Колеги, с мотор CAYC съм 1.6tdi 105hp , когато купих колата беше на 198хил км с показания в VAG dpf за oil ash residue - 54.6 грама или 78% , 25хил км по-късно показанията са 59,03 грама или 84%. Понеже знам, че всичко това е изчислено на база на доста недоизпипан алгоритъм, ръководещ чести регенерации след дизелгейт, питането ми е дали скоро може да ми се случи случка и да влезна в сервизен режим, и да нямам мърдане от вариантите нов ДПФ - 4000лв или махане хардуерно и софтуерно , или някаква алтернатива , която е грубо 1000лв но за пасат май не става и дават някакви заменкиот голф 6 и може и да не паснат. 3AA 254 700 KX - това му е номера.
Какви са ми вариантите общо взето преди момента с изненадата. Мога ли да приема че наистина е запушен толкова много при положение, че автомобила върви страхотно, изпълнява си плановите регенерации, харчи малко, ауспуха няма грам черно, все едно е бензинов автомобил, Дюзите ги гледах и са със следните показатели 1-ва -0.023 .... 2-ра +0,164 .... 3-та +0.014 4-та -0,028.
Мога ли да му задам с VCDS че е подменен с нов и да му нулирам записите, като започна отначало все едно съм с нов, какви рискове крие това и възможно ли е ?
Гледам фирми за пране на DPF има ли смисъл , цените не са особено ниски, като че ли бих предпочел нов алтернативен вместо пране , след пране какво се прави пак ли се нулира софтуерно , че се съмнявам да си го възприеме като чист вече , защото както казах, според мен всичко е алгоритъм на база изминати километри и запушен или не преценява, че му е време за нов, правилно ли разсъждавам ?
На последно място ми се иска да коментираме и премахването му хардуерно и софтуерно и какви рискове крие тази манипулация , това го оставям за последен вариант, но стигне ли се до нов оригинален за 4000лв или клюцни срежи , е ясно че няма да се дават 4 бона за кола за 14хил...
DPF пране - размисли и страсти
DPF пране - размисли и страсти
Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 23 сеп 2020 13:30, променено общо 1 път.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Личното ми мнение е, че се филмираш. Карай тая кола при положение, че е чист ауспуха.
Кво би станало, какво да очакваш
Карам рено на 8000км, осем хиляди. Вчера ми светна чека и дпф и започна обратно отброяване от 500 към нула км и ще умира ако не се били взели мерки
Отивам в сервиза, задръстен дпф а нямам и 150-200 км градско. Е няма как да сменят нещо, угасиха го
Боклуци долни са тези екологии
Имам а6 4ф 2005г заводски без дпф и е евро 4. От 2006 са с дпф и пак са евро 4. Не се връзват нещата
Кво би станало, какво да очакваш
Карам рено на 8000км, осем хиляди. Вчера ми светна чека и дпф и започна обратно отброяване от 500 към нула км и ще умира ако не се били взели мерки
Отивам в сервиза, задръстен дпф а нямам и 150-200 км градско. Е няма как да сменят нещо, угасиха го
Боклуци долни са тези екологии
Имам а6 4ф 2005г заводски без дпф и е евро 4. От 2006 са с дпф и пак са евро 4. Не се връзват нещата
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Помисли на варианта с чистене (пране) или нов алтернативен (на около 1/3 от цената на оригиналния). Аз бих направил първото, когато дойде времето.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Аз не бих пипал, преди да умре. Да, знам, семейна кола, децата. Но 4000лв за харчене по децата? Имам наблюдения над няколко МПС с изкормени дпф. Със софтурна корекция. Няма драма. 1.9/90-110 на 900000+ да не е по-екстра? Никой не знае какво правят тия негови изтормозени дюзи.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Колкото и да е съвестен човек, винаги нещата отиват към премахване на ДПФ. Отделен е въпроса колко е успешно
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Интересно ми е има ли дизели над 250-300 хк които са с оригиналния DPF филтър?
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
205хил км, до сега нито един път не ми е светвала лампата на дпф-а, нямам представа какви са показателите на ВагКом, колата си е екстра. Нямам идея колко ще изкара, но и не го мисля. Ако този момент настъпи докато колата все още е при мен, първо ще пробвам почистване, а след това премахване и леко засилване. Преди време имах подобни идеи и общо излизаше около 700 лева ако не се лъжа, и не съм попадал на информация за някакви драми след това. 4к за нов ДПФ на тази кола е изключено да дам. 1000 може би ... не знам.
ГТП-то ако установи липса на ДПФ или лоши показатели на газ анализатова, какво се случва? Понижават евро категорията, или друго?
ГТП-то ако установи липса на ДПФ или лоши показатели на газ анализатова, какво се случва? Понижават евро категорията, или друго?
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
ДПФ е изчислен за 250 х км. След това чистене или нов. В България едва ли някой контролира дали ДПФ е премахнат или не. Пътуване с премахнат ДПФ в Австрия и Германия може да завърши с принудително репатриране към сервиз.
Всеки, който смята, че има правото да премахва ДПФ, заради лошата екология, няма право да протестира, че някои квартали се горят гуми и отпадъци.
Всеки, който смята, че има правото да премахва ДПФ, заради лошата екология, няма право да протестира, че някои квартали се горят гуми и отпадъци.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Що мислиш, че нема?
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Какво според вас представлява отвътре ДПФ-а :) . Не винаги помага "пране" , но си струва да се пробва.
М/у другото ме изненада цената на тоя 1.6 мотор. Сериозна сума си е.
М/у другото ме изненада цената на тоя 1.6 мотор. Сериозна сума си е.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Благодаря на всички, разбира се, че ще се кара докато не създаде проблем. От форума на шкода споделиха, че нулирането на броячите не е проблем да се направи, което ме поуспокои малко, защото дори да си достигне евентуално някакви зададени крайни стойности, при зануляването и при положение, че филтъра не е реално запушен тотално, би следвало драми да няма. :) За ГТП и изкормен също не мисля, че трябва да се притесняваме, скоро на ГТП ми замериха , и казаха че съм 10 пъти под зададените норми , та си мисля, че дори без DPF е възможно да сме изцяло в граници, при изправни двигатели.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Нулирането само по себе си не помага много, защото датчиците показват повишено налягане /при нов филтър няма почти никакво съпротивление/, затова първо три дупки по 10 мм. от край до край и тогава може да се нулира. Без промени в софтуера, пак си прави регенерации, но много по-рядко, на прегледа минава, няма проблеми, физически си е на мястото, евтино решение за разлика от прането и дори се усеща в началото след интервенцията, че върви с по-малко газ на ниски и средни обороти. Единствен минус е, че почва да мирише от ауспуха на автогара, но не винаги се усеща.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
моя дпф е на 279х. и засега прави през 500км и повече регенерации.
но карам 99% извън.
но карам 99% извън.
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Може и да бъркам,но след дизелгейт новия софт прави регенерации по на често на определени зададени километри.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
DoH_KuXoT написа:Благодаря на всички, разбира се, че ще се кара докато не създаде проблем. От форума на шкода споделиха, че нулирането на броячите не е проблем да се направи, което ме поуспокои малко, защото дори да си достигне евентуално някакви зададени крайни стойности, при зануляването и при положение, че филтъра не е реално запушен тотално, би следвало драми да няма. :) За ГТП и изкормен също не мисля, че трябва да се притесняваме, скоро на ГТП ми замериха , и казаха че съм 10 пъти под зададените норми , та си мисля, че дори без DPF е възможно да сме изцяло в граници, при изправни двигатели.
ГТП не мери нищо свързано с DPF-а (по последни спомени). Те и катализатора на дизел не могат да измерят като хората, защото на него му трябва висока температура да работи, а на място без товар температурата на изгорелите газове е ниска. Чувал съм, че в чужбина колите ги мерят на валяци за да са в натоварен режим и звучи доста разумно.
Само за пример ще дам един стар AFN мотор (110кс, роторна помпа, 99та година) с тунинг до нема и къде който по генерацията беше с 63мм тръба и само един резонатор. На мен ми казаха, че съм далеч под нормите и кола с толкова ниски нива на вредните газове не били виждали скоро.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: plamen__st и 178 госта