Да ти кажа аз съм в подобна ситуация, разход на масло нямам ама при палене изкарва синьо кълбо пушек, разход на масло почти нямам, като казвам нямам значи че нямам 500 грама да лапа за 10 000км, ама тая пуста пушилка много ме мори и дразни. Гледам да не спирам колата пред блока че като паля комшиите се сърдат и знам че не е приятно наистина но работя по проблема. Колата е голф 4 1,9 ПД, но в случая това не е от голямо значение.
Та и аз имам масло в турбо пътища и първо набедих турбото, нова средна част на мелет, слагам и пак същата работа, сякаш една идея е по добре но пак прави кълбо.
Като извадя маркучета от картерната вентилация и бая масълце си има. При демонтирането на всмукателен/изпускателен колектор забелязах че има теч на масло от изпускателния клапан на 4-ти цилиндър, гумички на клапани взех, инструмент за разкопчаване на клапани си направих, ще ги сменя да съм сигурен че проблема не е там и ако пак продължи остава картерната вентилация.
Та с този разход на масло зад теб трябва да е димна завеса, не поглеждаш ли от ауспуха какво излиза, то и от движение ще те спрат с това пушене.
Едно замерване на компресия ще ти даде ориентация за състоянието на ДВГ. Почни от простите неща, картерна вентилация изкарай временно в съд да видиш колко масло хвърля от там, турбина няма как да провериш на 100% дали е здрава но поне з луфт ще добиеш представа, радиален може да имаш, аксиален не трябва да има, гумички на клапани могат да се сменят на място без да се сваля главата.
Вярвай ми не искаш да скачаш в дълбокото и да почваш двигателя от А до Я, чистене на нагари, замерване на ключове на сегменти, канали на сегменти, елипси на цилиндри и т.н.
Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
Да, виждал съм, но ги регистрират така в началото (нов внос или първа регистрация), не съм виждал, ако е вписан номер на двигателя после да се смени с без номер, затова ми стана интересно. :)
kukata_pasat написа:Двигател БЕЗ НОМЕР не си ли виждал подобни талони,когато смениш цял двигател трябва да уведомиш КАТ за намерението си и се сменя талона големия поне аз така знам,защото евентуално ако продадеш колата и новия собственик отиде в кат да си я прехвърли на свое име и като видят,че номера на двигателя няма нищо общо с реалноста?
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
Няма и да видиш. Такъв филм НЕ е възможен. Ако в талона е вписан номер - хората от КАТ си го търсят. Когато се сменява със същия код, но друг сериен номер е нужна фактура и документ за произход или ако е от частно лице - дупчен талон на колата, от която е взет (трябва да е бракувана).
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
Все си мисля, че от подкартерно налягане не може да опапа 2 кила масло за 100км, ма може и да има изключения.. Освен ако маркуча към филтъра е затапен ( или филтъра да е адски замърсен ) , тогава може и да се получи. За мен проблема е турбо на 90% . Но естествено за да е категорична диагнозата трябва се огледа . Описвал съм процедура за такъв ( или сходен тип ) мотор , доста е писането , и се установява първопричината за голям разход на масло. Общо взето откача се маркуча от ПЦВ клапана, за да се елиминира евентуално картерни изпарения, маха се колянцето на турбото към смук. колектор ( по-точно обръща се обратно да сочи нагоре ) , взема се парцал ( бял, или друг светъл ) припокрива се изхода на охлюва и на загрял мотор се държи по около 30 секунди на около 3000-3500 оборота колата , два -три пъти се прави това и се гледа какво "фърчи" по парцала.
Ако турбината е с външен гейт , отваря се клапата на байпаса докрай и се пробва пак това. При нея става на 110% дали е точно турбо или нещо от мотора ( яко разлуфтени в стеблата клапани примерно ).
Достъпа до турбината по ААЗ е много лесен , турбото е повдигнато нагоре и няма никакъв проблем да се направи "диагностиката" :)
Ако турбината е с външен гейт , отваря се клапата на байпаса докрай и се пробва пак това. При нея става на 110% дали е точно турбо или нещо от мотора ( яко разлуфтени в стеблата клапани примерно ).
Достъпа до турбината по ААЗ е много лесен , турбото е повдигнато нагоре и няма никакъв проблем да се направи "диагностиката" :)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
И маслото е много важно дали е менте. Миналата година след като смених вала оцелих едно менте 505.01масло и по път за морето толкова изпускаше от вентилация или турбо не знам че целия заден капак стана в пръски от маслото. Смених маслото и проблема изчезна
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
Хайде без басни, едното го хвърля, а другото не го пипа...
И аз съм за теч от турбината.
И аз съм за теч от турбината.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 3 1.9 td 75 - голям разход на масло
Няма басни, интеркулера се беше напълнил с масло и добре единия О-пръстен на бързата връзка е изпускал и го завихря и го лепи по задния капак.
Първо бих проверил за повишено картерно налягане. Ако се затруднява оттичането на маслото ще избива пак през сегментите на турбината
Първо бих проверил за повишено картерно налягане. Ако се затруднява оттичането на маслото ще избива пак през сегментите на турбината
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pa4o_ivanov61 и 197 госта