DPF пране - размисли и страсти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот thanis » Вто 30 мар 2021 13:01


Извинявам се колега, изолиран ти е само EGR-a или и DPF-a. Защото ако са и двете и си с чип и губиш 1 еврокатегория, направо да си продавам колата и да взема дизеляк. Не е сарказъм, просто съм странно приятно очуден !




Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот ulipet » Вто 30 мар 2021 13:16


егр е само софтуерно,дпф премахнат физически и софтуерно


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Вто 30 мар 2021 18:11


Да ме поправят колегите, но значи е затворен low pressure egr, оставен high pressure egr и врроятно има още някой катализатор, ако 3 както при В8?


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот steich » Вто 30 мар 2021 20:46


Няма такова нещо като low pressure EGR или high pressure EGR ... EGR-a си е електромеханична част която връща изгорелите газове за вторично изгаряне ... най общо казано.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Вто 30 мар 2021 22:10


Добре


Kiofre
Мнения: 222
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kiofre » Вто 30 мар 2021 22:18


Като видове има и high, има и low... Но ако ги има и двата вида, монтирани едновременно на един двигател, това ще е невероятна простотия.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Вто 30 мар 2021 22:20


Kiofre написа: Но ако ги има и двата вида, монтирани едновременно на един двигател, това ще е невероятна простотия.

Защото...?


Kiofre
Мнения: 222
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Kiofre » Сря 31 мар 2021 0:08


Защото се затруднява много изолирането им :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Сря 31 мар 2021 12:21


Да върна малко нещата към идеята на темата:
Ще покажа с няколко снимки, защо според мен прането (особено в БГ) и добавките са безсмислено занимание и пари на вятъра.
Както повечето знаят - аз направих всички видове пране (със сваляне и без). Слагал съм и добавки.
Ще ми се да мога да кажа, че не са пари на вятъра, но истината е друга.

Първо малко теория. (ще разкажа неща, които съм чел, но не пазя източниците; не ми се рови пак всичко отначало, затова нека приемем, че може да греша :biggrin )
Същинските проблеми на DPF са два основни:
- soot - сажди
- oil ash - пепел

Саждите се образуват от гореното на дизела. Това са тези частици, които филтъра спира. Натрупват се, а с регенерация (пасивна или активна) те изгарят и под по-малка форма минават през стените на филтъра*. Чрез low pressure egr отново преминават през двигателя, но това не е важно.
*важно е да знаем, че самия филтър е с два вида канали, запушени в единия край. Половината са запушени в края, по посока на газовете. Другата половина са запушени в началото, по посока на газовете. Така изгорелите газове навлизат в първите и през стените минават към другите каналчета, които вече ги извеждат извън филтъра. Самите стени са филтъра. Те са най-важната част на филтъра.

Пепелта се състои основно от различни метали. Образува се от изгорялото масло (всяка кола от нова гори по малко), износване на двигателя и т.н. Тази пепел е същинския проблем!!!

На снимките долу ще видите как пепелта се натрупва с времето по стените и блокира стените. Тя не може да излезе с регенерация. Естествено тя не се натрупва за ден, а с времето. Така постепенно се блокира филтъра, а диференциалното налягане се покачва, защото газовете трудно излизат. Колкото по-малка площ остава на филтриращите страни без пепел, толкова по-малко е разстоянието на което могат да се 'складират'/преминават саждите.
Затова все по-бързо след регенерация (която разчиства свободната зона от сажди, но не и тази с пепел) отново се натрупват сажди и запушва тази свободна зона.
Това води до следното явление - регенерация; относително нормално диференциално налягане; запушване след малък пробег; покачено диференциално налягане; - чести регенерации*
*за регенерациите съм писал по-назад в темата и алгоритъма, по който се правят - те не са показател обаче!!!

Тук трябва да отбележим, че съществува опция да има достатъчно свободна площ (няма много пепел), но бързо се запушва отново след регенерация. Тогава проблемът може да е в самия двигател/горивна смес (инжектори, турбо, датчици и т.н.).

Пепелта се трупа с времето/километрите. Саждите се трупат с изгореното гориво и сами по себе си не са проблем.


Стигаме до почистването на дпф, което се налага, когато вече има много пепел.
Това почистване е различно. Ако имате проблем със сажди, които са толкова много, че да не могат да се почистят от нормална принудителна регенерация, тогава е друго. Първо се разрешава причината за саждите и после може да се изпере сравнително лесно (без сваляне), колкото да тръгнат нормалните принудителни регенерации. После с няколко принудителни ще се отблокира.
Но ако проблемът е пепелта, прането няма да помогне съществено. А това без сваляне - със сигурност.
Това със сваляне е спорно. Ако е направено от супер професионалисти, каквито в Бг не виждам (Дунев, некадърниците, най-малко!!!!!! :icon_lol ), може да даде приемлив резултат.

Виждате на снимките какво представлява тази пепел. Едни увеличаващи се кубчета-червеи, супер набити в тунела и постоянно увеличаващи се. Те няма къде да излезнат! Няма как да преминат стените.
Основните видове почистване са (говорим за свален дпф):
- химически - разчита се на химия да разгради тази пепел и премине през стените. Обикновено се комбинира с нагряване и преминаваща течност. Разчита да минат стените, след разкисване.
- обратно налягане - 'надува' се обратно на газовете и се разчита да изкочат тези 'тапи'.
- печене - дълго време, на високи температури. Разчита се да се разтопи пепелта и премине стените.

Бях попаднал на научно изследване, което проверява всички методи, както и комбинация от тях. (за съжаление не го запазих).
В общи линии показваше, че никой метод не е достатъчен сам по себе си. А комбиниране от всички има ефект, макар и да не прави филтъра както фабрично нов. Тоест пак остава нещо.

Има и един друг метод, на който попадам - почистване с ултразвук. Разчита се на вибрация да 'разхлаби' тези тапи и да ги изкара обратно на газовете (вижда се на една от снимките). Нямам много информация за този метод и комбинация с другите. Не съм попадал и някой да го предлага в Бг.


Обобщавам с лично заключение:
Ако някой реши да почиства филтъра, трябва да е готов на спорен и краткотраен резултат. Ще се почисти някаква част, но няма да стане като нов, както са обещанията на някои 'майстори', които са взели една машина и пръскат нещо си там, колкото да не е без хич! Не намирам някой, да комбинира методи и наистина да даде адекватна информация, какво ще прави с филтъра ни.
Вероятно ще се появи такъв човек, който наистина иска да реши проблема, защото той само ще се задълбочава (проблемът).
Може и да има, но аз поне не знам за такъв.
Може и да има машина, която комбинира, но не ми е известно.

След всичко това, май няма нужда да обяснявам защо добавка няма да помогне?
Само ще отбележа, че те са насочени към саждите, за които може и да помагат нещо си, но аз нямам такива наблюдения (не се отразяват на диференциалното налягане - по-бавно покачване).


Профилактика - май и това стана ясно?
Колкото по-малко масло се изгори, толкова по-добре. Износването на двигателя всички знаем как се намалява.
Горивата - възможно най-малко наличие на биодизел.
Никакъв удължен интервал за маслото, защото се разрежда с нафта и преминава все по-лесно + износване на двигател.
Нормален стил на каране. Колкото повече обороти, толкова повече масло минава. Тоест идеята "ще си почистя дпф-а с едни 4-5к оборота до морето", не е добра :biggrin
И те така...
(бих бил щастлив на градивна и конкретна критика; не бих се радвал на хора, които не могат да прочетат целия ми пост и поради липса на доводи да ме обиждат, защото 'един майстор каза...', а в 'уикипедия пише...' :twisted )
Прикачени файлове
DPF-Ash-Cleaning-Figure-1.jpg
DPF-Ash-Cleaning-Figure-1.jpg (157.21 KиБ) Видяна 1601 пъти
DPF_ASH.jpg
DPF_ASH.jpg (52.49 KиБ) Видяна 1601 пъти
Screenshot_20210324-132034_Chrome.jpg

Последна промяна от group® на Пон 19 апр 2021 11:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот megatronS » Сря 31 мар 2021 15:06


Да, много точно и правилно написано. За жалост при голяма част от автомобилите, след изчистване се получава краткотраен ефект. Има и такива, при които нещата се подобряват значително. Качеството на горивото, изгарянето на масло и изминатите километри са решаващи за затискането. Наистина се прилагат доста методи, на места и комбинирани, които при едни имат, при други нямат голям ефект. Аз съм наблюдавал в няколко сервиза в чужбина, да използват специална химия, която прави твърдия материал, който затиска на течна гъста боза, след което под налягане я изкарват навън. Филтърът, задължително се сваля при тази процедура. Ефектът е още по голям, ако филтъра се нагрее до 100 градуса. Виждал съм и машина в която се слага филтъра с ултразвук, но не мога да дам отговор, колко е ефективно, защото това беше в Италия в сервиз на FIAT и нямах възможност тогава да разговарям с тях. Обаче другия месец имам път натам и задължително ще разпитам за ултразвука, как стоят нещата. Ползвал съм тази химия и наистина е впечатляваща, но не прилича на нищо , което до сега съм срещал да се продава за тези цели. Поради факта, че са ми я сипвали в шише, не мога да кажа каква фирма е и дали може да се закупи свободно, но ще ги питам и ако не е фирмена тайна, ще получа отговор. За тези които го правят на място, отново с химия и машина, нямам наблюдения какъв е ефекта, пак са много относителни нещата. Иначе, филтри и катализатори съм третирал с препарати за измиване на двигатели, при нагряване още преди много години и е имало ефект, но повечето автомобили, бяха доста нови и затискането не беше критично. Така, че който може нека се пробва да мие, който иска може да си смени филтъра с нов аналог или оригинал, но резултата е строго специфичен за всеки конкретен автомобил, поради причините изложени по-горе и в предишния пост на колегата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Сря 31 мар 2021 16:21


За химията, без сваляне, веднага давам най-простото решение за до 10лв. бюджет. Всеки може да си прекара каквото иска през дпф. Аз съм супер скаран с науката химия, но знам, че трябва да се внимава. Едно, че има изолация на питата - вата, която може да пострада. Другото е, че самата пита, тоест стените са тип катализатор и също има платина и т.н., с които трябва да се внимава.

Пръскачка от Лидъл + маркуче. Пръскачката е до 2 бара, точно колкото са пистолетите с въздух от по 300+ за почистване на дпф, които искат и компресор.
Прикачени файлове
20210328_154614.jpg
20210328_154450.jpg


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот 777 » Сря 31 мар 2021 19:50


ulipet написа:егр е само софтуерно,дпф премахнат физически и софтуерно

Тия да не са нагласили "измерването" на око - гледат нова кола и си викат сигурно ще е наред. Ако им беше казал, че е без DPF можеше друго да измерят.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот ulipet » Чет 01 апр 2021 15:09


не казах нищо,навряха сондата в ауспуха и се свързаха с колата през буксата


Потребителски аватар
vladimir.dimitrov2
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
Автомобил: Пасат Б6
Двигател: BMR

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот vladimir.dimitrov2 » Съб 03 апр 2021 9:03


Колеги първо голямо благодаря за подробната лекция за ДПФ функцията и какви са възможните проблеми и съответно профилактики. Ваичко е много добре обяснено, направо професионално че да може и хора, като мен, които единствения ремонт който правят по колата е да си сменят гумите, да се разбере. :bowdown
Всичко добре, химии, налягания, сажди ясно...

Но аз имам едно просто питане, за което се извинявам предварително. От както е създадена темата я чета супер редовно и все се надявам някой да препоръча някакъв що годе свестен сервиз за почистване на прословутия ДПФ. Не защото вие не сте го о яснили добре и всичко което сте напосали не е така, а защото такива като мен просто нямат условията и времето дори да пробват това което сте показали и съветвате да направим.

Та питането ми е... моля някой колега да препоръча Сервиз в София- югозападна България, място което мога да отида и за 2-4 часа да го свалят и изперат тоя ДПФ, колко време ще трае ефекта е друг въпрос. Разберете че просто има и такива като мен шофзори където нямат друг избор. :bishop


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Съб 03 апр 2021 9:59


Колега, ако времето в сервиз/без кола е проблемът, можеш да си потърсиш дпф от някоя кола, която е със сравнително нормален пробег.
После да го прекараш през различни процедури и тогава да ти го сложат. После твоя или си го чистиш и имаш два, или го продаваш.
Иначе за 2 часа нямаш шанс да направиш друго, освен да си хвърлиш парите.

Аз така направих. Намерих си от кола на 48000км. Но при мен е по-лесно, предвид намиращите се размазани коли на малко км. Цените за моя са около 400-600лв., което силно ме изненада. Вече 3 дни го кисна и промивам. Не спира да излиза по малко от тези червеникави наслагвания. Отне 2 дни докато тръгне. А е почти нов :eek

Идеята ми е, че за часове няма да се постигне нищо съществено, освен саждите.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tdi fen, vandu и 75 госта