passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Голям разход е литър масло на 100км или повече. Едно време имах Лада, като на Мунс, след едно пътуване от Ямбол до София установих, че е изгорила 5л масло за 300км. Това е голям разход и затова и отворих мотора.
Предното ми мнение го написах на майтап, щото цялата ти тема е майтапчийска. А ти не разбра майтапа, щото хал хабер си нямаш от двигатели, ако имаше дори малка представа, щеше да си караш колата и да не се тормозиш за толкова малък разход. Половината коли по улиците горят повече масло По никакъв начин не можеш да съдиш от външното омасляване, за вътрешното състояние на двигателя. Задал си въпрос и 10 човека ти написаха, че не трябва да отваряш мотора, ама ти ще го отвориш от любопитство.
Намери откъде се омаслява двигателя и ако е нужно смени каквото е нужно за да намалиш течовете. Двигателят може да е омаслен и от съвсем минимални течове, примерно 100г на 10000км. Такива течове не са проблем и не се опитвай да ги оправяш.
Смени си гумичките на двигателя БЕЗ да сваляш главата и покарай поне 10 000км, преди да си правиш някакви изводи. Ако разходът ти надвиши 1л масло на 1000км може да помислиш за отваряне на двигателя или да смениш целия двигател или цялата кола или да продължиш да си караш. А тези пари, дето си наумил да ги набуташ в колата ги дай за собственото си здраве и на семейството си, идете на море или планина.
Предното ми мнение го написах на майтап, щото цялата ти тема е майтапчийска. А ти не разбра майтапа, щото хал хабер си нямаш от двигатели, ако имаше дори малка представа, щеше да си караш колата и да не се тормозиш за толкова малък разход. Половината коли по улиците горят повече масло По никакъв начин не можеш да съдиш от външното омасляване, за вътрешното състояние на двигателя. Задал си въпрос и 10 човека ти написаха, че не трябва да отваряш мотора, ама ти ще го отвориш от любопитство.
Намери откъде се омаслява двигателя и ако е нужно смени каквото е нужно за да намалиш течовете. Двигателят може да е омаслен и от съвсем минимални течове, примерно 100г на 10000км. Такива течове не са проблем и не се опитвай да ги оправяш.
Смени си гумичките на двигателя БЕЗ да сваляш главата и покарай поне 10 000км, преди да си правиш някакви изводи. Ако разходът ти надвиши 1л масло на 1000км може да помислиш за отваряне на двигателя или да смениш целия двигател или цялата кола или да продължиш да си караш. А тези пари, дето си наумил да ги набуташ в колата ги дай за собственото си здраве и на семейството си, идете на море или планина.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Така и ще.правя гумички първо и нищо повече.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Толкова ли е трудно без да се сваля главата да се сменят колеги че рядко някой би се съгласил.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
По-лесно е, 10 пъти по-лесно.
Не се съгласяват, щото е много по-евтино.
Попитай на повече места. Не ти е спешно, можеш с години да търсиш кой да ти ги смени.
Не се съгласяват, щото е много по-евтино.
Попитай на повече места. Не ти е спешно, можеш с години да търсиш кой да ти ги смени.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Благодаря ви колеги .
А може ли да се разбере състоянието на главата без да се свали
А може ли да се разбере състоянието на главата без да се свали
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Sasho-1.9TDI-110 написа:Благодаря ви колеги .
А може ли да се разбере състоянието на главата без да се свали
Да.
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Колега Сашо ти сигурен ли си,че теча на масло е точно от изпускателния колектор,а не примерно от ЕГР или каоака на клапаните изми ли хубаво там навсякъде за да се увериш,че е от там.Ако си измил и си уверен че е от изпускателната система защо не отидеш да я отворят да видиш какво става там и да си дадеш отговор на много въпроси.Мое мнение е че най вероятно си за гумички.Мисля така защото ако са гумички:
1.Разхода ще е горе долу такъв какъвто го описа
2.Гумичката пропуска масло в цилиндъра когато колата работи маслото и неизгорялите маслени пари излизат през отвора където изпускателния клапан е отвори и омазват генерацията.
3.Ако забелязваш колата да изпушва зверски след палене с голям престой примерно цяла нощ,а когато я угасиш за 5мин не пуши много това са гумички
1.Разхода ще е горе долу такъв какъвто го описа
2.Гумичката пропуска масло в цилиндъра когато колата работи маслото и неизгорялите маслени пари излизат през отвора където изпускателния клапан е отвори и омазват генерацията.
3.Ако забелязваш колата да изпушва зверски след палене с голям престой примерно цяла нощ,а когато я угасиш за 5мин не пуши много това са гумички
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Значи колега гарнитурата на капака е нова всичко е изминавано два пъти. От колектора е
Колата след престой непуши .
При самото палене няма пушек
Пушека е на място при леко форсиране сиво черен и мирише на масло на нафта.
Колата след престой непуши .
При самото палене няма пушек
Пушека е на място при леко форсиране сиво черен и мирише на масло на нафта.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Току що приключих с такъв ремонт, смяна на гумички на клапани на 1,9 ТДИ ПД мотор(без сваляне на главата. Симптомите при мен бяха пушек при палене, набедих турбото и купих нова средна част, след сваляне се оказа че по последния изпускателен клапан има масло. Очудващо гумичките бяха в добро, но точно тоя клапан гумичката не беше набита докрай или се беше извадила по някаква причина. Колата е готова, остават довършителни неща, да се окачи лапата на двигатела и маркучи на турбо пътища, след запалване ще споделя как е.
Гумичките ги смених за един следобед без да си давам зор, зора е докато стигнеш до гумичките, да отцепиш ангренажа, шайбата на вала, вала, лагерите и капаците и повдигачите се надписват и се прибират в чиста кутийка.
Трябват ти пети за зацепване на двигатела, специална скоба за изваждане на шайбата на вала, динамометричен ключ да почва от 5НМ и скоба за свиване на пружини на клапани, при самото разкопчаване ти трябва помощник да придържа ключа докато поставяш полуконусите.
Ако искаш ще ти снимам ключа как съм го направил, моя е специално за главата на ПД, лови се Отзад на главата на 4-те резби М6 където се стяга капака на клапаните(мисля че бяха през 88мм).
Двигатела се прекарва на белези в позиция смяна на ремък, тогава 1-ви и 4-ти цилиндър са в ГМТ, коляновия вал се законтря да не се от мести, сменят се на 1-ви и 4-ти цилиндър гумичките, като натиснеш клапана опира в короната на буталото(макс 2мм пропада).
След това коляновия вал се превърта половин оборот 180° и 2-ро и 3-то бутало отиват в ГМТ, сменяш им гумичките и си готов
Гумичките ги смених за един следобед без да си давам зор, зора е докато стигнеш до гумичките, да отцепиш ангренажа, шайбата на вала, вала, лагерите и капаците и повдигачите се надписват и се прибират в чиста кутийка.
Трябват ти пети за зацепване на двигатела, специална скоба за изваждане на шайбата на вала, динамометричен ключ да почва от 5НМ и скоба за свиване на пружини на клапани, при самото разкопчаване ти трябва помощник да придържа ключа докато поставяш полуконусите.
Ако искаш ще ти снимам ключа как съм го направил, моя е специално за главата на ПД, лови се Отзад на главата на 4-те резби М6 където се стяга капака на клапаните(мисля че бяха през 88мм).
Двигатела се прекарва на белези в позиция смяна на ремък, тогава 1-ви и 4-ти цилиндър са в ГМТ, коляновия вал се законтря да не се от мести, сменят се на 1-ви и 4-ти цилиндър гумичките, като натиснеш клапана опира в короната на буталото(макс 2мм пропада).
След това коляновия вал се превърта половин оборот 180° и 2-ро и 3-то бутало отиват в ГМТ, сменяш им гумичките и си готов
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
https://youtu.be/IapYQImUDeA ето ти клип как става на 1,9 без сваляне на глава, даже и компресор не е нужен
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Sasho-1.9TDI-110 написа:Значи колега гарнитурата на капака е нова всичко е изминавано два пъти. От колектора е
Колата след престой непуши .
При самото палене няма пушек
Пушека е на място при леко форсиране сиво черен и мирише на масло на нафта.
Съмнявам се проблема ти, да е от гумичките . Смени ги , не е кой знае колко трудна смяната на място, не е нужно смъкване на тиквата за целта. Трябва ти инструмент и познания. Инструмента се купува ( ако си струва ) , познанията обаче....
Но пак казвам , съмнявам се дали това е проблема....Така, както си го описал . Тези коли ( АФН и подобен тип ) трудно лапат масло заради самите гумички, но ако има чувствително завишено картерно налягане-да, защото е силно затруднено оттичането на маслото от самата глава и тя се пренапълва. Това дори и да ти са здрави водачите и гумичките на клапаните.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Щом при палене няма пушене едва ли са гумички
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 7:23
- Автомобил:
- Двигател:
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
А колеги да види питам
При смъкване на турбината за рециклиране майстора каза че е намерил гарнитури на турбото точно между турбото и колектора и е сложил старата и поради други причини вече не стъпвам там.
Чувал съм че тази гарнитура като не уплътненява вече и изпуска налягане.
Възможно ли е да има нещо общо с моя проблем по маслото на изпускателния колектор
При смъкване на турбината за рециклиране майстора каза че е намерил гарнитури на турбото точно между турбото и колектора и е сложил старата и поради други причини вече не стъпвам там.
Чувал съм че тази гарнитура като не уплътненява вече и изпуска налягане.
Възможно ли е да има нещо общо с моя проблем по маслото на изпускателния колектор
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: passat b5 1.9 tdi 90 ahu струва ли си основен ремонт
Ще излизат газове там, с горенето на масло няма общо
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], plamen__st и 203 госта