Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Пон 18 яну 2021 7:26


Софтуера ще бъде свален и след като сменим турбината ще го качим пак. Преди 4 дни отварям интеркулера и вътре имаше около 120-130грама масло. Вчера пак го отварям (най долната ниската част) и пак имаше масло всички маркучи на турбото са окльопани с малко. Ще намеря турби от 131 и ще се чисти. Гледам колега го е правил с обезмаслител за фурни viewtopic.php?f=24&t=461638 . Ще пробваме и ние :).




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот megatronS » Вто 19 яну 2021 20:17


След, като сложиш по-голямата турбинка ще ми пишеш, да му направим нов софтуер.


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Чет 04 фев 2021 18:41


Колеги днес гледах турбо GT1749VA от 131 ASZ, но четох теми че не става на 116PD и го върнах верно ли е? И ако е вярно трябва задължително, ако е от 131 да е ATJ?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот dispatch » Чет 04 фев 2021 22:21


ATJ не е 131, а е 116


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Пет 05 фев 2021 9:40


Добре. Тази която я гледах не става беше от ASZ значи да търся от AWX или AVF така като гледам тези мотори са надлъжни като AJM


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Вто 09 фев 2021 20:21


Колеги. Не можах да реша да взема втора ръка на късмет. Свслих моето и го пратих във Варна (Технически университет "Унитех") по мнения на около 6-7 човека. Цялостен ремонт на турбината, (vnt15 пише на нея димек gt1749v майче) средна част и нещо по геометрията била одарена или нещо такова не разбрах по телефона ми струва 480лв+15лв изпращане и 25лв получаване. Незнам защо плащам повече за идване дали има значение как съм я пратил (в офис или е идвал куриер) незнам. В събота живот и здраве ще я слагам. Искам да сменя всички гайки който свалих при сваляне на турбото, но незнам какво "м" се водят, всичките са за гаечен ключ 12..


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот dispatch » Вто 09 фев 2021 23:11


vnt15 не е съшата като gt1749v. И двете стават за твоя мотор, но имат разлики. Цената е добра/нормална; тия са добри - ще ти я направят. Гайките не са просто някакви гайки. Метала със сигурност е допълнително оработен!


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Сря 10 фев 2021 6:42


Еми демек моята е vnt15 по табелка. Днес ще пристигне и предполагам събота неделя ще се монтира довечера и утре след работа ще мия кулера, някой друг маркуч на турбото и имам един воден маркуч под тандем помпата цепнал се е на мястото на скобата. Софтуера беше свален за сега известно време ще е така да видим как ще се държи...


П.П. относно гайките не съм ги заоблил или развалил, просто предпочетох че ще е добре да ги сменя с нови


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот JoJoooo » Съб 13 фев 2021 21:08


Здравейте колеги. Промених заглавието на темата защото турбото вече е монтирано на колата и тя вече върви без проблеми за сега (1-ви ден). Въпроса ми е друг сега вече. Преди ремонта на турбото, силата на колата тръгваше от 1700-1800 оборота на горе, а сега колата тръгва със сила чак след 2100-2200 оборота? Може ли всичко да е на вакуумна основа? Щуцера на тандем помпата има луфт силикона е скъсан от сваляне, качване на турбо пътища и др. глупости. Ще го оправя, но дали ще остане така да включва след 2100?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот tdi fen » Съб 13 фев 2021 21:24


трябва да намериш някой който да направи лог за да се види какво е налягането

Последна промяна от tdi fen на Нед 14 фев 2021 10:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот dispatch » Съб 13 фев 2021 22:27


Ако губи вакуум, е нормално късно да достига исканото налягане. Вакуум-резервоара наличен ли е все още?


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот JoJoooo » Нед 14 фев 2021 9:51


Вакум резервоар това е една топка до ангренажа при мен отвън. Относно лог има кой ще го направим


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот JoJoooo » Вто 16 фев 2021 6:48


Колеги дайте мнение кои дюзи са за смяна. Първата снимка е на студен мотор току що запалила кола на -6 градуса. Втората на колата която е работила 5 минути и третата на напълно загрял автомобил(демек 30 40 минути). Проблема е че при студен мотор оборотите играят от 1000-950 постоянно за 3-4 минути. Вчвра гледах подгревните свещи имаше една неработеща смених я. Нямам проблем с студено палене или топло колата пали без проблем.
Прикачени файлове
20210216_063206.jpg
Студена
20210216_063615.jpg
5 минути работила
20210215_180939.jpg
Загрял автомобил


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот megatronS » Вто 16 фев 2021 10:30


Не бързай със смяна на дюзи. При студен мотор се вижда, че първите три не работят добре, особено номер 1. След леко загряване и разширяване на отворите се оправят и са в норма. Първа дюза, може освен затискане на отвори да има засядане на иглата от нагар вътре. Това ще рече, че е добре ако може да ги свалиш да ги почистиш с пяна за фурни и после ултразвук, или ако не ти се занимава да сложиш добавка в резервоара за почистване на инжектори и тогава да видиш има ли някакъв ефект.


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот JoJoooo » Вто 16 фев 2021 11:31


Добавка за почистване на инжектори (за бензин) или добавка за почистване на дюзи едно и също ли е?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 63 госта