passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот ktamen » Нед 14 юни 2020 22:48


Голям разход е литър масло на 100км или повече. Едно време имах Лада, като на Мунс, след едно пътуване от Ямбол до София установих, че е изгорила 5л масло за 300км. Това е голям разход и затова и отворих мотора.
Предното ми мнение го написах на майтап, щото цялата ти тема е майтапчийска. А ти не разбра майтапа, щото хал хабер си нямаш от двигатели, ако имаше дори малка представа, щеше да си караш колата и да не се тормозиш за толкова малък разход. Половината коли по улиците горят повече масло По никакъв начин не можеш да съдиш от външното омасляване, за вътрешното състояние на двигателя. Задал си въпрос и 10 човека ти написаха, че не трябва да отваряш мотора, ама ти ще го отвориш от любопитство.
Намери откъде се омаслява двигателя и ако е нужно смени каквото е нужно за да намалиш течовете. Двигателят може да е омаслен и от съвсем минимални течове, примерно 100г на 10000км. Такива течове не са проблем и не се опитвай да ги оправяш.
Смени си гумичките на двигателя БЕЗ да сваляш главата и покарай поне 10 000км, преди да си правиш някакви изводи. Ако разходът ти надвиши 1л масло на 1000км може да помислиш за отваряне на двигателя или да смениш целия двигател или цялата кола или да продължиш да си караш. А тези пари, дето си наумил да ги набуташ в колата ги дай за собственото си здраве и на семейството си, идете на море или планина.




Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пон 15 юни 2020 0:36


Така и ще.правя гумички първо и нищо повече.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пон 15 юни 2020 0:37


Толкова ли е трудно без да се сваля главата да се сменят колеги че рядко някой би се съгласил.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот ktamen » Пон 15 юни 2020 7:27


По-лесно е, 10 пъти по-лесно.
Не се съгласяват, щото е много по-евтино.
Попитай на повече места. Не ти е спешно, можеш с години да търсиш кой да ти ги смени.


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пон 15 юни 2020 15:21


Благодаря ви колеги .
А може ли да се разбере състоянието на главата без да се свали


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Водния дух1 » Пон 15 юни 2020 16:31


НЕ.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот muns61 » Пон 15 юни 2020 17:28


Sasho-1.9TDI-110 написа:Благодаря ви колеги .
А може ли да се разбере състоянието на главата без да се свали

Да.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот kukata_pasat » Пон 15 юни 2020 20:32


Колега Сашо ти сигурен ли си,че теча на масло е точно от изпускателния колектор,а не примерно от ЕГР или каоака на клапаните изми ли хубаво там навсякъде за да се увериш,че е от там.Ако си измил и си уверен че е от изпускателната система защо не отидеш да я отворят да видиш какво става там и да си дадеш отговор на много въпроси.Мое мнение е че най вероятно си за гумички.Мисля така защото ако са гумички:
1.Разхода ще е горе долу такъв какъвто го описа
2.Гумичката пропуска масло в цилиндъра когато колата работи маслото и неизгорялите маслени пари излизат през отвора където изпускателния клапан е отвори и омазват генерацията.
3.Ако забелязваш колата да изпушва зверски след палене с голям престой примерно цяла нощ,а когато я угасиш за 5мин не пуши много това са гумички


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Пон 15 юни 2020 22:37


Значи колега гарнитурата на капака е нова всичко е изминавано два пъти. От колектора е
Колата след престой непуши .
При самото палене няма пушек
Пушека е на място при леко форсиране сиво черен и мирише на масло на нафта.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот valiosport » Сря 17 юни 2020 5:17


Току що приключих с такъв ремонт, смяна на гумички на клапани на 1,9 ТДИ ПД мотор(без сваляне на главата. Симптомите при мен бяха пушек при палене, набедих турбото и купих нова средна част, след сваляне се оказа че по последния изпускателен клапан има масло. Очудващо гумичките бяха в добро, но точно тоя клапан гумичката не беше набита докрай или се беше извадила по някаква причина. Колата е готова, остават довършителни неща, да се окачи лапата на двигатела и маркучи на турбо пътища, след запалване ще споделя как е.

Гумичките ги смених за един следобед без да си давам зор, зора е докато стигнеш до гумичките, да отцепиш ангренажа, шайбата на вала, вала, лагерите и капаците и повдигачите се надписват и се прибират в чиста кутийка.
Трябват ти пети за зацепване на двигатела, специална скоба за изваждане на шайбата на вала, динамометричен ключ да почва от 5НМ и скоба за свиване на пружини на клапани, при самото разкопчаване ти трябва помощник да придържа ключа докато поставяш полуконусите.
Ако искаш ще ти снимам ключа как съм го направил, моя е специално за главата на ПД, лови се Отзад на главата на 4-те резби М6 където се стяга капака на клапаните(мисля че бяха през 88мм).
Двигатела се прекарва на белези в позиция смяна на ремък, тогава 1-ви и 4-ти цилиндър са в ГМТ, коляновия вал се законтря да не се от мести, сменят се на 1-ви и 4-ти цилиндър гумичките, като натиснеш клапана опира в короната на буталото(макс 2мм пропада).
След това коляновия вал се превърта половин оборот 180° и 2-ро и 3-то бутало отиват в ГМТ, сменяш им гумичките и си готов


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот valiosport » Сря 17 юни 2020 10:28


https://youtu.be/IapYQImUDeA ето ти клип как става на 1,9 без сваляне на глава, даже и компресор не е нужен


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот samo_pechka » Сря 17 юни 2020 10:46


Sasho-1.9TDI-110 написа:Значи колега гарнитурата на капака е нова всичко е изминавано два пъти. От колектора е
Колата след престой непуши .
При самото палене няма пушек

Пушека е на място при леко форсиране сиво черен и мирише на масло на нафта.

Съмнявам се проблема ти, да е от гумичките . Смени ги , не е кой знае колко трудна смяната на място, не е нужно смъкване на тиквата за целта. Трябва ти инструмент и познания. Инструмента се купува ( ако си струва ) , познанията обаче....
Но пак казвам , съмнявам се дали това е проблема....Така, както си го описал . Тези коли ( АФН и подобен тип ) трудно лапат масло заради самите гумички, но ако има чувствително завишено картерно налягане-да, защото е силно затруднено оттичането на маслото от самата глава и тя се пренапълва. Това дори и да ти са здрави водачите и гумичките на клапаните.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот valiosport » Сря 17 юни 2020 12:00


Щом при палене няма пушене едва ли са гумички


Sasho-1.9TDI-110
Мнения: 227
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
Автомобил:
Двигател:

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот Sasho-1.9TDI-110 » Сря 17 юни 2020 13:17


А колеги да види питам
При смъкване на турбината за рециклиране майстора каза че е намерил гарнитури на турбото точно между турбото и колектора и е сложил старата и поради други причини вече не стъпвам там.
Чувал съм че тази гарнитура като не уплътненява вече и изпуска налягане.
Възможно ли е да има нещо общо с моя проблем по маслото на изпускателния колектор


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт

Мнениеот valiosport » Сря 17 юни 2020 13:21


Ще излизат газове там, с горенето на масло няма общо



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 174 госта