Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Пон 06 юли 2020 16:38


Здравейте колеги. Днес махнах капака и огледах вала, като нов е, гърбиците не са мръднали, гладки и лъскави(явно наистина е сменян). Единствено гърбицата за дюзата е изцяло плоска, няма страничен ръб както гърбиците на клапаните, не знам дали си е така попринцип(надявам се да ме разберете какво опитвам да обясня), но забелязах, че по ръба сякаш е леко наранена, назъбена на места. Повдигачите до колкото успях да ги видя и те изглеждат лъскави, естествено не мога да видя центъра, но мисля че ще са добре тъй като вала не е износен. Щях да правя снимки, но се сетих чак като я затворих и вече бях сложил силикон. Говорих с един майстор, и той мисли че шума идва от повдигач. Пита с какво масло я карам и като му казах, че с бардал се намръщи и каза повече да не слагам от него, защото не било хубаво, а и скъпо. Имал клиенти, на които е сложил бардал и двигателя се разчукал. Не знам до колко е вярно това за маслото, аз вече 3та смяна карам с него и до сега не се беше разчуквало нищо. Предложи ми да слагам на марката Granville - PD 5w40. Каза че това е маслото за помпа дюза и с него двигателя ставал по-тих, абе един вид това е маслото за този двигател.
Та относно за това цъкане не знам какво да правя за напред. Предполагам, че някой повдигач залепва, дали е възможно наистина не знам.
Направи ми впечатление центровката на дюзите, от гайката стърчат нагоре 3 резби, а до колкото съм виждал при други двигатели е само 1. Не знам дали има някакво значение, но държа да го спомена. Реших да не я пипам, защото не ми се занимаваше да я вдигам с крика и да въртя през коляновия вал, но ако се наложи ще го направя.
Също така ми направи впечатление, че "пъпката" отгоре на първа дюза е пропаднала, а на другите са си изпъкнали. Изображение Тук се вижда за коя пъпка говоря
Забравих да кажа, тапичките са си на местата.


Така излежда гърбицата на клапаните,
--- ________________ (точките и теретата са, за да наместя картинката)
- /
/
|
|

А така на дюзите.
________________
|
|
|




kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот kukata_pasat » Пон 06 юли 2020 18:08


Ако ще сменяш масло направи промивка още преди седмица ти гледах клипа и на мен ми прозвуча като повдигачи.Марката Гранвил съм я слагал на бензиново Пежо 406 само че 10 на 40,проблеми не съм имал.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Пон 06 юли 2020 20:26


Възможно ли е да е от маслото почвам да се чудя, минал съм 500км с него, дори си играх да дърпам старото от филтърното тяло със спринцовка и маркуч да мога да изкарам колкото се може повече от старото. Сипах дори добавка B1 пак на Бардал.
П.П на миналата смяна (2рата) бях сипал Maxi Compression, усетих разлика в ниските обороти и двигателя работеше по-меко и тихо. Сега разлика няма освен цъкането от време на време при старт в продължение на 2-3 минути вече, да май става по-продължително.

П.П2 Замислям се дали да не я закарам направо да й сменят повдигачите и да се изключи този вариант тъй като имам страх от махането на вала и зацепването на ремъка


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Пон 06 юли 2020 23:24


Направо се изумявам от писанията ти и се чудя какви ремонти правите с твоя майстор като не знаете кое как работи.
Пъпката която казваш се вади и върви с о пръстените на дюзите и дифтунгите, въпросната пъпка я държи само един о пръстен да не изпадне, вади се с дърпане и при коли на голям пробег се чупи.
А колко резби излиза регулиращия винт няма никакво значение, важно е при максимално натисната дюза да има хлабина половин оборот инак рискуваш да буталото в дюзата да удари в дъното и това повече не става дюза от него.
Смяната на вала е лесна но трябват инструменти за зацепване и специална скоба за изваждане на ремъчната шайба, динамометричен 5-25нм на форсе е перфектен.
Единствената трудна част е ваденето на лапата на мотора, докато и хванеш цаката как се вади може и два дена да не ти стигнат


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Вто 07 юли 2020 17:54


Здравей, как мога да разбера дали този о-пръстен, който държи "пъпката" на дюзата се е счупил и има ли някакви симптоми? Имам една дюза резерва и ако е счупен, мога ли да взема частта от резервата и да я сменя докато дюзата е в двигателя без да се вади?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Вто 07 юли 2020 20:35


Ако можеш да регулираш дюзите после може, правил съм го и това.
Натисни го да щракне, те така се клатят тези бобчета това е нормално, регулиращия винт ги натиска и ги държи под напрежение


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Вто 07 юли 2020 21:46


valiosport написа:Ако можеш да регулираш дюзите после може, правил съм го и това.
Натисни го да щракне, те така се клатят тези бобчета това е нормално, регулиращия винт ги натиска и ги държи под напрежение



Благодаря за отговора, а дали шума идва от там? или ще се разбере след смяната на бобчето?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Вто 07 юли 2020 22:43


Не, там е постоянно натегнато, за да чука от там трябва или да е счупена въпросната част или да е хлабава дюзата(нерегулирна).
Като си извадил дюзите си купи нови о пръстени за тях и тези бобчета са в комплекта, болтове за държачите на дюзите се сменят обезателно, щото ще ги скъсаш, ако се загледаш в главата на болта ще видиш че пише 10,0 това е якост на опън, като имаш предвид че е М6 болта. За справка болтове те на главата на ПД150 са М12 12,9 якост на опън.
Дръпни и ги извади тия бобчета и ги огледай или ги снимай, вътре в леглото има пръстен, но не съм срещал случай да се скъса този пръстен, даже някои не ги и сменят тези пръстени вътре


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Чет 09 юли 2020 14:58


Здравейте колеги! Извадих бобчето от дюзата резерва, излезе лесно. Прилагам снимки с въпроса дали е износено и дали става за употреба.
Изображение
Изображение


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Чет 09 юли 2020 18:43


Отгоре е износено, погледни как се е вкопала където е реглежния болт, там трябва да е сфера само, а твойтеса си направили място за болта и скоро ще се счупят е може от там да е тракането при такова вкопаване.
Бас държа че и дюзите са нерегулирани правилно и болта е удрял в бобчето и си е направил място. Огледай и регулиращите винтове горе на кобилиците или направо си вземи и там нови с тези неща не се прави компромис.
Мойте ги смених на 250 000км и нямаха никакво износване само се бяха полирали


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Чет 09 юли 2020 22:23


И като се има в предвид, че това е дюзата която смених малко след обслужването им... И за толкова кратко време износването на бобчето е голямо, смятай за какви майстори става въпрос, а уж ги хвалеха...
Жалко, че няма само реглажни болтове и бобчета да се продават, а е цял комплект с о-пръстени.
Друго което съм забелязъл е че когато е студена ако подам по-рязко газ на място се чува тракане, като стопли не го прави. Дали е от дюзите или смесите(детонации) не знам. Ще си взема в най-скоро време комплект за обслужване и ще ги оправя. Не съм сигурен обаче дали да изкарвам целите дюзи и да сменям и о-пръстените или само бобчетата и реглажните болтове.
Между другото днес 5-6 пъти съм я палил и нямаше цъкане като се има на предвид че беше стояла пред работа 27ч.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Пет 10 юли 2020 1:34


Сваляй ги целите щото пръстените се смачкват и късат и ще напълни картера с нафта без да усетиш, ако не са сваляни никога трудно ще ги извадиш.
Регулиращите винтове се копуват отделно ако вземеш комплект на Бош, вземи комплект на Елринг и там ги има само си взимаш твойте гайки.
Болтовете на държачите ги поръчваш нови и без динамометричен ключ няма да стане защото дюзата е хваната само с един болт и се стяга доста а на ръка не можеш да усетиш колко, ако ги притегнвш се късат, ако са хлабави ще мърдат и късат пръстените.
Дюзите се стягат н 12нм+270°, а кобилиците 20нм+90°.
Самата регулировка е лесна превърташ вала докато намериш точката в която дюзата е натисната докрай, аз слагам стойка с индикаторен часовник за да стане по прецизно, след това отхлабваш контра гайката и навиваш болта до упор, без да натягаш или да си пробваш силата само да опре и връщаш 180°(половин оборот), стягаш контра гайката и пристъпваш към втора дюза по същия начин, след това и останалите.
Откъде си ако не е тайна?


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Пет 10 юли 2020 7:32


Благодаря за съветите. Личи си че са изкарвани дюзите, защото отстрани покрай тях има следи от отвертка да ги размърдат и после най-вероятно са пъхнали въженце под тях и са ги дръпнали. То и аз ще използвам този начин, просто няма да е толкова джанлашката. Миналата седмица си взех динамометричен ключ на BGS 7-105NM, тествах го и е точен. От Сливен съм.


CeckoStamov
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
Автомобил: Голф 4
Двигател: ASZ 2003

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот CeckoStamov » Сря 22 юли 2020 10:20


Здравейте колеги, взех ремонтните комплекти обаче 2та големи о-пръстена са с оранжев и черен цвят. Въпроса ми е има ли значение кой е отгоре и кой отдолу? На дюзите и 2та са черни и единия трябва да има бяла шарка, но няма, затова питам.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с

Мнениеот valiosport » Сря 22 юли 2020 21:36


Имат значение разбира се.. По дебелостенния е отгоре, а какъв цвят е не знам, защото слагам на Бош а там са черен и черно бял.
Интересно ми е какъв ремонт ще направиш.. Динамометричен ключ взе ли си, тия болтове на дюзите кесим не се затягат защото дюзата разчита само на по един болт и слагай нови щото ще видиш като вземеш да ги натягаш на градуси как главите щети останат в ръцете



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 84 госта