Здравейте !
Четох в някакъв форум и отделно колеги ми разказваха ,че турбина и дюзи от голф 4 АРЛ пасват ,но според мен си има някакви тънкости и се надявам с ваша помощ да ги уточним !
Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Не ти трябва да знаеш никакви тънкости, приятелю.
Такива интервенции няма как да се случват пред блока.
След големите дюзи и компресор се инсталира нов софтуер на компютъра,а това се случва само в сервиз и то с "дино" стенд.
Така че, остави тънкостите на майстора, а ти приготви няколко хилядарки.
Такива интервенции няма как да се случват пред блока.
След големите дюзи и компресор се инсталира нов софтуер на компютъра,а това се случва само в сервиз и то с "дино" стенд.
Така че, остави тънкостите на майстора, а ти приготви няколко хилядарки.
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Колега.. пуснал съм темата първо защото ме интересува и второ да се пораздвижи малко форума а не да се говори само за голф 2,3 и 4 :)
Не съм казал ,че ще правя нещо сам някъде .. още повече пък и пред блока.
Нямайки конкретно какво да кажеш по темата защо тъничко се заяждаш, приятелю?
Още повече , че имам мястото и уменията сам да си извърша тази интервенция примерно и после да ида само за настройка за какви няколко хиляди говорим?
Не съм казал ,че ще правя нещо сам някъде .. още повече пък и пред блока.
Нямайки конкретно какво да кажеш по темата защо тъничко се заяждаш, приятелю?
Още повече , че имам мястото и уменията сам да си извърша тази интервенция примерно и после да ида само за настройка за какви няколко хиляди говорим?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Тънкостите са, че има някои усилени неща по ARL-а. Най-малкото болтовете на главата, вероятно и надолу, но не съм гледал(може по ЕТКА да се погледне поне за номера на части).
Освен това, твоя мотор понякога къса биела от няма нищо, макар и принципно да се смята за доста здрав. Според мен, разумното е да минеш само с чип на около 130 коня. И без друго с повече мощност ще ти се види и кутията доста "къса".
Освен това, твоя мотор понякога къса биела от няма нищо, макар и принципно да се смята за доста здрав. Според мен, разумното е да минеш само с чип на около 130 коня. И без друго с повече мощност ще ти се види и кутията доста "къса".
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 957
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Само софтуерен тунинг 135 коня, караш и пееш с този модел и не се занимавай с хардуерни подобрения. Там нещата не са евтини и не са прости. А ако толкова държиш да преправяш и хардуерно, си иска подмяна на много неща. Мотора не е толкова издръжлив, като на старите модели като 110 и 90 коня и някой неща от него не издържат наистина. Иначе самия мотор не е лош и е здрав, но когато е подложен на разумно натоварване, тоест стоково изпълнение. Ако искаш да го засилиш само софтуерно, свали си софтуера и ми го изпрати на пощата. Пощата може да видиш в секция "Направи си сам", "Чип тунинг".
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Дюзи и турбина от арл и софт става към 180-190коня
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
cecoa1 написа:Тънкостите са, че има някои усилени неща по ARL-а. Най-малкото болтовете на главата, вероятно и надолу, но не съм гледал(може по ЕТКА да се погледне поне за номера на части).
Освен това, твоя мотор понякога къса биела от няма нищо, макар и принципно да се смята за доста здрав. Според мен, разумното е да минеш само с чип на около 130 коня. И без друго с повече мощност ще ти се види и кутията доста "къса".
Принципно и аз това се замислих ,но реших да пусна тази тема тъкмо да се изкоментират нещата и да може също някой колега,който обмисля същите процедури да получи инфо !
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
highline_4motion написа:Дюзи и турбина от арл и софт става към 180-190коня
Така знам и аз обаче остава въпроса дали е безопасно за мотора :)
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
megatronS написа:Само софтуерен тунинг 135 коня, караш и пееш с този модел и не се занимавай с хардуерни подобрения. Там нещата не са евтини и не са прости. А ако толкова държиш да преправяш и хардуерно, си иска подмяна на много неща. Мотора не е толкова издръжлив, като на старите модели като 110 и 90 коня и някой неща от него не издържат наистина. Иначе самия мотор не е лош и е здрав, но когато е подложен на разумно натоварване, тоест стоково изпълнение. Ако искаш да го засилиш само софтуерно, свали си софтуера и ми го изпрати на пощата. Пощата може да видиш в секция "Направи си сам", "Чип тунинг".
Да кажем ,че успея да го сваля този софт и го изпратя .. Как се вижда във времето да стане и какво ще ми струва?
Също ме интересува дали може да се нагласи на 125-130 к.с. понеже идеята ми е за начало да я наглася така ,че като тръгна да изпреварвам да не се чуди дали да тръгне или не :D
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Не се наглася на коне, а на въртящ момент. Конските сили са последствие от него.
Въртящият момент трябва да се съобрази с наличните железа. Предполагам си с 5 степенна кутия и 228мм двумасов маховик. Те ще са ти първият проблем след по-големи дюзи и турбо. Добра идея е да се погрижиш първо за тях. Това последното е в случай, че решиш да правиш промени по периферията на мотора.
Въртящият момент трябва да се съобрази с наличните железа. Предполагам си с 5 степенна кутия и 228мм двумасов маховик. Те ще са ти първият проблем след по-големи дюзи и турбо. Добра идея е да се погрижиш първо за тях. Това последното е в случай, че решиш да правиш промени по периферията на мотора.
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
brum написа:Не се наглася на коне, а на въртящ момент. Конските сили са последствие от него.
Въртящият момент трябва да се съобрази с наличните железа. Предполагам си с 5 степенна кутия и 228мм двумасов маховик. Те ще са ти първият проблем след по-големи дюзи и турбо. Добра идея е да се погрижиш първо за тях. Това последното е в случай, че решиш да правиш промени по периферията на мотора.
За в момента обмислям само ремап,но реших да пусна темата за да се научат подробности ! :)
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 957
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Свали си софтуера и ми го изпрати, нищо няма да ти струва. Ще ти го направя веднага. Нормалното безопасно постижение на този автомобил след софтуерен тунинг е 135-140 конски сили и 310-320 NM. Ако питаш, дали се усеща разликата, отговарям ти веднага: става съвсем друг автомобил, тези 30-35 коня и 60-70 NM се усещат значително. От това, как ще използваш новата тяга, зависи как ще натоварва съединителя. Разумното използване , ще му удължи живота, издевателството с нея, ще доведе до бързо износване. Същото важи и за стоковото изпълнение, така че задкормилното устройство е много важно. Следващият момент е автомобила да е в добро здраве, преди интервенцията. Затова, преди да решиш да правиш нещо , ще искам ЛОГ файл на определени канали от VCDS, за да видя как работи тази кола. Това се налага, защото от състоянието на съответния автомобил, зависят и настройките на конкретния софтуер. Ако вземем два абсолютно еднакви автомобила, но с различни наченки на проблеми и заложим в тях един и същи тунинг файл, те ще работят по коренно различен начин (мощност, тяга, разход, пушилка и т.н.). При такива ситуации, на места се налагат допълнителни корекции. Въпреки това, ако проблема е значителен се налага да се отстрани, защото никаква софтуерна корекция няма да го компенсира или оправи. Ако нямаш, къде да го свалиш и качиш софтуера, пиши от кой град си, ще те пратя при някой с адаптер от хората във форума, които имат такъв.
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
megatronS написа:Свали си софтуера и ми го изпрати, нищо няма да ти струва.
....
В София живея ! :) Като цяло съдейки по държанието на автомобила считам ,че е в много добро здраве ,но все пак не е лошо да се прегледа да :)
Последна промяна от radotom на Чет 25 юни 2020 9:52, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Нов Отговор'
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати Има бутон 'Нов Отговор'
- jeinow
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 10 юли 2013 22:34
- Автомобил: Golf 5 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
radotom нали трябва да се знае на кого се отговаря ..затова използвам цитат ! :)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19579
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Засилване на МК5 1.9 TDI 105h.p
Трябва ли да използвам цитат, за да се сетиш в момента, че отговарям на теб?
След като отговаряш на този, писал преди теб - ами то си е съвсем логично.
Отелно - дори и да е насочен към някой, писал 2-3 поста преди тебе - не е нужно да цитираш цялото му мнение.
Достатъчно са първите 2-3 думи или някаква част от мнението, на което искаш да акцентираш в отговора си.
Също така силно нежелателни са и репости (последователни мнения едно след друго)
Ако трябва да се добави нещо - има бутонче 'Промени' на всяко мнение
Като съм тръгнал да изнасям лекции - писането с главни букви също е забранено - това се счита за крещене (не се отнася за теб - написах го заради другите колеги, че да е по-пълна лекцията! )
След като отговаряш на този, писал преди теб - ами то си е съвсем логично.
Отелно - дори и да е насочен към някой, писал 2-3 поста преди тебе - не е нужно да цитираш цялото му мнение.
Достатъчно са първите 2-3 думи или някаква част от мнението, на което искаш да акцентираш в отговора си.
Също така силно нежелателни са и репости (последователни мнения едно след друго)
Ако трябва да се добави нещо - има бутонче 'Промени' на всяко мнение
Като съм тръгнал да изнасям лекции - писането с главни букви също е забранено - това се счита за крещене (не се отнася за теб - написах го заради другите колеги, че да е по-пълна лекцията! )
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта