Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladimir.dimitrov2
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
Автомобил: Пасат Б6
Двигател: BMR

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vladimir.dimitrov2 » Чет 26 ное 2020 21:46


Колега следя темата... със същия двигател съм ПД 170 само че Пасат 6 BMR... сутрин в момента на тези температури, пали по 5-6 секунди само първото палене, след това пали що годе нормално. От 1 година я имам колата, миналата година с колата директно си взех нов акумулатор защото си мислех че от него ми пали тегаво. След чисто новия акумулатор паленето не беше гладко, защото другията ми кола пали от четвърт оборот при -10, и пасата ми беше мн странен в началото. Като цяло миналата зима я изкарах някак палеше трудно но като за -5, -10 палеше някак си с новия акумулатор. Обаче сега от месец насам както пак почнаха да падат температурите вече пали двойно по-зле, същото нещо което ти показваш на клиповете.
И аз от една година съм се засилил да ходя да го "обслужвам" Стартера по съвет от човека който си купих акумулатора(човека само с това се занимава), той кара КАДИ с 2.0 мотор и той ми каза че ако пали тегаво да ходя да ми погледнали Стартера, тогава не ги взех нещата на сериозно но сега вече сутрин като трябва да запаля ми се плачее. Когато паднат още темепратурите не знам как ще е ако не открием къде е този проблем.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Чет 26 ное 2020 23:06


Не ми се вярва стартера да реши проблема. То кво толкова разбирате ремонт на стартер не знам, като дадеш за т. нар. ремонт само ти го почистват и го смазват, евентуално едни четки сменят, но това няма да ти помогне да палиш по бързо. Стартера има 3 втулки, ама смело ти казвам че никой няма ги смени, щото лично съм ги сменял и знам как се разглобява бендикса и после как се сглобява. Въпреки че му смених втулки и го смазах след 2-3 години работа от графита вътре става още по зле.
Ако искаш да сменяш втулки направо си вземи нов бендикс и се сменя само задната в Капачето.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Пет 27 ное 2020 11:05


valiosport написа:Не ми се вярва стартера да реши проблема. То кво толкова разбирате ремонт на стартер не знам, като дадеш за т. нар. ремонт само ти го почистват и го смазват, евентуално едни четки сменят, но това няма да ти помогне да палиш по бързо. Стартера има 3 втулки, ама смело ти казвам че никой няма ги смени, щото лично съм ги сменял и знам как се разглобява бендикса и после как се сглобява. Въпреки че му смених втулки и го смазах след 2-3 години работа от графита вътре става още по зле.
Ако искаш да сменяш втулки направо си вземи нов бендикс и се сменя само задната в Капачето.


На мен ми обясниха, че сменят и оста или нещо такова, някакъв стругар правел и втулките и всичкото, но както казах, вчера след като погледнаха и тук ми казаха, че не е от стартер, а най-вероятно инжектори.

vladimir.dimitrov2 написа:Колега следя темата... със същия двигател съм ПД 170 само че Пасат 6 BMR... сутрин в момента на тези температури, пали по 5-6 секунди само първото палене, след това пали що годе нормално. От 1 година я имам колата, миналата година с колата директно си взех нов акумулатор защото си мислех че от него ми пали тегаво. След чисто новия акумулатор паленето не беше гладко, защото другията ми кола пали от четвърт оборот при -10, и пасата ми беше мн странен в началото. Като цяло миналата зима я изкарах някак палеше трудно но като за -5, -10 палеше някак си с новия акумулатор. Обаче сега от месец насам както пак почнаха да падат температурите вече пали двойно по-зле, същото нещо което ти показваш на клиповете.
И аз от една година съм се засилил да ходя да го "обслужвам" Стартера по съвет от човека който си купих акумулатора(човека само с това се занимава), той кара КАДИ с 2.0 мотор и той ми каза че ако пали тегаво да ходя да ми погледнали Стартера, тогава не ги взех нещата на сериозно но сега вече сутрин като трябва да запаля ми се плачее. Когато паднат още темепратурите не знам как ще е ако не открием къде е този проблем.


Направи каквото аз, разкачи температурния датчик и пробвай така да запалиш, при мен пали от раз, ако и при теб запали, не е стартер.


Потребителски аватар
vladimir.dimitrov2
Мнения: 52
Регистриран на: Вто 17 сеп 2019 0:18
Автомобил: Пасат Б6
Двигател: BMR

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vladimir.dimitrov2 » Пет 27 ное 2020 11:50


[/quote] Направи каквото аз, разкачи температурния датчик и пробвай така да запалиш, при мен пали от раз, ако и при теб запали, не е стартер.[/quote]

Ако ме насочиш къде е тоя датчик ше пробвам и по този метод който казваш.
Със снимка да же ще е по-добре че не съм чак толкова експер.
Благодаря предварително.

П.с. Слязох да пробвам днес как ще запали... пращам лин, като искам да подчертая че това е едно от топ 3 най добри паления последния месец.
https://youtu.be/47SR-yh-wuc


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Пет 27 ное 2020 14:57


vladimir.dimitrov2 написа:
Направи каквото аз, разкачи температурния датчик и пробвай така да запалиш, при мен пали от раз, ако и при теб запали, не е стартер.[/quote]

Ако ме насочиш къде е тоя датчик ше пробвам и по този метод който казваш.
Със снимка да же ще е по-добре че не съм чак толкова експер.
Благодаря предварително.

П.с. Слязох да пробвам днес как ще запали... пращам лин, като искам да подчертая че това е едно от топ 3 най добри паления последния месец.
https://youtu.be/47SR-yh-wuc[/quote]

Ами, на различно място ще е при теб, понеже са ни разположени по различен начин двигателите.

Мисля, че е това при теб: http://prntscr.com/vr83q0

П.С. При мен върти много повече и лека полека вдига оборотите докато запали, а при теб докато си стигне оборотите за гориво и пали, може и да е различен проблемът ти, ама пробвай.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Пет 27 ное 2020 15:38


:h020 :h020
Малко трудно ще се орентира колегата от тази схема.
Това е 1.9TD 75к.с.

На 2.0тди би трябвало да е в тройника под тандем помпата.

Номер 20:
https://workshop-manuals.com/audi/a3_mk ... 3-3783.png

https://workshop-manuals.com/audi/a3_mk ... 3-3795.png


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Пет 27 ное 2020 16:50


Дали е стартер може да пробваш временно с по голям акумулатор, нещо 90-100ач, ако има откъде да вземеш, на бмв са големи акумулаторите. Ако имаш някой приятел с дизелово бмв помоли го и ги сменете за 2-3 дена


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Пет 27 ное 2020 20:13


vinixxx написа::h020 :h020
Малко трудно ще се орентира колегата от тази схема.
Това е 1.9TD 75к.с.

На 2.0тди би трябвало да е в тройника под тандем помпата.

Номер 20:
https://workshop-manuals.com/audi/a3_mk ... 3-3783.png

https://workshop-manuals.com/audi/a3_mk ... 3-3795.png


Неговото е Пасат, там двигателят не е ли разположен наобратно? Тази схема е като на моята, и при мен датчика е там където е 20.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Пет 27 ное 2020 20:27


Не е наобратно.
Напречен си е.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Съб 28 ное 2020 0:16


Колегата бърка колите, мисли че като Б5.5 е надлъжен и Б6 е така.
Пичове сега се сетих една тънка подробност при тандем помпите Бош които се вграждат в тия мотори. Лук помпите на ВАГ 1,9/2,0 8 клапана имат клапан на обратната нафта който се намира в самия щуцер, ролята на клапана е да потдържа 15 psi налягане и помпата да не се изпразва при гасене. Там тоя клапан като се прецака и почват да палят гадно. При тандем помпите Бош обаче самия клапан има винт с който може да се вдигне или намали налягането. Възможно е с времето да се износва самата помпа и от там да ви прави главоболията.
Важно: не въртете винта без да сте го белязали как е бил фабрично.
Не казвам че там е проблема на сто процента, а че е вероятно, ако е моята колата бих базикнал леко винтчето да пробвам ефекта какъв ще е


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Съб 28 ное 2020 0:35


valiosport написа:Колегата бърка колите, мисли че като Б5.5 е надлъжен и Б6 е така.
Пичове сега се сетих една тънка подробност при тандем помпите Бош които се вграждат в тия мотори. Лук помпите на ВАГ 1,9/2,0 8 клапана имат клапан на обратната нафта който се намира в самия щуцер, ролята на клапана е да потдържа 15 psi налягане и помпата да не се изпразва при гасене. Там тоя клапан като се прецака и почват да палят гадно. При тандем помпите Бош обаче самия клапан има винт с който може да се вдигне или намали налягането. Възможно е с времето да се износва самата помпа и от там да ви прави главоболията.
Важно: не въртете винта без да сте го белязали как е бил фабрично.
Не казвам че там е проблема на сто процента, а че е вероятно, ако е моята колата бих базикнал леко винтчето да пробвам ефекта какъв ще е



Два пъти ми е мерено налягането на тандем помпата, както и на подкачващата. Дори и проблемът да е, че не задържа налягането, всеки път когато давам контакт, подкачващата помпа се включва (чувам я) пробвал съм да давам на контакт по 5-6 пъти точно с тази цел, никаква разлика.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот valiosport » Съб 28 ное 2020 0:45


Ако помпата ти се изпразва и 10 пъти да дадеш контакт все тая, пак ще въртиш по няколко секунди. Как по точно си мерил налягане, докато работи колата предполагам, а пробвал ли си да оставиш манометъра на помпата и да видиш какво налягане задържа като престои.
Има манометри за налягане на горивото с големина на бустметърче, ако въртя по 5 секунди сутрин бих се осъмнил първо в налягането на горивната система.
Свалял съм дюзи на такива коли и помпа, после като сглобя всичко, съм пробвал да подкача по 50-60 пъти и пак колата върти няколко секунди преди да запали.
Прави си извода сам. И аз преди мислех че подкачващата помпа помага, помага като сменяш филтъра само, но пада ли налягането в системата не. Първите помпа дюзи дори нямаха подкачваща помпа


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Darkbound » Съб 28 ное 2020 12:07


Да, не е престоявал манометъра цяла вечер, поставян е на помпата преди да завъртя и е следено налягането докато въртя и след като запали, в момента в който врътна ключа налягането се вдига моментално, не помня колко беше вече.

Другото което това не обяснява е, защо при изключен температурен датчик пали, ако няма налягане, няма да има значение какво включвам и изключвам.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот Andonov » Пон 30 ное 2020 10:24


И така понеже изчаквах резултата и за това не писах преди това за РЕШЕНИЕТО на проблема с паленето при тези мотори.
Както бяха ни споменали майстори, че след смяна на главата паленето се оправя - да така е. Колата на мой приятел вече 5 дни се кара след смяна на глава и пали от раз, както никога до сега.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с първо паленете Audi A3 8P 2.0 TDI 170hp BMN

Мнениеот vinixxx » Пон 30 ное 2020 12:49


И аз забелязах, че под някои клипове с лоши стартове в коментарите се споменава за смени на цилиндрови глави.Но не се сещам каква би била причината и връзката със паленето, всеки казва, че не му губи антифриз колата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта