DPF пране - размисли и страсти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bongoo
Мнения: 153
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот bongoo » Вто 22 дек 2020 13:37


Потвърждавам за Емкомплект.Добри отзиви.




Потребителски аватар
fury
Мнения: 220
Регистриран на: Сря 29 авг 2007 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот fury » Вто 22 дек 2020 16:10


Колата ми е голф 5 1.9 BLS. При мен по същия начин отказа ламбда сондата след прането. В тези 620 лева при мен има включена и мека връзка и смяната и. Цялата процедура отне 2 дни, правиха я в Ем комплект в Костинброд.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Вто 22 дек 2020 16:48


Ем комплект са същите мизерници и мърлячи като Дунев сервиз.
Естествено, във всеки такъв голям сервиз можеш да попаднеш на някой по-съвестен.
А зависи и колко си претенциозен.
Аз примерно не понасям мърлячи, които ще разкачат един датчик и после няма да прекарат кабела по същия начин.
Но няма и за дреболии да седна да плюя по сервиз.
И аз съм се занимавал. Всеки греши. Но ....

Това е най-малката беля на мърлячите в Дунев.
Да продължим с термозащитата под колата, която не могат да закачат като хората.
Реглаж, който не се получава от 1ви път - сефте виждам такова нещо.
В ситуация на пандемия, един нямаше с маска. Изредиха се 3ма човека да ми карат колата и още толкова да влизат, без никакъв помен от предпазни мерки и дезинфекция. Как да е...

Откъде знам всичко това ли? Да дойдем до съществената част и защо не съветвам никой да стъпва в този сервиз:
Увещанията по телефона - за 2, максимум 3 дни правим всичко. 250лв пране, 250лв сваляне и качване(не се спази!!!), 50 хомеопатия (водородно почистване), реглаж и те така.

На втория ден ми звънят на обяд, че вероятно ще стане до вечерта. Вечерта ми звънят, че няма да стане. Как да е.
Но ми съобщава приемчика, че датчика за диференциално налягане бил за смяна, давал грешни стойности, влизала в авариен режим и забележете - направо го поръчал - 150лв на бош, че оригиналния бил 300лв!!!
Запомнете добре това - авариен режим, 150лв аналог и 300лв оригинален!

Казвам, че точно преди да вкарам съм чел колата, следил съм стойности - никакви грижи с този датчик! Еле па авариен режим.
И изисках да не се сменя датчика, ако е в авариен режим, ще си я взимам с репатрак!

Хънка, мънка... На другия ден, вече загрижен за колата си, решавам да отида сутринта и да видя какво е дереджето. Вече съм си поръчал въпросния датчик, оригинален от Порше - 97лв!!!

Влизам и се срещам с управител на сервиза или нещо такова.
Питам каква е ситуацията - Ми датчика се счупи, защото е стара пластмасата!
Ама ми го казва като най-естественото нещо.
Е да ви имам самочувствието.

Хммм, добрееее .... Стара пластмаса на няма 4 годишна кола. Добрееее....!!!
Всъщност нали беше дефектирал?! :icon_lol
В авариен режим чак...
Как да е. Не съм дребнав. 100лв ще ги преглътна.
Ама лъжата?!

Били го лепили, нямало грижи. Ъхъъъ! Разпадна се в ръцете ми, когато го сменях.
Ето:
20201218_160828.jpg

20201218_160822.jpg


Няма такава свинщина. Жилула да беше, не бих го скалъпил така.

Стара пластмаса, а?! :icon_lol
Измекярски номера от 90те години.
Не стига, че го счупили. Не стига, че лъжат за причината за смяна, а си сложили и доволна надценка и ще ми продават реплика на цена с 50% над оригинален.
Айде кажете вие - има ли по-голям измекярски номер, който един сервиз може да приложи?!
Има ли по-голяма наглост?!
Чупят, лъжат и се опитват да спечелят от това!!!

Е затова печелите дуневци - мнение за сервиз Дунев и пране почистване на дпф dpf - измекяри, лъжци, мърлячи!!!
serviz dunev mnenie dpf prane


Допълнително:
Дадоха един лист със стойности от диагностика след прането, които нямат общо с реалността. Пълна лъжа и измама за замазване очите на клиента. Поредна!
5hpa при 2500 оборота и 2.5hpa при празен ход.
Смях пълен - реалните са 10-15+hpa на празен ход, което е нормално за тази кола (наблюдения на няколко такива вече . В това число и такава на 50000км).
Даже един от техните хубавци, като видя, че съм вързан към колата ме пита дали стойностите са каквито те ги замерили.
Ми не! Няма такъв филм. Няма и как да има. Престарали сте се в лъжите :icon_lol

Дават и един лист със стойности на дпф, уж от машината (не знам - изглежда правен на ексел от човек, който не ползва ексел). Уж запушен преди това на 70 и кусур %, а след това на 0.2%. Може. Ама след всички лъжи ... Успех да повярвам.

Та мога да заключа, че към 2020г и на прага на 2021г, Дунев са си същите измекяри и лъжци, както едно време. За справка - има няколко теми във форума за тях. В това число и 1ви резултат в гугъл за 'Дунев сервиз мнения'.
viewtopic.php?f=13&t=897

Халал да им е. Повече няма да цапам, иначе яката тема, с техните глупости. Дано са си стрували взетите с мърлявщина 950лв.(или там колкото точно бяха). Сега всеки с търсене - пране дпф dpf Дунев Dunev, ще вижда това :icon_lol
И успех на сервиза в дигиталното бъдеще :twisted

..........................




Относно грешката. Възможно е да се окаже, че е трябвало да долея adblu. Четох, че системата е халифакс - има акустичен датчик в резервоара за ад блу, който 'слуша' плицикането. Самата система е свински черва. Та кат се шашне този нокс от температурни различия и меша всичко.
Доливането на ад блу може да се окаже някакъв рестарт на системата, защото основно тази опция има с диагностиката. Не може да се адаптира самия нокс. Ресетва се цялата ад блу система. Но реших да не се замесвам с адаптация на този акустичен датчик в резервоара и пробвах с доливане. Явно може и да се е получило - към 500км не се е появявала, ама знам ли. Сега като се похвалих, сигурно пак ще се появи :mhihi
Хич няма да ме учуди, ако са се отнесли с некомпетентност към датчик за 1000лв, който доста чувствителен.

Относно самия дпф:
След тази мъка съм решил да си взема препаратите и пистолета за миене през дупката на нокс сензора и да го правя редовно. На 5000км, когато ми скумне.

Живи и здрави, след празниците ще видим и на дино колата. Малко по-обективен начин за проверка на резултата.

Нещо друго, което открих и може да е полезно:
През ваг ком (или обд11), има опция на engine - adaptations - service particular filter regeneration when driving (или нещо такова). Забравих секюрити кода, но го има из нета.
Тъ, може да е добра идея, през някакъв интервал да пуска това нещо след нормалната регенерация.
Нормалната почиства филтъра на някакъв % (примерно 20% и приключва). Оттам започва, по алгоритъма да се задръства 25%, 40% ... и т.н. Към 100% започва самата нормална принудителна регенерация.

Идеята е, че ако след нормалната, задействате една, две регенерации една след друга (примерно пътувате на дълъг път), можете да свалите тези % на почистване до 3% (аз до толкова стигнах). Тогава диференциалното пада още повече от нормалното за колата, което е показател, че се постига по-добро почистване.

Колко често може да се прави това, не знам. Не ми се струва яко да се прекалява. Това са високи температури и де да знам. Въпреки че сега пътувах от Стара Загора и забелязах, при яко натискане на колата си стига към 600 градуса и на пасивна регенерация. Тоест не би трябвало да е голяма драма.

В общи линии това е сагата ми, като спестявам доста детайли, които не са нормални за нормален сервиз.
Реших, че предпочитам да предупредя всички за този сервиз, отколкото да ходя да се разправям да ми връщат някакви евентуални пари и т.н. Да ги вкарат за маркетинг - ще им е нужен.
А и не искам колата ми да стъпва дори на паркинга им вече!
Жалко, че по този начин се петни името на Румен Дунев, но да се оправят. Не съм аз виновен, че сервизът е оставен да се развие до такова падение.
Кофти мениджмънт, брат!


Edit: забравих дреболии - скъсана и неправилно сложена термозащита на датчиците за налягане и agr, скъсана термозащита на кабелите на нокс сензора и още кой знае колко неща.....


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6063
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 дек 2020 18:38


Кофти развръзка... Хубава работа, ама Българска, колкото и да ми е тъжно да го кажа. Благодаря , че отдели време и нерви да споделиш. За този датчик е много важно да се внимава с термоекраните , в шкода форума има не един случай на разтопен такъв, след разни намеси по ДВГ. Хубаво, е че си го сменил с нов оригинален. За допълнителната регенерация мисля, че няма проблеми, ако те притесняват продължителните високи температури, може да се оставя да изстине и след известно време да се пусне пак, въпреки, че за питата на DPF едва ли високите температури са проблем, по-скоро резките промени в температурата могат да доведат до спукване.
Интерсно е на дино дали ще има покачване на мощността след прането.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Нед 27 дек 2020 16:20


Сега ще се фокусирам върху поддръжката на дпф.
Логиката ми е, че при редовно почистване (без сваляне), ще се предотврати/забави следващия филм със сваляне.

Опитвам се да се ориентирам в различните препарати.
За начало, гледах друг клип от канала, който Кайзен пусна:


Ще оставя препаратите настрана за малко. Основните системи, които разгледах са:
- liqui moly dpf cleaner kit
- bardahl dpf professional cleaner
- jlm dpf cleaner kit
- ERRECOM DPF Kit for Cleaning
Първо трябва да се определи най-подходящия метод за чистене. От различните системи за почистване без сваляне виждам два основни:
- развиване на датчик на самия дпф и пръскане директно на питата под налягане
- разкачане на датчик за диференциално налягане и пръскане в маркуча - отново под налягане (около 5 бара).

Личното ми мнение е, че няма особено значение. Както се вижда от клипа, разчита се основно на активното действие на препарата.

От изброените по-горе системи, повечето се прилагат на загрял дпф, като някои се правят и при работещ двигател (празен ход или форсиране). Errecom само искат да е напълно изстинал дпф.

Според мен, температурата помага. Пример са препаратите за почистване на фурни, които работят със загряване (ползват се за турбо и има тема по въпроса). За безконтактно почистване температурата ми се струва важна.


Специално за ЕА288 двигателите след 2015г.:
Screenshot_20201227-160148_Drive.jpg


Както се вижда, единствено през изхода за датчика на диференциално налягане може да се направи нещо. Не знам дали изобщо може да достигне до самия дпф и вероятно остава само през маркуча за обратно налягане да се пръска.

Тук имам и въпрос - дали не е добра идея да се мие първо и катализатора (през нокс сензора или ако няма такъв - лабда сондата)?
Дали би имало някакъв проблем с SCR системата или турбото, което е непосредствено преди това?

........................

За момента съм се спрял на препаратите на JLM (около 80лв за едно пране)
Имат и пистолет за пръскане (около 250лв). Вероятно може да се ползва и бояджийски, но аз бих предпочел да взема този. Все пак е тествано.
Тези препарати само видях да се използват в реалния свят. Харесва ми, че етап 2 е с пяна.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот ulipet » Чет 25 фев 2021 15:54


това дпф с пране едва ли,днес го приключих ,много зле беше рано или късно щеше да се за запуши яко
+чип 170кс.
viber_изображение_2021-02-25_12-12-33.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6063
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 10:45


Аз пък правя един друг експеримент в момента, зададох му че Oil Ash = 0 все едно съм сложил нов DPF. Към момента на зануляването бях на 50 км от регенерация и около 40% Soot mass. Един вид след още 50-70км градско следваше регенерация. При зануляването Soot mass започна от нула а не както след приключена регенерация 5.9гр. Към момента съм на 140км градско само трафик и 600 минути работа на двигателя. Soot mass е 16гр изчислено, а измереното към 4 гр. Интересното в случая е времето , никога не съм постигал толкова много време между регенерациите. На 400 +- мунити или 150км стартираше регенерация винаги. Другото интересно , е че при занулени показатели изчисленото започна да се натрупва веднага лека по- лека. Обаче изчисленото вървеше само надолу в началото. От нула почна да става минус със същия темп както се покачваше изчисленото. Стигна до около минус 4 и след това започна леко да се покачва , стигна нулата и вече е на 4 гр. Продължавам да наблюдавам поведението и дали този тренд на по-дълго време ще се запази или веднага след като стигна 24 грама и си направи регенерацията ще си влезе в "нормалния" режим 400 минути или 24 грама, дали ще спре регенерацията на 5.9 гр, както преди (най-вероятно да). Ще пиша пак как вървят нещата като понатрупам впечатления.
п.с. махането на ДПФ може да го споделиш по-подробно в отделна тема, как, къде, стъпка по стъпка, свален и разрязан, снимки ала бала ще ми е интересна цялата процедура.


Kiofre
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kiofre » Пет 26 фев 2021 12:51


Може ли някой да ми каже, след почистване на ДПФа, отлагат ли се сажди в ауспуха, или улавя всички. Чисто визуално, с пръст :wink или салфетка? Щото и аз правя някои експерименти с цел избягване на филма с прането, като чета нагоре си е страшно :no


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 фев 2021 13:38


Като стана дума за експерименти, в един друг форум, един уважаван от мен участник, споменаваше(и то е логично), че софтуерно доста понамалил работата на EGR-а, с което доста се вдига температурата на изгорелите газове, и DPF-а се чувства доста добре дори и с доста градско каране. Е, така се вдига количеството на азотните оксиди (NOx), което принципно не е хубаво в гъсто населени райони, но тях на прегледа не ги гледат.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот samo_pechka » Пет 26 фев 2021 13:50


Аз съм един от мераклиите това да го направя на моята . Ще проверя как са нещата при ЕА 288 2.0 тди. Някой ако има насоки , линкове, ще се радвам на предложения.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9874
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Пет 26 фев 2021 14:58


На ЕА288 егр е след дпф. Не виждам какво ще се спечели?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 фев 2021 15:34


Сажди има, от калпаво горене. А калпавото горене е заради работата на EGR. Т.е. неговата цел е да върне изгорели газове, които го играят инертен газ, чрез който да се дозапълва цилиндъра, за да няма много излишен кислород. И като цяло от това пада температурата на горене, което също е една от целите, защото с това се намаляват NOx. Т.е. целта е по-ниски температури, и по-малко свободен кислород, за да не се образуват NOx. Но пък това води до образуване на сажди от влошеното горене, и затова е нужен DPF.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот silent » Пет 26 фев 2021 15:39


cecoa1 написа:Като стана дума за експерименти, в един друг форум, един уважаван от мен участник, споменаваше(и то е логично), че софтуерно доста понамалил работата на EGR-а, с което доста се вдига температурата на изгорелите газове, и DPF-а се чувства доста добре дори и с доста градско каране. Е, така се вдига количеството на азотните оксиди (NOx), което принципно не е хубаво в гъсто населени райони, но тях на прегледа не ги гледат.

Ще почнат да ги гледат...конкретно този мотор няма ли Нокс сензор...ако има не пищи ли?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот cecoa1 » Пет 26 фев 2021 15:43


По-старите нямат такъв сензор. А по-новите...ако ще му правиш тоя финт със софтуера, ще му кажеш и на датчик да си трае...
А за гледането...малко трудно се гледат, щото на място не става баш.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6063
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 16:01


Според мен колегата Kiofre имаше предвид, дали след почистването се вижда да излизат сажди, които по принцип си стоят вътре във филтъра, пък след почистването да излизат и да нацапват ауспуха.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта