DPF пране - размисли и страсти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот steich » Чет 04 ное 2021 22:04


DPF-a се чисти предимно с печене на високи градуси, резултата от миенето с химикали е по-слаб.




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот 777 » Чет 04 ное 2021 22:15


McLane написа:Точно ,по същата логика хората щяха да си перат и горивните филтри .Щото DPF си е баш филтър :)

С малка разлика в цената от 50-100 пъти.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот McLane » Чет 04 ное 2021 22:16


За това и единия може хипотетично да изкара и 500 000км докато другия се сменя със смяна на маслото :)


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот 777 » Чет 04 ное 2021 22:20


Единият е метална мрежа, а другия хартия. Проблемът е, че DPF можеше да има 4 болта, развиваш ги и да продават нова "мрежа" за 300лв вместо да се сменя целият метален корпус с тръбички, нагреватели и т.н. които не се задръстват.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот McLane » Чет 04 ное 2021 22:26


Да прав си ,ама пуста печалба и лакомия .Пък и в съвременното консуматорско общество кой производител прави кола дето ще се кара повече от 10 години .Говорим за масовката нисък и среден клас автомобили .Нямат търговски интерес колите им да бъдат толкова лесни и евтини за поддръжка .А и кой производител е предвидил ,че колите му ще се карат за по 10 минутки до работа и обратно :) Тия коли са за магистрала и яко стъпка да се продухват .


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот 777 » Чет 04 ное 2021 22:33


Не е толкова лакомия колкото ранен етап на развитие. Смятали са, че 200хил км са твърде далечно бъдеще за да мислят за лесна и евтина смяна. Ако след 15г все още се произвеждат коли с DPF, сигурно ще са оптимизирани тия сменяеми части. Но както се очертава може да не се стигне дотам.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот McLane » Чет 04 ное 2021 22:36


На там отиват нещата с тези затоплисти в ЕС :) Тай че да си караме колите докато все още има нормални ДВГ


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот astragt » Чет 04 ное 2021 22:50


А регенерацията като ви почне на 100% винаги ли слиза толкова (до 3,4,5% ) ? При мен не съм сигурен, но мисля, че на около 20% свършва.


Kolyo B8
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kolyo B8 » Пет 05 ное 2021 6:18


Да. Друго интересно, което забелязах: два пъти ми е светвала индикация за запушен DPF. И двата пъти когато по време на регенерация не е могла дълго време да падне под 2%. Според мен би трябвало да светне при други условия, а не когато е почти изчистила( по алгоритъма си)


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот steich » Пет 05 ное 2021 9:13


astragt написа:А регенерацията като ви почне на 100% винаги ли слиза толкова (до 3,4,5% ) ? При мен не съм сигурен, но мисля, че на около 20% свършва.


При мен също слиза до 24%.
Прикачени файлове
Screenshot_20211019_145313_com.applagapp.vagdpf.jpg
Screenshot_20211019_150210_com.applagapp.vagdpf.jpg
Screenshot_20211019_150406_com.applagapp.vagdpf.jpg


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 05 ное 2021 10:50


Kolyo B8 написа:При мен грамовете Oil Ash Residue бяха 111,4 при макс. 80,14. Нямаше никаква разлика във вървеж и разход..
Пускам снимки преди и след пране и зануляване на Oil Ash Residue. Процедурата е правена януари 2021.

Сподели повече подробности, къде го прахте, в крайна сметка още не сте го сменили така ли ?
На снимката с 442035км, след това на 442040км, за 5км защо се вдигна от 2,4гр на 24,15 грама Soot mass ?
Интересно , че ти го сваля до 0% soot mass, при мен спира процеса на 5.9гр. Ако много се е напекъл въпреки спирането на Post injection - продължава още известно време но примерно сваля още 1-2 грама максимум.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот PzKpfW » Пет 05 ное 2021 12:57


Трябва да се направи сравнение на диференциалното налягане при пълно натоварване на двигателя и примерно 2500 оборота. В единия случай стар DPF, в другия случай нов или пран. Тогава ще се разбере истинския ефект на маслената пепел. Аз лично когато дойде момента ще го направя този експеримент.


Kolyo B8
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kolyo B8 » Пет 05 ное 2021 18:18


Понеже миналата година декември месец темата беше много активна, там имаше насоки от @Кайзен за стойности на диференциалното налягане. Имам едни след "прането" 442487 км

при 80 км/ч: 62 hPa
празен ход: 19 hPa
2500 об/мин: 109 hPa.

Някъде по документите на колата трябва да има и други замервания, но трябва да ги потърся.


Kolyo B8
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kolyo B8 » Пет 05 ное 2021 21:01


DoH_KuXoT написа: Сподели повече подробности, къде го прахте,


В Danko's Garage го прахме само с химикали без сваляне на филтъра. Януари 2021 беше 200 лв. Преди това бях питал познат в ЕМ комплект за тяхната машина за пране със сваляне, но ме разубеди, че машинното пране не е за мен. При мен филтъра беше пълен на 139%. И реших преди да правя смяна да пробваме процедурата със химикалите.
Процедурат се прави на напълно студен автомобил. Оставяш колата в сервиза и на другия ден я правят процедурата. Ако колата е работила - питата е топла (гореща) и може да се пукне. Тогава си директно за нов. Това беже за проба - от опит глава не боли :).
Мое мнение, че това пране може да има ефект за по-слабо запушени (под 100%) DPF-и.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9872
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Съб 06 ное 2021 9:39


DoH_KuXoT написа:... ако мереше реални данни от датчика за деференциално налягане веднага би следвало, да си засече разликите и да каже, ти хубаво ми пишеш 6 но аз ги меря 60 на база налягането преди и след , така че айде да си ги върна на 60.


Случило се е точно това, което трябва за да докаже, че живите данни не можеш да ги излъжеш. Грешни са ти изводите и по-точно очакванията, че oil ash показател означава нещо за софта. То си е просто показател с друга функция, а не към регенерациите.
Регенерациите не са ти се променили, защото се водят по разликите в диф. налягане.


Относно споделените данни от колегата, който е прал филтъра, аз не виждам никаква промяна. :rolleyes
Дори ми се струват влошени данните на диф. налягане, но е възможно да е от странични фактори.

Филтърът не е метален, а керамика със покривен слой метали.
Не се пука при температура и пране с тези химикали. Задържането на колата да изстива е излишна.
Почти всички системи за пране без сваляне изискват даже да бъде направена в определен температурен диапазон.
При пране с химикали не се постига нищо с oil ash, а със саждите (soot). Тоест особен ефект в дългосрочен план не се очаква. Въпрос на време е да светне пак за запушен.
Най-смислените опции са две, според мен:
1. Намиране на филтър от кола с малко километри
2. Смяна на питата. За целта трябва да се намери читав човек/сервиз, което за Бг също е трудна задача.

Хипотетично пране с печене на свален филтър може да помогне, но и там трудно се намира кой да го направи с нужните знания.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, humanic и 126 госта