


Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Попаднах на няколко чудесни идеи за укрепването на дюзите при 1,9 ПД моторите и честно казано се впечатлих и съм решил да го реализирам. Варианта за нова глава не е оферта поради високата цена дори на най-евтините марки за които няма информация дали са добри. Както всички знаем като цяло ПД мотора е здрав и надежден колкото стария VP TDI, слабото място са валовете(по-малкото зло), същинския проблем е именно разбиването на леглата на помпа-дюзите поради конзолното закрепване на помпа-дюза елементите вследствие на което дюзата "мърда" в десния край където няма крепеж.
Резултата: дюзата почва да яде алумина в главата вследствие на което дюзата получава още по-голям луфт и накрая ръба къса о-пръстените. От там е ясно, почват проблеми с паленето(най-често къса най-долния пръстен) и нафтата прокапва в цилиндъра ако дихтунга не я задържи, ако отърве най-горния пръстен вече нафтата започва да влиза и в маслото. Новите о-пръстени са временно решение, дебелостенни о пръстени също не са вариант (пак се късат) понеже леглото е разбито и дюзата мърда още повече. Варианта е дюзата да се стегне здраво и на срещуположната страна срещу основната опора и дюзата да спре да мърда и проблема с о пръстените остава история. Моето мнение е че дори да е разбита главата, пак може да се спаси с двустранно закрепване. Всичките помпа дюзи които съм разглеждал при отваряне имат ръб Между пръстените а самия участък където лягат пръстените е непокътнат.
Ето няколко клипа на които попаднах https://youtu.be/tFZdls9qqdQ https://youtu.be/yZj2K7oXpg4
Първия клип ми хареса изпълнението, но още не съм сигурен дали тази допълнителна опора ще успее да задържи помпа-дюзата. Който се е занимавал с помпа дюза знае колко е мощна пружината и какъв натиск е необходим за да се свие.
Хубавото на първия вариант е че не се налага да се сваля главата, само се отвиват капаците на вала правят се планките и се пробиват капаците за захващане. Притеснението ми е че минава много близо до помпа дюзата и дали ще одържи заварката на планката към гайката
Резултата: дюзата почва да яде алумина в главата вследствие на което дюзата получава още по-голям луфт и накрая ръба къса о-пръстените. От там е ясно, почват проблеми с паленето(най-често къса най-долния пръстен) и нафтата прокапва в цилиндъра ако дихтунга не я задържи, ако отърве най-горния пръстен вече нафтата започва да влиза и в маслото. Новите о-пръстени са временно решение, дебелостенни о пръстени също не са вариант (пак се късат) понеже леглото е разбито и дюзата мърда още повече. Варианта е дюзата да се стегне здраво и на срещуположната страна срещу основната опора и дюзата да спре да мърда и проблема с о пръстените остава история. Моето мнение е че дори да е разбита главата, пак може да се спаси с двустранно закрепване. Всичките помпа дюзи които съм разглеждал при отваряне имат ръб Между пръстените а самия участък където лягат пръстените е непокътнат.
Ето няколко клипа на които попаднах https://youtu.be/tFZdls9qqdQ https://youtu.be/yZj2K7oXpg4
Първия клип ми хареса изпълнението, но още не съм сигурен дали тази допълнителна опора ще успее да задържи помпа-дюзата. Който се е занимавал с помпа дюза знае колко е мощна пружината и какъв натиск е необходим за да се свие.
Хубавото на първия вариант е че не се налага да се сваля главата, само се отвиват капаците на вала правят се планките и се пробиват капаците за захващане. Притеснението ми е че минава много близо до помпа дюзата и дали ще одържи заварката на планката към гайката
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
https://sharanovod.ru/viewtopic.php?t=836
Ето още няколко варианта, за мен лично този първия вариант е по добър но за да се фрезова, пробие и нареже резба главата трябва да е свалена.
Варианта с планката в капака на вала е най-лесно изпълним и с болта се донатяга дюзата.
След преработката колегите пишат че колата е минала 260 000км
Ето още няколко варианта, за мен лично този първия вариант е по добър но за да се фрезова, пробие и нареже резба главата трябва да е свалена.
Варианта с планката в капака на вала е най-лесно изпълним и с болта се донатяга дюзата.
След преработката колегите пишат че колата е минала 260 000км
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Идеята не е нова, но ... лично аз лепвам една нова гола тиква на АМЦ за 1000-1200лв, в зависимост от окомплектовката има и с вал, клапани ( нови ) за около 2 бинки комплект и терзанията ми приключват. Не са малко парите, ноо нервите и загубеното време и те струват пари.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Проблема не приключва въобще с двете бинки. На приятел му намерих глава от голф 5 СДИ на 100 000км и ръба в главата тамън беше почнал да се образува. Имай предвид че и телата на помпа дюзите се ядат в края което увеличава луфта. Дюзите си мърдат от натоварването малко или много и луфта се увеличава. Отделно алуминиевите стружки попадат в дюзите, защото пълнителния канал на дюзите е между най-горния и средния пръстен. Всички дюзи които съм извадил на тия двигатели забелязвам че долу дихтунга е закоксуван в левия край на дюзата където няма опора.
Искам да избегна мърдането на дюзата и като се наложи да се извади дюза заради проблем с дюза пръстените да са здрави а не разръфани. Наближава да сменям ремък на голфа и ще взема L профил за планки с одължени гайки М6 и ще видим какво ще сътворя. Щом го осъществя ще споделя снимки с вас как е станало. Засега събирам мнения и съвети
Искам да избегна мърдането на дюзата и като се наложи да се извади дюза заради проблем с дюза пръстените да са здрави а не разръфани. Наближава да сменям ремък на голфа и ще взема L профил за планки с одължени гайки М6 и ще видим какво ще сътворя. Щом го осъществя ще споделя снимки с вас как е станало. Засега събирам мнения и съвети
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Някъде преди време бях срещал едно инфо . Отнасяше се точно за изядените отвори на ПД . Немска фирма се беше специализирала на 2.5 ПД моторите , като ремонта на главата е един стоманен пръстен , а на блока нови гилзи . Мотора приключва с изяждането на ПДЕ ( помпа-дюза-елементи ) легла и с набитите гилзи в цилиндрите увеличават в пъти живота на мотора!
Хванат навреме този проблем и решен по техния начин , приключват драмите с разбити легла и скапано покритие на цилиндрите.
Не мога да намеря темата, ако успея, ще я кача.
П.п. намерих инфото https://www.amz.de/resistent-mit-ring
отдолу под статията има и галерия с десетина снимки .
Хванат навреме този проблем и решен по техния начин , приключват драмите с разбити легла и скапано покритие на цилиндрите.
Не мога да намеря темата, ако успея, ще я кача.
П.п. намерих инфото https://www.amz.de/resistent-mit-ring
отдолу под статията има и галерия с десетина снимки .
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Добре, а как обясняваме мотори с голям пробег, при които нищо не е пипано, а все още нямат проблеми заради едностранното закрепване на дюзите?! Какво ги спасява, късмет, масла/обслужване, или каране в щадящи режими???
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
И аз това много пъти съм го виждал.Единственото обяснение е навременна смяна на масло и то правилно масло.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Това с маслото не съм убеден, защото дюзата се пълни с нафта. От НЕсмяна на масло се изяжда по бързо реглажния винт и плунжерчето над дюзата, което по никакъв начин не влияе върху разбиването. Според мен има разлики в горивата, клиповете които гледам са основно в Русия(само в Русия). Факт е че има коли на по 500 000+км и дори не са сменяли ремонтни комплекти. Скоро замина вала на един приятел на Леона(първите 4 гърбици бяха леш), питах го дали иска да вадим дюзите за смяна на ремонтни комплекти, не поиска и така си я кара, не се оплаква за проблеми с паленето. Колата беше на 480 000км по километраж, а колко са върнати само тя си знае.
Имам също някакви съмнения че ако колата се кара на по високи обороти през повечето време удара върху помпа дюзата е по голям. Пробвал съм да слагам стойка с индикаторен часовник върху чугуна на помпа дюзата и да въртя двигателя с ключа за да проверя с колко мърда при напомпване, ами няма мърдане, стрелката на часовника не потрепва, но при високи обороти нещата едва ли ще стоят така.
Може би ако се монтират М8 болтове ще се намали до някаква степен разклащането, въпроса е откъде ще се намерят болтове с такъв клас на якост. Фабричните болтове са М6, но с 10,0 клас на якост, ако се намери М8 с 10,9 клас примерно и такава дължина бих пробвал, лесно изпълнимо е или шпилка М8 сега попаднах на такава с 12,9 клас, с шпилка поне няма да има опасност от изкубване на резбата, ще може да се притегне здраво с широка гайка
Имам също някакви съмнения че ако колата се кара на по високи обороти през повечето време удара върху помпа дюзата е по голям. Пробвал съм да слагам стойка с индикаторен часовник върху чугуна на помпа дюзата и да въртя двигателя с ключа за да проверя с колко мърда при напомпване, ами няма мърдане, стрелката на часовника не потрепва, но при високи обороти нещата едва ли ще стоят така.
Може би ако се монтират М8 болтове ще се намали до някаква степен разклащането, въпроса е откъде ще се намерят болтове с такъв клас на якост. Фабричните болтове са М6, но с 10,0 клас на якост, ако се намери М8 с 10,9 клас примерно и такава дължина бих пробвал, лесно изпълнимо е или шпилка М8 сега попаднах на такава с 12,9 клас, с шпилка поне няма да има опасност от изкубване на резбата, ще може да се притегне здраво с широка гайка
Последна промяна от valiosport на Пон 07 дек 2020 1:54, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
cecoa1 написа:Добре, а как обясняваме мотори с голям пробег, при които нищо не е пипано Какво ги спасява, късмет, масла/обслужване, или каране в щадящи режими???
Разбиване имат всичките, вярвай ми, на едни по малко, на други повече. Щадящия режим има логика, обслужването не вярвам някой да си позволява да не сменя масло на помпа дюза. Горивото за мен е основния виновник
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Мисля си дали не се подбива малко от малко и самия корпус на дюзата . Ако това е така, дори и новата глава не би изкарала дълго. Щото то луфта остава програмиран . Колкото и да се стяга тая дюза, файда йок , ще почне да лопа и ще се разлопа пак леглото . Там може би наистина с двустранното закрепване, ще се закърпи положението по-прилично.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Брей гледах клипа тези руснаци са по големи гяволи и от нас.Поздравления Вальо чудесен клип откри но,да попитам за реглажния болт където натиска дюзата няма ли вероятност да се саморазвие в следтвие от постоянните вибрации защото не ми се мисли какво ще стане ако падне този болт там.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
С контра гайка няма да може да се развие. Тия руснаци наистина са си техничари.
-
- Мнения: 955
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
М да и аз за контра гайка си мислих защото само така с този гол болт навит някак не вдъхваше доверие.Чудя се на братята руснаци как не са започнали да произвеждата подобни планки и да ги продават защото са много находчиви и ние сме гяволета ама те направо къртят. Въобще едностранно укрепване на ПД е голяма недомислица за пример французите си укрепват дюзите на HDI с пета която натиска и от двете страни дюзата и няма проблеми,немците са се изложили много с това укрепване на ПД.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
samo_pechka написа:Мисля си дали не се подбива малко от малко и самия корпус на дюзата . Там може би наистина с двустранното закрепване, ще се закърпи положението по-прилично.
Бордовете на дюзите са изядени на всички дюзи които съм виждал. Единствените дюзи които не са разбити са нови не работили, но това по никакъв начин не пречи на функционалността на помпа дюзата, както казах разбиват се бордовете и срещу бордовете в главата, точно където са пръстените леглото е здраво, само трябва да се укрепят здраво дюзите и с нови пръстени могат да изкарат още минимум половин милион км. На много коли дюзите са едностранно закрепени, но не са помпа дюза и затова дюзите нямат проблем
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Двустранно закрепване на дюзите при 1,9/2,0 8v ТДИ ПД
Ето малко развитие, приятел ми обеща да ми даде стара глава от 2,0 ТДИ ПД 8v, която е същата като на 1,9 за да правя опорите по нея, лошото е че трябва да търся човек да ги заваря, че вече не съм в завода, но ще стане.
Направих замерване на оригиналните о-пръстени Бош и те са 27х2,5мм(най-горния), 27х2 е средния и 13х2 е долния, ще ги увелича с 0,5мм както следва 27х3, 27х2,5 и 18х2,5, острия ръб се зачиства леко за да не ги среже и се мажат с масълце за да влезат по-лесно. Имам обратен чук специално за дюзите на помпа дюза в случай че са лепнали.
Колата взе да пали малко гадно с падането на температурите, купил съм нова подкачваща помпа и чакам филтъра да видим дали нещата ще се подобрят, но имам опасения че е скъсала пак гумичките на дюзите, ще развия свещите пак и ще бръкна с телчица да видим дали са влажни разпръсквачите
Направих замерване на оригиналните о-пръстени Бош и те са 27х2,5мм(най-горния), 27х2 е средния и 13х2 е долния, ще ги увелича с 0,5мм както следва 27х3, 27х2,5 и 18х2,5, острия ръб се зачиства леко за да не ги среже и се мажат с масълце за да влезат по-лесно. Имам обратен чук специално за дюзите на помпа дюза в случай че са лепнали.
Колата взе да пали малко гадно с падането на температурите, купил съм нова подкачваща помпа и чакам филтъра да видим дали нещата ще се подобрят, но имам опасения че е скъсала пак гумичките на дюзите, ще развия свещите пак и ще бръкна с телчица да видим дали са влажни разпръсквачите
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта