Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Нед 23 яну 2022 21:54


group® написа:Диф налягане изглежда ок, но май колата е студена тук. След няколко км (20-30) си в регенерация, което ми се вижда много малко. Моите са на около 300км градско.
На какви дистанции караш?

Да, студена е, нямаше и 50 гр. Просто тествах четеца с приложението как се държи. Обичайното ползване е градско между 30-40 км на ден. От тях половината са по южната дъга със скорост 80-100 км/ч. Но веднъж два пъти месечно имам и извънградско по магистрала Тракия.
group® написа:Това за оборотите не го разбрах? Държи ти 1100 дори и без регенерация?

Да, държи тези обороти без регенерация. Преди да направя скрийншота, колатабработи на място 10тина мин и 1 км до магазина. След пазара като стартирах, оборотите бяха 850 и след 10 сек. пак се качиха на 1000. Ето линк към видео с с явлението, което описвам - https://youtu.be/3eYosLTiSAo и втора част след паленето след престой - https://youtu.be/1n7FrlczGvo Чел съмкоментарите под тях и те са основно за извършвана регенерация в момента.
Относно регенерацията с ОБД11- сервизна или такава, докато се шофира е по-добре да се прави? И имали значение в какво състояние на филтъра се прави, че в един форум за vcds имаше коментар, че след определен процент на запушване на филтъра не е желателно да се прави регенерация, защото има риск да се запали колата. Но така и не разбрах как да проверя в какво състояние ми филтъра.




syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Нед 23 яну 2022 23:16


DoH_KuXoT написа:На около 24 грама ще ти почне регенерацията, най-вероятно имаш Ел. Отоплител , заради който държи по-високи обороти.

Благодаря за насоката. Сега въпросът е как да проверя дали имам такъв?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пон 24 яну 2022 0:55


DoH_KuXoT написа:...Ел. Отоплител , заради който държи по-високи обороти.

Кихоте, карал съм такъв с отоплител(моя е с печка) и не съм забелязал такива обороти (1000). Възможно ли е? А и това трябва да е в първите минути на загряване, а доколкото разбирам при колегата е редовно явление и на загряла кола?

syrusthevyrus, ще разбереш дали имаш, ако ти духа топло от почти самото начало, когато запалиш колата студена.

Колата ти е на под 100000км и филтъра почти няма как да е задръстен. Еле да се запали. Когато пуснеш регенерациите можеш да следиш температурите преди и след филтъра. Нормално стига до максимим 680градуса в предната част и до към 600 в задната.
Аз пускам регенерация 'while driving'. Сервизната дори не знам с какво се различава, но ако е предвидена да се прави на място, вероятно ще е с различно впръскване на гориво и обороти.

Така или иначе, с цел да се минимизира гориво в маслото, регенерация е добре да се прави в движение.

Ако още не ти е направила регенерацията, пусни vag dpf при следващо каране, когато загрее напълно (темп на маслото над 90, а не само охладителна система). Покарай малко и я настъпи до максимални обороти за кратко в движение. После спри колата да изравни обороти и направи скриншот. Така ще видим максимално и минимално достигнато налягане, преди регенерация.

Моето обяснение на ситуацията е редовно не завършвани регенерации. Затова е хубаво да се пуснат няколко поредни и после да се види колко ще изкара до следваща. Но си трябва следене с vag dpf.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 24 яну 2022 9:50


При мен ел.отоплителя има точно такова поведение. Не знам даже на каква температура на охладителната течност се изключва. До 70 реални, почти 90 по показание на борда си работи и оборотите са 980 точно, както при регенерация. Пробвал съм да намаля градусите на средата, изключвам вентилатора, давам газ над 1500об/мин еднократно, пускам го и вече не се включва. Интересно е дали го прави при температури под точно 5 градуса на околната среда или го прави и над тази температура. Не знам и на В8 дали всъщност логиката е запазена от В7 на 100%.
Накратко, за да се махне ел.отоплителя от уравнението или се изключва тотално вентилатора на парното, или се намалят градусите да са на 75% от максималните, или се дебне да е над 5 градуса околния въздух - и пак се проследява дали вдига оборотите.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Andonov » Пон 24 яну 2022 9:58


или се включва ECON


Потребителски аватар
kiko26
Мнения: 179
Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
Автомобил: VW
Двигател: Passat B8
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот kiko26 » Пон 24 яну 2022 10:43


При Б8 ел. отоплители може да се включи или изключи от бутона меню на управлението на климатроника. След това сетингс.


syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Пон 24 яну 2022 20:35


Благодаря за коментарите, утре ще имам възможност да направя някои от тестовете, че ще имам повечко движение из софийските шосета, днес не съм стигал до нея въобще. А между другото ОБД 11 ми дава 2 грешки за климатика, на които няма иякакво адекватно инфо в нета, но не съм ги и ровил-духа си топло. А и не мисля, че е тука мястото за тях. Но да си кажа честно, като се пусне на макс на прозорци и сравнително бързо затопля купето, така че е възможно да има отоплител. Иначе са и сменяли топлообменик в гаранционната поддръжка, но не ми казаха защо. Но така и не го отбелязаха в сервизната книжка, само смените на масло, а не ми се занимава с тези във VW. Щом не знаят, че на мойта не може да и се активира андроид аутото на инфотеимънта, а ми взеха пари за това, щото видиш ли сфтуера им казва че може, преполагам за нещо по-сложно какви поразии могат да направят :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 25 яну 2022 8:03


Vlad777 написа:
netizen написа:Някой да е имал проблеми с AdBlu наливано от Ромпетрол? Интересен казус се заформи с гаранционна кола с 2.0TDI 190HP и "блокирала" SCR система.

На мен са ми казвали, че АдБлу-то не трябва да е от бензиностанцията за тирове, защото то не е филтрирано достатъчно. Системата и дюзите при камионите са с много по-голям дебит и се задръстват по-трудно.

Купувам си оригинално. Ремонтите по тази система струват скъпо и не си заслужава риска за някакви къси пари...

Точно така, оригиналното е 50 лв една туба и няма смисъл да се пести от него, щото по тая система няма нищо по евтино от 6-700 лв


syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Вто 25 яну 2022 18:19


Ето екрани от VAG DPF от днес. Маршрутът ми сутринта беше Красно село-бул.България-Южна дъга-Малинова долина-кръговото на Лозен-Южна дъга-Красно село. Лошото е че докато заграваше колата регенерацията започна. Това, което забелязах, че че почна на 82% и сажди 20.57, и приключи на 32% и сажди 7.38, изминато разстояние/време между 2 регенерации 117 км/455 мин. Явноще правя регенерации докато шофирам., и то няколко на брой :)
1.jpg
2.jpg
3.jpg


Това са екрани от следобед при маршрут от Малинова долина до Красно село. Първата снимка е направена в Малинова долина, втората на бул.България на светофара на мола
4.jpg
5.jpg


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 25 яну 2022 18:53


Не виждам проблем с налягането, съответно запушен филтър.
Градусите по време на регенерация ми се струват ниски и затова не е изкарала до 23-25%. Направи поредицата регенерации и се постарай, когато идва момента за такава да я правиш без много спирания и прекъсване - околовръстното е идеално за целта с 80-90км/ч и равна газ. Без излишни обороти.


syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Вто 25 яну 2022 20:47


group® написа:Не виждам проблем с налягането, съответно запушен филтър.
Градусите по време на регенерация ми се струват ниски и затова не е изкарала до 23-25%. Направи поредицата регенерации и се постарай, когато идва момента за такава да я правиш без много спирания и прекъсване - околовръстното е идеално за целта с 80-90км/ч и равна газ. Без излишни обороти.

Благодарско за насоките, ще постна резултати след регенерациите. Предния път, когато следих показателите на ДПФ-а с ОБД11 по време на движение, беше на АМ Тракия и тогава саждите отидоха на -2, -3. Това се случи при скорост 90-100 на 4 предавка, с ръчни скорости е колата, на автопилот за около 30 мин. След това като я кротнах на 160 от Раковски до София саждите отидоха на 4. Явно софтуера е настроен на по-кратки интервали на регенерация, което не знам дали не е отстранено с някоя актуализация, ако са получили негативни отзиви за това.


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот steich » Вто 25 яну 2022 21:13


Моята регенерация от преди 2 дни ... сходни параметри. Само "Oil ash recidue" е на ръба на приемливото 39.5 г ( 49% ) ... да си играя ли да го ресетвам ... ако мога де ?

п.п. ... не мога да кача снимката ... дава ми грешка
Файлът не може да бъде качен в ./files/101287_deaddc505a7783260061ba9d64ab840b.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 25 яну 2022 21:24


steich написа:Само "Oil ash recidue" е на ръба на приемливото 39.5 г ( 49% ) ... да си играя ли да го ресетвам ... ако мога де ?

Можеш, ама няма никакъв смисъл.
Нищо няма да се промени. Това е една калкулирана, референтна стойност, която служи само за ориентир.
Водещо в алгоритъма е диф. налягане и температури.


syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Пет 28 яну 2022 23:50


Попаднах на това интересно четиво. На 52 стр. и следващите има кратко и сбито описание на регенерация и фазите и.
Прикачени файлове
820433_EA288.pdf
(3.65 MiB) Свален 240 пъти


syrusthevyrus
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 яну 2022 13:08
Автомобил: Passat B8 Comfortline 2L TDI 150h
Двигател: CRLB-2017

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот syrusthevyrus » Съб 29 яну 2022 12:06


Ето и резултати след 3 сервизни регенерации една след друга-първата снимка е преди процедурите, втората е като се прибрах след процедурите, само за преглед на какво състояние е филтъра. Според вас нормално ли е за 2 км да се запълни на 4% филтъра? С тези данни излиза, че за 50 км филтърът ще е на 100%, т.е. преди изминати 50 км ще правя регенерация? И още нещо-когато ви светне филтъра на табло заедно с удивителния знак в триъгълник и на мултимедия изпише съобщение за ДПФ, означава че е задействана активна регенерация поради натрупани над 24% сажди. И не гасете двигателя, изчакайте да приключи-разбира се като изчезнат всички предупредителни светлини. Това не го знаех и преди 2 месеца ми се случи, докато чаках детето от тренировки-колата работи на място 30 мин. и като се появи, се чудех какво да правя и изгасих колата. Като правех сервизните регенерации индикациите са същите, а и след изчитане на файла от предишния ми пост, стигнах до това заключение. А колко по-полезно щеше да е да е изписано на дисплея Не гасете колата! вместо Моля прочетете в сервизната книжка.
Screenshot_20220129-101417_VAG DPF.jpg
Screenshot_20220129-112556_VAG DPF.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat, matence и 33 госта