Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Пон 05 апр 2021 9:12


Atanas85 написа:Обръщали ли сте внимание двигателното маслото какви температури достига и какви са нормалните? Има много различни мнения и не съм открил какви са максималните температури. Моята достига лятото до 128 градуса, когато я напъна повече иначе се държи около 110 градуса в зависимост от температурата на въздуха и как я карам. При последните регенерации и температура на вън около 10 градуса маслото се държеше около 106 градуса. Лятото не съм го следял още как ще е при регенерация.



За лятото не мога да кажа, защото имам колата от октомври, но при мен повече от 108 градуса маслото не съм го виждал това беше със скорост 170км/ч по магистралата




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пон 05 апр 2021 11:34


И аз не съм виждал повече от 107-108 градуса, но лятото не съм го и следил.


Относно диференциалното налягане - вече доказах, че показалят soot mass measured се определя точно от ДН.
Откачих датчика за ДН и measured драстично започнаха да спадат.
Изводът е, че е достатъчно да се следи тази стойност как се развива, за да се определи на каква степен е запушен дпф.
Остава да се съберат данни за максимални стойности преди регенерация от сравнително нови коли (малък пробег) и минимални - след регенерация.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 05 апр 2021 14:45


интересно, моите се въртят около нулата, падат до към минус 4-5 , качват се до към 7-8 със знак плюс и калкулираните вече са 24 и почва регенерацията


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Чет 15 апр 2021 19:31


Адвокатски чалъми? https://www.anwalt.de/rechtstipps/vw-ea ... 86186.html
https://www.volkswagenag.com/de/group/Diesel/ea288.html
Не мога все още да схвана за кои точно модели и производство коли става въпрос? Тръгнахме да търсим за мой агент кола. Попаднахме на това инфо . Търсим в какво се изявява тая простотия и ако е инсталирана до какво довежда.
Ако науча, ще пиша.
П.п. засега научих следното: засегнати мотори DETA DEUB DEUA , но вероятно не са само те, налягането в рейла вдигнато, ЕГР - диапазон и бързодействие променено, зачестени регенерации ( значи и нафта в маслото), повишен разход на гориво, до около 15% горница и адблу- до два пъти горница.
При коли с ДСГ- променени обороти на включване на горна предавка, стремеж колата да върви на максимално горна предавка, при възможно ниски обороти...
Студена колата работи грубо и по-зле ( спрямо преди преинсталацията ) . Повишен шум откъм мотора топла.
Ускорение на светофара малко по-добре. Колата се усеща леко по-динамична.
Идеята от цялата тая говна е редуциране на газове ( колко се редуцират , не знам ) , но със сигурност се съсипва по-рано мотор, инжектори, ДПФ ...


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот astragt » Пон 19 апр 2021 19:11


А имате ли идея как би повлиял на ДПФ филтъра ремапът на мотора (говорим за "марков" ремап)?! При всичи случаи температурата на отработените газове се вдига малко или много. Това теоритично звучи добре за "пасивните" регенерации, но на практика дали е така?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Пон 19 апр 2021 19:19


Аз лично не виждам проблем в пов. на темп. на ДПФ . По-важен е избрът на мапер, че после да няма проблеми с периферия и мотор. След време и аз ще посегна ( колата ми още е в гаранция ) и ще преценя кой и къде да се прави.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пон 19 апр 2021 21:06


С 3 софта съм бил - 1 оригинален и 2 туниг, съществена разлика в температурите не съм установил. Не може да се разчита на пасивна регенерация. И да има повишение, то е във високите натоварвания и температури. А те са кратки и несъществени за регенерацията.
Ремапът няма как да не повлияе запълването на филтъра със сажди. Все пак всеки тунинг обогатява смесите и съответно се увеличава чернилката (видима или не). Но ако всичко е наред, не би трябвало да е проблем. Регенерациите ще си свършат работата.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот ssssl » Сря 21 апр 2021 0:12


group® написа: Все пак всеки тунинг обогатява смесите .
Не е задължително. При увеличаване на налягането на турбото и дебита на дюзите може да се запазят същите параметри на сместа, но да се увеличи количеството и и от там и мощността.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Сря 21 апр 2021 0:41


:smile
За да увеличиш съставка А и съставка В от смес АВ едновременно, трябва да имаш къде ги събереш, нали?


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот steich » Сря 21 апр 2021 8:31


По принцип да, затова има допустими параметри ... колко допълнително гориво може да поеме цилиндъра като обем и съответно да може да го впръска и изгори тъй като за това се изисква и определено време, турбото като повишение на налягането и съответно съотношението AFR. При добре направен тунинг в допустимите граници няма промяна на параметрите в DPF-а като температури, сажди и т.н.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот PzKpfW » Чет 22 апр 2021 14:43


При увеличаване на налягането на турбото и същевременно увеличаване на дебита на дюзите има възможност за изгаряне на по-голямо количество горивовъздушна смес, съответно по-голяма енергия при изгарянето и по-голямо механично и температурно натоварване на целия двигател. Според мен ако всичко се направи правилно и има пълно изгаряне може и да бъде полезно за DPF-а заради факта, че при пълно натоварване ще има по-голяма температура и по-голям дебит на изгорелите газове.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот ssssl » Чет 22 апр 2021 23:39


group® написа::smile
За да увеличиш съставка А и съставка В от смес АВ едновременно, трябва да имаш къде ги събереш, нали?

Ми естесвено че имаш, що да нямаш?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот netizen » Пет 23 апр 2021 7:29


На няколко пъти се споменава "пълно натоварване" , а според мен ремап се прави предимно за да не я караш тая кола на пълно натоварване. Основната разлика след ремап е, че колата върви с лекота. (NB. Дизел бегачка няма!)


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот cecoa1 » Пет 23 апр 2021 12:33


Пълно натоварване в тоя контекст е относително. Колата върви с лекота, е усещане за шофьора, за мотора си трябва същата мощност.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Пет 07 май 2021 20:16


Да са похвала, наскоро се прибрах след дълъг път , една ролка ( на такова ми прилича ) едно шумене на импулси откъм страната на ангренажа. Като е топла се чува слабо, на другия ден ( студен старт ) се чува за кратко по-отчетливо . Колата няма 70к.км , на тъкмо 4 години..... Не знам какво да кажа. И гаранцията вече изтече преди седмица. Ще се прави , дано е някоя обтяжна ролка на аксесоарния ремък, дано не се налага без време да барам ангренаж .. Изнервих се , уж взимаме по-нови коли да нямаме грижи в първите 7-8 години, то... нъцки
П.п. ех кви коли имаше едно време. Оня ден запалих старата си кошара А6 с 1.9тди 110 коня. Само показах ключа и пална от четвърт, не се затрудни , зачуди и за миг. Маторетката мърка. Веднага стабилни обороти и това след повече от седем месеца престой... Кола на 270к.км.
Същото и с една А4 , пак същият мотор, на близо 300к.км. ..
Напълниха ми душата.
Ако не беше тая лайнарщина с еко категориите в Европа, щях да дочакам с тях летящите във въздуха...
Извинявам се офф-а :redface



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, Пламен Тодоров и 68 госта