Съгласен съм с горното погледнато откъм ЕВРО6 и ЕА288. Изцяло неподходящ автомобил за градско.
Предишния ми Б7 с ЕВРО5 беше балансиран компромис - хем модерен чист дизел(5В), хем регенерира но някак си в по-приемливи измерения.А и самите регерации бяха по-бързи и на място също минаваха като завършени.
VAG DPF и едно андроидче на таблото....и те така.
Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Stivi написа:Егати, то за да си купиш кола с такъв двигател, трябва да изкараш ускорен инженерен курс по "мониторинг на DPF системи" Приятел с 1,6 оня ден ми се оплака, че понеже не знаел за тези назавършени регенерации, олекнал с 1200 лв за нов EGR /стария бил неспасяем/ и чистене на DPF-a !
Не, просто купуваш колата и правиш дпф офф и егр офф (чип пожелание) и ще си караш колата с много спестени средства и главоболия.
- samo_pechka
- Мнения: 8419
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Мда, това все още е валидно в България.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Моля да не я обръщаме темата в говорилня. Мисля, има полезна информация в нея.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Не бих казал че е говорилня - все пак е форум
Валидно е не само в България ами и в много други европейски страни, дори и в UK и Швейцария.
Ама явно не сте запознати или са малко запознатите и не пишат.
Кола без ДПФ пак си покрива нормите действащи в България и всички други страни.
Много познати имам който извън България си карат колите и минават прегледи без проблем.
А много нови бензинови коли едвам минават преглед, за разлика от старите печки, които уж много замърсяват.
Само че едните цапат с едно а другите с друго, така че това е друга тема кое е по вредно.
А ние се правим на велики и ще оправим планетата с/без дпф-и.
samo_pechka написа:Мда, това все още е валидно в България.
Валидно е не само в България ами и в много други европейски страни, дори и в UK и Швейцария.
Ама явно не сте запознати или са малко запознатите и не пишат.
Кола без ДПФ пак си покрива нормите действащи в България и всички други страни.
Много познати имам който извън България си карат колите и минават прегледи без проблем.
А много нови бензинови коли едвам минават преглед, за разлика от старите печки, които уж много замърсяват.
Само че едните цапат с едно а другите с друго, така че това е друга тема кое е по вредно.
А ние се правим на велики и ще оправим планетата с/без дпф-и.
Последна промяна от Andonov на Пон 25 юли 2022 7:42, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
И това какво общо има с темата?
Има тема за дпф-и, за махане, за екология и т.н.
Тази е в технически раздел и е с конкретна насоченост.
Има тема за дпф-и, за махане, за екология и т.н.
Тази е в технически раздел и е с конкретна насоченост.
group® написа:Идеята на темата е да се събират данни от различни показания, тестове по двигателя и периферията.
Така човек ще може да сравни и разбере дали има проблем с неговата.
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 18 окт 2020 8:44
- Автомобил: cc
- Двигател:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Не искам да разводнявам темата, но си поръчах elm 327, който се мъча да вържа към буксата.
Тази букса може ли да се извади няколко сантиметра навън или има риск да я счупя. Мястото е много кофти и не влиза.
Тази букса може ли да се извади няколко сантиметра навън или има риск да я счупя. Мястото е много кофти и не влиза.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Относно регенерация на празен ход и моята си ги довършва (туран 2016 г 2.0 тди 150 кс dfea мотор), но след като спра на място градусите на ДПФа падат подавам малко газ и започват да се покачват над 500. Скоро даже оставих колата да работи на място, докато пазарувах в един магазин. Регенерацията беше започнала и я бях докарал до към 45 %. Качвам се в колата и гледам vag dpfа, регенерацията е приключила на 20 %. Винаги след като завърша регенерация, вече 2 години, никога не е падала под 23% освен, когато съм включвал няколко принудително една след друга. Ако сте забелязали мг/км по време на регенерации уж в идеални условия е около 1000-2000 мг/км. Когато я докарам да регенерира на място, както описах по-горе съм стигал до 10000мг/км. И това с форсирането по време на регенерации не е правилно. Моята регенерира най-добре, когато съм малко под 2000 оборота 1850-1900. Това са моите наблюдения. Следя редовно и съм си начертал маршрут , по който за 10-15 км съм приключил. Купих колата 2019 г и тогава oil ash residue беше 67%, а сега е 88 %. Никога не ми е светвала лампата на таблото за ДПФа, но към колко % да предприема пране, почистваме,трансплантация втора ръка или имало някаква фирма, която вграждала нови пити в стария ДПФ?
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз съм на 94% на 250хил.км , пробвах с vcds да му задам 0% все едно съм сменил дпф-а, след 5 последователни регенерации на около 140км разбрах че алгоритъма за планови регенерации не се интересува явно от този параметър и си ги върнах на колкото бяха.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Моята кола е на 150 000 км и е на 55% Oil Ash Residue - 43.8 g.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Забравих да отбележа, че купих колата на 160000км, а сега е на 250000 км.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Atanas85 написа:... Никога не ми е светвала лампата на таблото за ДПФа, но към колко % да предприема пране, почистваме,трансплантация втора ръка или имало някаква фирма, която вграждала нови пити в стария ДПФ?
Това с вграждането на пита просто го забрави, освен ако не си готов да хвърлиш едни пари на вятъра и после пак да си търсиш втора ръка оригинален в добро състояние. Повече има смъсъл да го изпереш/печеш отколкото китайска ппита която никаква работа не върши.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Каква температура на двигателното масло е нормална? В сряда се пребирах от Гърция и на изкачване към Маказа температурата на маслото стигна 132 градуса, а стрелката на антифриза се качи на следващото деление след 90 градуса. Като се прибрах на следващия ден проверих маслото и беше паднало. Маслото го държа на средата между мин и макс, а като го проверих беше на средата между мин и там където го държа. По принцип съм забелязал, че при 130 км/ч на тези жеги температурата на маслото се държи около 115-120 градуса и зимата се държи около 110градуса. Решил съм да сменям радиаторите на антифриза и климатика, че са натлачени с боклуци и ламелите са сплескани, но ме притеснява, че при сваляне на бронята ще трябва да се калибрира дистроника.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Висока ми се вижда тази температура на маслото 132градуса. А стрелката щом е мръдната от 90-те градуса значи реалната температура е била над 105 градуса някъде. Защото уреда от 75-105 показва твърдо 90 градуса
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73 и 35 госта