Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход маховик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот angelov_1989 » Чет 25 фев 2021 7:05


Проблем с маховика не се ли проявява на студен двигател само ?




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот milmar » Чет 25 фев 2021 7:29


Не е само на студен двигател и в началото само в определена ситуация и не постоянно, а произволно. Но все пак не бива да си сменяш маховика само на база нашите гадания по телефона, че това струва доста пари.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот megatronS » Чет 25 фев 2021 7:31


Не, проблема с маховика ,ако е тръгнал го има и на студено и на топло. Когато има проблеми в него, те се отразяват на правилната работа на дюзите. Хубаво е да се прегледа, ако не е минавала през майстор колата. Но направи ми запис на дюзи и налягане, аз ще се опитам по него да преценя дали е маховика. Когато започне да тресе, спираш до стена или сграда плътно и слушаш, след като изгасиш колата за метално изчукване, може да е много слабо, ако едва е тръгнал и затова трябват двама човека.


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот angelov_1989 » Чет 25 фев 2021 7:50


Ще направя запис на данните на дюзите и ще го споделя.Вчера щях да го правя но колата не ми е правила никакъв проблем.Но ще я дебна :).Когато е тресяла при самото гасене съм се заслушвал и не съм чувал никакви шумове от към скоростната кутия.Единствения звук който се чува като я изгася е 3 тракания в двигателния отсек през равен интервал от време (да речем през 1 секунда).Все едно е някакъв датчик.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот megatronS » Чет 25 фев 2021 9:31


Именно тези тракания, които описваш бият към маховика, но така без да се чуе, не може да се извади заключение. Забравих да ти кажа, да добавиш към живите данни и канала за показанието на оборотите.


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот angelov_1989 » Чет 25 фев 2021 9:39


Аз по-подробно ще погледна от къде точно идват тия щракания.Ще добавя и оборотите макар че като тресе стрелката не помръдва и милиметър.


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот angelov_1989 » Чет 25 фев 2021 21:15


Проблема с тресенето се оказа маховик.Днес бях до моят майстор и му бях споменал за този проблем с тресенето.Изфорсирах колата и като си паднаха оборотите тя започна да тресе.Майстора ми вика натисни съединителя и започни да го помпиш плавно.Та пробвах аз това и тресенето изчезна.Работата е там че майстора ми каза че може да се кара и така.Възможно било и това с течение на времето да се оправи.Въпроса ми е вие какво бихте ми препоръчали? Да чакам да видим с времето какво ще стане и ако имам късмет да си изчезне проблема или да се сменя направо то ако не целия комплект съединител то поне ако може само маховика?А възможно ли е да се свали маховика да се центрова или калибрира нещо ли , или да се изчисти от мръсотия и отлагания???


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход

Мнениеот tdi fen » Чет 25 фев 2021 21:25


карай така може да изкара и 10к км,а може и 100к км да минеш маховика се продава и отделно,но колко е рентабилно да оставиш стария вероятно поизносен съединител при полжение,че труда по смяната е около 300лв ти си преценяваш


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот milmar » Пет 26 фев 2021 9:57


Ако е маховика, може да минеш 10, може и 100х.км, но може и в един момент на път да стане непоносимо и да не смееш да караш повече, а може и по-голяма беля да стане. Пък и системата за контрол на налягането на горивото как лудва и регулиращия клапан какви усилия полага, не мисля че ще се отрази добре като цяло на колата да се кара така.

ПП и проблемът има шанс да изчезне наистина, но не от самосебе си, а след един разход от 1500 кинта :biggrin .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 26 фев 2021 10:48


колянавия вал никак не обича тотално разбити маховици, такива осови тупаници яде, че свят му се извива.


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот angelov_1989 » Чет 04 мар 2021 10:33


Е той не е ТОТАЛНО заминал , а явно е в начален стадий.Общо взето проблема го имам горе долу от октомври месец.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот milmar » Чет 04 мар 2021 11:53


Аз имах такъв, направо същия проблем. Сменихме маховик, защото си тракаше леко и при потегляне се чувстваше пръдърпване. След смяна проблемът с лашкането остана, заедно с подскоците на налягането в рейла. Накрая проблемът се оказа помпа високо налягане, след разглобяване и почистване всичко се оправи. От ден-два карам :biggrin .
При мен историята е такава: карам колата от 3 смени на масла :-), маховика беше под съмнение още като купих колата. Нямаше вибрации, колата беше перфектна. Преди около 400-500км забелязах, че на ПХ моторът понякога, наистина само понякога (в началото) полюшва. После, да речем последните 100км полюваше всеки път като запаля. В един ден обаче колата не ставаше за каране вече, страхотни вибрации, представях си как маховика пада и се търкаля по пътя. На VAGCOM показа страхотни оскоци в налягането, малки разлики в дюзите, но в норма. Не даваше грешки в датчици или регулатор на налягане. Все пак опитах да наместя конекторите - никакъв резултат. Така вече реших, че не може да се кара и я оставих на сервиза да се оправят и нарочихме маховика.


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот angelov_1989 » Чет 04 мар 2021 13:07


При мен понякога придърпва но само на 2ра предавка.Като започне да тресе му схванах цаката-като натискаш съединителя точно там където отделя и задържиш педала там спира да тресе и си отпускаш съединителя напълно и така до другото кръстовище хахаха.Незнам дали става твърд маховик да се сложи но много много не ми се иска защото няма да обира вибрацийте както двумасовия.Другия вариант ми е да взема само маховик втора ръка да сменя.Доколкото знам се проверява по следния начин:
Натяга се с динамометричен ключ на 150N и когато се достигне това усилие се мери разстоянието между първоначалното положение и след достинагне на 150N.Ако е до 3 зъба е супер.Ако е от 3-8 зъба горе долу бива.Ако е над 9 зъба не става.Някой да ме поправи ако греша.
В крайна сметка ще покарам още 5-10к километра така и ще реша дали ще е само маховик 2ра ръка или чисто нов (който е горе долу на цената на цял комплект съединител + маховик и лагер помпа).
И въпреки това приемам съвети от колеги...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот milmar » Чет 04 мар 2021 15:35


Да сложиш твърд маховик :confused , или да го махнеш съвсем, само съединителя надянат на коляновия вал :icon_lol . На едно място четох: "за евтина подтъжка - велосипеТ". Така де, не сме чак толкова богати, да си правим експерименти, които може да струват после още повече пари.
Аз реших проблема със смяна пълен комплект. Да няма утре да кажа, сега съединителя е твърд и не отделя, или направо боксува, сваляй пак кутията...


angelov_1989
Мнения: 126
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 6:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Re: Пасат Б7 2.0 ТДИ 140 к.с. CFFB тресе на празен ход МАХОВИК

Мнениеот angelov_1989 » Чет 04 мар 2021 16:04


По принцип пари за колата си НЕ пестя.Просто това ми го сподели един приятел , но на мен не ми се стори изобщо добра идея и реших да споделя.Естествено че няма да сложа твърд маховик.
Ако не е тайна колега на коя марка сложи и колко пари излезе комплекта + работата?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта