DPF пране - размисли и страсти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот Кайзен » Пон 21 сеп 2020 17:41


250-300лв е известната ми цена, но е от 2018г.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот group® » Пон 21 сеп 2020 21:14


Tedko написа: DPF в добро състояние, не запълнен със сажди(след регенерация или нов), с работещ на празен ход двигател, трябва да има Δp = 3-5 hPa(mbar).
На 2500 об/мин, на място, без товар - Δp = 10-13 hPa(10-13mbar).


Някой може ли да сподели такива данни?
Надеждна информация какви стойности се считат за проблем/начало на проблем?


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот strong » Пон 21 сеп 2020 21:55


Тези дни смених датчик диф.налягане DPF филтър и след диагностика показанията бяха 2.5 mbar на празен ход и около 12mbar на 2500 об.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот Кайзен » Вто 22 сеп 2020 8:23


group® написа:Надеждна информация какви стойности се считат за проблем/начало на проблем?

Няма надеждна и еднозначна информация за това.
Има огромно значение с какво е запълнен филтъра:
- сажди, които пропускат по-трудно изгорелите газове, обуславяйки по-високо обратно налягане
- пепел, която пропуска по-лесно изгорелите газове, обуславяйки по-ниско обратно налягане

До 10mbar на празен ход и от 20 до 50mbar при шофиране с 80км/ч се считат за добри стойности.

Критични стойности според някои експерти са над 15mbar при празен ход, над 50mbar при 2500 об/min и над 250mbar при шофиране с 80км/ч.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот group® » Вто 22 сеп 2020 10:21


Мерси за отговора! Страхотен, както винаги!

Значи остава да се намери някой, който влага знанията от горния клип и върши добре работата.
На 1во четене попаднах на pstuning, които предлагат двукомпонентно машинно почистване. Обявената цена е 190лв. Някой, ако има мнение за тях?
Или препоръка за друг?

Лично аз не мисля да чакам лампа или по-сериозно запушване. Вероятно е добра идея по-рано да се чисти.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8389
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 сеп 2020 11:33


Точно. На това мнение съм и аз. Преди време бях засякъл мнение за чистене на около 50+- к.км за смесен режим каране и на около 70-80 ако колата се ползва предимно магистрално.
Тези дни ще погледна и при мен какво е запушването и след преценка да или не , ще изпера ДПФ-а.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 23 сеп 2020 12:54


сам или във фирма , иска ми се да доизгладим нещата с това от къде да се снабдим с въпросните материали и реално как се случват нещата , който пръв го реализира да пише, ако е във фирма пак би било полезно.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти

Мнениеот group® » Сря 23 сеп 2020 13:15


Аз съм изненадан, колко малко споделен опит има относно пране/почистване на dpf-и. Аз съм нов света на дизела, но е толкова употребяван и има много коли с тези филтри.
Редовното почистване (50, 70к км), ми се струва логична процедура за поддържане на един гледан автомобил.
При всички случаи, повишеното обратно налягане, дори и в норми, не е яко за двигателя.
А премахването има прекалено много недостатъци, според мен: замърсяване (нали нашите деца го дишат тоя въздух), рисковано пътуване в чужбина, вероятно проблеми и в Бг, надявам се много скоро (тех. преглед, случайни проверки и т.н.), би трябвало това да намалява и стойността на автомобила при продажба (особено ако затегнат нещата).

Въпрос на дни е да събера достатъчно информация къде да извърша тази процедура и ще споделя.
(Нямам никакво намерение да го правя сам, макар да имам условията. От една страна, защото това е достатъчно разработена процедура в ЕС и би трябвало методите да са изпитано надеждни. И другото е, че искам да се уверя с ендоскопски преглед, че филтърът е изряден).

п.с. Дон Кихоте, ако искаш смени заглавието на темата, защото се отнася за ДПФ изобщо и не е свързано с конкретен двигател.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1055
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот mshbul » Чет 24 сеп 2020 20:52


Лошото е, че поне при мен само с флекс може да се свали, а той няма да влезе на повечето места и ще трябва с ножовката. Всичко е страшна ръжда. Сигурно при повечето коли е така.

Засега не ми се налага, добре си е.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот group® » Чет 24 сеп 2020 21:14


Тук идваме до друг важен въпрос:
Как се сваля/връща dpf на различните vw?

п.с. би било добро допълнение към темата, ако се споделят снимки, видео, инструкции, опит за повече vw


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Sarafov_03 » Пет 25 сеп 2020 14:35


На предишния ми пасат (b7, 2012) ми казаха, че се сваля целия преден мост, за да се разкачи филтъра, който беше зад мотора. Офертата беше 250 лв. пране плюс труда (не се наложи да правя процедурата все пак, никога не е светвал символ). Като гледам и на b8 DPF-а е заврян отново накъде там.
Небезизвестните Das Auto го правеха на място, без сваляне, цената беше подобна, имаше го в темата им.


Потребителски аватар
technopolis
Мнения: 204
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
Автомобил: Ford Focus 2019
Двигател:
Местоположение: София

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот technopolis » Вто 06 окт 2020 8:02


Сваляне и пране издържа 5000км.
След това сваляне отново и пращане във Варна: https://katalizatori.alle.bg/ тези пичиве сменят вътрешноста за доста разумни пари с доста позитивни отзиви.
Проблема, е че не си го хареса гасеше турбото. Карах така 200км и триех грешката с идея да обгори новата пита така ме посаветваха. Не стана просто моята кола не го хареса доста други са ок.Хората бяха супер коеректни и ми върнаха парите.
Аз все още исках да бъда в нормите, защото ходя и до Австрия и други места. Нов от Мото-Пфое 1800лв (лудост). Проверих го в Германия в представителството 400 евро. Ние сме по богати явно тука незнам.
Заместващ 1000лв не оригинален. И трябва адаптация ако не си го хареса няма как да го върна, защото ще е работил.... И накрая се сещате какво стана.

Това е просто моя път споделям го за информация.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 06 окт 2020 8:13


Хубаво е да кажеш къде е пран преди да се предаде отново след 5хил км ?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Мнениеот dispatch » Сря 07 окт 2020 19:31


Кайзен написа:Няма надеждна и еднозначна информация за това.
Има огромно значение с какво е запълнен филтъра:
- сажди, които пропускат по-трудно изгорелите газове, обуславяйки по-високо обратно налягане
- пепел, която пропуска по-лесно изгорелите газове, обуславяйки по-ниско обратно налягане

До 10mbar на празен ход и от 20 до 50mbar при шофиране с 80км/ч се считат за добри стойности.

Критични стойности според някои експерти са над 15mbar при празен ход, над 50mbar при 2500 об/min и над 250mbar при шофиране с 80км/ч.


Първо, Благодаря за информацията. Доста рових и никъде не можех да намеря някакви конкретни стойности.
Въпрос 1: При какви условия трябва да гледаме тези стойности - при загрят мотор и загрята генерация или студени такива? След регенерация или няма значение?
Въпрос 2: Сваляне, изпращане чрез куриер, пране, връщане и монтиране ще отнеме поне 3 дни. Може ли през това време, автомобила да се кара без ДПФ на кратки разстояния (до 5км.)? Примерно да закарам малкия до детска градина. Вероятно ще работи в някакъв авариен режим..., но все пак, може ли?

Да споделя при мен как е текущото положение: на пр.х.: 8 - 10mbar; на 2500об/min: 25 - 30mbar; при 80km/h: 55mbar


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: DPF пране - размисли и страсти

Мнениеот Кайзен » Сря 07 окт 2020 20:52


Студения двигател и студената генерация са преходен режим при упоребата на един автомобил. Тези стойности за релевантни за двигател в нормален работен режим.

Според мен твоите стойности са все още добри и не е необходимо да го переш сега.

Силно ти препоръчвам да не си употребяваш дизеловия автомобил по 5км/ден, а да походите с малкия до детската градина. Полезно е и за него, и за теб, и за колата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта