Голф 4 1.9 160к от 110к

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Tripanzaa » Вто 09 юни 2020 11:53


Здравейте колеги, преди седмица чипосахме каруцата и извади 160к и 390 нютона на абсолютно стоков мотор. Вече седмица я натискам стабилно и за сега не съм усетил преплъзване на съединителя или други проблеми. Ясно ми е че с тази конфигурация и този начин на каране няма да издържи дълго. Има няколко въпросчета как да си я запазя. Не карам агресивно, просто я тествах да видя как върви, чакам всеки път между 30 сек и минута като съм я карал по продължително да се охлади малко.
1. Нямам катализатор и на негово място имам резонатор, също нямам и гърне там е права тръба и изобщо не бучи, нито пуши толкова много. Въпроса ми е трябва ли да сменям пак всичко на 63мм защото стоково е на 55м а казват че 55мм е добре за около 150коня?
2. Имам ли вече нужда от по голям кулер, тоест лятото като тръгна от плд до бургас и ако я карам със 120км ще прегрее ли?
3. Имам ли нужда и от по големи разпръсквачи. Не смятам да качвам още коне, но както казах искам да си запазя мотора възможно най дълго.
4. За съединителя трябва ли да се притеснявам ако си я карам градско нормално, и ако тярбва да го сменям за всеки случай с какъв вариант мога да го заменя

Благодаря ви отново, знам че ще има хейт защо съм я чипосал първо и след това мисля за последиците и причината е проста, колата не ми трябваше(имам още една) и щях да я махам, но преди това исках да видя колко може да изкара. Сега обаче ми харесва много и искам да си я запазя. Не разбирам почти нищо от афтърмаркет части, но знам кое къде е и как и защо работи.Така че ако може да обяснявате като за човек с 2 мозъчни клетки :redface
:beer




golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот golfmk1 » Вто 09 юни 2020 13:46


Само с чип ли постигна тези коне?Мерихте ли я или ти казаха, че е 160 коня :question


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот megatronS » Вто 09 юни 2020 13:52


По-големи дюзи ,турбина, сензор за налягане и т.н. се поставят, ако се прави както трябва и от този мотор се иска още повече. Покрай тях се слага и друго охлаждане и спирачна система. Да не забравим и усилен съединител. Първото нещо е, че нямаш катализатор, но пък имаш резонатор, което е много добре. Той трябва да изравни налягането, преди и след турбината. Моя съвет е да си намериш и монтираш истинско задно гърне, то е много важна част от автомобила и местото му е там. След дълго каране е добре да изчакаш на място да се охлади турбината. Маслото сменявай на не повече от 8000км. Съединителя няма да издържи и това , трябва да ти е пределна ясно още от сега. Тези цитирани коне, което ще рече 50 коня, са под много голямо съмнение, не знам от стенд ли са или нещо друго, но не са реални. Няма как да извадиш 50 процента мощност от тази кола, само със софтуер, тоест може да се направи, но няма мапер, който да направи такова харакири на един автомобил. Нормалния тунинг на този автомобил е 140-145 коня, без пушек и странични ефекти, ако е здрав естествено. Да не говорим, че ми трябват 5 минути, за да ти кажа колко коня е колата, само като погледна какво е сътворено във файла. Пресен пример имаше тук във форума с едни такива гръмогласни тунинг цифри, разпечатка от дино стенд и т.н, а се оказаха само с 15 процента по-надолу от това което се твърдеше, но и това е друга тема. Аз съм сигурен, че ако ти направя файл, който е 140 коня, ще върви много повече от този, който е цитиран с 160 конски сили.
Не на последно място е начина по който се кара автомобила. Ако се издевателства постоянно с тази нова тяга е ясно, че нещата няма да свършат добре за автомобила. Ако новата тяга се използва само разумно, при изпреварване, временно рязко ускоряване, тогава колата ще живее доста повече. Да вметна, че нов обикновен съединител се хвърля и при чип тунинг от 25 процента, така че за повече тяга, нещата стават сериозни. Моторът е здрав и може да се натовари много повече, но без хардуерна намеса, не стават нещата. В крайна сметка, една голяма част от въпроса "дали ще изкара или не", зависи от устройството зад волана и другата е от качеството на направения тунинг.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Tripanzaa » Вто 09 юни 2020 15:45


golfmk1 написа:Само с чип ли постигна тези коне?Мерихте ли я или ти казаха, че е 160 коня :question


Да само с чип, мерихме я на дино стенд имам и на хартиен носител цялата информация


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Tripanzaa » Вто 09 юни 2020 15:53


megatronS написа:По-големи дюзи ,турбина, сензор за налягане и т.н. се поставят, ако се прави както трябва и от този мотор се иска още повече. Покрай тях се слага и друго охлаждане и спирачна система. Да не забравим и усилен съединител. Първото нещо е, че нямаш катализатор, но пък имаш резонатор, което е много добре. Той трябва да изравни налягането, преди и след турбината. Моя съвет е да си намериш и монтираш истинско задно гърне, то е много важна част от автомобила и местото му е там. След дълго каране е добре да изчакаш на място да се охлади турбината. Маслото сменявай на не повече от 8000км. Съединителя няма да издържи и това , трябва да ти е пределна ясно още от сега. Тези цитирани коне, което ще рече 50 коня, са под много голямо съмнение, не знам от стенд ли са или нещо друго, но не са реални. Няма как да извадиш 50 процента мощност от тази кола, само със софтуер, тоест може да се направи, но няма мапер, който да направи такова харакири на един автомобил. Нормалния тунинг на този автомобил е 140-145 коня, без пушек и странични ефекти, ако е здрав естествено. Да не говорим, че ми трябват 5 минути, за да ти кажа колко коня е колата, само като погледна какво е сътворено във файла. Пресен пример имаше тук във форума с едни такива гръмогласни тунинг цифри, разпечатка от дино стенд и т.н, а се оказаха само с 15 процента по-надолу от това което се твърдеше, но и това е друга тема. Аз съм сигурен, че ако ти направя файл, който е 140 коня, ще върви много повече от този, който е цитиран с 160 конски сили.
Не на последно място е начина по който се кара автомобила. Ако се издевателства постоянно с тази нова тяга е ясно, че нещата няма да свършат добре за автомобила. Ако новата тяга се използва само разумно, при изпреварване, временно рязко ускоряване, тогава колата ще живее доста повече. Да вметна, че нов обикновен съединител се хвърля и при чип тунинг от 25 процента, така че за повече тяга, нещата стават сериозни. Моторът е здрав и може да се натовари много повече, но без хардуерна намеса, не стават нещата. В крайна сметка, една голяма част от въпроса "дали ще изкара или не", зависи от устройството зад волана и другата е от качеството на направения тунинг.


Благодаря колага за качественото и изчерпателно мнение. Аз също не мога да кажа дали е на 100% реални 160кс. На диното показа 161.02коня и 387 нютона. от 0 до 100км изкара 7.49 сек на сравнително прав път. Може би първото нещо което ще сменя е съединителя, а за задното гърне защо си на мнение, че е по добре да е там? Не се заяждам просто търся информация и се уча.Ето снимка от разпечатката Поздрави :beer
Прикачени файлове
102664110_572710416718916_2180342359722557440_n.jpg
102664110_572710416718916_2180342359722557440_n.jpg (89.13 KиБ) Видяна 2712 пъти


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот megatronS » Вто 09 юни 2020 16:17


А къде ти е разпечатката от диното преди тунинга? Тези цифри, мога да ги подложа на съмнение, защото стендовете се манипулират с процентно заложено отклонение нагоре или надолу, но това е съвсем друга тема. Щом си ти харесва, как се държи, карай я така. По въпроса за гърнетата: гърнетата изпълняват няколко неща - едно от тях е задържане и завихряне на газовете, от което колата получава допълнителна тяга; изравняват налягането, охлаждане на газовете с редуциране на вредните емисии; заглушител. Всичко това е строго изчислено за всеки автомобил и промяната му не е препоръчителна, защото е свързана с изчисления. Дължината на генерацията също е много важна и трябва да не се нарушава. Преправянето му е допустимо, само ако знаеш какво точно правиш и как го правиш. За пример може да се изтъкне генерация (Ремус). Скъсяването или удължаването на цялата генерация води до нарушаване правилната работа на конкретния модел. Броя на предвидените гърнета, трябва да се запази задължително. Всяко гърне има определена пропускливост и начин за завихряне, което е изчислено за конкретния модел.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Tripanzaa » Вто 09 юни 2020 16:32


megatronS написа:А къде ти е разпечатката от диното преди тунинга? Тези цифри, мога да ги подложа на съмнение, защото стендовете се манипулират с процентно заложено отклонение нагоре или надолу, но това е съвсем друга тема. Щом си ти харесва, как се държи, карай я така. По въпроса за гърнетата: гърнетата изпълняват няколко неща - едно от тях е задържане и завихряне на газовете, от което колата получава допълнителна тяга; охлаждане на газовете с редуциране на вредните емисии; заглушител. Всичко това е строго изчислено за всеки автомобил и промяната му не е препоръчителна, защото е свързана с изчисления. Дължината на генерацията също е много важна и трябва да не се нарушава.


Ето и преди чипа снимка, добре ако сложа гърне тип ремус или там как се казват ще върши ли работа, защото ако искам да увелича мм на генерацията няма ли да пречи че гърнето е 55мм защото аз все още си го пазя
Прикачени файлове
20200609_173010.jpg


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот cecoa1 » Вто 09 юни 2020 16:58


Не е 160 коня колата, виж сравни хубаво двата листа.
На сток ти пише загуби в трансмисията към 20 коня, а след чипа, загуби над 40.
Иначе измереното на колелата преди чипа ти е 96,6к.с. А след чипа 121,1 к.с.
Понеже на практика загубите в трансмисията трябва да са почти еднакви, реално си повишил мощността с около 30 коня, което за тоя мотор е в рамките на нормалното.

Загубите в трансмисията са някакъв процент, който си го пишат ориентировъчно, щото реално няма как да го измерят. Това е разликата между мощността на мотора, и измерената мощност на колелата. Естествено, че като приемеш нереално високи загуби, ще ти излезе в сметката, че мотора е много по-мощен. Но това реално не е така.

ПП: С тая мощност, ако караш що-годе разумно, може и да не ти се наложи нищо да сменяш в скоро време.
Тия изредените промени, по принцип се правят за да се достигне такава мощност, каквато ти само си мислиш сега че е постигната. Единствено съединителя е нещо, което се прави заради постигнатата мощност за да издържи. Даже и тогава много хора сменят този консуматив, чак когато пробоксува.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Tripanzaa » Вто 09 юни 2020 20:52


cecoa1 написа:Понеже на практика загубите в трансмисията трябва да са почти еднакви, реално си повишил мощността с около 30 коня, което за тоя мотор е в рамките на нормалното.



Е то не е ли при всички така, ясно ми е че не е 160 на колела и винаги ще има някаква загуба в трансмисията. Ако примерно, баща ми А6 2.0 дизел и го чипоса от 140 на към 160 170 пак няма да са ептем реални или?
Пак казвам не се заяждам просто се мъча да разбера как работят нещата и пита по компетентните. А също възможно ли етези загуби да са заради съединителя?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот cecoa1 » Вто 09 юни 2020 22:02


Има там на листовете едно число с проценти, пише отношение на мощността на колелата, към мощността на мотора, което всъщност е механичния коефициент на полезно действие(КПД) на трансмисията. Този коефициент, всъщност не се измерва, а точно обратното, необходимо е от някъде да се знае, и да се приеме някаква негова ориентировъчна(по възможност по-реалистична) стойност, за да се пресметне мощността на мотора, спрямо измерената на колелата. За дадена трансмисия, той се променя малко в определени граници, в зависимост от някои условия. Като цяло в твоя случай, може да се приеме, че би трябвало да е еднакъв и преди, и след чипа. А имаме в единия случай 87%, а в другия 73%. Т.е. при сток в трансмисията се губят 13%, а при чип 27%. Което няма как да се случи, просто някой е приел грешен коефициент, за да ти изкара мощността на мотора доста по-висока , независимо, че теб това не те топли, щото я ползваш от колелата.
Даже и без чип, просто сток я мериш с единия коефициент, а после с грешния, пак ще излезе повишена мощността на хартия, а на практика по колата нищо няма да е правено.
Примерно сток го пише 96 коня измерени, делим на КПД 87%,=0,87, и получаваме 110 коня. Обаче ако разделим 96 измерени сток, на КПД, който ти го приема след чипа - 73%=0,73, тогава получаваме 131 коня,че трябва да ти е мотора. А на практика не е, и нищо не е пипано, но на хартия изглежда добре.

И това няма общо със съединителя, той ако приплъзва на такъв тест ще изпуши тотално, та камо ли да не се усети. Освен това, няма как да се даде точна стойност колко приплъзва...въобще, преметнали са те. Дали случайно или нарочно, няма как да знам.
Т.е. колата си е с повишена мощност, но не чак колкото ти е представено.
И въобще много несъответствия има в тия листове.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот valiosport » Вто 09 юни 2020 23:20


В никакъв случай не може да е 396 нм, те на ПД130/150 вадят 390-400нм и дори 240мм съединитела почва да хлъзга ако не е в добро състояние, обикновено месец два след чипосване.
Несериозно е да си въобразяваш че ще се доближиш до тягата на ПД, пък даже и повече да изкараш.
Кой ти прави колата ако не е тайна, може и на Л. С.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот megatronS » Сря 10 юни 2020 8:55


Пак повтарям, че на дино стендовете, могат да се манипулират показанията, чрез залагане на процентно отклонение. Много хора вярват само на тях и това е голям проблем, защото почнаха много да се възползват от това. Много автомобили сме сверили от различни стендове с такъв използван в завода за производство на автомобили и резултатите са плачевни. Все пак намират се и все още честни хора, така, че това не важи за всички. Но този автомобил, няма как да е 160 конски сили. На мен стенд не ми трябва , за да изчисля, колко коня е автомобила, това се прави от заложените числа в таблиците. Затова, казвам, че ако ти дам файл, който е 138-140 коня, ще върви много повече от това, което ти е дадено за 160 конски сили. Този номер сме го правили тук във форума с много хора и се убедиха, че нещата не са такива, каквито ги представят.
Не е нужно да слагаш, никакъв Ремус, просто си сложи едно хубаво задно гърне, след като вече имаш действаш резонатор. Това е достатъчно, но по възможност гърнето да е от този модел, а не самоделка. Разумното използване на новата, тяга ще запази автомобила ти по-дълго време. Неразумното ще го съсипе доста бързо, независимо дали са 20, 25, 30 или 35 коня отгоре. Безопасния тунинг на този автомобил е 25-30 коня, което не означава, че съединителя ще ти изкара, зависи от начина на каране, състояние в момента на съединителя и т.н. По отношение на NM, тази кола заводски е 235 NM, след тунинг става 300 NM и това е максимума, цифри от порядъка на 380-390 са не само нереални, а смешни. Ако към софтуера се прибави и много хардуер, нещата стават съвсем различни.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот milmar » Сря 10 юни 2020 10:04


Отделно, аз лично се чудя как е възможно да се губят такива проценти в трансмисията??? На мен ми изглежда физически невъзможно да се загубят 20kW мощност ей така в нещо си, например трансмисия. Загубите могат да са само топлина, какво друго? Тази трансмисия ще има нужда от водно охлаждане, като двигателя :mhihi . Предполагам при нормално каране колата работи със средна мощност 20-30kW примерно и какво, в трансмисията ще се отделят средно 5-6kW??? С пикове по 30kW ??? Да речем, повече логика има в гумите да са основните загуби от триене и деформация, пак не ми се вярва да се отделя толкова топлина.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот Danny boy » Сря 10 юни 2020 13:26


Има механични загуби от триене и взаимодействие между елементите по веригата. Въртящи, усукващи моменти, сили разлагащи се на други компоненти, поради естеството на натоварване и тнн.
Примери много предно-куатро, правозъби скоростни кутии, механична-автоматична ск. кутия, неокачено тегло, маховик и тн...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 1.9 160к от 110к

Мнениеот milmar » Сря 10 юни 2020 13:43


Danny boy написа:Има механични загуби от триене и взаимодействие между елементите по веригата. Въртящи, усукващи моменти, сили разлагащи се на други компоненти, поради естеството на натоварване и тнн.
...

Естествено, но всички тия сили, както и да се разлагат, ако са загубни, водят до топлина. Няма светлина, нито радиоактивност, ренген и т.н., така че само топлина :-). Нищо до тук не дават отговор на въпроса, който си задавам, къде отива тази топлина, ако наистина има такива загуби, абсурд е за мен. Явно малко физика съм учил :11 .
Както и да е, хората са практици, не физици :beer .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта