Колеги, все по-често се сблъсквам с проблем, състоящ се в това, че индикатора на таблото за подгрева не е верен. Светва, угасва след 2 секунди, въртиш да палиш, и НЕ палиш.
Защо? И тръгваме по мъките, релета, свещи, бели, пари колкото искаш.
Провокиран съм да споделим опит, защото на мой приятел му взеха 300лв за Реле подгрев, 4 свещи, и ремонт на таблото, на Кади 2005г 1.9 ТДИ BSU.
Видя ми се лудост и тръгнах да проверя какво са сработили.
Релето, сменили го защото на свещите идват 6 волта само.
Свещите със стопени подгревни елементи, което не бях виждал до сега. Стопен метал....
Таблото извадено, и сложено, без нито един винт или крепеж, ей така.
Установих , че свещите на това Кади са си 5 волтови !
Явно са ги тествали на 12волта и са ги стопили!
Релето е здраво.
Таблото не е "ремонтирано".
Целия проблем идва от това , че индикатора не работи както би трябвало!
Светва за 2 сек и угасва, а подгрева работи 28секунди при -2градуса. Засечено днес. И съответно шофьора как да знае колко да чака? Няма как!!!
На по старите, които са с механични релета , съветвам хората да се ослушват, релето се чува и се вижда по осветлението на таблото, когато спре да грее. Ама тук на Кадито релето е модерно, електроника, не е механично, неможеш да го чуеш, и работи с 5волта та не се вижда загубата в ток докато грее.
Забелязал съм го конкретно при Голф 4 99г, Пасат 01г , Толедо 99г, Кади 05, А6 04 , А6 07 , Поло 02. Двигатели 1.9 класическо тди, сди, както и помпа дюза, 2.5тди също, 1.4 тди също го прави.
Защо не работят тия индикатори както трябва!?



Колко време подгрява вашия дизел?
- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Не е попаднал на точните сервизни специалисти. Ако беше - сигурно темата нямаше да я има изобщо.
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Е..то сервизно специалисти колкото искаш, остави нечовешкото отношение да вземеш пари за няма нищо, въпроса е , защо наистина не работят по предназначение тия индикатори, и при колегите ли е така, на някой изобщо адекватен ли му е този индикатор?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
И при мен е така, според мен индикаторът ти казва кога да завъртиш, а не до кога грее, логично да е така, а не следващите 3 кръстовища да ти свети някаква лампа на таблото и да нарушава душевния мир...
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Според мен би трябвало лесно да се разбере с мултицет колко време свещите дърпат ток,когато спрат да греят би трябвало волтажа да мръдне осезаемо нагоре,към стойността отпреди да дадеш на контакт !
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
blaze написа:Светва за 2 сек и угасва, а подгрева работи 28секунди при -2градуса. Засечено днес. И съответно шофьора как да знае колко да чака? Няма как!!!
Кой ти казва, че трябва да чакаш докато спре подгрева? Индикаторът е затова - чакаш докато изгасне и палиш. После може да грее за горивото, което идва следващата половин минута. Класическата причина да не пали дизел е замръзнало гориво. Ако колата е купена скоро и не е виждана да пали в студ, може и да има причини в свещите. Но ако доскоро е палела на -15 градуса, значи се сменя бензиностанцията.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Винаги изчаквам да изцъка релето, и тогава въртя и пали от четвърт. Може разбира се, и де не го изчакаш, но тогава консумацията на ток става много голяма и няма как да ти завърти стартера с такива обороти. Което си е мъка и за акумулатора и за стартера. Не, че няма да запали, но по-тегаво завърта. Та и аз мисля, че не са го направили много умно това с лампата, да изгасва толкова рано, защото инстинктивно завърташ ключа.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Времето за светене (и чакане) поне на някои коли зависи от външната температура. Ако е голям студ, ще ти свети повече. Ако е около нулата, няма смисъл да чакаш повече от 2 секунди.
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
toraborat написа:И при мен е така, според мен индикаторът ти казва кога да завъртиш, а не до кога грее, логично да е така, а не следващите 3 кръстовища да ти свети някаква лампа на таблото и да нарушава душевния мир...
На всички изброени по-горе коли, индикатора светва за 2 секунди, при +20 или при -7 , мерено лично, все си свети 2 секунди. Това не е ОК и не трябва да палиш веднага щом изгасне. Така мисля аз.
Лампата няма да ти свети докато караш, достатъчно умни са софтуерите за тази цел.
Stivi написа:Според мен би трябвало лесно да се разбере с мултицет колко време свещите дърпат ток,когато спрат да греят би трябвало волтажа да мръдне осезаемо нагоре,към стойността отпреди да дадеш на контакт !
Така е при Ауди А6 С5 , те си имат волтметър, даваш на контакт , волтажа пада до под 11 волта, лампата си гасне за 2 секунди , -2 градуса е, свщите греят 20секунди след което волтажа се качва на 12+ волта и вече пали с лекота.
Ако завъртиш когато лампата угасне, въртиш на стартер с около 10 волта и настава една мъка.... и убиваш клетка на акумулатора.
777 написа:Кой ти казва, че трябва да чакаш докато спре подгрева? Индикаторът е затова - чакаш докато изгасне и палиш. После може да грее за горивото, което идва следващата половин минута. Класическата причина да не пали дизел е замръзнало гориво. Ако колата е купена скоро и не е виждана да пали в студ, може и да има причини в свещите. Но ако доскоро е палела на -15 градуса, значи се сменя бензиностанцията.
Казва го акумулатора който умира, казва го жената дето върти като угасне лампата и колата се мъчи и пали като трактор и пуши неизгоряла нафта. И след 3то такова палене нямаме акумулатор вече.
Не е замръзнало гориво, тогава хич не пали. Минал съм доста замръзнали дизели.
777 написа:Времето за светене (и чакане) поне на някои коли зависи от външната температура. Ако е голям студ, ще ти свети повече. Ако е около нулата, няма смисъл да чакаш повече от 2 секунди.
То зависи от температурата на двигателя! Не от външната. Ако зависи от външната, значи и при загрял двигател , на -20 ще свети пак 30сек ако работи нормално, което при нашите дизели не е така.
Подгрева си гледа двигателя, и си има порция подгрев преди палене, отделно като запалиш, ако е много студ, свещите греят още известно време за нормална работа на двигателя. Ако не работи подгрева както казвам, имаме пушеци и лютив сив дим -неизгоряла нафта.
Все пак, въпроса ми е, дали на всички колеги лампата гасне за 2-3 секунди без значение колко е студено? Защо тая лампа не свети докато тече цялото време за подгрев?
Например японски дизели, 3 са ми под ръка, на -2 греят по 30секунди, лампата си свети, ти си чакаш и после си пали от четвърт.
Ние въртиме на 2сек като угасне лампата и започват темите:
пали трудно, пуши синьо , мре акумулатора , стартера ли си отива, и т.н.
или както е в случая ни гощават 300лв в сервиза ама защо и какво.... давай там нещо да случва ама ккаво е и защо....
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
blaze написа:пали трудно, пуши синьо
Какво значи пуши синьо? Ако пуши 25 секунди, голяма драма ли е? Или като подгрява 30 секунди след това никакво пушеше, а иначе ще пуши 10 минути. Нещо излишно драматизираш. Може да съм в грешка, но подгревът не е ли точно за размразяване на евентуално (полу)замръзнало гориво? Или целта е в двигателя да пристига дизел с температура +15-20 градуса. Палела трудно - ако запали с въртене 1-2 секунди може да е малко по-трудно от лятното, но не е голяма драма.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
В грешка си :) Подгрева е, за да подгрее въздуха в горивната камера, и съответно като нагнети буталото по-лесно да достигне температура за самовъзпламеняване на дизеловото гориво.
Иначе аз съм с роторно ТДИ, и чакам да цъкне релето (лампата е изгаснала поне 5сек преди това), пада на напрежение при работа на свещите е поне 0.6в 0.7в(на CD-to имам волтметър, много се кефя на тая функция), така че тъкмо има и повече време да се подгрее въздуха, а и на акуто да му дойде силата.
Иначе аз съм с роторно ТДИ, и чакам да цъкне релето (лампата е изгаснала поне 5сек преди това), пада на напрежение при работа на свещите е поне 0.6в 0.7в(на CD-to имам волтметър, много се кефя на тая функция), така че тъкмо има и повече време да се подгрее въздуха, а и на акуто да му дойде силата.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Така гледам че сте на тема подгрев, да ви светна малко как работи системата за подгряване.
Индикатора за подгрев който ви свети на таблото не е пряко свързан с подгряването на автомобила. Аз си сложих светодиод свързан към изхода на реле 109 което е под кормилото и наблюдавам кога подгрява. Предварителния подгрев се включва при температура на охлаждащата течност под 9°С, но съпътстващото подгряване продължава 90 секунди след запалване на двигателя и е почти целогодишно.
Твмпературата която виждате на борда или климатроника е на въздуха и е възможно въздуха да е 6° и пак да не ви подгрее.
Влизам тази сутрин, температура на борда е - 0,5° давам контакт и лампичката за подгрев светва и гасне веднага, НО подгрева продължава 10 секунди, въртя ключа да паля и свещите си греят още, след запалване свещите се включват за 1 минута и половина, след което спират, или спират ако превишите 2500 оборота, след което пак се включват.
Прибирам се сутринта в 6 и 30 паркирвам колата и я гася, през деня стана по топло и въпреки че е 1-2 градуса антифриза не е успял да изстине достатъчно, влизам преди малко в колата и давам контакт на 0 градуса, при което реотанчето на таблото светва и гасне, но този път не прави предварителен подгрев, защото антифриза не е успял да се изравни с околната температура, колата пак пали перфектно и след палене пак включва подгрева за 90 секунди.
Ако огася колата веднага след палене и я запаля пак, втория път пуска подгрева след паленето за 60 секунди.
Датчика на антифриза е важен за да ви включва подгрева, ако той се прецака може да не подгрява. Чест симптом на температурния датчик е проблем с топлото палене, възможно е и повишен разход на гориво.
Общо взето Индикатора на таблото ти казва че колата е готова да палиш, а не че е спряла да подгрява, защото свети целогодишно. Паленето трябва да се извърши преди да е изключило релето за подгрева, при студено може и втори път да се подгрее, даваш контакт и чакаш релето да спре, връщаш ключа и пак даваш контакт и въртиш веднага след като лампата на таблото изгасне.
При минус температури още не съм я проучил как работи, но скоро и това ще стане, утре го дават студено и трябва да излеза 5 и 30 с колата и ще ви дам информация.
Информацията е за 1,9 ПД мотор 2002 година, предполагам и на роторните е така, на комън рейл е по различно, предполагам там е по къс подгрева.
Общо взето двигатела разчита на директното впръскване и компресията основно за да запали, подгрева след запалване е за по добро изгаряне и намаляване на емисиите
Индикатора за подгрев който ви свети на таблото не е пряко свързан с подгряването на автомобила. Аз си сложих светодиод свързан към изхода на реле 109 което е под кормилото и наблюдавам кога подгрява. Предварителния подгрев се включва при температура на охлаждащата течност под 9°С, но съпътстващото подгряване продължава 90 секунди след запалване на двигателя и е почти целогодишно.
Твмпературата която виждате на борда или климатроника е на въздуха и е възможно въздуха да е 6° и пак да не ви подгрее.
Влизам тази сутрин, температура на борда е - 0,5° давам контакт и лампичката за подгрев светва и гасне веднага, НО подгрева продължава 10 секунди, въртя ключа да паля и свещите си греят още, след запалване свещите се включват за 1 минута и половина, след което спират, или спират ако превишите 2500 оборота, след което пак се включват.
Прибирам се сутринта в 6 и 30 паркирвам колата и я гася, през деня стана по топло и въпреки че е 1-2 градуса антифриза не е успял да изстине достатъчно, влизам преди малко в колата и давам контакт на 0 градуса, при което реотанчето на таблото светва и гасне, но този път не прави предварителен подгрев, защото антифриза не е успял да се изравни с околната температура, колата пак пали перфектно и след палене пак включва подгрева за 90 секунди.
Ако огася колата веднага след палене и я запаля пак, втория път пуска подгрева след паленето за 60 секунди.
Датчика на антифриза е важен за да ви включва подгрева, ако той се прецака може да не подгрява. Чест симптом на температурния датчик е проблем с топлото палене, възможно е и повишен разход на гориво.
Общо взето Индикатора на таблото ти казва че колата е готова да палиш, а не че е спряла да подгрява, защото свети целогодишно. Паленето трябва да се извърши преди да е изключило релето за подгрева, при студено може и втори път да се подгрее, даваш контакт и чакаш релето да спре, връщаш ключа и пак даваш контакт и въртиш веднага след като лампата на таблото изгасне.
При минус температури още не съм я проучил как работи, но скоро и това ще стане, утре го дават студено и трябва да излеза 5 и 30 с колата и ще ви дам информация.
Информацията е за 1,9 ПД мотор 2002 година, предполагам и на роторните е така, на комън рейл е по различно, предполагам там е по къс подгрева.
Общо взето двигатела разчита на директното впръскване и компресията основно за да запали, подгрева след запалване е за по добро изгаряне и намаляване на емисиите
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Щом угасне лампата-въртя и пали веднага -независимо колко е студено. След определено време чувам релето цъква и явно чак тогава спира подгрева. Пробвал съм и да чакам да изключи релето и чак тогава да въртя-не виждам разлика във въртенето и запалването. Преди обаче на предкамерната печка по-бързо палеше като изключи релето. Имаше и значение в големия студ колко пъти подгрявам .
- blaze
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 10:10
- Автомобил: Кораб Майка
- Двигател: AHF BAU
- Местоположение: Самоко3
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Има значение разбира се колко време подгряваш горивната камера.
Мога и аз да светна някои неща, ама не обичам да се изразявам така снизходително.
Лампата светва и в топло време, защото таблото си прави проверка на индикацийте. Това е съвсем друго, не означава че подгрява.
Не драматизирам аз, а човек който в тая криза го издрусаха 300лв за НИЩО. Споделям за да се знае като цяло и за да съберем отзиви, тая ламба става ли за нещо?! Явно не!
Аз също съм вадил диод на колеги, за да си следят подгрева.
Правил съм го още по-културно, с мост към индикацията в таблото през диод.
Когато жена ти скапе 2 акумулатора по 300лв за 1 година, Ще й сложиш и ти лампа да я гледа.
Защо е нужно да се мъчи двигателя, като всеки знае, че като подгрее хубаво , пали и работи по-добре.
Аз в момента карам Golf 4 ALH , Toledo AHF , A6 BAU , и трите дизела, не ги ли изчакаш да си свърши назначения подгрев, паленето е ужасно. Хълца , пуши тофта. AHF ми се е случвало да няма цилиндри по 20-30секунди. BAU 2.5тди , не изчакам ли да подгрее - я запали я не. То изяде 2 акумулатора по 95ач за 1 година от такъв тормоз с паленето - изсъхнали клетки. Да запалиш докато 6те свещи ядът ток при -10 градуса , почти невъзможно.
На -10 и на +10 все по 2 секунди си свети индикацията. Не може да ме убеди никой, че това е сигнал за спокойно палене, не е едно и също при + и - 10!
Мога и аз да светна някои неща, ама не обичам да се изразявам така снизходително.
Лампата светва и в топло време, защото таблото си прави проверка на индикацийте. Това е съвсем друго, не означава че подгрява.
Не драматизирам аз, а човек който в тая криза го издрусаха 300лв за НИЩО. Споделям за да се знае като цяло и за да съберем отзиви, тая ламба става ли за нещо?! Явно не!
Аз също съм вадил диод на колеги, за да си следят подгрева.
Правил съм го още по-културно, с мост към индикацията в таблото през диод.
Когато жена ти скапе 2 акумулатора по 300лв за 1 година, Ще й сложиш и ти лампа да я гледа.
Защо е нужно да се мъчи двигателя, като всеки знае, че като подгрее хубаво , пали и работи по-добре.
Аз в момента карам Golf 4 ALH , Toledo AHF , A6 BAU , и трите дизела, не ги ли изчакаш да си свърши назначения подгрев, паленето е ужасно. Хълца , пуши тофта. AHF ми се е случвало да няма цилиндри по 20-30секунди. BAU 2.5тди , не изчакам ли да подгрее - я запали я не. То изяде 2 акумулатора по 95ач за 1 година от такъв тормоз с паленето - изсъхнали клетки. Да запалиш докато 6те свещи ядът ток при -10 градуса , почти невъзможно.
На -10 и на +10 все по 2 секунди си свети индикацията. Не може да ме убеди никой, че това е сигнал за спокойно палене, не е едно и също при + и - 10!
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Колко време подгрява вашия дизел?
Не съм задълбавал в тази насока, но някои коли още с отварянето на шоф. врата почват подгрева, в зависимост и от температурата де. Сега не съм сигурен различните поколения фв как са. Сигурно е, че си има разлики , но никога не съм задълбавал, както казах.
Т.е. има вариант още преди самото палене вече да има някаква степен на подгряване.
П.п. лампата не е задължително и в тези случаи да светва.
Т.е. има вариант още преди самото палене вече да има някаква степен на подгряване.
П.п. лампата не е задължително и в тези случаи да светва.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта