Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Сря 27 май 2020 23:43


Здравейте колеги при монтиране на по голямо турбо именно 1749va задължително ли е да се прави и генерация. Момчето което ше прави колата каза че е добре да има генерация и да така е за да се изчиства мотора но неискам да става колата шумна. Резонаторните гърнета поглъщат ли шума и вибрациите и дори с тях колата шумна ли е.
И ако е без генерация ще се спъне ли колата много.
Пасат б5 1.9 90 2000г




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот valiosport » Чет 28 май 2020 16:57


Кви генерации бе човек разликата между твоето турбо и новото е само в компресора, турбината е същата


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Водния дух1 » Чет 28 май 2020 17:25


В края на краищата-колко коня искаш да го направиш това моторче?


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Dani16v » Чет 28 май 2020 20:15


За 160-70 коня си стига и оригиналната генерация. Обаче, с 1749va и 0.205-ци, няма как да ги изкараш тия коне. Чел съм ти темите.. :biggrin Сложи 0.205, софтуер и не се занимавай повече!


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Чет 28 май 2020 21:06


В момента съм с чип и 205-ци 126 коня и 310нм но с времето умаляха. Един от Варна известен мапер ми каза ако сложим турбо от 131 ше трябвало генерация по добре било за мотора.
Иначе с 205 повече от 150 било абсурд.
Ако се сложат 216-ци колко ще стане средно


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот valiosport » Чет 28 май 2020 21:48


Ако си разглеждал даунпайпа(където се лови генерацията за турбото) ще стигнеш до извода че самата тръба е по голяма от турбинната перка с поне 15мм.
Турбинната перка на турбото ти е 36-36,5мм а генерацията е 55мм някъде, дори 50 да е пак е по голяма. Безсмислено е ама за твое успокоение си направи


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот samo_pechka » Пет 29 май 2020 12:40


Sasho-1.9TDI-110 написа:В момента съм с чип и 205-ци 126 коня и 310нм но с времето умаляха. Един от Варна известен мапер ми каза ако сложим турбо от 131 ше трябвало генерация по добре било за мотора.
Иначе с 205 повече от 150 било абсурд.
Ако се сложат 216-ци колко ще стане средно

То за ставането... може и да стане . Ма гледай да стане добре, защото ако не са добре дюзите , може да почне, да ти се разрежда маслото с нафта . А нафтата не е като бензина. един път навре ли се в маслото , няма махане оттам , освен със смяна на самото масло де. После ще има други теми...
С правилно настроени дюзи ( то най-добре да са нови разпръсквачите и да не са Бох :mhihi а Бош или други , но истински ) не вярвам да имаш проблем. Задължително на мапера си да му обясниш промените , за да прецени продължителността на впръскването и т.н.
П.п.
Аз съм пробвал с 0.216 с оригинален софт , сложени на АФН ей така от любопитство . Затапен ЕГР , 0.216 разпръсквачи на 225-230 бара и карта на автомат ( колата е с ръчни ) . Нищо друго не съм правил. Върви една идея по-добре. Вероятно "покачване" на коне : може би 10-ина к.с. Разход не намирам осезаема разлика. Покарах така около 10-12 хил.км , продадох ги на един познат, надъхан за много коне. В момента съм си с моите пак. Върнал съм си ръчната карта.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пет 29 май 2020 17:37


А с тия 216-ски пушенето увеличи ли се колега.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Водния дух1 » Пет 29 май 2020 18:14


Като ти гледам темите във форума- само ще довършиш и без това ''тръгналия'' двигател.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот samo_pechka » Пет 29 май 2020 18:16


С оригиналния софт , не пушеше повече от преди с моите . Както казах разпръсквачите бяха нови , а дюзите нагласени на 230 бара първата степен. И картата на автомат. ЕГР - затапен.
Вече ако са стари с незнайно състояние и с паднало налягане ,оригинално ги има по бусовете 151к.с. , но са на 190 бара като нови , стари ако са- един господ знае колко са. Да се има в предвид , че има още една версия 151к.с. , но дюзите им не са 216 микрона!! Някои взимат такива и после оле майко що не върви ...


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пет 29 май 2020 21:23


Защо да е тръгнал мотора при положение че има твърда добра компресия просто тече като лейка и лейка полека ще се стяга.
А това с пушенето най вероятно ще е от дюза защото като ми ги сменяха пред 1 година и нещо и момчето каза че е била леко запекла но засега щяла да върви


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат 1.9тди 90 въпрос за генерация

Мнениеот samo_pechka » Съб 30 май 2020 9:26


Дефектни дюзи пропущат нафта която не изгаря , а разрежда маслото в мотора. Разреденото масло се скапва все повече и все повече. Спадат рязко мазилните свойства , вискозитет и т.н. Карането градско още повече влошава ситуацията и още повече навлиза нафта която не изгаря и разрежда маслото. Достатъчни са понякога 1000км градско за да е напълно съсипано маслото, това от една дефектна дюза. Ако всичките са такива, няма устиска и 300 в града.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта