Стана ми интересно от форума на Шкода за един супърб на Явор с данни на деференциалното налягане 20hPA на празен ход и 90hPA na 2000об/мин, което го вкарва в сервизен режим. Колегата е отишъл в Д Брос за машинно пране на DPF с машина и химия на Бардал и след процедурата данните са спаднали на 5-6 на празен ход и около 30 на 2000об/мин.
Реших да сляза да видя при мен как е , че преди време зачекнахме темата , че аз гледам само Soot mass , защото при мен VAG DPF не показва стойности на деференциалното налягане.
При 18 гр около 100км след регенерация на празен ход при мен стойностите са между 5 и 6 hPa, на 2000об/мин са около 20hPa.
Пуснах му две последователни сервизни регенерции на място (1500об/мин протичат за около 10-12 минути). След като приключиха закачих VagDPF и тъкмо бяха станали 23,7гр , което ме учуди, мислех, че след сервизна регенерация тези показатели се зануляват, защото там си гледах живи данни и при двете паднаха от 24 на 5.9 и прекратяваха регенерациите. Но явно има дублиране на данни и сервизните си четат други данни , съответно зануляват тях. Кактко и да е след 1-2 км почна нормална регенерация в движение, протече си нормално , спря си на 5.9 , закачих после VCDS да видя деференциалното дали има промяна, но показанията бяха идентични. на празен ход 5-6 на 2000об/миноколо 20hPa.
Интересно е, group ти дали си се интересувал от пране в D-Bros, защото цената се е въртяла около 300лв с ддс с отстъпка от 20% за материали с някаква сервизна карта за годината. Говорим за пране на място без разглобяване, но пък ако показанията на датчика за деф.налягане са се променили само от изпирането звучи много добре.
п.с. трябва да се отбележи , че датчика му го сменяха преди известно време , че се беше стопил, като друго потребител загатна ,че може да не е бил калибриран правилно новия и затова да отчита кофти данни и вече два пъти да вкарва автомобила в сервизен режим.
п.с. въпросния супърб е с рево , бях писал преди време за него
DPF пране - размисли и страсти
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
20hPa не е толкова високо налягане. Не го е вкарало то в режим. Аз съм имал и 40hPa, а не е влизала в режим.
Всъщност, доста съм сигурен, че и ти ще видиш 20, а дори и 30 hPa, ако караш само градско след регенерация и замериш точно преди регенерация, след дълго градско каране (примерно 20-30км).
В твоя случай си видял 5-6 преди регенерациите, но на студен или топъл ДПФ (не кола)?
Разликата е голяма.
В общи линии за да не видиш разлика преди и след регенерация може да означава едно - че не е имало нужда от нея
Примерно, ако си карал тези 100км в подходящ за прочистване режим.
За въпросния авариен режим:
100% има друга причина за него, а не тези 20hPa.
Ако е дефектирал датчика може да не е правила правилни регенерации.
И на някакъв брой не завършени регенерации да е набила грешка. Самата регенерация се следи и води по този датчик, както и температурите - преди и след дпф.
Може да е дала някакви нереални стойности в момента на грешка.
Може много неща да са, но не е задръстен дпф.
Свалил е от 20 на 5 след прането, което е нормално. Би ги свалил и след регенерация.
Това пране не само съм се интересувал, но и правил.
Не прави почти нищо за пепел и реални проблеми с дпф. В предишното дълго мнение съм показал едни картинки, които показват защо няма да свърши работа за друго, освен сажди.
Честно казано, не знам в какви условия ще светне грешка за запушен дпф.
Без да се разчете кода на компютъра, не виждам как ще се знае със сигурност, кога, какво и как я активира.
Не съм срещал официално инфо.
Датчикът сам по себе си не съм сигурен, че може да набие такава грешка.
По скоро ще вземе под внимание изчисленото запушване (калкулираните данни) + стойности на датчика, но когато се получи under boost.
Тоест разлика между искано и действително налягане на турбото би могло да бъде показател за запушен дпф.
Има много неизвестни и в повечето сервизи на дпф се гледа с две стойности - запушен и не запушен.
А нещата със сигурност са по-сложни.
Най-малкото самите стойности на диф. налягане не са толкова лесни за разчитане.
Затова е важно да се види лога на грешката.
Да се проследи движението на налягането.
И т.н.
Така само си чешам клавиатурата.
Всъщност, доста съм сигурен, че и ти ще видиш 20, а дори и 30 hPa, ако караш само градско след регенерация и замериш точно преди регенерация, след дълго градско каране (примерно 20-30км).
В твоя случай си видял 5-6 преди регенерациите, но на студен или топъл ДПФ (не кола)?
Разликата е голяма.
В общи линии за да не видиш разлика преди и след регенерация може да означава едно - че не е имало нужда от нея
Примерно, ако си карал тези 100км в подходящ за прочистване режим.
За въпросния авариен режим:
100% има друга причина за него, а не тези 20hPa.
Ако е дефектирал датчика може да не е правила правилни регенерации.
И на някакъв брой не завършени регенерации да е набила грешка. Самата регенерация се следи и води по този датчик, както и температурите - преди и след дпф.
Може да е дала някакви нереални стойности в момента на грешка.
Може много неща да са, но не е задръстен дпф.
Свалил е от 20 на 5 след прането, което е нормално. Би ги свалил и след регенерация.
Това пране не само съм се интересувал, но и правил.
Не прави почти нищо за пепел и реални проблеми с дпф. В предишното дълго мнение съм показал едни картинки, които показват защо няма да свърши работа за друго, освен сажди.
Честно казано, не знам в какви условия ще светне грешка за запушен дпф.
Без да се разчете кода на компютъра, не виждам как ще се знае със сигурност, кога, какво и как я активира.
Не съм срещал официално инфо.
Датчикът сам по себе си не съм сигурен, че може да набие такава грешка.
По скоро ще вземе под внимание изчисленото запушване (калкулираните данни) + стойности на датчика, но когато се получи under boost.
Тоест разлика между искано и действително налягане на турбото би могло да бъде показател за запушен дпф.
Има много неизвестни и в повечето сервизи на дпф се гледа с две стойности - запушен и не запушен.
А нещата със сигурност са по-сложни.
Най-малкото самите стойности на диф. налягане не са толкова лесни за разчитане.
Затова е важно да се види лога на грешката.
Да се проследи движението на налягането.
И т.н.
Така само си чешам клавиатурата.
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
И при мен VAG DPF не показваше dP. Оказа се стара версия на софтуерчето. Сега съм с някаква близо до последната и вади dP на мястото на някое доп.впръскване.
За да натрупаме данни: в момента имам 5 hPa при ПХ и 23hPa@2000min-1 без товар. Според VAG DPF съм по средата м/у регенерациите (13-14g) и на 91% задръстен филтър.
За чистенето чакам топло време и ваканция, решил съм да го свалям и чистя сам.
За да натрупаме данни: в момента имам 5 hPa при ПХ и 23hPa@2000min-1 без товар. Според VAG DPF съм по средата м/у регенерациите (13-14g) и на 91% задръстен филтър.
За чистенето чакам топло време и ваканция, решил съм да го свалям и чистя сам.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Без да се споменава температури на дпф, данните са безсмислени.
При запалване имам и по 3hPa.
Но след 10км градско и температури около 250 градуса преди и след дпф, вече става 10hPa.
Това е относително скоро след регенерация.
В по-напреднала фаза между регенерациите (след 250-300км) може да стигне до 7-8 hPa на студено и 15-20 след 10км градско и температури около 250 градуса преди и след дпф.
Става дума само за градско каране в този цикъл между регенерации. Напоследък с доста задръстване и тръгни-спри.
При запалване имам и по 3hPa.
Но след 10км градско и температури около 250 градуса преди и след дпф, вече става 10hPa.
Това е относително скоро след регенерация.
В по-напреднала фаза между регенерациите (след 250-300км) може да стигне до 7-8 hPa на студено и 15-20 след 10км градско и температури около 250 градуса преди и след дпф.
Става дума само за градско каране в този цикъл между регенерации. Напоследък с доста задръстване и тръгни-спри.
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:20hPa не е толкова високо налягане. Не го е вкарало то в режим. Аз съм имал и 40hPa, а не е влизала в режим.
Всъщност, доста съм сигурен, че и ти ще видиш 20, а дори и 30 hPa, ако караш само градско след регенерация и замериш точно преди регенерация, след дълго градско каране (примерно 20-30км).
Моето каране е 80/20 градско/извънградско и винаги е било така последните30хил км с този пасат. Днес проведох експеримент на 18гр. soot и около 100км само градско К.Величков в двете посоки в 8:30 - 9:00 и вечер пак в двете посоки 17:15-17:45 :)
на загрял на 80 градуса двигател , като ДПФ не е бил повече от 280-300градусаgroup® написа:В твоя случай си видял 5-6 преди регенерациите, но на студен или топъл ДПФ (не кола)?
Разликата е голяма.
group® написа:В общи линии за да не видиш разлика преди и след регенерация може да означава едно - че не е имало нужда от нея
Моите регенерации на 400 минути или 24 грама градско се случваш между 120-130км та определено съм на мнение , че са ненужно чести.
group® написа:За въпросния авариен режим:
100% има друга причина за него, а не тези 20hPa.
Ако е дефектирал датчика може да не е правила правилни регенерации.
И на някакъв брой не завършени регенерации да е набила грешка. Самата регенерация се следи и води по този датчик, както и температурите - преди и след дпф.
Може да е дала някакви нереални стойности в момента на грешка.
Може много неща да са, но не е задръстен дпф.
Свалил е от 20 на 5 след прането, което е нормално. Би ги свалил и след регенерация.
Това пране не само съм се интересувал, но и правил.
Не прави почти нищо за пепел и реални проблеми с дпф. В предишното дълго мнение съм показал едни картинки, които показват защо няма да свърши работа за друго, освен сажди.
Честно казано, не знам в какви условия ще светне грешка за запушен дпф.
Без да се разчете кода на компютъра, не виждам как ще се знае със сигурност, кога, какво и как я активира.
Не съм срещал официално инфо.
Датчикът сам по себе си не съм сигурен, че може да набие такава грешка.
По скоро ще вземе под внимание изчисленото запушване (калкулираните данни) + стойности на датчика, но когато се получи under boost.
Тоест разлика между искано и действително налягане на турбото би могло да бъде показател за запушен дпф.
Има много неизвестни и в повечето сервизи на дпф се гледа с две стойности - запушен и не запушен.
А нещата със сигурност са по-сложни.
Най-малкото самите стойности на диф. налягане не са толкова лесни за разчитане.
Затова е важно да се види лога на грешката.
Да се проследи движението на налягането.
И т.н.
Така само си чешам клавиатурата.
ето и темата на колегата , че като се препредава инфо малко става развален телефон :) https://www.skoda-bg.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=3165&start=1770 в общи линии грешката е ниско налягане на турбото да, "Изводът е, че ДПФ-а прави тапа и не достига достатъчно налягане към турбото." това е казано в Д Брос. Казали, са че 100% филтъра прави драмата и трябва да се изпере, най-вероятно и регенерации са му пуснали.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Пак ще светне.
Не му го пожелавам на колегата естествено, но съм доста сигурен, че това 'пране' няма да му реши проблема.
Не е качил и лог на грешката, но съм доста сигурен, че му се е появила около 2000 оборота и продължително каране в ниски.
В общи линии трябва да си следи налягането и скоро пак ще види 20hPa++.
Грешката е свързана и с Рево. Софтуерът им залага по-малък толеранс между искано и действително налягане.
Не съм сигурен и го предполагам, защото се стремят да пазят двигателя и не го препоръчват този софт за коли с голям пробег.
Най-вече трябва да проследи колко бързо му се задръства филтъра.
И да си пуска сам регенерациите по-рано.
Пак качвам тази картинка, която обяснява много неща:
Не му го пожелавам на колегата естествено, но съм доста сигурен, че това 'пране' няма да му реши проблема.
Не е качил и лог на грешката, но съм доста сигурен, че му се е появила около 2000 оборота и продължително каране в ниски.
В общи линии трябва да си следи налягането и скоро пак ще види 20hPa++.
Грешката е свързана и с Рево. Софтуерът им залага по-малък толеранс между искано и действително налягане.
