DPF пране - размисли и страсти
Re: DPF пране - размисли и страсти
Никога не е изпушвало при мен - CAYC. Относно разхода, според мен по време на регенерация показанията по борд са изкуствено занижени. Карам един и същ маршрут уикендите до вилата и обратно. Нормален разход по борд ми е 4.5-5л/100км. Случи ли се да регенерира по маршрута винаги падам на 3.8-4.1 литра което е абсурдно.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Може да е свързано и с температурите.
Сега паднаха, а по време на регенерация тази на гаовете се увеличава.
Там, където се срещнат в температура 8.5 градуса (по спомен), се образува конденз. Та може и да са пари.
Сега паднаха, а по време на регенерация тази на гаовете се увеличава.
Там, където се срещнат в температура 8.5 градуса (по спомен), се образува конденз. Та може и да са пари.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Онзи ден си обслужвах колата, и имах време да се поровя с компютъра. За една година не беше направила нито един запис в паметите на контролерите. Когато проверих DPF-а ми изписа, че количеството маслена пепел вътре е достигнало 71.5 грама при горна граница 70. В същото време колата масло почти не гори, явно на някакъв софтуерен принцип си смята някакви неща. Въпросът ми е може ли заради тези грамове сажди в един момент чисто софтуерно да започне да прави някакви проблеми като по-чести регенерации или някакви други простотии?
Колата е на 266000км и на 11 години.
Колата е на 266000км и на 11 години.
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: DPF пране - размисли и страсти
ДПФ като доста части по автомобила е консуматив ,след определен период трябва да се смени .Проблема е ,че когато дойде време за смяна цената е колкото стойноста на автомобила .А при нас в БГ времето се скъсява и от "хубавите" ни горива ,служебните купувани чисто нови от Рено-Дачия светеха като коледна елха вътре още след 3-4000 км .Това с "изпиране" може да се пробва на пароструйка с някакъв препарат .Варианта за смяна с оригинална част е ........стряскаща цената .
Re: DPF пране - размисли и страсти
PzKpfW написа:Онзи ден си обслужвах колата, и имах време да се поровя с компютъра. За една година не беше направила нито един запис в паметите на контролерите. Когато проверих DPF-а ми изписа, че количеството маслена пепел вътре е достигнало 71.5 грама при горна граница 70. В същото време колата масло почти не гори, явно на някакъв софтуерен принцип си смята някакви неща. Въпросът ми е може ли заради тези грамове сажди в един момент чисто софтуерно да започне да прави някакви проблеми като по-чести регенерации или някакви други простотии?
Колата е на 266000км и на 11 години.
Аз съм си задавал същите въпроси и не съм намерил отговор (със същия двигател съм) на 240хил Oil Ash са ми 63гр. Правих си един експеримент, софтуерно зададох , че DPF е със 6гр и проследих 5-6 регенерации след това , поведението беше идентично с изключение на първата. 24 гр Soot mass старт на регенерация. Градко между 130 и 150км , извънградско около 360км. Първата регенерация след промяната на Soot mass я отдаван на това , че си занули soot mass от 18гр и започна да си ги брои от начало- 0гр, бях минал около 100км градско, минах още 180км (общо 280) и стартира регенерация. Следващата си беше както , преди, по-следващата също и така , накрая си върнах пак на 60гр както си бяха , пак имаше една регенерация на дълъг период като първа, заради зануления Soot mass и последващи по стандартен алгоритъм. Та мен ми е интересно като стигне 100% какво ще стане дали има зададен авариен режим примерно или ще си продължи да си върви. Най-много някой ден да сляза и да му задам 80грама или колкото ми позволи като максимум и да видя какво следва, но имам опасения да не си вкарам зорлем главата в торбата и да ми заключи опцията да си върна старите грамове или да вкарва в някакъв режим, от който не се излиза просто с VCDS
p.s. като заключение, аз мисля, че компа изобщо не се интересува от реалното състояние на DPF а си върви по зададен алгоритъм, който е нещо осреднено и отговаря на масовия потребител.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Зануляване, т.е. да кажеш че си сменил ДПФ-а винаги може да се прави. След като се покара и не е регенерирал или не се изчисти пак ще се покачат показанията.
- fur1ous
- Мнения: 1316
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Andonov написа:Зануляване, т.е. да кажеш че си сменил ДПФ-а
Се едно ще ти повярва някой
Re: DPF пране - размисли и страсти
Andonov написа:Зануляване, т.е. да кажеш че си сменил ДПФ-а винаги може да се прави. След като се покара и не е регенерирал или не се изчисти пак ще се покачат показанията.
Ще се покачат до колко ? Аз свалих от 60гр на 6гр и за 5-6 последователни регенерации се качи на 6.3гр не на 60гр , според мен ще си върви със същия порядък без значение от затъпкаността на ДПФ -а реално. Или иначе казано реално може да се задръсти и да започне да прави проблем, а да продължава да си трупа бавнички върху тия 6 грама...
fur1ous написа:Andonov написа:Зануляване, т.е. да кажеш че си сменил ДПФ-а
Се едно ще ти повярва някой
ами всъщност според мен софтуера е достатъчно глупав и реално каквото му зададеш това приема за чиста монета , описал съм горе какво се случва, ако мереше реални данни от датчика за деференциално налягане веднага би следвало, да си засече разликите и да каже, ти хубаво ми пишеш 6 но аз ги меря 60 на база налягането преди и след , така че айде да си ги върна на 60.
Но всъщност не се случва това. Реално според мен и тези 60 изчислени за 10 години са си пак по алгоритъм, който не е верен, вътре може да са 20гр , може да са и 200гр , но той си смята че са 60гр и толкова
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: DPF пране - размисли и страсти
Зануляване без смяна не помага. Пак почва да трупа от нулата и регенерациите са си същите. Ще пробвам да кача снимки довечера. Имам преди и след (на "многохилядник")
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: DPF пране - размисли и страсти
При мен грамовете Oil Ash Residue бяха 111,4 при макс. 80,14. Нямаше никаква разлика във вървеж и разход.. VAD DPF го сложих, след като ноември 2020 разтопи датчиците за диференциално налягане. Причината може да е DPF, а може да е била и скорошната смяна на ангренажа. (втора смяна на 420 000). Датчиците стават крехки и се появяват микропукнатини, които след известон време стават макси.
Пускам снимки преди и след пране и зануляване на Oil Ash Residue. Процедурата е правена януари 2021.
Пускам снимки преди и след пране и зануляване на Oil Ash Residue. Процедурата е правена януари 2021.
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: DPF пране - размисли и страсти
Това са след
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: DPF пране - размисли и страсти
и една с вече вдигнати Oil Ash до 0,2
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Какво излиза - че DPF не е консуматив, а може да се ползва и милион километра след някоя процедура? Както и повечето двигатели след основен ремонт, а при повече късмет и без.
-
- Мнения: 118
- Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
- Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
- Двигател: DTSB
- Местоположение: СВ
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не точно. За мен лично пранета и химикали не дават резултата, който обещават. По-добре да се смени. Този автомобил се караше предимо на дълго.
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: DPF пране - размисли и страсти
Точно ,по същата логика хората щяха да си перат и горивните филтри .Щото DPF си е баш филтър :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта