DPF пране - размисли и страсти
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: DPF пране - размисли и страсти
Нека и аз да попитам. Карам Голф 7 1,6 110 коня. Колата е на 5 години и 185 хил. километра. Последна регенерация е минала преди 46 км. и показва soot mass от под 5 г. Притеснява ме oil ash. VCDS дава 56 грама. А за лимит дава 80. Нямам никакви проблеми с колата. Даже неразбирам кога изпълнява регенерация. Това ниво на oil ash нормално ли е?
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Напълно нормално е, карай смело
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Не разбирам, защо след всичко писано, продължава да има питания и отговори на база soot и oil?
С това не се разбира нищо!
Това са едни калкулирани данни, които могат да покажат единствено, че колата е на горе долу толкова километри, ако не са манипулирани и те!
Тоест, нищо!
С това не се разбира нищо!
Това са едни калкулирани данни, които могат да покажат единствено, че колата е на горе долу толкова километри, ако не са манипулирани и те!
Тоест, нищо!
Re: DPF пране - размисли и страсти
deqnak__ написа:Нека и аз да попитам. Карам Голф 7 1,6 110 коня. Колата е на 5 години и 185 хил. километра. Последна регенерация е минала преди 46 км. и показва soot mass от под 5 г. Притеснява ме oil ash. VCDS дава 56 грама. А за лимит дава 80. Нямам никакви проблеми с колата. Даже неразбирам кога изпълнява регенерация. Това ниво на oil ash нормално ли е?
горе долу мога да ти дам ориентир моя случай, на 195хил.км взех колата сега е на 230хил.км бях на 55гр , стиганаха до 60гр за 35хил км, при мен лимита също е 80... Но както ти казва group това просто калкулации , нищо не означават. Аз занулих на 0грама пробно да видя ще има ли промяна, няма пак си регенерера на същите километри и време както като показваше 60гр.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Меродавни са данните от диференциалния датчик. Тези грамове са ориентир само.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Времето/пробега между регенерации може да се удължи софтуерно (всъщност не съм убеден, но така знам).
Въпросът е, че това може да скапе дпф и оттам други неща (примерно турбината, заради голям бек прешър).
Въпросът е, че това може да скапе дпф и оттам други неща (примерно турбината, заради голям бек прешър).
Re: DPF пране - размисли и страсти
Съгласен, аз не съм против регенерациите , против съм да са на 100-150км градско, знам там където правят чип тунинг могат да пипат и това, но реално не искам чип , само по-голям пробег, то не че не му свикнах вече, тъкмо ще му намеря чалъма или ще се навия на някаква комплекса услуга с засилване и други екстри и ще сменя колата :)
Re: DPF пране - размисли и страсти
Честите регенерации са презастраховане от страна на VW в резултат на Дизелгейт. Някои се заблуждават, че те са необходими за здравето на двигателя. Всъщност работещ правилно двигател ще има много рядко нужда от регенерации. А сега дизелите се удушават съзнателно с цел постигане на малки емисии на NoX. Всичко това за сметка на собственика. И софтуерно, и хардуерно може да се намали НУЖДАТА от чести регенерации, което ще даде живот на двигателя и почти няма да промени емисиите. Но всички мъки са поради презастраховането на производителите.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Дроселира се подаваното от ЕГРа, a за да се компенсира това, се подава пред турбото въздух, който не минава през MAFа, като се настройва със сверяване на данните чрез VCDS. Такива неща... с идеята да не се пипа софта в ECU. В резултат се разреждат регенерациите като следствие от по малкото сажди.
И ако по някаква причина се наложи, в рамките на половин час се връщат фабричните настройки без тунинг специалист.
И ако по някаква причина се наложи, в рамките на половин час се връщат фабричните настройки без тунинг специалист.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Kiofre написа:Дроселира се подаваното от ЕГРа, a за да се компенсира това, се подава пред турбото въздух, който не минава през MAFа, като се настройва със сверяване на данните чрез VCDS.
Колега за какъв двигател говориш?
Re: DPF пране - размисли и страсти
3.0tdi BKS
Последна промяна от Kiofre на Пон 08 мар 2021 22:16, променено общо 1 път.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Покрай моите проблеми наскоро разговарях с човек, който професионално се занимава с VAG автомобили. Питах го какво мисли за елиминиране на EGR едновременно хардуерно и софтуерно (ЕА189). Той каза, че това ще доведе до многократно скъсяване на живота на DPF-а, защото EGR-модула имал участие при регенерациите на филтъра. Прозвуча ми леко странно, но го послушах и си смених EGR модула.
Днес разчоплих стария ми модул и открих, че клапата, която се управлява с вакуум прави нещо като байпас на охлаждането и праща неохладени газове към мотора. Клапата със стъпковия мотор управлява количеството газове, които влизат в двигателя. Със сигурност установих, че след смяната на модула колата загрява доста по-бързо. Другото, което забелязах е, че при разбита връзка между стъпковия мотор и клапата при повишено налягане на отработените газове (извънградско каране) те ще избутат клапата в затворено положение и колата ще върви на практика без да вкарва или никакви, или съвсем малко газове. Проблема при мене беше, че бях карал колата много дълго на градско, и явно тогава клапата е вкарвала газове и когато не трябва, та затова беше запушен и филтъра.
ЕDC-то със сигурност ще разбере, че има отклонения при дебита на газовете в случай на проблем с EGR. Точно това се случваше при опит за генериране на Readiness code при мен преди да сменя модула. Само че софтуера е така направен, че да не индикира грешка и да не вкарва колата в авариен режим.
Аварийния режим при мен се получи, когато механизма на клапата блокира в средно положение, и сензора на стъпковия мотор направи грешка. И това съвпада с моите наблюдения, че след като е била вкарана в авариен режим с активна грешка при гасене на мотора не се чува характерното кръц-кръц-кръц-кръц, което е именно тест на клапата след спиране на двигателя.
Сега ще е хубаво да разберем какво прави EGR-модула по време на регенерациите и дали наистина участва в тях (аз все още леко се съмнявам). Ако някой знае нека да каже. Иначе съм сигурен, че моята кола ще върви съвсем нормално със затапен EGR стига стъпковия мотор на клапата да си прави зададените ходове.
Днес разчоплих стария ми модул и открих, че клапата, която се управлява с вакуум прави нещо като байпас на охлаждането и праща неохладени газове към мотора. Клапата със стъпковия мотор управлява количеството газове, които влизат в двигателя. Със сигурност установих, че след смяната на модула колата загрява доста по-бързо. Другото, което забелязах е, че при разбита връзка между стъпковия мотор и клапата при повишено налягане на отработените газове (извънградско каране) те ще избутат клапата в затворено положение и колата ще върви на практика без да вкарва или никакви, или съвсем малко газове. Проблема при мене беше, че бях карал колата много дълго на градско, и явно тогава клапата е вкарвала газове и когато не трябва, та затова беше запушен и филтъра.
ЕDC-то със сигурност ще разбере, че има отклонения при дебита на газовете в случай на проблем с EGR. Точно това се случваше при опит за генериране на Readiness code при мен преди да сменя модула. Само че софтуера е така направен, че да не индикира грешка и да не вкарва колата в авариен режим.
Аварийния режим при мен се получи, когато механизма на клапата блокира в средно положение, и сензора на стъпковия мотор направи грешка. И това съвпада с моите наблюдения, че след като е била вкарана в авариен режим с активна грешка при гасене на мотора не се чува характерното кръц-кръц-кръц-кръц, което е именно тест на клапата след спиране на двигателя.
Сега ще е хубаво да разберем какво прави EGR-модула по време на регенерациите и дали наистина участва в тях (аз все още леко се съмнявам). Ако някой знае нека да каже. Иначе съм сигурен, че моята кола ще върви съвсем нормално със затапен EGR стига стъпковия мотор на клапата да си прави зададените ходове.
Re: DPF пране - размисли и страсти
PzKpfW написа:Сега ще е хубаво да разберем какво прави EGR-модула по време на регенерациите и дали наистина участва в тях (аз все още леко се съмнявам) .
"Exhaust gas recirculation is switched off to increase
the combustion temperature and the oxygen
content in the combustion chamber."
Това пише в описанието на моя двигател по-горе за времето на активната регенерация.
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: DPF пране - размисли и страсти
А някой наблюдавал ли е дали му пада нивото на антфриза при регенерация? Имам такова наблюдение.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта