Здравейте,
Имам интересна чуденка и питане тъй като за 2-ри път оставам без спирачки в рамките на 2 седмици.
На вакуум помпата щуцера имаше луфт, който по съвет на доста хора оправих като залепих около щуцера с течен метал за да спре да се движи.
Два дни по-късно мембраната на сервото се развали и останах без спирачки. Намерих си уж запазено серво 2-ра ръка и ми го монтираха. След монтажа имах странни усещания от време на време в крака сякаш педала има леко ритане (дори при леко натискане), но не беше нещо фрапантно уж. Сега 2 седмици по-късно сякаш и това серво сдаде багажа. (Вчера докато паркирах пред блока изпука пак нещо при натискане на спирачката (както беше и първия път при разваленото серво). И педала пак си се втърди и сега едвам спира.
Сега се чудя дали изобщо това серво е здраво все още...
Мисълта ми е дали може да има проблем, който да води до такива щети или просто късмета и живота в тва серво е било толкова..
Ибиза 1.9 TDI ASV 2000г. е колата



Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Последна промяна от mibvip на Чет 20 авг 2020 17:58, променено общо 2 пъти.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20292
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем спирачки
Има шаблон за заглавията на темите в раздела
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Шансът с частите втора ръка е такъв. Може и да не изкарат много.
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Да така е. Въпроса е дали обаче вакуум помпата е възможно да прецаква всяко сложено серво.. Възможно ли е от ABS нещо да ми прави проблем ама пък да ми стане твърд педала от ABS едва ли.. Единия майстор каза вакуум помпата, другия пък ABS, аз пък си мисля дали не е само сервото, но пък е факт че тва серво като го сложихме си работеше екстра и да изкара едва 15 дни..знам ли.. Иначе вмомента като натискам твърдия педал понякога диша понякога не.. Тва дали значи на 100% че сервото вече не става?
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Измерете вакуума първо . Доп. проверка ако има начин направете и с външна вакуум помпа ( аз лично ползвам една за климатици ). Може нещо да се е скапало първо по самата линия ( помпа, тръбопровод , клапани ) , може да тегли чужд въздух и т.н.
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Мерси коелга. Ами нямах с какво да измеря вакуума, но днес реших да пробвам на загасена кола педала не съска. На запалена кола си диша, като ако го натисна съвсем леко и задържа, то съскането (дишането) е непрестанно докато не натисна докрай.
Реших да разкача маркуча от към сервото за да пробвам дали клапана пропуска само в 1-та посока ииии вмомента в който извадих маркуча се омазах с малко масло. Имаше следи от масло и 1 капка се стече.. Таа явно от помпата тече към сервото и го скапва? Запалих колата да видя дали ще се стече още масло.. таа нямаше, но е явно че има следи от масло и то пресни..
Сега явно вакуум помпата е задължителна за смяна, предполагам и самото серво не става вече.. Ако имате читави - казвайте, че съм на тръни из тоя трафик с тея "спирачки"
Реших да разкача маркуча от към сервото за да пробвам дали клапана пропуска само в 1-та посока ииии вмомента в който извадих маркуча се омазах с малко масло. Имаше следи от масло и 1 капка се стече.. Таа явно от помпата тече към сервото и го скапва? Запалих колата да видя дали ще се стече още масло.. таа нямаше, но е явно че има следи от масло и то пресни..
Сега явно вакуум помпата е задължителна за смяна, предполагам и самото серво не става вече.. Ако имате читави - казвайте, че съм на тръни из тоя трафик с тея "спирачки"
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Вакуумпомпата работи потопена в масло. Всъщност брз маслото няма да прави толкова дълбок вакуум. А в шуцера, който си лепил има възератен клапан, който не позволява вакуума създаден в тръбата да засмуче маслото от помпата при гасене на мотора. Навярно в тръбата е имало масло и при скапването на първото серво. Та трябва да смениш следните неща:
1. Майстора
2 Вакуумпомпата
3. Сервото
4. Вакуумната тръба между помпата и сервото.
1. Майстора
2 Вакуумпомпата
3. Сервото
4. Вакуумната тръба между помпата и сервото.
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Тя тръбичката е 20-тина см. Не може ли просто да я почистя ? Иначе продава ли се и под какъв код се намира да знам какво да търся..
И сега се чудя като намеря помпа, ако случайно пак има луфт дали да я лепя, понеже първото серво си отиде седмица след като я лепих.. (нз дали е съвпадение).
Доста колеги карат с въпросния луфт и нямат оплаквания та нз.
И сега се чудя като намеря помпа, ако случайно пак има луфт дали да я лепя, понеже първото серво си отиде седмица след като я лепих.. (нз дали е съвпадение).
Доста колеги карат с въпросния луфт и нямат оплаквания та нз.
Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки
Днес реших да бръкна с една свинска опашка (че имах под ръка) в сервото и в долния край 2 сантиметра беше изцапано в черно масло. Исках да се подсигуря че не е спирачна течност и да не пипам спирачната помпа, а и нямам загуба на течност де. Имам следните неясни въпроси:
1. Виновника за масло в сервото всъщност вакуум помпата ли е или маркуча с клапана който води от нея към сервото или и двете ? Моя маркуч е здрав, днес го изчистих доста добре от следи от масло и смених вакуум помпата. (все още съм без спирачки и с развалено серво). Идеята ми е да покарам ден така за да видя дали пак ще открия масло по тръбичката..
2. Мога ли да разпозная неработещо серво вече свалено? В една морга ми предложиха 3 и казаха да си избирам, ама има ли начин на ръка като натисна примерно да разбера какво трябва да е правилното поведение дали съска дали диша или ?
3. След смяна на сервото - трябва ли да се обезвъздушава ABS ? И може ли това да е била причината след смяна на предишното серво, педала да ме рита дори при леко натискане?
1. Виновника за масло в сервото всъщност вакуум помпата ли е или маркуча с клапана който води от нея към сервото или и двете ? Моя маркуч е здрав, днес го изчистих доста добре от следи от масло и смених вакуум помпата. (все още съм без спирачки и с развалено серво). Идеята ми е да покарам ден така за да видя дали пак ще открия масло по тръбичката..
2. Мога ли да разпозная неработещо серво вече свалено? В една морга ми предложиха 3 и казаха да си избирам, ама има ли начин на ръка като натисна примерно да разбера какво трябва да е правилното поведение дали съска дали диша или ?
3. След смяна на сервото - трябва ли да се обезвъздушава ABS ? И може ли това да е била причината след смяна на предишното серво, педала да ме рита дори при леко натискане?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen, stefan4o и 53 госта