1,9 TDI 105к.с. код BKC

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 30 ное 2011 13:27


Вече съм собственик на друга марка автомобил от VAG - групата. Audi A3 8P sportback с двигател 1,9 TDI 105к.с. код BKC 5 степенна ръчна скоростна кутия.

Предлагам тук да описваме всякакви лични преки впечатления от този двигател от всякакво естество. Ремонти, цени на резервни части, кой с какво масло го кара, колко разход постига, кои са проблемните части по този двигател, къде зареждате нафта, кой какъв тунинг е направи, чипове, егр-и , турбини и т.н. който с каквото се е сблъсквал.

Надявам се да стане хубава и полезна тема без много спам, за да е полезна на всички, защото до тук търсих доста и се оказва, че този двигател е доста оскъден откъм информация и популярност. :да:




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 30 ное 2011 17:08


имам въпрос, на скорости от 1-ва до 3-та, когато карам лекичко и сменя на около 2200об/мин точно в момента , в който превключвам чуваш едно изсвирване, до сега не съм карал дизел и не знам нормално ли е.


Потребителски аватар
sando_jilata
Мнения: 197
Регистриран на: Пет 25 мар 2011 1:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vraca

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот sando_jilata » Сря 30 ное 2011 17:38


и аз не разбирам от дизели,ама да не чуваш турбината???


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот hooligan_sk » Сря 30 ное 2011 18:00


DoH_KuXoT написа:имам въпрос, на скорости от 1-ва до 3-та, когато карам лекичко и сменя на около 2200об/мин точно в момента , в който превключвам чуваш едно изсвирване, до сега не съм карал дизел и не знам нормално ли е.


Помисли дали не е по-скоро специфично изскърцване. Не съм забелязвал такъв ефект при тди до сега.


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот sasho_mf » Сря 30 ное 2011 19:34


Поздрав за добрия избор на двигател.
Перфектен баланс между икономия и мощност.
Вече е на 120 000 км без никакви проблеми по двигателя.
Ще се цитирам от друга тема.
sasho_mf написа:
В нас имаме такава,само че е кара основно жена ми.
1,9 тди BKC мотор.
Колата вози доста стегнато но не като голф 5 примерно.Нещо средно между пасата и голфа.Разход в града по комп около 6,7 -7,2 л/100.Извън града при разумно каране до 100 -120 км/ч около 5,3-5,6/100.По тиха е от пасата ми.При по високи скорости обаче не стоят така нещата с разхода.При скорости 160 -190 гори доста.
Прави впечатление ,че при ускорение на втора и трета скорост когато е в обороти ускорява зверски.Но имам чувство че пасата ми вървеше повече при най-високите скорости от порядъка на 190 -200 км/ч.Тук при тая скорост ускорението когато я настъпиш като че ли е една идея по-бавно.Като цяло обаче го оценявам като по-добрия автомобил.Седалките са ми по-удобни от на пасата/в гаража ми/.Оборудването до сега не е създало никакви проблеми-говоря за електрониките.Колата е 2006 г и е на 105 000 км.Закупувана е от тук и е поддържана в сервиз първо на VW а после на Опел.Първите са голямо дърво.Като проблем до момента е излезнал само виене отзад.Оказа се лагери на главини.Смени се заедно с дискове и накладки - около 650 лв.
Голяма екстра е ESP.Търси модел с тази екстра.Кефа да караш на планински път по спортно е неописуем.
Друго за което се сещам е огромния багажник.Май много се отплеснах.Ако нещо друго конкретно те интересува питай.
Общо взето сме доволни от избора.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот bnick » Сря 30 ное 2011 21:21


Ползвам масло 5W-40 505.01 Кастрол Магнатек, ТХТ, Special Plus а сега съм с JB Dynamic TDI. Разход в града 6,5-9,0, зависи от доста неща, но предимно е под 7,5/100. Карам предимно къси отсечки от по 2-3 км и колата е студена. Разход извънградско до 120 км/ч около 5,2-5,3, до 140-150 6,2-6,6. По мотора за 50к нямам забележки. Само масла и филтри съм сменявал. Преди около 4-5 месеца я чипоса Brezel. Сега върви осезаемо повече и гори една идея по-малко. Зареждам само на Ромпетрол, добавки не ползвам никакви.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 30 ное 2011 22:14


bnick написа:Ползвам масло 5W-40 505.01 Кастрол Магнатек, ТХТ, Special Plus а сега съм с JB Dynamic TDI. Разход в града 6,5-9,0, зависи от доста неща, но предимно е под 7,5/100. Карам предимно къси отсечки от по 2-3 км и колата е студена. Разход извънградско до 120 км/ч около 5,2-5,3, до 140-150 6,2-6,6. По мотора за 50к нямам забележки. Само масла и филтри съм сменявал. Преди около 4-5 месеца я чипоса Brezel. Сега върви осезаемо повече и гори една идея по-малко. Зареждам само на Ромпетрол, добавки не ползвам никакви.

колко пари излезе всичко по чипването ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 30 ное 2011 22:15


sasho_mf написа:Поздрав за добрия избор на двигател.
Перфектен баланс между икономия и мощност.
Вече е на 120 000 км без никакви проблеми по двигателя.
Ще се цитирам от друга тема.
sasho_mf написа:
В нас имаме такава,само че е кара основно жена ми.
1,9 тди BKC мотор.
Колата вози доста стегнато но не като голф 5 примерно.Нещо средно между пасата и голфа.Разход в града по комп около 6,7 -7,2 л/100.Извън града при разумно каране до 100 -120 км/ч около 5,3-5,6/100.По тиха е от пасата ми.При по високи скорости обаче не стоят така нещата с разхода.При скорости 160 -190 гори доста.
Прави впечатление ,че при ускорение на втора и трета скорост когато е в обороти ускорява зверски.Но имам чувство че пасата ми вървеше повече при най-високите скорости от порядъка на 190 -200 км/ч.Тук при тая скорост ускорението когато я настъпиш като че ли е една идея по-бавно.Като цяло обаче го оценявам като по-добрия автомобил.Седалките са ми по-удобни от на пасата/в гаража ми/.Оборудването до сега не е създало никакви проблеми-говоря за електрониките.Колата е 2006 г и е на 105 000 км.Закупувана е от тук и е поддържана в сервиз първо на VW а после на Опел.Първите са голямо дърво.Като проблем до момента е излезнал само виене отзад.Оказа се лагери на главини.Смени се заедно с дискове и накладки - около 650 лв.
Голяма екстра е ESP.Търси модел с тази екстра.Кефа да караш на планински път по спортно е неописуем.
Друго за което се сещам е огромния багажник.Май много се отплеснах.Ако нещо друго конкретно те интересува питай.
Общо взето сме доволни от избора.
каква е твоята кола колега ?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот bnick » Сря 30 ное 2011 22:19


DoH_KuXoT написа:
bnick написа:Ползвам масло 5W-40 505.01 Кастрол Магнатек, ТХТ, Special Plus а сега съм с JB Dynamic TDI. Разход в града 6,5-9,0, зависи от доста неща, но предимно е под 7,5/100. Карам предимно къси отсечки от по 2-3 км и колата е студена. Разход извънградско до 120 км/ч около 5,2-5,3, до 140-150 6,2-6,6. По мотора за 50к нямам забележки. Само масла и филтри съм сменявал. Преди около 4-5 месеца я чипоса Brezel. Сега върви осезаемо повече и гори една идея по-малко. Зареждам само на Ромпетрол, добавки не ползвам никакви.

колко пари излезе всичко по чипването ?


450 лв


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот Andonov » Чет 01 дек 2011 8:00


DoH_KuXoT написа:имам въпрос, на скорости от 1-ва до 3-та, когато карам лекичко и сменя на около 2200об/мин точно в момента , в който превключвам чуваш едно изсвирване, до сега не съм карал дизел и не знам нормално ли е.


Не е нормално. Това е звук от турбото. Ако не караш по-динамично, ще чистиш/чупиш/ турбо.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 01 дек 2011 8:09


Andonov написа:
DoH_KuXoT написа:имам въпрос, на скорости от 1-ва до 3-та, когато карам лекичко и сменя на около 2200об/мин точно в момента , в който превключвам чуваш едно изсвирване, до сега не съм карал дизел и не знам нормално ли е.


Не е нормално. Това е звук от турбото. Ако не караш по-динамично, ще чистиш/чупиш/ турбо.

може ли малко по-подробно :) имаш предвид , че се затъпква геометрията и започва да издава странни звуци ли ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот Andonov » Чет 01 дек 2011 8:41


Да. Не разтоварва адекватно.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 01 дек 2011 12:09


Andonov написа:Да. Не разтоварва адекватно.

това не е ли ролята на егр-а ? не съм много в час с дизелите, първи дизел ми е това, и го карам трети ден само :roll:
нещо подобно, но не знам дали е същия звук http://www.youtube.com/watch?v=39euGRED ... creen&NR=1


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот sasho_mf » Чет 01 дек 2011 13:04


DoH_KuXoT написа:
sasho_mf написа:Поздрав за добрия избор на двигател.
Перфектен баланс между икономия и мощност.
Вече е на 120 000 км без никакви проблеми по двигателя.
Ще се цитирам от друга тема.
sasho_mf написа:
В нас имаме такава,само че е кара основно жена ми.
1,9 тди BKC мотор.
Колата вози доста стегнато но не като голф 5 примерно.Нещо средно между пасата и голфа.Разход в града по комп около 6,7 -7,2 л/100.Извън града при разумно каране до 100 -120 км/ч около 5,3-5,6/100.По тиха е от пасата ми.При по високи скорости обаче не стоят така нещата с разхода.При скорости 160 -190 гори доста.
Прави впечатление ,че при ускорение на втора и трета скорост когато е в обороти ускорява зверски.Но имам чувство че пасата ми вървеше повече при най-високите скорости от порядъка на 190 -200 км/ч.Тук при тая скорост ускорението
когато я настъпиш като че ли е една идея по-бавно.Като цяло обаче го оценявам като по-добрия автомобил.Седалките са ми по-удобни от на пасата/в гаража ми/.Оборудването до сега не е създало никакви проблеми-говоря за електрониките.Колата е 2006 г и е на 105 000 км.Закупувана е от тук и е поддържана в сервиз първо на VW а после на Опел.Първите са голямо дърво.Като проблем до момента е излезнал само виене отзад.Оказа се лагери на главини.Смени се заедно с дискове и накладки - около 650 лв.
Голяма екстра е ESP.Търси модел с тази екстра.Кефа да караш на планински път по спортно е неописуем.
Друго за което се сещам е огромния багажник.Май много се отплеснах.Ако нещо друго конкретно те интересува питай.
Общо взето сме доволни от избора.
каква е твоята кола колега ?

джета 2006 г.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI 105к.с. код BKC

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 02 дек 2011 10:26


прави ми впечатление че загравя доста по-бавно от пасат-а ми, 2000сс бензин, при него след 1-2 км съм достигнал поне 40 градуса, установявах го защото прехвърляше на газ на 38градуса и вече духа топло. Сега минавам поне 3-4км за да стане топличко, а 90 градуса достига след около 6км и то със спирания по светофарите в задръстване. Това го отчитам като минус, иначе като стигне 90 градуса ги заковава и не мърда от тях, изстива бавно самия двигател което е плюс спрямо пасата.
Странни са ми показанията на борд компютъра. Моментния разход като е студен двигателя е доста висок, което до някъде е нормално, но е различен всеки път. Имам предвид ако до последно съм карал на среден 6 примерно и спра остава на място на 2-3 литра, ако съм спускал на принудителен празен ход на 0.00 спира на 0,7среден и така си седи. Ако точно преди да спра съм на скорост на газ остава по-висок. Общо взето зависи от стойността на последното показание преди спирането, което в софийските задръствания води до ошашкване на моментния разход като цяло. Общия среден разход пък е функция на моментния и се получава среден разход около 7,5 / 100 а реално на колонка излиза 6,5 ?
Всичките тези неща нормални ли са ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dimitar.a.dimitrov, kukata_pasat, nikidimow и 185 госта