Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 567
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alpinab » Пет 22 юли 2022 10:19


Съгласен съм с горното погледнато откъм ЕВРО6 и ЕА288. Изцяло неподходящ автомобил за градско.

Предишния ми Б7 с ЕВРО5 беше балансиран компромис - хем модерен чист дизел(5В), хем регенерира но някак си в по-приемливи измерения.А и самите регерации бяха по-бързи и на място също минаваха като завършени.

VAG DPF и едно андроидче на таблото....и те така.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Andonov » Пет 22 юли 2022 11:55


Stivi написа:Егати, то за да си купиш кола с такъв двигател, трябва да изкараш ускорен инженерен курс по "мониторинг на DPF системи" :banghead Приятел с 1,6 оня ден ми се оплака, че понеже не знаел за тези назавършени регенерации, олекнал с 1200 лв за нов EGR /стария бил неспасяем/ и чистене на DPF-a !


Не, просто купуваш колата и правиш дпф офф и егр офф (чип пожелание) и ще си караш колата с много спестени средства и главоболия.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Пет 22 юли 2022 12:29


Мда, това все още е валидно в България.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 22 юли 2022 12:31


Моля да не я обръщаме темата в говорилня. Мисля, има полезна информация в нея.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Andonov » Пет 22 юли 2022 14:07


Не бих казал че е говорилня - все пак е форум
samo_pechka написа:Мда, това все още е валидно в България.

Валидно е не само в България ами и в много други европейски страни, дори и в UK и Швейцария.
Ама явно не сте запознати или са малко запознатите и не пишат.
Кола без ДПФ пак си покрива нормите действащи в България и всички други страни.
Много познати имам който извън България си карат колите и минават прегледи без проблем.
А много нови бензинови коли едвам минават преглед, за разлика от старите печки, които уж много замърсяват.
Само че едните цапат с едно а другите с друго, така че това е друга тема кое е по вредно.
А ние се правим на велики и ще оправим планетата с/без дпф-и.

Последна промяна от Andonov на Пон 25 юли 2022 7:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 22 юли 2022 18:48


И това какво общо има с темата?
Има тема за дпф-и, за махане, за екология и т.н.
Тази е в технически раздел и е с конкретна насоченост.

group® написа:Идеята на темата е да се събират данни от различни показания, тестове по двигателя и периферията.
Така човек ще може да сравни и разбере дали има проблем с неговата.


EvgeniiOnegin
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
Автомобил: cc
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот EvgeniiOnegin » Вто 26 юли 2022 10:25


Не искам да разводнявам темата, но си поръчах elm 327, който се мъча да вържа към буксата.
Тази букса може ли да се извади няколко сантиметра навън или има риск да я счупя. Мястото е много кофти и не влиза.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Andonov » Вто 26 юли 2022 14:27




Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Чет 28 юли 2022 22:17


Относно регенерация на празен ход и моята си ги довършва (туран 2016 г 2.0 тди 150 кс dfea мотор), но след като спра на място градусите на ДПФа падат подавам малко газ и започват да се покачват над 500. Скоро даже оставих колата да работи на място, докато пазарувах в един магазин. Регенерацията беше започнала и я бях докарал до към 45 %. Качвам се в колата и гледам vag dpfа, регенерацията е приключила на 20 %. Винаги след като завърша регенерация, вече 2 години, никога не е падала под 23% освен, когато съм включвал няколко принудително една след друга. Ако сте забелязали мг/км по време на регенерации уж в идеални условия е около 1000-2000 мг/км. Когато я докарам да регенерира на място, както описах по-горе съм стигал до 10000мг/км. И това с форсирането по време на регенерации не е правилно. Моята регенерира най-добре, когато съм малко под 2000 оборота 1850-1900. Това са моите наблюдения. Следя редовно и съм си начертал маршрут , по който за 10-15 км съм приключил. Купих колата 2019 г и тогава oil ash residue беше 67%, а сега е 88 %. Никога не ми е светвала лампата на таблото за ДПФа, но към колко % да предприема пране, почистваме,трансплантация втора ръка или имало някаква фирма, която вграждала нови пити в стария ДПФ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 29 юли 2022 7:13


Аз съм на 94% на 250хил.км , пробвах с vcds да му задам 0% все едно съм сменил дпф-а, след 5 последователни регенерации на около 140км разбрах че алгоритъма за планови регенерации не се интересува явно от този параметър и си ги върнах на колкото бяха.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Vlad777 » Пет 29 юли 2022 8:03


Моята кола е на 150 000 км и е на 55% Oil Ash Residue - 43.8 g.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пет 29 юли 2022 9:41


Забравих да отбележа, че купих колата на 160000км, а сега е на 250000 км.


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот steich » Съб 30 юли 2022 6:15


Atanas85 написа:... Никога не ми е светвала лампата на таблото за ДПФа, но към колко % да предприема пране, почистваме,трансплантация втора ръка или имало някаква фирма, която вграждала нови пити в стария ДПФ?


Това с вграждането на пита просто го забрави, освен ако не си готов да хвърлиш едни пари на вятъра и после пак да си търсиш втора ръка оригинален в добро състояние. Повече има смъсъл да го изпереш/печеш отколкото китайска ппита която никаква работа не върши.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Нед 14 авг 2022 16:50


Каква температура на двигателното масло е нормална? В сряда се пребирах от Гърция и на изкачване към Маказа температурата на маслото стигна 132 градуса, а стрелката на антифриза се качи на следващото деление след 90 градуса. Като се прибрах на следващия ден проверих маслото и беше паднало. Маслото го държа на средата между мин и макс, а като го проверих беше на средата между мин и там където го държа. По принцип съм забелязал, че при 130 км/ч на тези жеги температурата на маслото се държи около 115-120 градуса и зимата се държи около 110градуса. Решил съм да сменям радиаторите на антифриза и климатика, че са натлачени с боклуци и ламелите са сплескани, но ме притеснява, че при сваляне на бронята ще трябва да се калибрира дистроника.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 14 авг 2022 20:23


Висока ми се вижда тази температура на маслото 132градуса. А стрелката щом е мръдната от 90-те градуса значи реалната температура е била над 105 градуса някъде. Защото уреда от 75-105 показва твърдо 90 градуса



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 189 госта