Модификация на картерната вентилация при ТДИ ПД

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Модификация на картерната вентилация при ТДИ ПД

Мнениеот valiosport » Чет 09 юли 2020 2:04


Ето малко информация за тези които имат разход на масло и/или сини пушеци на масло..
Доста време загубих и доста части смених по колата, включително нова средна част на турбото а маркучите все така бяха пълни с масло и почти се бях навил да купя нов капак на клапаните за да си направя експеримент и се сетих че преди бях гледал клипче как руснаците подобряват картерната вентилация и реших да пробвам..
Отворих капачето на капака с ножче и чукче лекичко и се оказа че мембраната е здрава, разглеждах самата вентилация и така не можех да разбера какъв е принципа на работа, почистих мембраната (мръсотия нямаше) и пробих още една дупчица в капачето което притиска мембраната за да могат да излизат картерните газове, залепих го с температурен силикон и го оставих 2-3 дена да стегне хубаво.
Само да спомена че преди да пристъпя към вентилацията смених гумички на клапани и пушека при палене изчезна, но като работи на празен ход или форсирам пак изкарва синьо(маркучите бяха пълни с масло), след подобрението съм минал 5-600км и свалих горния маркуч преди колектора и масло вече няма, само е блажен маркуча отвътре.
Логиката е такава че при голямо картерно налягане маслото избива през сегменти на турбото и маркучи и интеркулер се пълнят по малко с масло.
Ще покарам още и по нататък ще споделя мнение, маслото си е на макс както съм го сипал и най важното, не опушвам комшиите като запаля :mhihi
Давам линк към видеото ако някой колега се престраши да подобрява вентилацията https://youtu.be/VR9nfT2J2xw




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Модификация на картерната вентилация при ТДИ ПД

Мнениеот toraborat » Чет 09 юли 2020 12:50


С oil catch can пробвал ли си? Аз имах и вършеше работа, но зимата поне моя замръзна и запушваше тотално вентилацията. Иначе става доста културно, събирах по 200гр масло от смяна до смяна, толкова и доливах.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Модификация на картерната вентилация при ТДИ ПД

Мнениеот valiosport » Чет 09 юли 2020 16:41


Пробвах да, само че маслото не идва от картерната вентилация ами не излиза почти нищо от там, налягането в картера се повишава при високи обороти и маслото почва да избива откъдето намери, гарнитури, семеринги, от сегменти на турбо избива и маркучите пак са пълни, идеята е да се намали налягането в картера с още една дупчица и вече маслото не избива



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта