Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот mibvip » Сря 19 авг 2020 7:51


Здравейте,
Имам интересна чуденка и питане тъй като за 2-ри път оставам без спирачки в рамките на 2 седмици.
На вакуум помпата щуцера имаше луфт, който по съвет на доста хора оправих като залепих около щуцера с течен метал за да спре да се движи.
Два дни по-късно мембраната на сервото се развали и останах без спирачки. Намерих си уж запазено серво 2-ра ръка и ми го монтираха. След монтажа имах странни усещания от време на време в крака сякаш педала има леко ритане (дори при леко натискане), но не беше нещо фрапантно уж. Сега 2 седмици по-късно сякаш и това серво сдаде багажа. (Вчера докато паркирах пред блока изпука пак нещо при натискане на спирачката (както беше и първия път при разваленото серво). И педала пак си се втърди и сега едвам спира.
Сега се чудя дали изобщо това серво е здраво все още...

Мисълта ми е дали може да има проблем, който да води до такива щети или просто късмета и живота в тва серво е било толкова..

Ибиза 1.9 TDI ASV 2000г. е колата

Последна промяна от mibvip на Чет 20 авг 2020 17:58, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20292
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем спирачки

Мнениеот Vlad777 » Сря 19 авг 2020 8:26


Има шаблон за заглавията на темите в раздела


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот stefan4o » Сря 19 авг 2020 16:16


Шансът с частите втора ръка е такъв. Може и да не изкарат много.


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот mibvip » Сря 19 авг 2020 19:23


Да така е. Въпроса е дали обаче вакуум помпата е възможно да прецаква всяко сложено серво.. Възможно ли е от ABS нещо да ми прави проблем ама пък да ми стане твърд педала от ABS едва ли.. Единия майстор каза вакуум помпата, другия пък ABS, аз пък си мисля дали не е само сервото, но пък е факт че тва серво като го сложихме си работеше екстра и да изкара едва 15 дни..знам ли.. Иначе вмомента като натискам твърдия педал понякога диша понякога не.. Тва дали значи на 100% че сервото вече не става?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот samo_pechka » Сря 19 авг 2020 19:44


Измерете вакуума първо . Доп. проверка ако има начин направете и с външна вакуум помпа ( аз лично ползвам една за климатици ). Може нещо да се е скапало първо по самата линия ( помпа, тръбопровод , клапани ) , може да тегли чужд въздух и т.н.


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот mibvip » Чет 20 авг 2020 18:14


Мерси коелга. Ами нямах с какво да измеря вакуума, но днес реших да пробвам на загасена кола педала не съска. На запалена кола си диша, като ако го натисна съвсем леко и задържа, то съскането (дишането) е непрестанно докато не натисна докрай.
Реших да разкача маркуча от към сервото за да пробвам дали клапана пропуска само в 1-та посока ииии вмомента в който извадих маркуча се омазах с малко масло. Имаше следи от масло и 1 капка се стече.. Таа явно от помпата тече към сервото и го скапва? Запалих колата да видя дали ще се стече още масло.. таа нямаше, но е явно че има следи от масло и то пресни..

Сега явно вакуум помпата е задължителна за смяна, предполагам и самото серво не става вече.. Ако имате читави - казвайте, че съм на тръни из тоя трафик с тея "спирачки"


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7922
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот goppa » Чет 20 авг 2020 22:52


Вакуумпомпата работи потопена в масло. Всъщност брз маслото няма да прави толкова дълбок вакуум. А в шуцера, който си лепил има възератен клапан, който не позволява вакуума създаден в тръбата да засмуче маслото от помпата при гасене на мотора. Навярно в тръбата е имало масло и при скапването на първото серво. Та трябва да смениш следните неща:
1. Майстора
2 Вакуумпомпата
3. Сервото
4. Вакуумната тръба между помпата и сервото.


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот mibvip » Пет 21 авг 2020 8:42


Тя тръбичката е 20-тина см. Не може ли просто да я почистя ? Иначе продава ли се и под какъв код се намира да знам какво да търся..

И сега се чудя като намеря помпа, ако случайно пак има луфт дали да я лепя, понеже първото серво си отиде седмица след като я лепих.. (нз дали е съвпадение).
Доста колеги карат с въпросния луфт и нямат оплаквания та нз.


mibvip
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 02 ное 2018 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: Ibiza 1.9 TDI 2000г. - пак без спирачки

Мнениеот mibvip » Съб 22 авг 2020 18:53


Днес реших да бръкна с една свинска опашка (че имах под ръка) в сервото и в долния край 2 сантиметра беше изцапано в черно масло. Исках да се подсигуря че не е спирачна течност и да не пипам спирачната помпа, а и нямам загуба на течност де. Имам следните неясни въпроси:
1. Виновника за масло в сервото всъщност вакуум помпата ли е или маркуча с клапана който води от нея към сервото или и двете ? Моя маркуч е здрав, днес го изчистих доста добре от следи от масло и смених вакуум помпата. (все още съм без спирачки и с развалено серво). Идеята ми е да покарам ден така за да видя дали пак ще открия масло по тръбичката..
2. Мога ли да разпозная неработещо серво вече свалено? В една морга ми предложиха 3 и казаха да си избирам, ама има ли начин на ръка като натисна примерно да разбера какво трябва да е правилното поведение дали съска дали диша или ?
3. След смяна на сервото - трябва ли да се обезвъздушава ABS ? И може ли това да е била причината след смяна на предишното серво, педала да ме рита дори при леко натискане?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nogopechen, stefan4o и 53 госта