Колеги от скоро си взех Ваг Ком и още съм в процес на разучаване. Понеже темата с ДПФ си е актуална по всяко време за старите печки които караме с прекрасната ни нафта и масла...но ние да сме живи и здрави. Качвам 2 снимки на показанията на моя, ако някой колега умее да ги разчете и да даде съвет в какво състояние е моя ще съм благодарен.
П.с. Видях че в ваг кома показва че стойностите до 60g са приемливи, моя сякаш малко ги надвишава. Колата се кара 60-70% извънградско магистрала.
DPF пране - размисли и страсти
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
PzKpfW написа:Отскоро забелязвам, че има оригинално масло VW Long Life III 504.00/507.00 с вискозитет 0W30. В същото време оригиналното масло за бусове, което е със същите VW спецификации си остава 5W30. Интересува ме има ли някаква причина за тази промяна и дали има промяна в качествата на оригиналното масло VW освен вискозитета.
За всяка промяна има поне една причина.
Различните масла са с различни качества, репективно преимущества и недостатъци. Ако имаш възможност използвай маслото за бусовете. То е с по-добър пакет от добавки.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Получих информация, че до лятото на 2021г ще въвеждат машини на пунктовете за технически преглед, както в Германия. Закача се колата с OBD, мерят се газовете и се подават към централен сървър.
Ако това наистина стане, няма да има мърдане и опции по втория начин. А всеки с махнати дпф и катализатор ще трябва да връща.
Ако това наистина стане, няма да има мърдане и опции по втория начин. А всеки с махнати дпф и катализатор ще трябва да връща.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страстиРазличните масла са с различни качества, репективно преимущества и недостатъци. Ако им
Те камери им сложиха да ги гледат и пак всичко е пунта мара. Та съм песимистично настроен към всякакви мерки.
Иначе си сложих катализатор на 20 годишният Голф 4ка още като го купих, че предишният собственик го беше свалил. Та ако заработи истински ще е добре дошло :) .
Иначе си сложих катализатор на 20 годишният Голф 4ка още като го купих, че предишният собственик го беше свалил. Та ако заработи истински ще е добре дошло :) .
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Закача се колата с OBD, мерят се газовете и се подават към централен сървър.
И изведнъж се оказва,че 50% от колите имат проблем с OBD буксата
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
И като има проблем с буксата, чий ще е тоя проблем?!
Просто няма да можеш да минеш ГТП, а най-вероятно и парите за прегледа няма да ти върнат.
Просто няма да можеш да минеш ГТП, а най-вероятно и парите за прегледа няма да ти върнат.
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
На колагата, който искаше да му дадат прогнози със тойностите на ДПФ-а - качвам и аз мойте, купих колата преди година и нещо и предишния собственик е имал големи проблеми и накрая го е прал. При мен не ми е правил проблеми
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
vladimir.dimitrov2 написа:...
Първо правя уговорката, че не разбирам. Опитвам се да си изяснявам нещата около тази история с дпф.
Oil ash се генерира по формула/алгоритъм и показва изчислено натрупване. Мисля, че може да се приеме за показател. Моя при стойност от 62,9g даде отражение от 15к.с. надолу, измерено на дино стенд. Вероятно и разхода е завишен, но трудно ще направя разлика. Повече съм писал тук - viewtopic.php?f=83&t=483568&p=4797062#p4797062
Не знам точно при каква стойност започва значимото отражение върху двигателя. Но определено при 60+ са необходими действия по почистване. Лично аз бих започнал при 40.
Относно почистването. Реших да действам спешно. В един от сервизите за такива дейности ме уверяваха, че няма нужда да се сваля и се вкарват препаратите през датчика. Рекламират ендоскопска проверка и затова поисках да имам снимки преди и след процедурата. Внезапно се оказа, че няма часове и да чакам седмици ...
Изводите оставям за вас.
Вероятно е добър метод за поддръжка след основно пране. Примерно веднъж годишно.
Но сериозни натрупвания не виждам как ще излезнат.
Днес вкарах колата в Дунев за сваляне и почистване. Въпреки мнението ми за тях, нямах избор (всички надеждни сервизи, за мен, са или затрупани или имат проблеми с обстановката около К19).
Доколкото разбрах и споменатия човек във Варна, който е доста хвален от няколко места, работи с машина, купена от Дунев. Но може и да не е така.
Така или иначе, трябваше бързо да действам (колата трябва да се донастрои след почистването).
Ще споделя резултат.
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: DPF пране - размисли и страсти
cecoa1 написа:И като има проблем с буксата, чий ще е тоя проблем?!
Просто няма да можеш да минеш ГТП, а най-вероятно и парите за прегледа няма да ти върнат.
Аз какво съм виновен ,че уреда на сервиза не може да се свърже с колата !? Това прави ли я опасна за движението,та да не мина преглед ?? Макар че няма никакъв смисъл да задълбаваме,на всички е ясно,че още дълги години ГТП у нас ще е "мижи да те лажем" !
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не виждам как през буксата ще разбере какво излиза отзад.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Отзад се мери, а през буксата чете VIN номера да не излъже някой с друга кола. Някой пак се опитва да стегне нещата без да има достатъчно въображение.
- Bogdan88
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: CUAA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Много ще се радвам на ъпдейт по темата как е протекло прането при Дунев и чакам с нетърпение. Още повече, че ефектът ще се тества на друго място на стенд. Абсолютно съм съгласен с колегата, че е много добре да се измисли вариант това да си е “профилактика”, дано успееш да ни направиш пътека.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Преди да споделям резултати и впечатления, имам нужда от помощ.
Взех колата преди малко и имам грешка в Nitrogen Oxide Sensor Nox - P2209.
Предполагам, че както навсякъде където съм гледал процедурата по пране на дпф, така и тук са я направили с nox сензора на самия дпф.
Въпросът е:
Възможни причини за грешката?
Идеи всякакви ще са ми от полза?
Още седи на pending, но предполагам ще светне чека в един момент.
Едит: рано е да се хваля, но почетох малко и реших да пробвам да направя принудителна регенерация и поне за сега спря да се появява грешката.
Логигата ми е дълга и дебилна, затова ще ви я спестя
Взех колата преди малко и имам грешка в Nitrogen Oxide Sensor Nox - P2209.
Предполагам, че както навсякъде където съм гледал процедурата по пране на дпф, така и тук са я направили с nox сензора на самия дпф.
Въпросът е:
Възможни причини за грешката?
Идеи всякакви ще са ми от полза?
Още седи на pending, но предполагам ще светне чека в един момент.
Едит: рано е да се хваля, но почетох малко и реших да пробвам да направя принудителна регенерация и поне за сега спря да се появява грешката.
Логигата ми е дълга и дебилна, затова ще ви я спестя
- Bogdan88
- Мнения: 28
- Регистриран на: Съб 17 окт 2020 15:17
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: CUAA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Едва ли ще ти е от огромна полза, но може би виж тук: https://www.obd-codes.com/p2209
Накратко и за колеги, които може да се затрудняват с английския, евентуални причинители може да са всичките неща навързани в системата да може да командва ECU-то процеса по изгорелите газове:
Като съвет какво да се прави:
1. Изчиства се грешката. Ако нищо не излиза веднага се кара по-продължително със спирания за да може да се види евенуално кои кодове остават и да се фокусира там. Предполагам това го препоръчват по принцип..
2. Проверка за изпускане някъде по системата, ако нещо не е монтирано плътно може да е причина за грешката.
3. Проверка на температурата преди и след катализатора и справка с нормите на автомобила.
4. Проверка по електрическата система на въпросните сензори. Прецакани жици или някоя букса да е откачана и да не е закачена хубаво.
По принцип на други места се коментира, че евентуално след интервенция трябва да се изтрият адаптациите на Nox сензора, защото рязката промяна го побърква.
Дано да е в помощ и успех!
Накратко и за колеги, които може да се затрудняват с английския, евентуални причинители може да са всичките неща навързани в системата да може да командва ECU-то процеса по изгорелите газове:
- Проблем с катализатора
Дупка или изпускане от изпускателен колектор, тръбна връзка, даунпайп или друг елемент на системата за отработени газове
Неправилна горивна смес (да не слагат някоя добавка?)
Проблеми по сензорите, вкл. нещо да е откачено и да не е закачено хубаво (Датчик на темп. на охладителната течност, MAP сензор (сензор за абсолютно налягане в колектора), MAF сензор (дебитомер), Кислородни сензори)
Като съвет какво да се прави:
1. Изчиства се грешката. Ако нищо не излиза веднага се кара по-продължително със спирания за да може да се види евенуално кои кодове остават и да се фокусира там. Предполагам това го препоръчват по принцип..
2. Проверка за изпускане някъде по системата, ако нещо не е монтирано плътно може да е причина за грешката.
3. Проверка на температурата преди и след катализатора и справка с нормите на автомобила.
4. Проверка по електрическата система на въпросните сензори. Прецакани жици или някоя букса да е откачана и да не е закачена хубаво.
По принцип на други места се коментира, че евентуално след интервенция трябва да се изтрият адаптациите на Nox сензора, защото рязката промяна го побърква.
Дано да е в помощ и успех!
Re: DPF пране - размисли и страсти
Аз моя DPF го изпрах преди година в новата сервизна база на Ем комплект в Костинброд. След процедурата смених ламбда сондата, светна ми чека. Не стана с чистене, нямаше проблем с окабеляването, просто явно след прането идва време и на нея. VW казва, че е консуматив и след 200000 км е препоръчителна смяната и. Купих си Bosch като оригиналната и всичко заспа.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 127 госта