Не съм сигурен и го предполагам, защото се стремят да пазят двигателя и не го препоръчват този софт за коли с голям пробег.
Най-вече трябва да проследи колко бързо му се задръства филтъра.
И да си пуска сам регенерациите по-рано.
Пак качвам тази картинка, която обяснява много неща:
- vladimir.dimitrov2
- Мнения: 52
- Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
- Автомобил: Пасат Б6
- Двигател: BMR
Re: DPF пране - размисли и страсти
Евала момчета.
Може ли и аз да кача снимка на данни които успях да хвана с Ваг-Кома, надявам се да са тези които са нужни да се разчете каквото и да било за състоянието на филтъра. Качвам снимката и бих Ви помолил да ги разчетете и да си кажете мнението че на мене кажи речи нищо не ми говорят като цяло.
Ако съм избрал грешните канали, посъветвайте ме какво да включа и тези дни ще гледам да кача нови данни да видим какво ще излезе....
Може ли и аз да кача снимка на данни които успях да хвана с Ваг-Кома, надявам се да са тези които са нужни да се разчете каквото и да било за състоянието на филтъра. Качвам снимката и бих Ви помолил да ги разчетете и да си кажете мнението че на мене кажи речи нищо не ми говорят като цяло.
Ако съм избрал грешните канали, посъветвайте ме какво да включа и тези дни ще гледам да кача нови данни да видим какво ще излезе....
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: DPF пране - размисли и страсти
Колеги кажете как в приложението VAG DPF се разбира, че е започнала регенерацията?
Инсталирах го вчера и покарах малко с него. По едно време изпищя и картинката на филтъра стана червена, но мисля че това беше, защото температурата на входа подмина 400 градуса.
Инсталирах го вчера и покарах малко с него. По едно време изпищя и картинката на филтъра стана червена, но мисля че това беше, защото температурата на входа подмина 400 градуса.
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: DPF пране - размисли и страсти
Passat b7 2.0 tdi
След като спрях не изгасих веднага двигателя, а отворих вратата да чуя да не въртят перките, но те не въртяха и я загасих.
Между другото картинката на филтъра стана червена при изкачване на един баир, но след него по равното си стана зелена и остана така до спирането ми.
След като спрях не изгасих веднага двигателя, а отворих вратата да чуя да не въртят перките, но те не въртяха и я загасих.
Между другото картинката на филтъра стана червена при изкачване на един баир, но след него по равното си стана зелена и остана така до спирането ми.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Такава става иконата (снимката е на колега).
Има друго червено, което е за пасивна регенерация.
Познава се най-сигурно по стойностите на post injection.
Ако са различни от 0, си в регенерация.
Също можеш да следиш процентите под картинката - те показват кога ще настъпи и колко и остава докато завърши (обикновено спира около 25%)
Има друго червено, което е за пасивна регенерация.
Познава се най-сигурно по стойностите на post injection.
Ако са различни от 0, си в регенерация.
Също можеш да следиш процентите под картинката - те показват кога ще настъпи и колко и остава докато завърши (обикновено спира около 25%)
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: DPF пране - размисли и страсти
Ясно разбрах.
Явно при мен е влязло в пасивна регенерация, тъй като впръскването беше 0.
Иначе процентите под картинката са 57%.
Колата ми не е минавала обновяване на софта за дизелгейт според сайта на VW и се надявам регенерациите да са ми по-редки.
Явно при мен е влязло в пасивна регенерация, тъй като впръскването беше 0.
Иначе процентите под картинката са 57%.
Колата ми не е минавала обновяване на софта за дизелгейт според сайта на VW и се надявам регенерациите да са ми по-редки.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Като стане 100% ще започне регенерация със звук и ще качи над 500 градуса на входа. Затваря ЕГР на 0 и започва да пада първата секция soot mass от 24грама до около 5грама.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Качих си и аз VAG DPF и днес направих няколко скрийншота. От тези 460 км преди регенерацията, 200 са градско, другото е едно ходене до Монтана и Мездра.
Мога ли с телефона да си пускам принудителна регенерация? С VAG DPF не намерих начин.
Мога ли с телефона да си пускам принудителна регенерация? С VAG DPF не намерих начин.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 158 госта