Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
immortalz
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 27 яну 2019 21:11
Автомобил:
Двигател:

Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот immortalz » Чет 25 юни 2020 11:56


Здравейте, имам 1.9тди помпа дюза двигател на пасат б5.5. Попринцип нямам особено голям проблем с колата, но ме дразни че при запалване винаги изпушва без значение топла или студена, няма значение и околната температура колко е. Пушека е безцветен към сивкав, почти не се забелязва и мирише на неизгорял дизел, сега когато беше влажно времето много силно се усещаше. Понякога когато престои за ден и повече без да се пали изпушва бледо синьо, но не винаги. Маслото е 5в40 505.01 и изчеват най-много 300гр на 10000км, но не го гори всичкото, забелязал съм че ми пуска отзад на двигателя при кабела за дюзите. Антифриз не губи. На вагком ходих, но нямаше грешки. Също така и термостата ми е за смяна и съм купил нов, но нямам време да ми го сложат. Какви може да са възможните причини за неизгорялата нафта?

1.дюзи- сменени са о-пръстените, защото ми пускаше нафта в маслото, не знам на колко градуса са гласени. Но мисля че при дюзи трябва да тресе при запалване, но не тресе. на вагком 13канал, най-лошото отлонение е -0.60
2.пикаща дюза, която да се оправя при загряване, но изпушва дори и загряла
3.егр- чистен е, не е затапван и си работи
4.въздушен филтър- сменям на 10000, при смяна пак си пуши
5.горивен филтър- сменян през 20000, но пак пуши
6.центрова- вагком ми показва от 0.0 до -0.6, мисля че е добре
7.катализатор- понеже беше запушен е махнат и е сложено резонаторно гърне
8.турбо- рециклирано преди година, понеже забиваше
9.компресия- не е мерена
10.подгревни свещи- над 7градуса околна температура не би трябвало да имат значение

Никога не съм чистил всмукателния колектор, егра е чистен, като последния път забелязах че по всмукателния колектор не е като да няма мръсотия. Възможно ли е да няма изгаряне поради позапушен всмукател колектор? Колкото за синия пушек си мисля, че точно боклука от колектора се стича вечерта през клапаните и за това ми изпушна понякога- та може би имам и гумички на клапаните за смяна? Какво мислите, други предположения?




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот brum » Чет 25 юни 2020 12:59


Свещите на някой коли работят и при по-висока температура. В софтуера има зададени колко време след запалване на двигателят работят спрямо външната температура. Целта е докато все още е студен двигателят да помогнат за по-добро изгаряне на сместа при студен мотор. Та - почни с тях и после пак сподели :) .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот valiosport » Пет 26 юни 2020 11:49


На бащата бмв-то 2,0Д пушеше при палене, смени свещите и се оправи.
На моята помпа дюза имаше пушек при палене, но не се оправи със свещи, смених турбо, после гумички на клапани и се оправи след смяна на гумичките, но на празен ход пак изкарва бледо син пушек, колата си пуши и на напълно загряла на 90°,следователно свещи не могат да бъдат, варианта е или през гумички на дюзи да попада масло(сменени са, но има разбиване в леглата) или проблема да идва от гарнитура глава/бутална група, но пък масло не ми гори..
Може и дюзите да не са перфектни въпреки че стойностите им са близки до нула


immortalz
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 27 яну 2019 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот immortalz » Вто 20 окт 2020 18:07


Здравейте, най-накрая имах време и направих няколко неща:

1.Изчистих всмукателните колектори и егр клапана. Да попитам някой знае ли дали има значение как ще се постави гарнитурата на колекторите, защото новата(victor reinz) беше изпъкнала от едната страна, а старата беше равна и от двете страни?

2.Смених маслото и филтрите. След това изкарах колата да работи на място, обаче след около 5мин започна едно "цвилене", изгасих, запалих и го нямаше. Вечерта пак я запалих, изчаках 10-15мин и пак се появи, загасих и вече го нямаше. Оттогава(6дни) не се е появявало. Прилагам клип. Това звук вътре в двигателя ли е, смисъл да е паднал боклук докато чистех колекторите предния ден или е някой лагер-ролка. Попринцип от юли месец като пусна климатика първите 5мин цвърчи, предполагам някое лагерче на компресора, ремъците и ролките са сравнително нови.



3.Купих нови подгревни свещи, че никога не съм ги сменял. Свалих старите имаха малко нагар, вързах ги на акумулатор и нагряваха, но все пак ги смених.

4.Така и така бях свалил свещите та премерих и компресията. Само с въртене, без подаване на газ. Въртенето беше около 3-4секунди, около 8 пъти стартер.
1ви цилиндър, първи опит-27, но можеше повече, втори опит-30;
2ри цилиндър, първи опит-25, втори опит- 27.5, попринцип може и още, но трябва повече въртене.
3ти цилиндър, първи опит-30;
4ти цилиндър, първи опит-30;

Възможно ли е да пуши заради падналата компресия на 2ри? Предполагам имам клапан, а не сегмент, масло доливам най-много 300гр от смяна до смяна. И също може ли да се кара с такава разлика или задължително на майстор обезглавяне и да се види какво наистина е положението?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот valiosport » Вто 20 окт 2020 18:55


Кво подаване на газ, компресия се мери само на стартер, откача се буксата дюзите да не пали и мериш, двигатела трябва да е студен. Оставяй я така, пък ако ти се занимава скачай в дълбокото и я прави, пък дали е клапан или сегмент или крива биела, боб не хвърляме, има си начини при разглобяване да се провери откъде идва по ниската компресия на този цилиндър.
Ако имаш развитие с пушека пиши че мен ме тормози същия проблем с моята ПД.
Откъде си ако не е тайна да ти погледна колата, тъкмо и моята компресия може да мернем ако ти се занимава?


immortalz
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 27 яну 2019 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот immortalz » Пет 23 окт 2020 13:25


Здравейте valiosport,
1.Вие имате ли чип и можете ли да качите снимки на 001,004,013 и на 013,018,023 канал? При мен на 023 едната беше малко на “-“ , след като смених горивния филтър стана като другите на “+“.

2.Също така пробвали ли сте на 004 да местите синхронизацията и как се държи при различни стойности при вас? Аз пробвах на -2.8, само разхода на място ми се покачи на 0,7l/h, но нямаше промяна в миризмата, иначе не съм я карал.

3.При вас колко е стойността на IQ и ъгъла на 001канал? При мен вчера колата не пушеше, но миришеше при стойностти 3.0-3.6mg/str, след което включих климатика и пуснах радиото при което всякакви миризми изчезнаха, а нямам катализатор, но стойността стана 4.4mg/str. Доколкота знам по-ниска стойност означава богата смес, а по-високата е по-бедна смес.При старите тдита май ставаше да се променя от адаптацията, но при пд май не може. Затова аз мисля да търся някой мапър да промени стартовото количество гориво и ъгъла на впръскване(не знам дали така се нарича) и да пробвам как ще се държи.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот valiosport » Съб 24 окт 2020 11:38


С чип тунинг съм от известен мапер, но съм пробвал и с оригиналния софтуер, нещата са същите, което изключва вероятността да е от софтуера. Ще ги погледна тези канали.
Пробвал съм да бутам зъбното колело от - 2,2 до +2,2 като я бутна към минус моментния разход става 1,0 л/ч на нулата разхода е 0,7-0,8 на плюс разхода става 0,6л/ч според зависи колко я бутна, нямам спомен пушеци дали има ама май е същото положението. Имам спомени че когато синхронизацията е в + изпушва по малко под товар
В момента е нагласена на нулата и разхода по борд е 0,7.
Стойността на IQ е 5-6mg/str, под товар е 68mg/str и в трите колонки.
Имах съмнения че не подгряват свещите и изкарах крушка в кабината от релето на свещите да гледам кога се пускат, при температура +4° не прави предварителен подгрев, но ги включва за 1 минута и 30 секунди след палене. Ще сменям температурния датчик, но това не обеснява пушека след като е загряла. Разхода по борд след палене е 1,1л/ч и го държи така няколко минути и пада на 0,6-0,7. Проблем с паленето нямам и на - 15° въртя ключа и пали.
Важно е да упомена че двигатела е АРЛ в Голф 4, който е малко по различен от AVF


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Пасат В5.5 - 1.9тди помпа-дюза - Неизгоряла нафта

Мнениеот niks76 » Пон 26 окт 2020 18:40


това минимално сгъстяване в повече при ARL не е от значение,като цяло двата мотора са еднакви, даже при засилване се гони разреждане-преди да се сменя каквото и да е как са разпр.вал и повдигачи,на колко градуса са регулирани пддюзите?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: deqnak__, mironski, toptodor, владислав и 208 госта