1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Весела Коледа, момци! Малко развитие по въпроса: Наложи ми се да бързам и карах 50 км на слалом по магистралата, и колата се "отпуши". Вече ускорява равномерно, не ръмжи, а си реве като турбодизел и ремъка почти не играе! Освен това вече не застава в крайно дясно. Мощността се повиши и малко ако е мокър асфалта, върти яко гуми на втора скорост. Нямам си на идея какво се случи. Пак да напомня, преди нен е карана 5 години само на село, като работна каруца. Прекъсванията на празен ход станаха много слабо осезаеми, но ги има. На майстор не съм ходил, щото ковид19 ни намали доста приходите.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Ок, момчета, да посъживим темата: Оправих го да върви - маркучето към компа беше изгубило 4 см от текстилната си обвивка и беше станало меко като детско балонче точно там, където се забожда на колектора. Отрязах ги тези 4 см и го боднах на здраво и сега има ряз, турбото не "изключва" и направо реве, а не бучи като дадеш газ след 2000 об/мин. Естествено се и дърпа по - добре. Прекъсванията на празен ход си остават. Възможно ли е за тях да подозирам свирещата помпа на усилвателя на кормилото? Дали е възможно да затяга?
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
При този мотор неравномерности в работата на празен ход са чести и са в 90% от случаите са от стружки в ел.блока на ГНП.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Момчета, тази сутрин след 30 км преход усетих, че прекъсва. Изключих фаровете и спря да прекъсва. Включих ги и пак започна да прекъсва. Амумулатори сменявах два и си е същата работа. Сутрин като запаля, плафона свети с много леки премъждуквания...
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Проверете си алтернатора как зарежда.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Пробвай да караш на 3 -та по път със съвсем лек наклон нагоре и без газ и изключи фаровете, ако е добре помпата трябва да си върви равномерно без да хълца или придърпва.Ако не ел. блока е за чистене.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Zinoto, прави го... Даже на 2 - ра, с малко газ, преди 2000 об/мин...
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Ами чистене и настройки или друго ГНП
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Здравейте, да рапортувам: След като от онея дни оправих маркучето към компа, колата се пооправи, но турбото пак виеше на пресекулки между 2000 и 3000 об/мин. Вчвра затапих сериозен теч от най - горния компонент на ГНП - облепих го с мултиметал от тоя, дето става зелен (без да си правя илюзии, че ще държи дълго време), но пак турбото виеше и се "рестартираше". Днес изсипах минералното масло за турбодизел, което бях му сипал преди 5000 км и сипах COMMA 10W40. Вече не чувам виене, а РЕВ и започва да реве при 1800, а не при 2000 об/мин! Нарочно я загрях хубаво и я изрязах няколко пъти. Доволен съм! Сега остава само да събера пари за помпаджия да ми оправи прекъсването на празен ход и да смени гатнитурите на ГНП - то. Благодаря на всички отзовали се!
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Не е трябвало да мажеш с нищо, гарнитурата струва 3 лева и няма нужда от никакви специални познания / говорим само за най-горната/. Няма да забравя един беше ме потърсил да му ги сменя, но преди това се беше опитвал със силикон да маже, та беше осрал вътре, едвам я изчистих.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Аз отвън съм я облепил помпата, ама пак пуска, но пък по - малко. Относно рестартирането на турбото, заблудил съм се. все още го правеше, обаче взех, та изскубах червеното маркуче на N75 и напръсках вътре с бяла грес. Доволен съм - след 20 минути каране вече нямаше и помен от набирането на тласъци, рева започва веднага след 1000 об/мин и бързо достига от 3000 до 4000 об/мин, с хубав рев, докато преди в тоя диапазон повече ръмжеше, отколкото вървеше. Може и да върви повече, но единия горен ръб на кулера е силно и прясно омаслен и една дюза почуква.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта