Когато работи колата на празен ход, без значение дали е загряла, от време на време притресва, за секунда-две, някой път и за по-дълго от порядъка на 10тина секунди, след което пак си работи гладко за около 20-30 сек и пак притриса.
Като подам леко газ, над 1100 оборота някъде проблема изчезва.
Така карам от години и не изглежда проблема да се засилва, може би тресенето е една идея по-силно от преди, но е трудно да се определи може и да се филмирам. С две думи не изглежда толкова зле.
За толкова време съм сменял всички филтри многократно, зареждал съм от различни бензиностанции, проверявани са дюзите, човека каза че били изрядни..
Ако някой се е сблъсквал с този проблем ще се радвам да сподели опит, благодаря!
Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
Гори ли масло?
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
За 7000км беше изгорял от максимума до минимума на щеката, не знам като грамаж колко е и дали е много или приемливо.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
Не е нещо фрапантно . Около литър е папнал , което предполага, че за 10 , ще са не повече от 2 ( все пак и маслото си губи параметрите с км. )
Въпреки това има няколко варианта за проблема, ( стига разбира се някой да не е променял мг. на празен ход )
1) засмуква капки масло , оттам леко бара оборотите . Този ефект се засилва след загряване, студен мотор - слабо ( ако е тази причината ) . Провери си и кулера дали няма да тече масло от долния маркуч
2) слабо корпусно налягане в ГНП. Има един клапан на ГНП-то отгоре, който поддържа определено налягане на нафтата в самото ГНП.
3) засмуква постоянно въздух отнякъде. Студена има затруднен старт често
4) замърсен ел, блок в ГНП, чисти се, но се налага повечко опит и от запознат, в по-напреднал стадии "задържа" газта примерно на около 1100-1500 об/мин, после се "оправя" за момент и пак до следващото задържане. Има начин за тест. Кара се на втора предавка без газ по лек наклон нагоре. Без да се пипа газта и спирачката , се натиска за момент педала на съединителя до долу. Колата за момент вдига обороти, но принципно трябва веднага да спадне на ниски, ако леко задържи обороти, ГНП е за чистене.
5) проблем в центровката поради разбита засечка на КВ и ангренажно колело , ако е това - спешно се спира колата и се отстранява, рискуват се сериозни щети. Огледай пакета шайби на КВ дали мятат странично . Трябва да не мятат.
Има и други причини, но засега тези са основните. Дано не е последното, че... Успех в откриване на проблема.
Въпреки това има няколко варианта за проблема, ( стига разбира се някой да не е променял мг. на празен ход )
1) засмуква капки масло , оттам леко бара оборотите . Този ефект се засилва след загряване, студен мотор - слабо ( ако е тази причината ) . Провери си и кулера дали няма да тече масло от долния маркуч
2) слабо корпусно налягане в ГНП. Има един клапан на ГНП-то отгоре, който поддържа определено налягане на нафтата в самото ГНП.
3) засмуква постоянно въздух отнякъде. Студена има затруднен старт често
4) замърсен ел, блок в ГНП, чисти се, но се налага повечко опит и от запознат, в по-напреднал стадии "задържа" газта примерно на около 1100-1500 об/мин, после се "оправя" за момент и пак до следващото задържане. Има начин за тест. Кара се на втора предавка без газ по лек наклон нагоре. Без да се пипа газта и спирачката , се натиска за момент педала на съединителя до долу. Колата за момент вдига обороти, но принципно трябва веднага да спадне на ниски, ако леко задържи обороти, ГНП е за чистене.
5) проблем в центровката поради разбита засечка на КВ и ангренажно колело , ако е това - спешно се спира колата и се отстранява, рискуват се сериозни щети. Огледай пакета шайби на КВ дали мятат странично . Трябва да не мятат.
Има и други причини, но засега тези са основните. Дано не е последното, че... Успех в откриване на проблема.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
Може и някой разпръсквач да прави магарийки. А,диагностика правил ли си?
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
То ясно, ма прочетох, че уж
coolZ написа:проверявани са дюзите, човека каза че били изрядни..
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
samo_pechka написа:Не е нещо фрапантно . Около литър е папнал ...
Еха благодаря за информацията!
Подозирам и аз, че виновника е ГНП ама от това което изчетох и от 4) май няма да мога сам да се оправя. Лошо е, че нямам познати дето да му разбират, за съжаление навсякъде гледат да претупат и да вземат парите пък после ходи се обяснявай...
Може ли 5) да ми обясниш малко по като на малоумен понеже забелязвам, че ремъчната шайба на коляновия вал има леки вибрации в страни, които попринцип не трябва да ги има, но не знам дали точно това имаш предвид.
Ще пиша пак ако има някакво развитие.
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 3 1997г. AFN - притриса на празен ход
Ако е в начална фаза , се разминаваш доста леко, ако е в понапреднала , се налага фрезоване на челото на КВ дето ляга ангр.колело . Отначало проблемите са леко замятане на пакета шайби, центровката все още няма особени проблеми, в по-късен етап замятането нараства , съчетано с промени в центровката и проблеми в паленето, пушилки. И така докато изведнъж нещо издруса мотора и край . Прави се ремонт, но дали финансово ще е оправдано ,това е друга тема.
Принципно този проблем е по-познат при предните предкамерни дизели по Г3 и пасат Б3/4 . В ТДИ е по-рядък , но в началото бяха слагани по-меки болтове , та има варианти там за проблем, с времето промениха единствено якостта на притягащия болт , в последните версии на АФН е вече по-рядко. При пасат Б5, ауди А4 и А6 с този мотор се случва още по-рядко това заради разположението на самите агрегати.
При напречното разположение на мотора ( голф , пасат Б4, шаран и други ) натоварването в пакета шайби е по-голямо и там се среща по-често.
Погледни тази тема viewtopic.php?f=24&t=279579
И тази с решението
viewtopic.php?f=11&t=466237
Принципно този проблем е по-познат при предните предкамерни дизели по Г3 и пасат Б3/4 . В ТДИ е по-рядък , но в началото бяха слагани по-меки болтове , та има варианти там за проблем, с времето промениха единствено якостта на притягащия болт , в последните версии на АФН е вече по-рядко. При пасат Б5, ауди А4 и А6 с този мотор се случва още по-рядко това заради разположението на самите агрегати.
При напречното разположение на мотора ( голф , пасат Б4, шаран и други ) натоварването в пакета шайби е по-голямо и там се среща по-често.
Погледни тази тема viewtopic.php?f=24&t=279579
И тази с решението
viewtopic.php?f=11&t=466237
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: daimen, icko_stanev, toci_81 и 31 госта