще пали на компресия стария предкамерен дъргел...интересно само две от подгр. свещи за прекъснали а другите две да работят непрекъснато месец/два???
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
Ти замери ли с мултицет, че до свещите идва ток и след запалването? Защото може да имаш проблем с диодна плочка на динамото и затова да ти дърпа тока на акумулатора. При изключени всички консуматори трябва да имаш 14.3 волта. Ако включиш фарове, вентилатор в купето и волтажа падне значително, (13v-12.6v), значи отиваш за проблем в диодна плочка. Управлението на свещите на тези коли е просто и минава през реле. Ако проблемът наистина е там, трябва да се измери веригата за късо съединение(предполагам стопени един за друг кабели). Ако не може да се намери, тази верига се прекъсва и се прекарва нов здрав кабел за подгряването на свещите.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
megatronS написа:..... Управлението на свещите на тези коли е просто и минава през реле. Ако проблемът наистина е там, трябва да се измери веригата за късо съединение(предполагам стопени един за друг кабели). Ако не може да се намери, тази верига се прекъсва и се прекарва нов здрав кабел за подгряването на свещите...
На тези дърти мотори е просто реле, но не чак толкова просто. Има си електроника вътре в корпуса и следи температурата на охл. течност. Ако е сменен датчика за температура, трябва да се ремонтира релето или да се пробва смяна с друго. Очевидно контактите на релето не са залегнали, защото подгрев има само на запален двигател. Иначе щеше да има подргев наистина постоянно, и при изключен мотор. Всъщност ако погрева стои включен твърде дълго време, предпазителя 50А би трябвало да изгори или да е потамнял бая. Но пък ако са останали само 2 свещи има логика да остане здрав.
Вероятно е нещо подобно:

Разглеждайки схемата и след като видях, че и релето е сменяно вече, остава лош контакт или прекъсната връзка с датчика. При повишаване на температурата, съпротивлението на датчика намалява, но ако има лош контакт ще се отчита постоянно висока стойност на съпротивлението, все едно, че температурата е ниска. "Логично" релето за подгрева ще е включено дълго време.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
Измерва с мултицет кабела от релето до датчика дали е прекъснат, и ако е ,се слага нов. Измерва се и самия датчик. Ако обаче има късо на входа на релето или след него, ще е постоянно залепило, независимо какво казва датчика, затова се измерва и късо съединение на входа и изхода. Работата е за 5-10 минути точно.
Последна промяна от megatronS на Вто 12 май 2020 15:06, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8976
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
Може ли да качиш снимка на релето и на бушониерата с релетата? Ако не се бъркам има две изпълнения ( дори мисля са три, третият тип да се среща в ТД варианта , но може и да греша ) едното изпълнение е едно комбинирано реле като по-горе в схемата , в другото- две релета, едното се води управляващ модул , второто е просто едно яко реле .
Ако е от вторият тип , дори и да смениш релето, модула щом "казва" да е включено , няма има промяна в крайния резултат.
Ако е от вторият тип , дори и да смениш релето, модула щом "казва" да е включено , няма има промяна в крайния резултат.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
Да уточним къде се търси това късо....
Ако се мери веригата след релето, т.е. подгревните свещи, там всеки нормален ОМметър ще покаже късо съединение, защото съпротивлението е под 1 Ом и то доста под, ако са здрави 4-те свещи. А ако наистина има късо, просто не ми се мисли какво ще стане във верига с такива дебели жици, особенно ако е преди предпазителя, или пък той е заменен с пирон.
Просто по схемата, която пуснах, всеки който борави с мултицет би могъл да се справи, ако може :-) .
Намерих и една шаренийка:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/g ... ?id=206843
с добро качество - PDF.
Да, сега и аз видях, че наистина са няколко модела.
При колегата е май с двете. Точно това "104" е само силово, трябва да се смени другото за проба, но трябва да се уточни кое е.
Ако се мери веригата след релето, т.е. подгревните свещи, там всеки нормален ОМметър ще покаже късо съединение, защото съпротивлението е под 1 Ом и то доста под, ако са здрави 4-те свещи. А ако наистина има късо, просто не ми се мисли какво ще стане във верига с такива дебели жици, особенно ако е преди предпазителя, или пък той е заменен с пирон.
Просто по схемата, която пуснах, всеки който борави с мултицет би могъл да се справи, ако може :-) .
Намерих и една шаренийка:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/g ... ?id=206843
с добро качество - PDF.
samo_pechka написа:Може ли да качиш снимка на релето .......
Да, сега и аз видях, че наистина са няколко модела.

При колегата е май с двете. Точно това "104" е само силово, трябва да се смени другото за проба, но трябва да се уточни кое е.
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
колегата samo_pechka позна...има ECM-т.е електронен модул който следи входни данни:темп. и др.
и пали и гаси простото силово реле за подгрева №104...ECM на снимката е с номер 144...отворих го и измерих двата крайни "ключа" които управляват релето за подгрева и "X" релето...хардуерно този модул 144 е доста сложен + интегрирания модул за имобилайзера на този дъргел...май ще сложа един здрав 50А+ ключ от руски танк/трактор да "къса" плюса на свещите...
предп. 50+ амп. е като нов...капачката на реле 104 е малко опечена...но вътре е като ново...
има такива модули: 144 по 20/30 лв ама дали ще пали с моя ключ интегрирания имобилайзер...
в Autodata няма кьорава схема за всичко това...
тази сутрин запали с бял облак нафта...
и пали и гаси простото силово реле за подгрева №104...ECM на снимката е с номер 144...отворих го и измерих двата крайни "ключа" които управляват релето за подгрева и "X" релето...хардуерно този модул 144 е доста сложен + интегрирания модул за имобилайзера на този дъргел...май ще сложа един здрав 50А+ ключ от руски танк/трактор да "къса" плюса на свещите...

предп. 50+ амп. е като нов...капачката на реле 104 е малко опечена...но вътре е като ново...
има такива модули: 144 по 20/30 лв ама дали ще пали с моя ключ интегрирания имобилайзер...
в Autodata няма кьорава схема за всичко това...
тази сутрин запали с бял облак нафта...

- samo_pechka
- Мнения: 8976
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
Вече съм позабравил как са нещата, отдавна не съм се занимавал с коли дето са така, като при теб. Но такива модули , които освен, че управляваха подгрева, доп. управляваха и ел. авансатора на ГНП . Сега не знам точно твоето ГНП как е ( дали има ел.клапан на авансатора ) и дали въпросният модул има отношение и за ел.клапана ( ако го има де ) .
Сигурно съм писал някъде из форума на тази тема ( за голф 1.9 с предкамерен мотор, но то няма разлика в много от възлите и решенията с по-старите сеати ) .
Иначе има вариант да "преработиш" малко бушониерата и с едно малко бутонче да включваш управляващата верига на силото реле и примерно след минута или повече ( в зависимост от времето ) пускаш бутона и палиш :) знам , че звучи грубо , ама понякога....
Сигурно съм писал някъде из форума на тази тема ( за голф 1.9 с предкамерен мотор, но то няма разлика в много от възлите и решенията с по-старите сеати ) .
Иначе има вариант да "преработиш" малко бушониерата и с едно малко бутонче да включваш управляващата верига на силото реле и примерно след минута или повече ( в зависимост от времето ) пускаш бутона и палиш :) знам , че звучи грубо , ама понякога....
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
случайно намерих фабричната схема на този модул 144 + ...в Аутодата за VW Vento 1Y...мигновенно монтирам бутонЧе за старт/стоп на реле 104... около таблото...и наздраве на всички...
генератора го свалих и го тествахме при "генераторджия"...според него тези модели на Bosch...с пружината за авт. опъване на пистовия ремък са нерАзрушими...

генератора го свалих и го тествахме при "генераторджия"...според него тези модели на Bosch...с пружината за авт. опъване на пистовия ремък са нерАзрушими...

- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: не се изключва подгрева на свещите Сеат Кордоба 1,9 D, 1Y
темата е за закриване...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта